Overgewicht en bevallen

05-05-2009 21:24 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Zeetje schreef op 08 mei 2009 @ 14:58:

Ha Mardjen (sorry TO),

Ik ben wel heel benieuwd naar het 'dieet' voor in je zwangerschap. Ik heb ook overgewicht, loop bij een dietiste. Maar de dietiste heeft weinig praktische aanwijzingen behalve dat wat ik al wist (volkorenproducten, minder snoepen, etc). Graag zou ik nog wat gerichter bezig zijn met mn gewicht. Ben gelukkig nog niks aangekomen met 17 weken, maar wil ook graag zo verder (mag wel aankomen natuurlijk, maar liever niet +20). Als je suggesties hebt, hoor ik het graag!!!

groetjes,

Zeetje

Zie dit nu pas...

Ik heb ook geen dieet met `ontbijt 1 cracker huttenkase en een grapefruit`b.v.

Ik bespreek met mijn dietiste de vragen die ik heb en ik vul ook regelmatig een schemaatje in met wat ik die week gegeten heb, zij becommentarieert dit (zowel positief als negatief) en geeft tips waar het anders kan en biedt alternatieven. Dat vind ik zelf het handigst, dan ga ik echt met concrete dingen/adviezen naar huis.

Het klikt ook gewoon goed met mijn dietiste, dat scheelt ook wel merk ik bij andere vrouwen.

En ik weet van mezelf dat ik die `stok` achter de deur goed kan gebruiken, en momenteel vanwege mijn suiker maak ik me toch wel wat zorgen en ben ik blij dat de dietiste me daarin begeleidt. Dat ik niet doorsla in het beperken van de koolhydraten enz.

DVD speler, ik zag je oproepje in het LGZW topic, wat wilde je precies weten?
Grappig dat dat overal zo anders is: mijn vk stuurde me na de 1e afspraak meteen naar de gyn: BMI boven de 35 doen ze niet in de praktijk, maar moet je naar het zkh. Thuisbevallen mag niet, want ambulancebroeders mogen niet meer dan 80 kilo tillen was hier het verhaal. Ik moet nu met een medische indicatie in het ziekenhuis bevallen (gelukkig wilde ik zelf ook al in het zkh bevallen). Alleen de gyn wil me bij elke controle terugsturen naar de vk. Mijn suiker is perfect, bloeddruk ook en ik ben nu met 32 weken 1 kilo aangekomen (en nee, ik lijn niet, maar de baby eet mijn vetreserves op, blijkbaar. Daarnaast probeer ik wel om niet voor 2 te eten, en gezonde dingen te eten). Alleen het probleem is dat de vk mij niet terug wil nemen. Dus ik blijf mooi bij de gyn en ga met medische indicatie in het zkh bevallen. Dat van het kastje naar de muur sturen is wel irritant trouwens.

Wat betreft alle risico's en klachten, ik heb zelf het idee dat het ook met je levensstijl te maken heeft. Als je te dik bent omdat je leeft op alcohol, vet en suiker, zal je ongetwijfeld allerlei extra risico's in je zwangerschap hebben. Mijn baby groeit perfect op schema, en zal ongeveer 7 pond worden, prima gewicht dus. Ik heb verder geen klachten (behalve de standaard klachten als maagzuur), en als ik in mijn gymclubje kijk, heb ik mazzel. Ik hoor iedereen over spataderen, zere benen etc. terwijl ik nergens last van heb. En ook die verhalen over moeilijk zwanger worden: in 1x raak bij mij!

Dus ja, er zijn zat horrorverhalen, maar nee, dat hoeft dus niet bij iedereen.
Momo, jouw verhaal geeft me weer wat moed.

Afgelopen woensdag kreeg ik dus alle horrorverhalen nog even voorgeschoteld bij de gyn en daarbij vermeld dat mijn BMI zodanig te hoog is dat ik in een academisch moet bevallen.

Wel iets raars, ik ben sinds vorige week 5 kilo afgevallen. Dat vind ik heel veel in 1 week, dus ik ga het morgen nog een keertje checken met nieuwe batterijen in het apparaat.

Weet iemand of het zo snel kan gaan?

Wij grapte al dat ons kind honger had.

Maar ik vind het veel in 1 week
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Wat een bijzonder gyn heb jij Barbabella....... vervelend dat hij/zij allerlei horrorverhalen gaat vertellen tegen jou :(
Toet, op zich was ze heel lief, maar ze vond dat ze me op alle risico's moest wijzen. Tja, het is haar vak en dat moet ze ook doen. Maar het kwam me wel allemaal even rauw op mijn dak.

inmiddels wel al mijn BMI gechecked en die is nu lager dan vorige week door die 5 kg, Maar ondanks dat, ben ik er wel bezorgt om, vooral omdat ik er geen moeite voor heb gedaan en ik niet overdreven misselijk ben geweest.
"ik ben het, Barbabelladingdong"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven