Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-

Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Andijviestamppot schreef:
02-02-2021 11:29
Uiteindelijk heeft ze gemeten op 7 + 6 en ben nu 8 + 4 volgens mij eigen berekening. Wat een hel een week wachten... moet maar positief denken het hartje klopte in ieder geval. Maar zo’n echo sorry hoor daar kan je toch niks van maken. Ja een heleboel tinten grijs whahaha.
He wat spannend Andijvie. Dan is een week lang he. Weet je precies wanneer je eisprong was? Zo nee, kan het best zijn dat je echt een late ovulatie hebt gehad. Ik weet dat Lux haar 1e kindje 4 volle dagen achterliep, maar hij is hartstikke gezond geboren. Termijn lag vast want IVF. Ik duim voor je 🍀🍀🍀🍀!
Ik lees af en toe een beetje mee hier. Ik ben zelf 7-9 uitgerekend van de tweede. Andijviestamppot, hoezo is de baby te klein? Mijn berekening was ook dat ik een week verder was, maar ben een hele week terug geplaatst. Bij ons eerste kindje was ik ook 5 dagen terug geplaatst. Hopelijk heb je volgende week een mooie, duidelijke echo.
Fijn alle kloppende hartjes weer!

Andijviestamppot: kan me voorstellen dat het je niet helemaal geruststelt, maar wat je al zegt zo’n echo stelt niks voor. En een mm verschil kan zo weer dagen schelen. Bij mij zei de verloskundige zelf al dat ze geen geweldige echoscopist is en niet helemaal goed kon meten gezien baby niet perfect lag dus ze heeft dat niet echt gemeten. Kwam ook paar dagen minder uit. Ik wacht dat dus gwn af tot termijnecho. Maar kan me voorstellen met je eerdere ervaringen dat het spannend voelt.

Qua gevoel herken ik het wel hoor en weet ook van de vorige keer dat het wel groeit. Toch vind ik het deze keer door corona ook wel anders. Lastiger met vertellen en niet even iets leuks kopen voor de eerste keer in de winkel. Dat maakte het bij eerste toch ook wel anders vind ik.

Misselijkheid en energielevel is hier echt op en af. De ene dag zou ik liefst heel de dag slapen en andere dag gaat prima.
Dank voor jullie opbeurende woorden! Ik heb de gave om nogal te doemdenken uit zelfbescherming (dan kan het alleen nog maar meevallen). Riep bij die echo ook gelijk al toen ik vond dat ze te lang niks zei, ziet er niet best uit hè? (Niet dat ik wat zag) :devil:

Mijn kwaaltjes vallen reuze mee, met vlagen ietsje misselijk en mijn borsten doen ook al veel minder zeer.
Ik heb een vraag aan jullie, want merk dat ik twijfel!
Hoe staan jullie tegenover de Nipt? Gaan jullie dit doen, waarom wel of niet?
Weet niet of dit al een keer gezegd is (mombrain) maar wil graag jullie visie horen

Ik neig naar niet doen. Zal het even uitleggen. Bij oudste was die optie er gewoon niet en was ik jong (22), bij 2e eigenlijk ook niet verder over nagedacht en niet gedaan (was dacht ik alsnog niet zo makkelijk als nu)

Nu 30, dus iets “ouder”, alsnog niet verhoogd risico. Onze genen hebben al 2 mooie gezonde kindjes gemaakt.. en lees ook veel dat er, als er een verhoogde kans op een syndroom uitkomt, het vaak alsnog niet zo is. Maar dan moet je dus wel een vruchtwaterpunctie doen met alle risico’s 🤷🏻‍♀️
Neig daarom zelf erg naar nee niet doen...

Hoor graag hoe jullie hier in staan!
Bedankt voor het delen van jullie gevoelens, voel me nu iets minder raar of alleen daarin :)

Haakmama, ik denk dat wij het wel gaan doen. Eigenlijk wil ik gewoon geruststelling. Maar dan twijfel ik wel weer over die vruchtwaterpunctie.. ook een beetje dubbel dus.
03-02-2021 09:25
Dank voor jullie opbeurende woorden! Ik heb de gave om nogal te doemdenken uit zelfbescherming (dan kan het alleen nog maar meevallen). Riep bij die echo ook gelijk al toen ik vond dat ze te lang niks zei, ziet er niet best uit hè? (Niet dat ik wat zag) :devil:

Mijn kwaaltjes vallen reuze mee, met vlagen ietsje misselijk en mijn borsten doen ook al veel minder zeer.
En vanuit mij ook nog even een nuance. De verloskundige had tijdens de echo direct een meting gemaakt en kwam uit op 1,6cm, vervolgens was t kindje iets bewogen en deed ze het nog een keer: 1,9cm. Scheelt toch een paar dagen..
Haakmama, wij kiezen voor de smalle nipt zoals ze het bij ons noemen. Betekent dat alleen op de 3 grote dingen worden getest en die hebben ook best grote betrouwbaarheid qua uitkomst. Bij de uitgebreide nipt krijg je veel meer maar dan zijn de betrouwbaarheid percentages ook veel lager. Ik wil dat risico niet lopen, want dan vind ik dat ik het ook verder moet laten onderzoeken. Met dus grotere risico’s voor het kindje.

Reden dat wij het doen is dat mijn man duidelijk aangeeft de opvoeding van kindje met down niet aan te kunnen en willen gaan. We staan er samen in dus dan respecteer ik dat.
Ik ga wel voor die nipt want ben een soort fossiel dus zeker wel een risico... maar we hebben nog even om daar over na te denken toch?
Vanaf 11 weken. Ik zou er niet te lang mee wachten, mocht het een slechte uitslag zijn (en de daaropvolgende vruchtwaterpunctie ook..)en je zou willen besluiten het weg te laten halen.
Bij ons mag je het pas doen als de termijnecho goed was. Doe dat gelijk dan met het bloedprikken.
Tortie schreef:
02-02-2021 10:28
Fijn dat je niet zoveel klachten hebt, haakmama!

Even een vraag, ik voel me echt een beetje onzeker over mijn eigen gevoel. Ondanks dat het kindje enorm, ontzettend gewenst is, voel ik nog steeds niet die echte blijdschap. Ben nog steeds een beetje voorzichtig, zie nog wat beren op de weg, bang dat het mis gaat of niet gezond is. Ook het zwanger zijn an sich staat me “tegen”, ik kijk er gewoon naar uit dat het kindje er is en zou het liefst de komende maanden doorspoelen. Herkennen jullie dit misschien?

Jahoor heel herkenbaar, ik ervaar het precies hetzelfde. Ik vind zwanger zijn tot nu toe niets aan en kan ook niet echt genieten...
Wij gaan ook voor NIPT. Ik denk met nevenbevindingen, hoe spannend ik dat ook vind. Als de uitslag goed is, ben ik meer gerustgesteld dan wanneer ze enkel op de 3 grote afwijkingen testen.

Haakmama, afgezien van de kans op vals positieven, is de NIPT geen kansberekening zoals de combinatie test. Ik zou zeggen; laat je goed voorlichten door de Vk en maak dan, goed geïnformeerd, je keuze. Dan heb je er vast meer rust bij.
Wij doen wederom geen nipt. Wij verkrijgen het niet over ons hart om een kind met down te laten aborteren. Bij de andere ziektes is het vaak zo dat het kind overlijdt in de zwangerschap of snel na de geboorte. Ik zou de keuze van leven of dood niet kunnen maken.
Wij gaan waarschijnlijk de nipt ook niet doen. Zekerheid dat je kindje gezond is en blijft heb je niet, het is een beperkt onderzoek met kansberekeningen waarbij je, als er iets uitkomt, je eigenlijk wel verder moet onderzoeken en wij zouden bij een ‘slechte’ uitslag de zwangerschap sowieso niet afbreken.

Maar we hebben ook nog geen andere kinderen, zijn jong en in onze families komen dit soort dingen ook nog niet voor. Ik zou er anders in kunnen staan als we bv al 2 kinderen zouden hebben en ouder zijn, want dat zou een kindje met down bv een stuk belastender zijn en fijn om daarop voorbereid te zijn.
Ik denk zelf dat wij de NIPT wel willen doen, twijfel alleen nog over wel/niet mee nemen van de neven bevindingen.

Wij hebben overigens gister avond ergens een pret echo laten maken, en hebben het hartje zien kloppen!
Bedankt voor al jullie visies! Ik ga sowieso nog met de verloskundige praten hierover.

Fijn naba!
Mag dat trouwens weer, pretecho’s?
Ik wil binnenkort ook graag 1 doen (ergens in maart) maar dacht dat het niet mocht... (met de huidige maatregelen)
Haakmama Nee officieel niet, mijn verloskunde praktijk doet het ook niet. Ik kwam hier via via terecht, die praktijk neemt het niet zo nauw met de regels denk ik.
Zo wat een rust hier? Allemaal de sneeuw overleefd?

Ik ben bang dat het bij mij helemaal mis is, had afgelopen zaterdagavond ineens rood bloed en beetje krampen. Bleef bij 1 x met afvegen maar heb niet veel hoop meer. Morgen de 2e echo... ga wel met lood in mijn schoenen eerlijk gezegd.
Succes straks andijviestamppot ❣️ Ik duim voor je!!!

Hier blijven de scholen nog een dag dicht, een dag langer thuis met de kinderen! ⛄️
08-02-2021 08:32
Ik ben bang dat het bij mij helemaal mis is, had afgelopen zaterdagavond ineens rood bloed en beetje krampen. Bleef bij 1 x met afvegen maar heb niet veel hoop meer. Morgen de 2e echo... ga wel met lood in mijn schoenen eerlijk gezegd.
Ach meis, wat een stress :hug:. Dat afwachten is slopend. Ik zal aan je denken morgen.

Hier de sneeuw overleefd inderdaad :). Ik vind het wel lekker en ben al 3 dagen een uurtje gaan wandelen. Das meer dan ik eerst deed. Nu nog even de focus vinden voor werk, dat blijft lastig :facepalm:.
08-02-2021 08:32
Zo wat een rust hier? Allemaal de sneeuw overleefd?

Oh wat een onzekerheid, ik duim voor je dat alles goed is.

Laat je het ons weten morgen?
Och andijviestamppot wat een spanning, succes morgen.

Ik vind de sneeuw wel even een fijne afwisseling van de dagelijkse sleur. Het is heerlijk om te zien hoe onze kleine er ook op reageert. Gisteren glunderend op de slee, zo heerlijk 🥰
Ach andijviestamppot, wat spannend. Ik denk aan je. Hopelijk heeft het niet doorgezet en blijkt morgen alles goed te zijn :rose:
Andijviestamppot hopelijk valt het mee.

Hier vooral heel misselijk en slecht slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven