Is dit raar??
woensdag 10 februari 2021 om 23:12
Hi forummers,
Ik ben opgegroeid zonder vader in mijn leven, via via heb ik destijds zijn adres achterhaald en ben ik er heen gegaan maar hij wilde niks van mij weten, ik zag dat hij meerdere kinderen had en nu wil ik eigenlijk contact zoeken met hun, ze zijn mijn halfzussen.
Zouden jullie dit raar vinden als een vreemde plots contact zou zoeken om vragen te stellen over je vader?
Ik ben opgegroeid zonder vader in mijn leven, via via heb ik destijds zijn adres achterhaald en ben ik er heen gegaan maar hij wilde niks van mij weten, ik zag dat hij meerdere kinderen had en nu wil ik eigenlijk contact zoeken met hun, ze zijn mijn halfzussen.
Zouden jullie dit raar vinden als een vreemde plots contact zou zoeken om vragen te stellen over je vader?
woensdag 10 februari 2021 om 23:25
Heb je alleen vragen over je vader of ben je ook echt in geïnteresseerd je halfbroers/zussen. Kan me voorstellen als zo iemand zich bij mij zou melden met allerlei vragen over m’n vader en nul interesse in mij als soort van familie, dat ik dat een beetje vreemd zou vinden.
Lach hard, duik diep, kom terug..
woensdag 10 februari 2021 om 23:25
Ook al weten je halfzussen het niet, ik zou gewoon een poging wagen.
Ik ben van mening dat ieder kind (ook al ben je al volwassen) recht heeft om beide ouders en ook (half) broers en zussen te leren kennen.
Nee heb je, ja kun je krijgen!
En als jij een geheim voor hun bent dan is dat je vaders probleem.
Ja, je haalt vast mensen hun leven overhoop, maar wie weer wat voor mooie familie je ervoor terug krijgt!
Hou er wel rekening mee dat ook zij de deur dicht kunnen gooien!
Had je laatste zin niet goed gelezen: ik zou niet alleen maar contact zoeken voor informatie over je vader. Ik zou contact zoeken als je interesse hebt in je halfzussen en anders niet!
Ik ben van mening dat ieder kind (ook al ben je al volwassen) recht heeft om beide ouders en ook (half) broers en zussen te leren kennen.
Ja, je haalt vast mensen hun leven overhoop, maar wie weer wat voor mooie familie je ervoor terug krijgt!
Had je laatste zin niet goed gelezen: ik zou niet alleen maar contact zoeken voor informatie over je vader. Ik zou contact zoeken als je interesse hebt in je halfzussen en anders niet!
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-02-2021 23:30
16.34% gewijzigd
woensdag 10 februari 2021 om 23:26
Niet raar in die zin dat ik wel snap dat je contact wil zoeken, maar ik zou er wel van opkijken en ik weet ook niet of ik er echt blij van zou worden.
Maar wil je ook een band opbouwen met je halfzussen of is dat contact zoeken met je halfzussen alleen omdat je meer over je vader te weten wil komen?
Als het alleen om die tweede reden is: niet doen. Hij wil geen contact met jou.
Maar wil je ook een band opbouwen met je halfzussen of is dat contact zoeken met je halfzussen alleen omdat je meer over je vader te weten wil komen?
woensdag 10 februari 2021 om 23:45
Mijn oudste halfzus is maar 7 maanden ouder dan mij dus ik heb wel zo’n vermoeden hoe ik tot stand ben gekomen, Contact met hun zou ik niet afwijzend tegenover staan maar ik begrijp het als ik hun levens teveel overhoop haal door contact te zoeken. Ik denk dat hun niet op de hoogte zijn van mijn bestaan. Maar ik wil echt heel graag weten hoe mijn vader als vader is. En naar mijn idee weten hun de antwoorden op mijn vragen
donderdag 11 februari 2021 om 00:17
NM1717 schreef: ↑10-02-2021 23:25Ook al weten je halfzussen het niet, ik zou gewoon een poging wagen.
Eens.
Succes TO!
donderdag 11 februari 2021 om 00:20
Hooguit selectief leuk.PiperAlpha87 schreef: ↑10-02-2021 23:45Mijn oudste halfzus is maar 7 maanden ouder dan mij dus ik heb wel zo’n vermoeden hoe ik tot stand ben gekomen, Contact met hun zou ik niet afwijzend tegenover staan maar ik begrijp het als ik hun levens teveel overhoop haal door contact te zoeken. Ik denk dat hun niet op de hoogte zijn van mijn bestaan. Maar ik wil echt heel graag weten hoe mijn vader als vader is. En naar mijn idee weten hun de antwoorden op mijn vragen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 11 februari 2021 om 00:20
In de eerste plaats wil ik graag meer weten over hoe hij als vader is. Maar misschien is het gewoon geen goed idee. Hij wilde niks met mij te maken hebben dus ik veronderstel dat mijn halfzussen er ook zo over denken. Waarschijnlijk weten ze niet eens van mijn bestaan af.Cookielover schreef: ↑10-02-2021 23:26Niet raar in die zin dat ik wel snap dat je contact wil zoeken, maar ik zou er wel van opkijken en ik weet ook niet of ik er echt blij van zou worden.
donderdag 11 februari 2021 om 00:23
Eh..... hoezo ?PiperAlpha87 schreef: ↑11-02-2021 00:20dus ik veronderstel dat mijn halfzussen er ook zo over denken.
En je grootouders ? Wil je die niet leren kennen ?
donderdag 11 februari 2021 om 00:31
Ik weet niet eens of mijn grootouders nog leven, en mijn vader stond niet te springen toen ik aan de deur stond dus ik denk mn halfzussen ook niet.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-02-2021 00:23Eh..... hoezo ?
En je grootouders ? Wil je die niet leren kennen ?
donderdag 11 februari 2021 om 00:39
Jouw vader weet dat , met jou, het voor iedereen uit zal komen dat hij niet zo “ netjes “ is geweest. En dat jij hem een slappe hap vindt,PiperAlpha87 schreef: ↑11-02-2021 00:31Ik weet niet eens of mijn grootouders nog leven, en mijn vader stond niet te springen toen ik aan de deur stond dus ik denk mn halfzussen ook niet.
waarschijnlijk. Die denkt alleen aan zichzelf.
Maar je halfzussen vinden het misschien wel heel rot voor jou. En willen je misschien wel leren kennen.
donderdag 11 februari 2021 om 00:39
Mijn verhaal is vergelijkbaar. Ik heb wel eerst tegen mijn vader (die mij dus niet erkend heeft en die ik nog maar een keer ontmoet had) gezegd dat hij het zijn zoons zelf zou kunnen vertellen of dat ik het anders zou doen. Dus hij heeft mijn halfbroers verteld dat ik bestond (ik was 29, zij 27 en 25) en vervolgens heb ik contact met hen opgenomen. Ik heb mijn broers een aantal keren ontmoet, maar inmiddels is het contact verwaterd. Ik kreeg toch de indruk dat het ongemakkelijk voor hen was dat mijn bestaan hen eraan herinnerde dat hun vader toch niet zo’n fraai persoon was als ze altijd verondersteld hadden. Daarbij hing mijn vader en vooral diens vrouw een verhaal over mijn moeder op dat totaal niet strookte met de werkelijkheid, waardoor ik het idee had dat ons contact voor een groot deel bestond uit het verdedigen van de verhalen die ons verteld waren door de ouder met wie we zelf waren opgegroeid. Toen mijn jongste halfbroer begon over zijn moeders angst voor de erfenis had ik het helemaal gehad. Ik kwam ongewild toch in een slangenkuil terecht. Niettemin ben ik blij dat ik ze ontmoet heb. Ik zag ook gelijkenissen en dat was fascinerend.
donderdag 11 februari 2021 om 00:42
Dus om je vraag je beantwoorden: nee, het is niet raar om contact te willen met je halfzussen/-broers, maar verwacht niet een soort band voor het leven. Daar is het waarschijnlijk te laat voor en er staat gewoon een pijnlijke geschiedenis tussen jullie in. Ik denk desondanks dat je niks te verliezen hebt, en ik zou contact met hen opnemen, al was het maar om je nieuwsgierigheid te bevredigen.
donderdag 11 februari 2021 om 01:00
Het is inderdaad vooral mijn nieuwsgierigheid dat ik wil weten wie hij is maar het is niet verstandig om hun levens overhoop te halen.Myra22 schreef: ↑11-02-2021 00:42Dus om je vraag je beantwoorden: nee, het is niet raar om contact te willen met je halfzussen/-broers, maar verwacht niet een soort band voor het leven. Daar is het waarschijnlijk te laat voor en er staat gewoon een pijnlijke geschiedenis tussen jullie in. Ik denk desondanks dat je niks te verliezen hebt, en ik zou contact met hen opnemen, al was het maar om je nieuwsgierigheid te bevredigen.
donderdag 11 februari 2021 om 01:18
Precies dit.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-02-2021 00:39Jouw vader weet dat , met jou, het voor iedereen uit zal komen dat hij niet zo “ netjes “ is geweest. En dat jij hem een slappe hap vindt,
waarschijnlijk. Die denkt alleen aan zichzelf.
Maar je halfzussen vinden het misschien wel heel rot voor jou. En willen je misschien wel leren kennen.
En wie weet als zijn geheim uitkomt wil hij je wel leren kennen. Dan weet toch iedereen er al van.