Relatie crisis....
donderdag 4 februari 2021 om 16:56
Even van me afschrijven....
Ik heb een lange en meestal heel fijne relatie met mijn partner en we hebben samen 2 kinderen. Mijn man kwam een half jaar geleden thuis te zitten met een burn-out, na een heftig half jaar leek het iets beter te gaan en nu kwam een aantal weken geleden plotseling dat hij twijfelt aan onze relatie. Hij weet het niet meer en gaat daar heel erg in op en neer. Het ene moment weet hij zeker dat hij verder wil en wil er samen voor gaan, het andere moment zijn er weer erge twijfels.
En vooral van deze wisselende signalen wordt ik dood moe.
Wat moet ik nu, wil onze relatie zeker een kans geven maar deze onzekerheid is zo naar....
Ik heb een lange en meestal heel fijne relatie met mijn partner en we hebben samen 2 kinderen. Mijn man kwam een half jaar geleden thuis te zitten met een burn-out, na een heftig half jaar leek het iets beter te gaan en nu kwam een aantal weken geleden plotseling dat hij twijfelt aan onze relatie. Hij weet het niet meer en gaat daar heel erg in op en neer. Het ene moment weet hij zeker dat hij verder wil en wil er samen voor gaan, het andere moment zijn er weer erge twijfels.
En vooral van deze wisselende signalen wordt ik dood moe.
Wat moet ik nu, wil onze relatie zeker een kans geven maar deze onzekerheid is zo naar....
donderdag 4 februari 2021 om 17:02
Dit past wel bij burn out, zowel de twijfels (aan van alles en nog wat) als het heen en weer. Hij is duidelijk nog niet helemaal opgeknapt.
Dat is voor hem een slecht moment om een belangrijke keuze te maken.
Kan hij dit niet even laten voor wat het is, en zorgen dat hij helemaal opknapt? Pas dan is hij stabiel genoeg om zo'n beslissing te nemen.
Voor jou veel sterkte, het lijkt me erg lastig. Ik vind dat je best van hem mag eisen dat hij jou niet meesleept in zijn heen en weer.
Dat is voor hem een slecht moment om een belangrijke keuze te maken.
Kan hij dit niet even laten voor wat het is, en zorgen dat hij helemaal opknapt? Pas dan is hij stabiel genoeg om zo'n beslissing te nemen.
Voor jou veel sterkte, het lijkt me erg lastig. Ik vind dat je best van hem mag eisen dat hij jou niet meesleept in zijn heen en weer.
donderdag 4 februari 2021 om 17:03
Praten, praten, praten. Hoezo weet hij het nu niet meer zeker? Wat schort eraan, wat moet er gebeuren? Jullie zitten sámen in deze relatie en aangezien hij het laatste half jaar ziek is geweest (dus alles op jouw schouders terecht is gekomen) vind ik het niet zo fair van hem om de volgende bom te droppen. En daar vervolgens niet helder in te zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar doodmoe van wordt TO. De enige oplossing is praten, maar dan moet hij wel eerlijk (en duidelijk) zijn.
donderdag 4 februari 2021 om 17:06
En die duidelijkheid heeft hij waarschijnlijk zelf niets eens dus kan hij ook niet geven.nessemeisje schreef: ↑04-02-2021 17:03De enige oplossing is praten, maar dan moet hij wel eerlijk (en duidelijk) zijn.
TO, werkt je partner aan zijn herstel? En gaat hij vooruit? De twijfel past bij een burn out, als partner is dat verschrikkelijk lastig. Wellicht is samen praten met zijn hulpverlener een mogelijkheid?
donderdag 4 februari 2021 om 17:09
donderdag 4 februari 2021 om 17:15
Misschien moet je je eens inlezen over een midlifecrisis.
Deze kan getriggerd worden door gebeurtenissen in het leven.
Leeftijd 35-50.
En dat heeft niet altijd te maken met vreemdgaan, dure auto's enz het stereobeeld wat men er van heeft.
https://www.midlifecrisisz.nl/
Deze kan getriggerd worden door gebeurtenissen in het leven.
Leeftijd 35-50.
En dat heeft niet altijd te maken met vreemdgaan, dure auto's enz het stereobeeld wat men er van heeft.
https://www.midlifecrisisz.nl/
julia_20 wijzigde dit bericht op 04-02-2021 17:17
8.16% gewijzigd
donderdag 4 februari 2021 om 17:16
Nee er is geen ander in het spel, daar ben ik vrij zeker van.
Relatie therapie hebben we besproken alleen lijkt daar nu nog niet genoeg ruimte voor te zijn bij hem.
Hij is zo met zichzelf bezig.. en praten is ook lastig omdat hij dan zegt dat hij het zelf ook niet weet.
Bah wat een nare tijd voel me ook zo machteloos
Relatie therapie hebben we besproken alleen lijkt daar nu nog niet genoeg ruimte voor te zijn bij hem.
Hij is zo met zichzelf bezig.. en praten is ook lastig omdat hij dan zegt dat hij het zelf ook niet weet.
donderdag 4 februari 2021 om 17:22
Ja dat is heel naar, en pijnlijk...
Ik heb al vaak gezien dat mensen (mannen) in burn out ineens ook aan hun relatie gingen twijfelen. Of aan hun werk.
Niet dat je daar wat aan hebt, maar het ligt dus niet bij jou. Ik zie BO als een ziekte en dit hoort bij het ziektebeeld.
Hoop dat jullie er doorheen komen, en dat hij volhoudt en wil vechten.
Uit ervaring kan ik alleen maar aanraden om hem zoveel mogelijk ruimte te geven, en zo veel mogelijk los te laten.
Probeer je gezinnetje maar te runnen en laat hem er een beetje bij hangen.
Sterkte.
Ik heb al vaak gezien dat mensen (mannen) in burn out ineens ook aan hun relatie gingen twijfelen. Of aan hun werk.
Niet dat je daar wat aan hebt, maar het ligt dus niet bij jou. Ik zie BO als een ziekte en dit hoort bij het ziektebeeld.
Uit ervaring kan ik alleen maar aanraden om hem zoveel mogelijk ruimte te geven, en zo veel mogelijk los te laten.
Sterkte.
donderdag 4 februari 2021 om 17:25
Wat naar! Heeft hij een psycholoog vanwege burn-out? Heeft hij het daar al eens besproken? Is er een mogelijkheid dat jij mee kan?Lenna79 schreef: ↑04-02-2021 17:16Nee er is geen ander in het spel, daar ben ik vrij zeker van.
donderdag 4 februari 2021 om 17:32
Heel herkenbaar al heeft mijn ex nooit toegegeven dat hij burn out had
Mijn ex loog daarbij alles bij elkaar op dat moment was er geen ander in het spel tijd eerder wel.
Toen hij een half jaar weg was begon hij weer te twijfelen waardoor ik me weer openstelde om daarna weer vol voorgelogen te hebben.
Uiteindelijk heb ik de scheiding in gang gezet omdat ik niet tegen de onduidelijkheid kon
Mijn ex loog daarbij alles bij elkaar op dat moment was er geen ander in het spel tijd eerder wel.
Toen hij een half jaar weg was begon hij weer te twijfelen waardoor ik me weer openstelde om daarna weer vol voorgelogen te hebben.
Uiteindelijk heb ik de scheiding in gang gezet omdat ik niet tegen de onduidelijkheid kon
donderdag 4 februari 2021 om 17:34
Dat is toch helemaal niet realistisch als je met elkaar in een huis woont? Hij is elke dag samen met zijn kinderen, nu al helemaal tijdens de lockdown.elsjeregen schreef: ↑04-02-2021 17:22Ja dat is heel naar, en pijnlijk...
Sterkte.
donderdag 4 februari 2021 om 17:34
donderdag 4 februari 2021 om 17:50
Het is logisch dat je een beetje opraakt,
dit is niet niks TO!
Maak even een afspraak voor jezelf bij je huisarts waarin je aangeeft dat je op begint te raken. Neem desnoods dingen uit dit topic over als houvast, want dan krijg je de dingen even goed op een rijtje.
Omtrent je man, dit getwijfel is passend bij een burn out.
Vraag hem dit ook bij therapie te bespreken.
Daarnaast mag jij echt ook aangeven wat zijn twijfels met je doen,
dat je van hem houdt en hier hartstikke onzeker van wordt.
Heel veel sterkte!
dit is niet niks TO!
Maak even een afspraak voor jezelf bij je huisarts waarin je aangeeft dat je op begint te raken. Neem desnoods dingen uit dit topic over als houvast, want dan krijg je de dingen even goed op een rijtje.
Omtrent je man, dit getwijfel is passend bij een burn out.
Vraag hem dit ook bij therapie te bespreken.
Daarnaast mag jij echt ook aangeven wat zijn twijfels met je doen,
dat je van hem houdt en hier hartstikke onzeker van wordt.
Heel veel sterkte!
donderdag 4 februari 2021 om 18:31
Wanneer ik er met anderen over praat, zegt iedereen pas goed op jezelf of zorg goed voor jezelf, maar hoe doe je dat dan...
Ik kan idd zelf ook hulp vragen bij de HA misschien wel verstandig.
En iemand ervaring wat je hiervan deelt met de kinderen? Ze weten natuurlijk dat het met papa niet zo goed gaat maar soms denk dat ze wel merken dat er meer is .
Ik kan idd zelf ook hulp vragen bij de HA misschien wel verstandig.
En iemand ervaring wat je hiervan deelt met de kinderen? Ze weten natuurlijk dat het met papa niet zo goed gaat maar soms denk dat ze wel merken dat er meer is .