Het Kasteel

18-03-2009 19:49 3004 berichten

Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!

**snuft**

9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.

**fluit om de butler**

Schiet eens op met die koffers, Joh!

Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!

Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Mogguh

*pakt koffie*

Is het een beetje weer in Ubervinex Tila?

Hier in moon-residentie schijnt de zon, al waait het stevig.

Tot straks!!!!
Ja Tila, kan ik in korte mouw of is lange mouw vandag meer gepast in Ubervinex??

Mmm, laat ik die korte en lange mouw eerst maar eens uit de wasmasjien halen, anders kom ik met een nat kloffie op de koffie.
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik denk een driekwartmouw met een optie tot omhoogschuiven danwel oprollen... het ziet er hier veelbelovend uit!
Hier begint het inmiddels dicht te trekken dussuh die driekwartmouw klinkt als een goede optie Tila. Al heb ik een lange mouw onder een korte mouw (van een jurkje).
Ik heb een kleine mental breakdown, dus ik red feestje vandaag niet. Nog niet eens bijna. Sorry, Tila. Binnenkort maak ik alles goed met een fikse BBQ, als we ooit verhuizen, that is.... ik had me verheugd op een avond gezelligheid (God weet hoezeer ik dat nodig heb), maar ik krijg het niet voor elkaar.

De "verbouwing" vordert gestaag, maar niet snel genoeg naar onze zin en volgend weekend gaan we verhuizen. Daarnaast ga ik maandag verhuizen met mijn werk waardoor ik gisteren de inhoud van mijn hele kantoor heb moeten inpakken (man o man, wat een werk!!!), leid ik na het weekend 2 cursussen, hebben we vorige week en passant een nieuwe school voor Oudste Zoon gevonden, help ik Oudste Dochter met haar aanstormende Rome-reis, werk ik zo'n 10 uur per dag en schilder ik na mijn werk nog hier en daar wat muren om vervolgens ver na middernacht klaarwakker en met de adrenaline door mijn lichaam gonzend in bed te liggen en niet te kunnen slapen, waarna om 6 uur 's ochtends het hele feest opnieuw begint. Ik wil niet zeuren, maar ik ben best moe.

Alsof we het nog niet druk genoeg hebben, lag er vanochtend ineens een pasgeboren kitten op de bank. Jahaaaaa, u leest het goed. Ik was boven, Jongste Zoon krijst naar boven: "MoMo heeft een beest in haar bek!!!", dus ik ren naar beneden om wederom een muis van een wisse dood te redden. Ik kijk nog eens goed en schrik me rot: het is een kitten. Hartstikke levend, nog onder het vet en bloed dus overduidelijk pasgeboren en MoMo was druk bezig met de verzorging. Huh??? MoMo zwanger? Hoe kan dat dan? Ze is zelf nog maar net een jaar oud, uiteraard niet gesteriliseerd want wij hebben ons door de dierenarts wijs laten maken dat dat voor een erg jonge poes gevaarlijk zou zijn en bovendien is ze een binnenkat terwijl onze kater gecastreerd is, dus hoe MoMo nou zwanger kan zijn geraakt, is mij echt een totaal raadsel. Onze andere 2 katten mogen naar buiten, maar met MoMo zijn we altijd heel voorzichtig geweest. Nou ja, ze zal toch een keer naar buiten zijn geglipt en zo bezwangerd zijn geraakt... Stom alleen dat ik echtechtechtecht niet gezien heb dat ze zwanger was, ze was ook niet extreem dik. Wel lekker wollig, maar ze is dus zelf nog een jonge poes dus dat vond ik redelijk normaal.

Goed, ik heb razendsnel een kraammand in elkaar gezet, MoMo plus kind op onze slaapkamer gezet voor de nodige rust en toen zag ik dat MoMo weer weeen had. Ze had duidelijk pijn en ze was bang, dus heb ik naast haar gezeten en haar kop geaaid en jawel, er werd een wit kitten geboren. Jemig, wat een mooi gezicht (totdat MoMo de placenta ging verorberen, dat was nogal smerig :-))).

Afijn, moeder en kinderen maakten het prima, de kittens dronken allebei al en waren zo beweeglijk als wat, dus ik heb de kraammand verschoond en de deur dichtgedaan met het idee dat Het Zo Goed Was. Ga ik daarnet kijken, ligt er weer een kitten. Ook springlevend, beweeglijk en helemaal volgroeid.

Ik snap er geen reet van, daar sta ik dan met mijn liefde voor en verstand van dieren, en ik zie niet eens dat mijn eigen kat zwanger is. En MoMo is nog zo jong, dat is niet echt heel goed. Straks laad ik de hele familie maar in voor een bezoekje aan de dierenarts, even checken of alles OK is.

Niet echt heel erg handig qua timing, zo vlak voor de verhuizing. Maar aan de andere kant: ik vind het stiekum ook wel een beetje leuk. OK, ik zal eerlijk zijn: heel leuk. De komende 12 weken ben ik dus ook nog eens

kraamverzorgster / kittenopvoedster, grijns.
.
*sjokt in vaal T-shirt, oude joggingbroek en op anti-slip-sokken

Het Kasteel binnen*

Gaaap! Mogge Dames!

Hier is het waai-dag, om Winnie de Pooh maar es te quoten, en koud. En ik heb honger, niks meer in de koelkast maar toch geen zin om boodschappen te doen: kennen jullie dat :-)?

Ben je al klaar voor je feessie Tila? Balen dat ik er niet bij kan zijn, maar ik heb al wel heel erg veel zin in de Kasteeldate! Mijn allereerste Kasteeldate...oh boy oh boy oh boy!

Gister trouwens naar Angels en Demons geweest. Een stuk beter dan de Da Vinci Code maar Tom Hanks is, vind ik, nog steeds mis-cast en ook hier was het boek weer veel beter. Maar tis een vermakelijke actie-film.

*sjokt weer weg en pakt een handdoek om te gaan douchen*
Is MoMo onbevlekt ontvangen misschien, M' anas :-)?

Poe joh ik word al bijna zelf moe als ik je post lees. Pas je wel een beetje op jezelf
OOOOH, Marie.. da's wel heel bijzonder.

Een muis verwachten (een beest in zijn bek, whoehahaha) en een nestje kittens krijgen. Gaaf!

Een witte, en de rest!

Gefeliciteerd in ieder geval, oma!

Thanks! Een beest in zijn bek, hahahahaha. Wat bleek: MoMo was op de grond bevallen van kitten nummer 1 (dat blijkt uit forensisch onderzoek, waarbij de bloedsporen op het parket een belangrijke aanwijzing verschaften), en Jongste Zoon zag dat Momo "met iets in zijn bek" op de bank sprong. Het bloedspoor op de bank wijst uit dat Jongste Zoon dat goed gezien had.

Goh, ben ik even blij dat we deze banken niet meenemen naar nieuwe huis :-)).
.
Jongste Dochter en ik zijn nu helemaal into de baby-dieren: tijdens het inpakken van heur kamer, volgen we via internet de aanstormende geboorte van een baby-olifantje:

http://www.baby-olifant.be/

Leuk man!
.
waaaah m'anas wat gaaf ineens een kittenfamilie rijker. Maar zo vlak voor verhuizing... tja. goed dat je ze even laat checken.

Verder . klinkt allemaal erg druk ende hectisch. Sterkte.

Ik ben inmiddels onderweg richting ubervinex met een tussenstop op utrecht zo. lekker even hoog catherijne in.
Wow, M'anas wat bijzonder! Onverwachte bevalling!

Ik snap je hoor, ik vond je al dapper dat je het aandurfde om te komen. En nu met een vers gezin erbij

**ziet Marktplaats adrvertentie**

"Nu! Afgeprijsde banken! Af te halen in M'anas-dorp! "

Happies zijn zo goed als klaar. Nu mezelf even fatsoeneren
Ben benieuwd naar de happen tila.

Het had wat voeten in de aarde. maar met ruim kwartier vertraging vertrokken. stomme treinen.
happen waren goed. met volle buik in de trein. *burp*
happen waren goed. met volle buik in de trein. *burp*
Hier ook goeie happen: artistieko's uit de voorstelling hebben heerlijke verse bakkeljauw gemaakt. Jum! 2x avondeten op een dag kan ik best hebben

Was het een leuk feestje bij Tila?
Ja was gezellig feestje bij Tila.

Erg gelachen, leuke mensen zoals altijd en vriend V was zo lief me even naar het station te brengen, zodat ik de weg niet kon kwijtraken want ik was op de heenweg hopeloos verdwaald (tsssk en dat terwijl het eigenlijk vanaf station allen maar rechtdoor is en dan ergens naar links, maar dat ergens naar links ging compleet fout. Ik had de tomtom op mijn pda nodig om bij het juiste huis te komen.

En bij anemoon was het ook gezellig, dus het was weer een mooi weekend

Wel erg blij dat ik nu met beentjes omhoog op de bank kan en even niets meer hoef.

M'anas hoe is het met de verse moeder en beebs?

Lil en Bloes ook leuke feestjes gehad?

Mims, was je nog een beetje op tijd? Lekker geswingd?

*pakt nog een wijntje*
Fijn dat het feestje zo leuk was! Ik heb aan jullie gedacht, terwijl ik de keuken aan het inpakken was.

Suup: met moeder en kinderen gaat het uitstekend! T is toch wel erg leuk, hoewel allemaal erg onhandig qua stressniveau enzo.

Overigens lijkt er ineens licht aan het eind van de tunnel te gloren in Project Verhuizing. Afgelopen week is er keihard gewerkt om al het schilderwerk af te krijgen en dat is sinds vanochtend klaar; vandaag zijn Man en een vriend laminaat aan het leggen op de beide bovenverdiepingen; morgen en dinsdag komt een klusjesman allerlei kleine dingetjes afmaken; vrijdag komt de schoonmaakploeg en dan kunnen we zaterdag over. Dat betekent dat we deze week ook tijd hebben om het oude huis te ontmantelen en in te pakken, da's ook wel fijn :-).

Iedereen een fijne zondag!
anoniem_16655 wijzigde dit bericht op 17-05-2009 12:05
Reden: eind van de tunnel tuuk, niet eind van de horizon...
% gewijzigd
.
Dat klinkt goed M'anas. En het komt ook helemaal goed.

Volgende week om deze tijd drink je koffie in je nieuwe huis en kan het inrichten gaan beginnen

Luie ochtend hier.

Bakkie, laptop op schoot, kat ernaast, wat msn-gesprekken.

Moet eigenlijk echt wat werk gaan doen, maar nog even geen puf.

Tila hoe was het feestje verder?
Sjeumig Marie, wat een professioneel strakke en behoorlijk uitdagende planning! Maar lekker dat je die helemaal goedgeorganiseerd in gaat tikken, fijn dat je op schema loopt!

En de kattenfamilie doet het goed, wat leuk. Ik zit nu te tikken aan de keukentafel van Pimpel met vlakbij een triootje 10-dagen oude mormeltjes. De oogjes gaan net open, en kijken ze een beetje wazig en glazig de wereld in, maar verder buitelt het spul vooral zachtpiepend over elkaar heen op zoek naar de tepels van hun moeder. Oooh, zo schattig, met staartjes zo groot als mijn pink, dat als een trillend antennetje de lucht in steekt. Ik ben helemaal verliefd, en kan nog lang niet kiezen welk haarballetje ik zal opeisen over een aantal weken.

Het feestje bij Tila was voor mij helaas veels te kort, volgende keer ga ik dat echt anders plannen. Maar dat kleine beetje wat ik ervan meekreeg vond ik wederom gezellig. En hetzelfde geld voor de hapjes; dat kleine stukje wat ik ervan meekreeg was érg lekker. Hulde weer voor Culilalila

Het feestje hier in Pimpeltown was trouwens ook Erg Goed. Allemaal muziek die ik ook daadwerkelijk kende, en dat zegt heel veel over mijn leeftijd, . Was een goed feestje, dus. Een langdurig feestje ook, waardoor ik 6 uurtjes geleden in mijn bed lag en er anderhalf uur geleden uitkwam.

~vraagt de butler haar wallen op te rollen en haar naar het hemelbed te begeleiden~
Halloooooo!

Marie, dat is inderdaad strak, die planning! Maar wel haalbaar, en dat is fijn goed zo.

Feestje was leuk Hoop leuke mensen bij elkaar en allemaal mooie cadeautjes gekregen boeken, planten, pannen en wijn en een mooie sjaal en asperges

Ik ging niet zo laat naar bed als Mims, maar wel in danige staat dus ik was vanmorgen een beetje punthoofdig stoffig. Niet zo stoffig dat ik niet in 'het diner' kon beginnen: wat een goed boek is dat!

Iemand lunch?
Fijn Tila dat het boek bevalt

Leuk he zo veel cadeautjes krijgen.

Mims Klinkt goed. Nog leuke mannen ontmoet?
Wat fijn om te horen dat iedereen, tot nu toe, een lekker weekend heeft gehad. Fijne feestjes, lekkere hapjes, gezelligheid en bij het project Verhuizing schijnt licht aan de horizon: klinkt perfect!

Gisteren toch weer te lang blijven hangen op werk waardoor ik om 02.30 pas thuis was. Ik ben zo blij dat ik altijd met de auto ga, anders was ik inmiddels echt alcoholist geweest. En wat regende het vannacht! Ik moest gewoon op sommige plekken in Suupstad heel langzaam rijden omdat de plassen tot halverwege mijn autodeuren kwamen!

Verdulleme wat ben ik moe vandaag. Werkspanning van vorige week en toekomstige werkspanning kosten echt heel veel energie zeg. Dus nu hang ik wat op de bank, doe een wasje en baal dat ik gisteren toch te lui was om boodschappen te doen. Straks maar es kijken wat er bij mijn moeder in de koelkast ligt :-)

Tila al wat helderder in het koppie?

Inderdaad Mims: leuke mannen ontmoet?

M'anas weer aan het klussen geslagen en Suup toch maar aan het werk?

En hoe is het met Lil en Bloes?
Suup is even de stad in geweest voor een bakkie met mijn moeder.Nu zit ik mezelf op te porren, kom een beetje langzaam op gang. Altijd al een strakke deadliner geweest
Hoest met je deadline, Suup?

Ben alweer wat helderder Darly. Lag er wat lekkers in de koelkast van je moeder?

Hier afterpartynuttig geweest. Opgeruimd, nieuw boek aan het lezen, asperges gegeten, met kindjes gespeeld en geknuffeld en ze uit de modder van de tuin getrokken, waar ze totaal zwart en gelukkig zaten te wezen

En de senseo ingepakt. Iemand een bakkie vage decaf espresso? Espressomachientje moest echt aangezwengeld worden, zo lang hadden we em niet gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven