Werk & Studie alle pijlers

Morgen door sneeuw naar werk (eerste werkdag)?

07-02-2021 14:27 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik heb morgen een eerste werkdag bij een nieuwe baan, en moet daarom op kantoor werken, introductie enzo. In de functie zelf kan ik in principe wel thuiswerken, op andere dagen.

Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..

Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.

Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?
Dopperfles schreef:
07-02-2021 15:47
Ja klopt. Zelfs non stop. Ik heb het hier nog niet zien stoppen vandaag. Wel kleine vlokjes die wild worden rondgeblazen, geen dikke mooie sneeuwvlokken helaas. :D

Hier was het even droog, of minder sneeuw, nu gaat het weer los. En de komende uren lijkt het niet te stoppen.
Zo is er geen beginnen aan om wegen vrij te maken. Het sneeuwt binnen no time weer vol.
jo12345 schreef:
07-02-2021 14:45
Gewoon rustig rijden. In stukken van de wereld hebben ze dit ieder jaar drie maanden. Die mensen gaan ook gewoon naar hun werk daar.

Overigens rijden daar de treinen en bussen ook gewoon het hele jaar.
Ik heb op wintersport anders meer dan eens gewoon vastgezeten en ben ook weleens met veel moeite weggekomen omdat de treinen niet meer reden.
Zelfde in de Ardennen trouwens, waar ik vroeger veel doorheen moest reizen.

Verder hebben mensen daar alles in huis om ook met (veel) sneeuw en ijs de weg op te gaan en zijn ze erin getraind. Ik heb hier geen ijskettingen en veel mensen hebben niet eens winterbanden.
Hier ook gelderland zuid en ik ben vanacht naar het ziekenhuis gemoeten en mag me morgen vroeg weer melden.

Gewoon rustig rijden en optijd vertrekken je kan proberen om te mailen maar je weet niet of de mail gelezen word.
dus ik zou wel gaan maar meld er in dat je morgen optijd vertrekt en dat je hoopt dat je optijd bent en zet je telefoonnummer ook in de mail dan kan de gene je iedergeval bellen als er bij hem/haar iets gebeurd waardoor het later word.
Zorg dat je een deken, drinken, lamp en eten in de auto hebt mocht je om wat voor reden vast zitten door de sneeuw.
Thanks voor jullie reacties!

Ik wordt ingewerkt door m'n baas (klein bedrijf) en in principe zou ik thuis kunnen werken want ik werk op m'n eigen laptop en kan overal al in. Als het geen code rood is ga ik morgen gewoon erg vroeg weg en bel ik vooraf wel even of hij wel naar kantoor komt, ik gok van wel.

Net wel gezien dat m'n buren 4 omstanders nodig hadden om uit hun parkeervak te komen, dus hoop dat mij dat wel lukt morgenochtend, heb geen zin om in m'n eentje vast te staan en niet meer voor- of achteruit te kunnen! Wel alvast de auto sneeuwvrij gemaakt. ;)

Due-scimmie schreef:
07-02-2021 16:06
Zorg dat je een deken, drinken, lamp en eten in de auto hebt mocht je om wat voor reden vast zitten door de sneeuw.
Dat is een goeie, ga ik zeker doen!
maze schreef:
07-02-2021 14:47
Gewoon gaan
Er zijn zat mensen die morgen echt ergens moeten zijn
Dit, de verwachting is dat het morgen geen code rood is. Dit zou alleen vandaag het geval zijn.
DanceSleepRepeat schreef:
07-02-2021 16:10
Thanks voor jullie reacties!

Ik wordt ingewerkt door m'n baas (klein bedrijf) en in principe zou ik thuis kunnen werken want ik werk op m'n eigen laptop en kan overal al in. Als het geen code rood is ga ik morgen gewoon erg vroeg weg en bel ik vooraf wel even of hij wel naar kantoor komt, ik gok van wel.

Net wel gezien dat m'n buren 4 omstanders nodig hadden om uit hun parkeervak te komen, dus hoop dat mij dat wel lukt morgenochtend, heb geen zin om in m'n eentje vast te staan en niet meer voor- of achteruit te kunnen! Wel alvast de auto sneeuwvrij gemaakt. ;)

Dat is een goeie, ga ik zeker doen!

Wou net zeggen, wij hebben vanmiddag vol verbazing zitten kijken naar iemand in de straat (geen bekende buurman trouwens) die hier láng bezig is geweest met het parkeervak uitkomen. Zo glad dat hij na een tijdje zowat tégen de lantaarnpaal zat, dus toen is hij maar weer uitgestapt. Ook met hulp lukte het namelijk niet. Doorgaande wegen worden hier vaak geveegd, maar het sneeuwt nog steeds en waait als een malle. Nog voordat die tractor de straat uit is ligt er al weer wat. Vanwege de kou vriest het op, vrijwel geen verkeer dus strooien heeft geen zin (wordt niet ingereden), het is spekglad hier.
Marana schreef:
07-02-2021 15:18
Ik zou vandaag even een mail sturen om te vragen of ze je het willen melden als degene die je inwerkt niet op kantoor kan komen, en in die mail je 06-nummer ook zetten voor de zekerheid, met de opmerking dat je morgenochtend om 7u vertrekt als je niets hoort.

Reken voor de zekerheid maar op minstens de dubbele reistijd.
Ja dit vind ik een perfect advies.
...
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:59
98.50% gewijzigd
Marana schreef:
07-02-2021 15:18
Ik zou vandaag even een mail sturen [...] met de opmerking dat je morgenochtend om 7u vertrekt als je niets hoort.
Met de opmerking dat als je morgenochtend 7 uur NIET vertrekt, als je niets hoort...
Zou wel oppassen hoor. Is echt glad....

Weet ook niet of ik zoonlief morgen naar school doe. Is aantal km verderop (lopen niet optioneel). Heb zomerbanden, geen idee hoe ik de straat uit moet komen.
Ik zou vast contact met je baas opnemen of je thuis kunt werken en anders morgenochtend even kijken of het te doen is voor je.

Hier brengt man onze zoon morgen naar school, ik zie het al niet zitten aangezien het op de parkeerplaats van de school een ijsbaan gaat zijn door alle ouders die daar ook rijden.

Ben niet bang om met sneeuw te rijden hoor, maar er ligt hier zo’n lading sneeuw op de weg dat ik als ik jou was, als dat dan toch mogelijk is, gewoon vanuit huis zou werken morgen.
WholeLottaLove schreef:
07-02-2021 14:36
Volgens mij stopt het gaandeweg deze dag met sneeuwen en morgen niet of nauwelijks meer. Dus kunnen ze vannacht massaal gaan schuiven en strooien en alles klaarmaken.
Scholen gaan ook weer beginnen enzo, en Nederland had 2 weken de tijd om zich hierop voor te bereiden dus komt vast wel goed...
Hier niet hoor, morgen net zo’n dag als vandaag! Super veel sneeuw dus 😅
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Due-scimmie schreef:
07-02-2021 16:06
En een paar waxine lichtjes en een aansteker, kan best veel warmte geven. Ik heb er standaard een paar in de auto liggen (in de winter, in de zomer smelten ze dus niet vergeten eruit te halen 😂).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Wij krijgen net een bericht van school (middelbare) dat alle lessen morgen online zijn. Dus ook voor de (pre) examenklassen. Zuid-Holland. Morgen code geel. Ik zou deze week de weg niet op gaan, als het echt niet hoeft. TO geeft aan dat ze prima vanuit huis kan werken. Ook inwerken kan gewoon online hoor. De kantoren van de werkgever van mijn man, zijn al bijna een jaar gesloten. Niemand mag naar kantoor en daar worden ook gewoon nog mensen aangenomen.
Ja, ik zie inderdaad dat een aantal scholen dicht blijven. Er staat op NOS dat het code oranje is morgenochtend maar Rijkswaterstaat adviseert om niet de weg op te gaan. Ik zal vanavond even een bericht sturen naar mijn werkgever, want het klinkt niet alsof het heel veilig is.
Ik zou voor een eerste dag niet gaan. Eerste dag is meestal toch alleen een beetje handjes geven, computer in orde maken en een beetje kletsen met je nieuwe collega's, en daar zou ik geen code rood voor trotseren.

Nu heb ik wellicht makkelijk praten want ik ben sowieso vanuit huis in een nieuwe baan gestart en doe dus al maanden alles online, en dat zou ik in dit geval dus ook doen.

Ik vind het zelfs een beetje raar om te overwegen om in deze omstandigheden naar een kantoorbaan te gaan.
Am Yisrael Chai!
Kittenxx schreef:
07-02-2021 16:38
dat kan prima hoor, ik ben in oktober bij mijn nieuwe baan begonnen en ben nog geen dag op kantoor geweest. Laptop en telefoon zijn keurig thuis bezorgd.
Ik september maar verder zelfde verhaal.
Am Yisrael Chai!
Als je wél gaat heb je natuurlijk nog jaren een sterk verhaal om te vertellen :-).

In zo'n klein bedrijf vergeten ze dat niet te gauw meer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vanaf 00.00 wordt het code oranje.

Helaas verwacht onze werkgever ons gewoon op het werk.
Gelukkig een auto met winterbanden en mijn auto vrijdag al op een doorgaande weg geparkeerd met een goede uitrij mogelijkheid, kwartier eerder weg en bidden maar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik zou niet gaan.gewoon opbellen dat het onverantwoord is.
Als ze dat niet begrijpen moet je er ook niet willen werken.
Tijger32 schreef:
07-02-2021 17:55
Wij krijgen net een bericht van school (middelbare) dat alle lessen morgen online zijn. Dus ook voor de (pre) examenklassen. Zuid-Holland. Morgen code geel. Ik zou deze week de weg niet op gaan, als het echt niet hoeft. TO geeft aan dat ze prima vanuit huis kan werken. Ook inwerken kan gewoon online hoor. De kantoren van de werkgever van mijn man, zijn al bijna een jaar gesloten. Niemand mag naar kantoor en daar worden ook gewoon nog mensen aangenomen.
Nee morgen code oranje.
Ik denk dat de meeste werkgevers er helemaal niet bij stilstaan.
Die van mij ploegt morgen door de sneeuw naar het werk en verwacht gewoon dat we er zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Winterbanden met een echt goed profiel, een schep om jezelf uit je parkeerplek te "bevrijden" en met verstand rijden.
paperlantern schreef:
07-02-2021 19:09
Winterbanden met een echt goed profiel, een schep om jezelf uit je parkeerplek te "bevrijden" en met verstand rijden.
Oh dat is een goede tip, winterbanden! Laat ik die nou net even niet op voorraad hebben :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven