Is dit raar??
woensdag 10 februari 2021 om 23:12
Hi forummers,
Ik ben opgegroeid zonder vader in mijn leven, via via heb ik destijds zijn adres achterhaald en ben ik er heen gegaan maar hij wilde niks van mij weten, ik zag dat hij meerdere kinderen had en nu wil ik eigenlijk contact zoeken met hun, ze zijn mijn halfzussen.
Zouden jullie dit raar vinden als een vreemde plots contact zou zoeken om vragen te stellen over je vader?
Ik ben opgegroeid zonder vader in mijn leven, via via heb ik destijds zijn adres achterhaald en ben ik er heen gegaan maar hij wilde niks van mij weten, ik zag dat hij meerdere kinderen had en nu wil ik eigenlijk contact zoeken met hun, ze zijn mijn halfzussen.
Zouden jullie dit raar vinden als een vreemde plots contact zou zoeken om vragen te stellen over je vader?
vrijdag 12 februari 2021 om 12:57
Waarom eigenlijk?Babette2017 schreef: ↑11-02-2021 17:29Als een vrouw mij zou benaderen met het bericht dat we dezelfde vader delen en dat ze graag meer van hem wil weten via mij, dan gooi ik direct de deur dicht. Daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. Maar goed, je kunt het doen. Dikke kans dat je vader alles zal ontkennen tegen zijn dochters.
En zou je echt letterlijk de deur in iemand zijn of haar snuit dichtgooien?
Of is dat een eerste schrik reactie?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 12 februari 2021 om 13:14
Waarom zou je dat doen? Als hier iemand aan de deur zou staan en mij dat zou vertellen dan zou ik serieus zsm een DNA test laten doen. Ik wil zoiets gewoon weten en ben er wél in geïnteresseerd.Babette2017 schreef: ↑11-02-2021 17:29Als een vrouw mij zou benaderen met het bericht dat we dezelfde vader delen en dat ze graag meer van hem wil weten via mij, dan gooi ik direct de deur dicht. Daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. Maar goed, je kunt het doen. Dikke kans dat je vader alles zal ontkennen tegen zijn dochters.
vrijdag 12 februari 2021 om 13:20
Nu wel.Vuurenvlam26 schreef: ↑12-02-2021 13:11TO, ik had je een pb gestuurd maar die heb je niet ontvangen. Als je wil even naar je instellingen kijken.
vrijdag 12 februari 2021 om 13:46
vrijdag 12 februari 2021 om 14:03
vrijdag 12 februari 2021 om 14:26
Waarom neem je dan niet eerst nog een keer contact op met deze man?
vrijdag 12 februari 2021 om 14:45
Moedig van je. En je goed recht. Gewoon nog proberen totdat je echt het gevoel krijgt van heeft geen zin meer maar kans zit er in dat je er toch wel doorheen breekt en contact krijgt. Heeft ook tijd nodig . Je vader geschrokken misschien, moet het verwerken maar staat later alsnog open voor contact.
vrijdag 12 februari 2021 om 15:29
Ik kan me voorstellen dat dat je eerste reactie is, omdat je op die manier iets leert over je vader, dat je liever niet wilt weten. Maar daarna? Wat je eenmaal weet, kun je niet zomaar weer vergeten.. Ik zou dan denk ik op den duur toch met vragen naar m'n vader zijn gegaan, omdat het zou blijven rondspoken in m'n hoofd.Babette2017 schreef: ↑11-02-2021 17:29Als een vrouw mij zou benaderen met het bericht dat we dezelfde vader delen en dat ze graag meer van hem wil weten via mij, dan gooi ik direct de deur dicht. Daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. Maar goed, je kunt het doen. Dikke kans dat je vader alles zal ontkennen tegen zijn dochters.
En contact opnemen met m'n halfbroer/-zus.
Later is nu
vrijdag 12 februari 2021 om 15:55
Oké, dat maakt het dan wel een heel stuk lastiger ook, zeker naast het feit dat je ook niet 100% zekerheid hebt of hij überhaupt daadwerkelijk jouw vader is.
Ik wil je wel zeggen dat ik het ongelooflijk sterk van je vindt dat je meteen naar hem bent toegegaan en hem f2f hebt geconfronteerd. Aan de andere kant vraag ik me tegelijkertijd af of dit in een opwelling is gedaan of weloverwogen?
Het jammere is dat je nu allerlei dingen zelf aan het invullen bent en dan mn in het negatieve (mijn vader wil mij niet kennen, mijn halfzussen zitten dus waarschijnlijk ook niet op mij te wachten etc), terwijl het echte verhaal misschien helemaal anders kan zijn als je insteek anders zou zijn geweest.
Kijk je weleens het programma DNA onbekend? Soms zijn ook hierbij de uitslagen zo verrassend. Lijkt iemand serieus heel veel op een man/vrouw anders dan hun vader/moeder en zelfs broers/zussen, maar blijken zij tóch, door DNA bewezen, dezelfde vader/moeder te hebben. Of juiste vice versa.
Ik denk dus dat je op basis van je huidige kennis nog niet kunt of mag stellen dat deze man of jouw evt vader jou niet zou willen (er)kennen.
Is het misschien een idee om deze man een brief te sturen en je daarin jouw verhaal vertelt met als uiteindelijk doel de vraag of hij openstaat voor een DNA onderzoek? Volgens mij zou er eerst bewezen moeten worden dat hij ook jouw daadwerkelijke vader is alvorens je zijn kinderen gaat benaderen. Stel dat hij hiervoor open zou staan en hij jouw vader blijkt te zijn, pas dan is het tijd voor de volgende stap.
vrijdag 12 februari 2021 om 17:45
TO kijk een beetje uit welke info je deelt met een wildvreemde die via een openbaar forum opeens privé contact met je op wil nemen.Vuurenvlam26 schreef: ↑12-02-2021 13:11TO, ik had je een pb gestuurd maar die heb je niet ontvangen. Als je wil even naar je instellingen kijken.
vrijdag 12 februari 2021 om 18:48
To, ik denk dat jouw moeder al heel lang een heel zwaar alcoholprobleem heeft. Jij klinkt nog jong en je bent niet bij haar opgegroeid schrijf je. dan had ze dat alcoholprobleem misschien al toen ze zwanger werd van jou.
Dat roept bij mij de vraag op of het contact tussen je vader en moeder wel zo leuk is geweest. Misschien heeft dat te maken met zijn reactie.
Ik zou niet te wild te werk gaan denk ik. Misschien een brief of een email. Leg uit wie je bent en dat je niks weet door de conditie van je moeder en dat je in elk geval graag wilt weten hoe het toendertijd is gegaan en waarom hij nooit contact heeft gehad met jou.
Maar misschien wist hij niks van je bestaan , of kon hij je niet vinden als jij in instellingen hebt gewoond.
Hij heeft nu even de tijd gehad om dit nieuws te verwerken, misschien reageert hij nu anders.
Mocht hij nog afwijzend doen kun je altijd nog contact zoeken met die zussen maar wat denk je daar mee te winnen?
Ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je hulp hebt. Je hebt een behoorlijke rugzak.
Dat roept bij mij de vraag op of het contact tussen je vader en moeder wel zo leuk is geweest. Misschien heeft dat te maken met zijn reactie.
Ik zou niet te wild te werk gaan denk ik. Misschien een brief of een email. Leg uit wie je bent en dat je niks weet door de conditie van je moeder en dat je in elk geval graag wilt weten hoe het toendertijd is gegaan en waarom hij nooit contact heeft gehad met jou.
Maar misschien wist hij niks van je bestaan , of kon hij je niet vinden als jij in instellingen hebt gewoond.
Hij heeft nu even de tijd gehad om dit nieuws te verwerken, misschien reageert hij nu anders.
Mocht hij nog afwijzend doen kun je altijd nog contact zoeken met die zussen maar wat denk je daar mee te winnen?
Ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je hulp hebt. Je hebt een behoorlijke rugzak.
zaterdag 13 februari 2021 om 05:40
Ik denk eerder dat zijn reactie lag aan het feit dat hij wel weet dat hij twee vrouwen in dezelfde periode zwanger heeft gemaakt en waarvan er een niet zijn vrouw was. En dat was 16 jaar geleden dat ik bij hem aan de deur stond, hij heeft nu dus 16 jaar aan het idee kunnen wennen en in heel die 16 jaar heeft hij nooit moeite gedaan om me te vinden. Maar ik zou toch graag weten hoe hij als vader was voor zijn andere kinderen. Misschien heb ik er nog wat aan.fifty schreef: ↑12-02-2021 18:48To, ik denk dat jouw moeder al heel lang een heel zwaar alcoholprobleem heeft. Jij klinkt nog jong en je bent niet bij haar opgegroeid schrijf je. dan had ze dat alcoholprobleem misschien al toen ze zwanger werd van jou.
zaterdag 13 februari 2021 om 08:28
PiperAlpha87 schreef: ↑13-02-2021 05:40Ik denk eerder dat zijn reactie lag aan het feit dat hij wel weet dat hij twee vrouwen in dezelfde periode zwanger heeft gemaakt en waarvan er een niet zijn vrouw was. En dat was 16 jaar geleden dat ik bij hem aan de deur stond, hij heeft nu dus 16 jaar aan het idee kunnen wennen en in heel die 16 jaar heeft hij nooit moeite gedaan om me te vinden. Maar ik zou toch graag weten hoe hij als vader was voor zijn andere kinderen. Misschien heb ik er nog wat aan.
Nogmaals: waarom neem je niet weer contact op met die man? Dat hij zelf de stap niet heeft genomen om je te zoeken wil niet zeggen dat hij nu niet open zou kunnen staan voor contact.
zaterdag 13 februari 2021 om 08:43
Ik vind het lastig dat je je probleem met je vader, op wil lossen door het leven van je half siblings overhoop te halen.
Zij kunnen hier niets aan doen en staan buiten de situatie, maar jij wil ze erin trekken. En niet eens direct om HEN te leren kennen, maar alleen om je vader. Je zegt te leren kennen, maar ik krijg ook het idee dat je boos op hem bent (kan ik me helemaal voorstellen!) en wraak wil nemen.
En dat vind ik lastig. Ik kan me niet in je verplaatsen en vind het verdrietig dat je zo’n moeizame start hebt gehad. Dat gun ik niemand. Maar ik merk dat ik het ook niet eerlijk vind om dan via “onschuldigen” je recht/gram te halen.
En ja, als pa zich fatsoenlijk had gedragen dan was het allemaal niet nodig geweest etc etc. Maar er is wel een kans dat je je half siblings op deze manier beschadigt.
Een oplossing heb ik ook niet. Wil je sterkte wensen.
Zij kunnen hier niets aan doen en staan buiten de situatie, maar jij wil ze erin trekken. En niet eens direct om HEN te leren kennen, maar alleen om je vader. Je zegt te leren kennen, maar ik krijg ook het idee dat je boos op hem bent (kan ik me helemaal voorstellen!) en wraak wil nemen.
En dat vind ik lastig. Ik kan me niet in je verplaatsen en vind het verdrietig dat je zo’n moeizame start hebt gehad. Dat gun ik niemand. Maar ik merk dat ik het ook niet eerlijk vind om dan via “onschuldigen” je recht/gram te halen.
En ja, als pa zich fatsoenlijk had gedragen dan was het allemaal niet nodig geweest etc etc. Maar er is wel een kans dat je je half siblings op deze manier beschadigt.
Een oplossing heb ik ook niet. Wil je sterkte wensen.
zondag 14 februari 2021 om 10:43
PiperAlpha87 schreef: ↑13-02-2021 05:40Ik denk eerder dat zijn reactie lag aan het feit dat hij wel weet dat hij twee vrouwen in dezelfde periode zwanger heeft gemaakt en waarvan er een niet zijn vrouw was. En dat was 16 jaar geleden dat ik bij hem aan de deur stond, hij heeft nu dus 16 jaar aan het idee kunnen wennen en in heel die 16 jaar heeft hij nooit moeite gedaan om me te vinden. Maar ik zou toch graag weten hoe hij als vader was voor zijn andere kinderen. Misschien heb ik er nog wat aan.
Je vult zoveel zelf in.
Ik vind het een beetje apart dat je er zelf van overtuigd blijft, na alle berichten hier, dat deze man ook daadwerkelijk je vader is. De situatie kan ook zomaar heel anders zijn. Dan zit jij al 16 jaar te wachten op deze ene man, terwijl er misschien een andere man op deze aardbol is die niet afweet van jouw bestaan. Waarom geen brief schrijven en vragen of hij wil meewerken aan een DNA test?