Relatie crisis....

04-02-2021 16:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven....

Ik heb een lange en meestal heel fijne relatie met mijn partner en we hebben samen 2 kinderen. Mijn man kwam een half jaar geleden thuis te zitten met een burn-out, na een heftig half jaar leek het iets beter te gaan en nu kwam een aantal weken geleden plotseling dat hij twijfelt aan onze relatie. Hij weet het niet meer en gaat daar heel erg in op en neer. Het ene moment weet hij zeker dat hij verder wil en wil er samen voor gaan, het andere moment zijn er weer erge twijfels.

En vooral van deze wisselende signalen wordt ik dood moe.

Wat moet ik nu, wil onze relatie zeker een kans geven maar deze onzekerheid is zo naar....
Lenna79 schreef:
04-02-2021 18:31
Wanneer ik er met anderen over praat, zegt iedereen pas goed op jezelf of zorg goed voor jezelf, maar hoe doe je dat dan...

Ik kan idd zelf ook hulp vragen bij de HA misschien wel verstandig.

En iemand ervaring wat je hiervan deelt met de kinderen? Ze weten natuurlijk dat het met papa niet zo goed gaat maar soms denk dat ze wel merken dat er meer is .
Vroeg naar bed, gezond eten, lekker veel buiten bewegen/sporten, of op een andere manier ontspannen. Dingen doen die jij leuk vindt.

Niet te veel in de hulpverlenersrol springen. Grenzen aangeven bij je man, hij heeft een burn out, maar dat betekent niet dat jij alles wel opknapt, of geen grenzen meer hebt wat betreft de dingen die op een dag moeten gebeuren.
Wat wil hij met de kinderen delen?

Ik denk dat zolang jullie er zelf niet uit zijn, delen vooral onrust geeft. Zij kunnen niets aan de situatie veranderen. Ik zou niets delen, behalve papa is ziek, tot jullie er zelf uit zijn.

Wanneer je kinderen iets van de spanningen meekrijgen dan zou ik aangeven dat jullie werken een een oplossing en dat ze altijd met jullie kunnen praten.

Is relatietherapie een optie? Wat vindt de behandelaar van je man van relatietherapie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kan je man misschien tijdelijk even ergens anders heen om alles op een rijtje te krijgen? Jouw leven gaat gewoon door, lijkt mij een prima oplossing.
P80 schreef:
04-02-2021 18:51
Kan je man misschien tijdelijk even ergens anders heen om alles op een rijtje te krijgen? Jouw leven gaat gewoon door, lijkt mij een prima oplossing.
Haar leven gaat 'gewoon' door? Nou nee, ze hebben twee kinderen samen, dus dat betekent dat ze er alleen voor staat en de zorg/ thuisscholing/huishouden op haar bordje komt tijdens de lockdown, plus haar eigen werk er nog bovenop, dat lijkt me niet normaal.

Ik ken behoorlijk wat mensen die een burn out hebben gehad, maar geen van allen verwaarloosden ze hun kinderen.
Ik vond het destijds vreselijk, dat getwijfel. Achteraf had ik mezelf heel veel stress kunnen besparen door direct een grens te trekken. Maar ik hoopte zo dat hij nog bij zinnen kwam. Kansloos. Maar of dat voor jullie ook geldt weet ik natuurlijk niet.

Ik wens jou heel veel kracht. En ik hoop dat je in staat bent om niet te veel shit te accepteren van hem.

:hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Laat hem even een tijd ergens anders wonen ( als jij dat alleen redt met de kinderen)
Lenna79 schreef:
Wanneer ik er met anderen over praat, zegt iedereen pas goed op jezelf of zorg goed voor jezelf, maar hoe doe je dat dan...

En iemand ervaring wat je hiervan deelt met de kinderen? Ze weten natuurlijk dat het met papa niet zo goed gaat maar soms denk dat ze wel merken dat er meer is .
Ik zou hem even een weekje het huis uit laten gaan, een B&B, hotel oid.
Hij kan denken, jij kan eindelijk ademen. Ga ook even bij de huisarts langs in die week. De kinderen kun je uitleggen dat hun vader echt niet goed in zijn vel zit. En dat hij even vakantie nodig heeft
Majime schreef:
04-02-2021 19:06
Haar leven gaat 'gewoon' door? Nou nee, ze hebben twee kinderen samen, dus dat betekent dat ze er alleen voor staat en de zorg/ thuisscholing/huishouden op haar bordje komt tijdens de lockdown, plus haar eigen werk er nog bovenop, dat lijkt me niet normaal.

Ik ken behoorlijk wat mensen die een burn out hebben gehad, maar geen van allen verwaarloosden ze hun kinderen.
die kinderen zijn 12 en 14, die redden zich wel en grote kans, dat ze het heerlijk vinden, dat de zwarte wolk even weg is
Dankjewel voor alle reacties, fijn om erkenning te krijgen en zeker tips waar ik verder mee kan.

Over iets meer dan een week heeft mijn man weer een gesprek en zal hij zeker deze punten meenemen.

Even een week ergens anders wonen is ook een optie, maar dat voelt nu nog niet helemaal oké
Lenna79 schreef:
05-02-2021 08:23
Dankjewel voor alle reacties, fijn om erkenning te krijgen en zeker tips waar ik verder mee kan.

Over iets meer dan een week heeft mijn man weer een gesprek en zal hij zeker deze punten meenemen.

Even een week ergens anders wonen is ook een optie, maar dat voelt nu nog niet helemaal oké
dat snap ik, maar zo met zijn vieren dicht op elkaar, gaat jullie niet de ruimte geven om je gedachten te ordenen
Lenna79 schreef:

Allereerst sterkte!

Je kunt meer tijd voor jezelf claimen. Voor een wandeling, een goed gesprek met een vriendin, sport. Even de deur uit. Dingen waar jij van oplaadt. Waak ervoor dat je niet gaat pleasen en redden en van alles van hem overneemt. Juist door wat minder beschikbaar te zijn voor hem kan hij mogelijk beter gaan zien wat je voor hem betekent.

Hoe is het verder met intimiteit?
Lenna79 schreef:

Voor jou of voor hem?
Hoe jij zo goed mogelijk voor jezelf zorgt?
Genoeg slaap
Voldoende frisse lucht
Een plek om je hart te luchten
Even lekker lachen/ontspannen (online yoga?)
Dat soort dingen
Lenna79 schreef:

Dat vond ik indertijd ook. Ik had het gevoel dat dat het begin van het einde zou zijn. Toch kreeg ik het advies veelvuldig.

Achteraf gezien viel er al niets meer te redden. Als ik geweten had wat ik nu weet had ik hem meteen verzocht ergens anders na te gaan denken en zijn deken van chagrijn mee te nemen. Heel ver uit de buurt van mij en ook van de kinderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Als hij zo twijfelt weet hij t vaak allang maar te bang voor het onbekende. Hij wil denk niet meer maar dingen als verhuizen, regelen van zaken rondom de kinderen en alle verdere rompslomp houden hem tegen.
Mensen die graag bij hun partner zijn twijfelen niet. Ook niet als ze depressief of overspannen zijn.
lilalinda schreef:
05-02-2021 08:01
Ik zou hem even een weekje het huis uit laten gaan, een B&B, hotel oid.
Hij kan denken, jij kan eindelijk ademen. Ga ook even bij de huisarts langs in die week. De kinderen kun je uitleggen dat hun vader echt niet goed in zijn vel zit. En dat hij even vakantie nodig heeft
Dit, zou dat toch echt even doen TO!

Ben het ook wel eens met Feefeline.
Sterkte!!
Hij moet beseffen dat als hij je geen zekerheid kan geven, jij weg bent. Misschien is het inderdaad goed even een time out te nemen en een weekje ergens anders te zijn.
Ik denk dat een time out juist heel goed is en misschien wel langer dan een week. Een burn-out tijdens een lock down is niet bepaald genezend als je doodmoe wordt van elke prikkel. Daarnaast denk ik dat je je man een plezier doet door een maand een vakantiehuisje voor hem te huren (kan geen probleem zijn nu).

Hoe rot het ook voor hem is, hij is niet de enige die lijdt onder zijn burnout maar ook jij en de kinderen en even rust in de tent kan iedereen mentaal even ontlasten. Alle tijd die jij nu in hem steekt gaat ten kostte van je pubers die het nu ook niet makkelijk hebben. Denk niet dat je hem in de steek laat maar zelfs iemand met een burnout moet leren dat er grenzen zijn in hoeverre ze hun omgeving kunnen belasten met hun probleem.

Ik denk dat dat hij wil scheiden (en dan weer niet) omdat hij ook niet de rust heeft om zijn gedachte op een rijtje te krijgen en dat kan hij wel als hij de rust heeft om alleen met zichzelf bezig te zijn. Soms moet je forser ingrijpen om bepaalde resultaten te willen behalen en je man een maandje het huis uit om hem de tijd te geven eens goed uit te rusten zal wonderen doen voor het hele gezin qua rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven