35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Goeiemorgen!

Beer: ja, waar ik het meest gek van wordt, is dat zo weinig energie heb. dat ik niet even de trap op kan om de was te doen ofzo. dus dat zal wel weer een verademing zijn straks.

en idd : vooral die kleinste (die nog niet eens loopt overigens) kost me veel energie. Je kunt gewoon geen 5 minuten even zitten. er moet altijd wel wat.. (wat dat betreft is werk prima, zit hier nu al bijna 3 kwartier heeeeeeel rustig met een kopje thee!)

Goed te horen trouwens dat je al aan het wennen bent. in het begin heb je zo het idee dat je geleefd wordt he? nu dus weer het gevoel dat jij de controle hebt?

verder wat irritaties en ergernissen richting vriendlief. nou ja.. komt allemaal wel weer goed, maar leuk is anders.

Pira: dat van die navelstreng. je moet idd gaan liggen als je vliezen breken als het kindje nog niet is ingedaald, maar in ditgeval is het weer anders geloof ik. dan kan ie klem komen te zitten door het hoofdje ofzo en daardoor kan dus alle toevoer stoppen. maar het zal vast allemaal meevallen!

nou, fijne dag allemaal en misschien tot later!
hi meiden buongiorno!!

Maria wat goed te lezen dat je weer goed nieuws hebt gehad. blijft natuurlijk spannend met stolsel en onduidelijkheid wat nu de oorzaak is, maar ik duim hard voor je dat het helemaal goed komt!!

Beer wauw met 4 kids naar verjaardag.....je hebt t helemaal onder controle lees ik zo!!

Varadientje inmiddels op reis en ik bedacht me van "jee wellicht als ze terug komt, hebben wij de kleine?!" zo raar idee...

MissBR zonder energie, waardeloos hè, ik kan er ook moeilijk mee omgaan maar ik kan nog even bed induiken, dat kan jij met zo'n ukkie om je heen niet of doen jullie soms samen een tukkie?

Beer ja woensdag ben ik 37 weken......toch hoop ik echt dat ze nog een paar weken blijft zitten. heel egoistisch dat ik nog wat dingen kan doen, beetje tutten thuis, dingen op orde brengen enzo. ik vind het nu wel zwaarder worden lichamelijk, voel heupen, rug, voeten meer, eten zit soms echt boven in mn keel enzo. zat.avond hele avond soort voorweeen gehad (of tenminste wat ik denk dat er op lijkt) dus tja dan denk ik "pfff hoe lang nog" maar als ik dan 's morgens weer fit opsta, vind ik het nog prima zo. we zullen zien hè.....piraman wordt wel wat nerveuzer hihi, als hij me niet direct bereikt op de mobiele, vindt hij dat maar niks dus moet nu de telefoon echt bij me houden en hem laten weten als ik bv het zwembad inga. hij is wel ontzettend benieuwd naar de kleine...ik ook maar op de 1 of andere manier staat het nog zo ver van me af en dat knaagt soms aan me van "ik zou nu toch langzaam helemaal moeten uitzien naar dat kleine hummeltje" maar ik heb dat nog niet, ben wel emotioneel als ik aan de bevalling denk, het "moeder worden" enzo maar echt ik kan me er nog geen beeld van maken.

oh we hebben gisteren wat foto's van buik gemaakt zal ze zo op hyves zetten.

lieve meiden fijne dag allemaal X pira
meiden ik vind onze hyves niet terug, heb hier andere pc en niet opgeslagen .......kan iemand mij uitnodigen of effe op gang helpen dan zet ik een paar foto's erop. GRAZIE MILLE!!
http://vijfendertigplus.hyves.nl/ voor Pira!

Ik had dat bij de eerste ook hoor Pira, ik keek niet eens zo heel erg uit naar zoon, kon me er gewoon niet zoveel bij voorstellen. Was meer bezig met zwangerschap en bevalling dan met baby zeg maar. Maar dat komt echt wel goed, je weet straks niet wat je overkomt. Ben trouwens benieuwd naar je buik!

Mijn buik ben ik nog niet zo over te spreken trouwens. Aan de andere kant stoort het me totaal niet. Er hebben vier kinderen in gezeten dus tja, wat wil je. Misschien van de week eens aan de buikspieroefeningen gaan, mag nu wel weer.

MissBR, ik leef echt met je mee, jij zit nu echt in de situatie net als ik 2/3 maanden terug. (en eerlijk gezegd denk ik dat jij het nog wat zwaarder hebt!) Irritaties naar vriend, tja hier ook veel gehad hoor. Hormonen, maar ook omdat je het zo zwaar hebt natuurlijk en thuis alles toch op jou aankomt. Is je vriend s'avonds wel meestal thuis om je te kunnen helpen? Heb je nog oma/opa in de buurt om jongste af en toe naar toe te brengen?

Oja, bij mij waren de laatste 2 ook niet ingedaald. Bij nr 3 was dat reden om naar het ziekenhuis te gaan per ambulance, toen de vliezen braken. Bij de laatste had ik een andere vk en die ging er iets relaxter mee om. Ze wachtte af of ik weeen kreeg, (vliezen waren ook eerst gebroken), en na een paar weeen lag ie keurig ingedaald, toen mocht ik lekker thuis blijven. Als de navelstreng bij jou daar blijft liggen zul je denk ik wel in het zh moeten bevallen? Vind je dat vervelend, of was je het toch al van plan?

Nou nog even volhouden meid, straks heb je vier kinderen, het is het wel waard! Het is wel zwaar, maar heel bijzonder.
beer: vriend is meestal wel thuis 'savonds, maar heeft ook wel vaak nog 'even' een afspraak. dat dat dan betekent dat ik de kinderen alleen in bed moet leggen.. dat realiseert ie zich niet. normaal gesproken is dat ook geen punt, maar als ik de hele dag gewerkt heb, dan is het nu dus een enorme opgave.

opa en oma wonen ver weg, maar heb wel lieve buuf en oppas. heb al wel afgesproken dat zij (oppas) de jongste straks ook af en toe een paar uurtjes meeneemt, zodat ik even niks hoef. zodat verlof straks ook verlof is en niet nog drukker dan ik het nu al heb.

de laatste twee waren bij mij ook niet ingedaald. bij nummer 2 ging dat vanzelf (en snel) tijdens de bevalling. Bij nummer 3 bleef ie zitten en moest ik ook met ambulance naar het ziekenhuis (met persweeen..:niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft). daar stond uiteindelijk al kindertrauma team klaar omdat ukkie het blijkbaar moeilijk had. na snelle bevalling daar (mbv vacuum) was er gelukkig met hem niets aan de hand, maar die bevalling was wel tamelijk traumatisch. omdat ik me erg realiseerde dat het een dubbeltje op zijn kant was. zie er dus nu wel een beetje tegenop, maa rhet zal wel goed komen. ziekenhuis of niet... eigenlijk interesseert me dat niet zo erg.

hebben jullie ook een hyves? ik heb dat ook bij de juli-2009 groep. wel grappig! en ald ie buiken zijn dan weer zoooo verschillend!

pira: logisch toch? hoe kun je je nou voorbereiden?? je weet toch nog helemaal niet hoe het allemaal zal zijn? wat voor kind je krijgt, hoe jij zult reageren? dat moet je allemaal maar een beetje laten gebeuren.en laat je vooral niets aanpraten hoor, over wat je allemaal zou moeten voelen! het is jouw lijf, jouw kind.. vertrouw op jezelf en je man.. komt allemaal goed!
Hier een berichtje van een waardeloze Forum vriendin!!! Sorry meiden..... groot groot excuus!!!

Mariaaaaaaaaaaaaaaaaaa Joehoeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Jippieeeeeeeeee.............Ik doe hier een vreugdendansje voor zover nog mogelijk....

Ohhh Pira wat ga jij hard nu zeg!! En ik kan mij dat zooo goed voorstellen, van blijf nog ff zitten. Dat heb ik ook hoor voor straks. Ik wil nog wel ff tutten enzo voordat hij er is!

MissBR wat leuk dat je hier ook meeschrijft!!

Nou lieve meiden, hoop dat ik weer eens wat vaker tijd heb om in te loggen en mee te lezen en schrijven.

Liefs van mij!
ja watever, leuk om jou hier ook te treffen! en natuurlijk kun je niet altijd schrijven toch? als je straks verlof hebt, lukt het misschien vaker? (of juist niet.. ga je allemaal leuke dingen doen!)

en maria: geweldig nieuws hoor, sorry voor late reactie... helemaal fantastisch natuurlijk! hoop dat alles goed blijft gaan en dat je je helemaal geweldig gaat voelen de komende 9 maanden!

ga nu even de twee oudste boeven in bed leggen! en dan lekker met kopje thee en koek op de bank. even mijn moment!

(oh ja, ik heb toestemming gevraagd voor hyves.. wacht nu op toestemming van de almachtige beheerder!)
hi lieve meiden!!

Watever fijn dat je er weer bent. hoe is t me tje?

ps mn buik staat op hyves

lief van jullie dat het normaal is dat ik me er nog niets bij kan voorstellen......echt ik spring nu in de auto, ga even dit en dat doen en dan overvalt het me soms ineens "straks kan dat niet zo effe snel tussendoor" mmmmm vind ik moeilijk dat ik daar dan soort van tegenop zie.

heel eerlijk gezegd merk ik nu al dat een leven in en rondom huis alleen niet helemaal mijn ding is. ik moet wel wat "meemaken" op een dag zeg maar. nu zal die kleine me genoeg bezighouden mara die poepluiers en voedingen zijn op een gegeven moment ook wel redelijk "normaal" denk ik dan.

het klinkt zo cru als ik dit zo schrijf maar ik sta er even heel ver vanaf merk ik. ook schiet dan de onzekerheid uit die begintijd weer naar boven "zal ze wel gezond zijn" "zal alles goed zijn" "zal de bevalling wel goed gaan" pfffff

en als ik piraman zie hoe die zich erop verheugt, vind ik het moeilijk deze gevoelens uit te spreken, voel me soort schuldig over deze gevoelens. hier moet ik t toch maar even kwijt en het zal ook wel weer overgaan maar zeker zo naar het einde van de zwschap had ik meer nieuwsgierigheid, enthousiasme bij mezelf verwacht terwijl ik juist deze dagen het tegenovergestelde voel. mmmm wat voor moeder zal ik dan wel niet worden, schiet er dan door mn hoofd.

naja zal allemaal wel weer goed komen denk ik maar pffff effe rare gevoelens zo.

straks komt stel vrienden langs dus da's wel gezellig. t zonnetje laat zich ook weer zien. gisteren trouwens heerlijk gezwommen, begin t nog leuk te vinden ook

lieve meiden fijne dag allemaal XX
hallo meiden!

ben zojuist toegelaten op hyves en heb mijn buik er ook maar meteeen bijgezet. moet nog betere foto maken, maar vriendlief was niet thuis en in je eentje is het beetje geklungel (en de grote spiegel was weer een trap op en dat is op het moment net een marathon voor mij)

Pira: natuurlijk wordt straks alles anders en kun je dingen niet meer 'even' doen en dat is ook de grootste verandering. maar al snel weet je niet meer betere ne heel veel dingen kun je ook gewoon met kind doen. duurt het alleen iets langer voor je in de auto zit (ze gaan altijd net dan poepen is mijn ervaring), maar vergeet ook niet dat je er een heel leventje voor terugkrijgt. Het is niet alleen maar inleveren. en dan wil ik je zeker geen roze wolk voorspiegelen hoor, want dat is het zeker niet. Ik heb ook erg moeten wennen aan moeder zijn. heeft echt wel even geduurd voor ik dat echt zo voelde (vriendlief was vader vanaf het moment dat zoon er was gelukkig). dat ging bij de tweede een stuk natuurlijker overigens.

maar nu zou ik niet meer anders willen en heb ik een goede balans gevonden tussen thuis en kinderen. je hoeft toch ook niet de hele dag alleen maar in de poepluiers? is er iemand die dat van je verwacht? Ik werk ook gewoon (4 dagen) en ben ook alle keren weer heel blij geweest toen ik weer aan de slag kon. je bent toch ook meer dan alleen maar mamma??

dus voel je niet schuldig over die gevoelens en laat het allemaal maar een beetje gebeuren. Straks is je kleintje er en dan geniet je van de leuke dingen, baal je van de minder leuke dingen, ben je eerst bekaf en vraag je ej af hoe je ooit weer normaal iets kunt doen en dan zul je merken dat dat allemaal wee rkomt en dat alles went en dat je ook weer tijd vindt voor jezelf en jouw dingen!

fijne dag allemaal nog, ga zo even lunchen hier!
owwwwwww.. ik ga gelijk eens even kijken op hyves?

Wie is daar nou de "baas". Ik heb een nieuwe hyves gemaakt voor mezelf en wil er liever met dat profiel in dan die van mijn dochter. Die zit alles na te lezen, de "schat"!!!!!

Mijn nwe foto's staan daar ook al op.

Piraaaaaaaaaaaaaa Nog effies

Ik ben ook een nogal makkelijk en uithuizig typje hoor. Ben ook graag en veel weg. Bij mij is dat nooit een probleem geweest. Ik heb altijd gedaan waar ik mezelf goed bij voel. SOms was dat weken lekker kneuterig thuis met de baby en zo liep ik 3 x in de week in de stad, strand of waar ik zin in had. .Komt goed hoor!! En je wordt zo overvallen door liefde (niet altijd gelijk, dus niet schrikken als het niet direct zo is hahahah) dat alles leuk is!
Dank jullie voor al die lieve reacties. Ik ben nog steeds doodmoe en misselijk en vraag me af hoe ik de komende vier weken nog doorkom. Gelukkig werk ik maar drie dagen en heb ik mijn studie nu helaas toch echt op een lager pitje (lees: heb geen reet meer gedaan) moeten zetten.

Maar het goede nieuws is:

Vanmorgen heb ik het hartje van ons eigenwijze mormeltje gezien. Zoooo bijzonder. Nog maar anderhalve cm en dan al zo'n impact!

En maria: ik blijf voor je duimen dat het goed gaat!

@Pira: heel herkenbaar hoor die gevoelens. Ik heb ook weinig met die eerste periode en kan me zelfs herinneren van de eerste twee dat ik me af en toe volledig geisoleerd voelde en zelfs eenzaam. Ik vind babies pas echt leuk worden als ze wat meer reageren, brabbelen, lachen en bewegen. Maar elke periode heeft zijn voor en nadelen ook al kan ik ze nu een twee drie niet opnoemen behalve natuurlijk het wonder van een nieuw leventje. Ik weet wel dat in mijn geval het meer gewenning was. Na een paar maanden weet je niet meer beter en kan je je leven zonder ieniemienie niet eens meer voorstellen
Suffeltje, van harte met de goede echo!!

ik ben vanmorgen ook weer op controle geweest en we hebben de echo gehad voor de placenta-ligging. Alles kan eigenlijk niet beter! Behalve mijn dikke voeten....maar als dat alles is...

Maar de placenta ligt goed, de kleine ligt al goed, mijn bloed is helemaal in orde, mijn bloeddruk helemaal ok en de kleine gaat ook helemaal perfect, groeit goed, beweegt goed...

Ja ik ben er happy mee.

Pira, elk mens is anders en over hoe je je voelt hoef je je nooit schuldig te voelen.

Je moet maar zo denken; in het begin zal het inderdaad weinig anders zijn dan alleen luiers, voeden en huilen, maar hoe lang duurt dat nou op een heel mensen leven?

Komt allemaal best goed!

Vanavond gaan we lekker een lang weekendje weg naar de Veluwe. Nog ff saampies genieten. Nadeel is dat ik niet veel kan lopen, maar goed misschien zwemmen en fietsen...

Alle dames een dikke knuffel van mij.
hi Watever super dat alles goed gaat.... en jij schiet ook al op zeg!! geniet van je lange weekend en fietsen en zwemmen zijn goede opties hoor. ik loop ook geen eindes meer, voeten zijn wat pijnlijker en zwellen in de loop van de dag wat op.

helaas kan ik hier niet fietsen (alles bergop) maar zwemmen is zalig en dan kom ik met slanke voetjes uit het zwembad.

mbt gevoelens gaat van ene naar andere kant hoor. zit vanmorgen buiten te strijken en geniet van dat geneuzel. op een ander moment zou ik druk met een klus (werk) willen zijn en kan ik me niets bij de kleine voorstellen......het zal allemaal wel goed komen, ik maak me er ook weer niet zo druk over, t'is gewoon dat "afstandelijke" gevoel dat ik soms zo raar en moeilijk vind, maar tja als ik dat hummeltje binnenkort in mn armen sluit zal ik haar waarschijnlijk nooit meer willen afgeven

liev emeiden fijne dagXX
Pira, mooie buik! En helemaal mooi de achtergrond van je foto! Wow, dat jij daartussen woont, ben echt jaloers.

MissBR ik zag van jou volgens mij geen foto.

Watever, jij schiet ook op zeg, fijn dat het goed gaat.

En suffeltje, het gaat beter worden he, ik vond die eerste maanden ook echt verschrikkelijk steeds.

Lekker lang weekend, man ook thuis, beetje bijkomen hoop ik.

Borstvoeding helpt trouwens echt om weer op gewicht te komen. Ik eet echt veel te veel maar blijf toch afvallen, nu nog 3 kilo en ben weer op oude gewicht. Wel handig hoor. Alleen als je dan stopt is het wel moeilijk om weer minder te gaan eten, is mijn ervaring. Nou ja, vooral lekker dat de bv zo goed loopt en Beertje er heel goed op groeit.
heb hier heerlijk dagje. gisteren verjaardagsfeest van middelste zoon. hij had de hele klas uitgenodigd en we zijn naar zandgebied in de buurt geweest. hartstikke mooi weer en erg geslaagd, maar wel bekaf daarna natuurlijk. gelukkig hebben opa en oma de 3 mannen meegenomen daarna en brengen z ze morgen tegen etenstijd weer terug. Vandaag heerlijk boekje gelezen in de zon, lekker dutje gedaan. echt even bijtanken, voelt prima! (hoewel ik de heren ook heel erg mis, een huis zonder kinderen is erg kaal)

vriendlief ondertussen aan de klus in de nieuwe kinderkamer (waar straks de jongste zoon naar toe gaat), ook fijn dat daar een beetje schot in zit!

Beer: er staat wel een foto hoor, ik ben die mt dat grijze tshirt en roze vestje..

ok, ga weer even de zon in met boekje (toch nog best mooi weer hier). fijne avond allemaal!
hi meiden,

Ja Beer het is een zalige plek maar vandaag en morgen ben ik aan het Gardameer ivm laatste klus van mij. ik had niet gedacth nog te volgen maar hier zit ik dan. ben hele dag met journalist en fotograaf op pad geweest ivm evenement hier en ben nu gaar, ga lekker plat. morgenochtend nog even naar evenement, wat foto's maken voor redactioneel stuk en dan morgenavond weer naar de bergen.

het is hier trouwens erg warm, ruim 30 graden.....dan is het in de bergen met dikke buik lekkerder hoor.

fijn jullie in NL lang weekend, tja hemelvaart kennen ze hier niet dus gewone werkdagen. maar 2 juni is feestdag dus hoop dat piraman het ook eens wat rustiger aan doet. hij is erg druk de laatste tijd en merk dat ik het minder druk heb, minder met werk bezig enz dat ik dat nu vervelender vind dan anders...mmmm hoe we toch in elkaar zitten hè

MissBr ook lekker genieten en jij hebt ook mooie buik zeg....moet zo lachen om die buikfoto's op een rijtje, zoveel buiken zoveel vrouwen hè

ik merk dat nu mensen wel echt naar me kijken en beginnen te vragen enzo al zijn ze vaak verrast dat ik op het einde loop

meiden genieten jullie maar van lange weekend en probeer inderdaad rust te pakken waar mogelijk.

liefs xx
Hé meiden! Daar ben ik dan weer eens!

Pira is het bij jullie 30 graden? Oef dat klinkt wel heerlijk hoor, maar met zo'n dikke buik is het vast niet lekker! Wat een prachtige foto's trouwens!

Beer dat heb je goed gedaan! Nog maar 3 kilo! Inderdaad bij borstvoeding vliegen de kilo's eraf, dat heb ik destijds ook zo ervaren. Gaat het inmiddels weer wat beter met je? Rot hoor die paniekaanvallen, dat gaat je niet in de koude kleren zitten!

Watever jij ook alweer 30 weken! Wat vliegt de tijd! Hopelijk hebben jullie het fijn tijdens het weekend op de Veluwe. In ieder geval hebben jullie heerlijk weer!

MissBR wil je ook in de tabel? Geef dan even "de" gegevens door! Misschien had je het al wel aangegeven, ik zal zo eens goed terug lezen. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! Hoe oud is hij geworden? En heeft hij echt de hele klas uitgenodigd?? Of zit hij in een heel klein klasje? Onze zoon is ook binnenkort jarig maar er komen toch echt geen 28 kindjes op z'n feestje hahaha!

Suffeltje gefeliciteerd met je goede echo! Ik blijf het toch heel bijzonder vinden om het hartje te zien kloppen! Gaan jullie eigenlijk nog prenataal onderzoek laten doen? Met je 35 zit je officieel nog niet in de "risicogroep" maar misschien zien jullie dat anders?

Lieselotje wat een prachtige buik! Bij mij zie je nog niks hihi maar ben ook nog maar 9 weken zwanger natuurlijk. Hoewel ik al wel wat ben aangekomen maar dat komt ook doordat ik voorheen veel op de fiets zat en nu meestal in de auto en ook niet meer sport (op aanraden van de gynaecoloog). Maar ik ben dus overal wat dikker geworden, niet zozeer m'n buik.

Varadientje hopelijk hebben jullie een geweldige tijd in Turkije en wie weet maken jullie wel een Turkse baby Wel stoer hoor, op de motor naar Turkije! Ben benieuwd naar de verhalen. Fijn dat het gesprek met de gynaecoloog prettig is verlopen en wie weet heb je het medische circus helemaal niet nodig!

Met mij gaat alles goed. Vandaag weer bij de gynaecoloog geweest en een echo gehad en het ziet er nog steeds goed uit gelukkig. Het bloedstolsel zit er nog wel steeds maar het zit de vruchtzak niet in de weg. De uitgerekende datum is iets naar voren geschoven, naar 24 december. Maar ach, dat zegt allemaal niets, onze zoon kwam doodleuk 12 dagen later en ik verwacht dat deze ook wel lekker zal blijven zitten. Toch hoop ik wel stiekem op een 2009 baby! Volgende week heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige. We laten ons dan ook voorlichten over de prenatale diagnostiek. Ik moet bekennen (waarschijnlijk ook door het enigszins turbulente verloop van deze zwangerschap tot nu toe) dat ik er in gedachten veel mee bezig ben. Het risico dat er iets aan de hand is, is natuurlijk maar heel klein maar in mijn hoofd is het enorm. Ik dub nu zelfs of we wel een combinatietest zullen laten uitvoeren. Misschien moeten we maar meteen voor het "echte werk" gaan, immers heb ik al meerdere verhalen gehoord van vrouwen waarbij de combinatietest goed was en het kind toch een ernstige afwijking bleek te hebben. Op dit moment neig ik naar een vruchtwaterpunctie, vanwege het iets kleinere risico op een miskraam en de iets grotere zekerheid (vergeleken met de vlokkentest). Maar dat dat pas in de 15/16e week van de zwangerschap plaatsvindt vind ik wel bezwaarlijk. Ach, wellicht heeft de verloskundige nog zinnige tips volgende week.

Fijn weekend allemaal!
hallo allemaal!

ja hoor, ik wil wel in de tabel.Ik ben 37, het wordt mijn 4e kind en ik ben 12 juli uitgerekend. Geen idee wanneer ik gestopt ben, dat ging allemaal erg snel (mijn jongste is nu 14 maanden).

in de klas van mijn zoon (die 5 is geworden) zitten 17 kindertjes, Met zijn broer en nog een kindje uit de andere klas (waar ie heel veel mee speelt) hadden we dus 19 kindjes. Grote groep, maar erg leuk hoor!

Geweldig trouwens dat het allemaal goed gaat Maria! dat is fantastisch! ik hoop maar dat het zo blijft en dat je een hele geweldige zwangerschap hebt zonder zorgen..

ok, moet nu even wat boodschappen gaan doen en even iemand een schone luier geven.. het gaat hier steeds meer ruiken!
Maria, ik ben zo blij om te lezen dat het toch goed gaat ondanks het rare begin van je zwangerschap!

We zijn net terug van een weekend weg met vrienden en ik ben te moe voor een lange posting. Zwanger in de 1e ronde is ons niet gelukt: gisteren ben ik ongesteld geworden...

Ik heb me tot gisteren ruim een week zwanger gevoeld, gevoelige borsten, 's nachts uit bed om te plassen, gevoelig voor sterke geuren, erg moe... Mogelijk was ik een of twee dagen over tijd, maar echt lang zwanger kan ik haast niet geweest zijn. Ik had morgen willen testen, maar dat hoeft inmiddels niet meer. Nieuwe NOD is 23 juni.
Lucebertha wat jammer dat het de eerste ronde niet gelukt is! Misschien ben je inderdaad even zwanger geweest en is het innestelen niet goed gegaan. OP naar de volgende ronde!

MissBR het lijkt mij een hele opgave een feestje organiseren voor 19 kinderen maar zo te horen was het erg gezellig (toch ben ik blij dat er op het feestje van onze zoon "maar" 10 kindjes komen !).

Meiden F5 voor de nieuwe tabel! (en voor de nieuwkomers: door vervolgens 2x op de tabel te klikken komt hij scherp in beeld)
buongiorno meiden!!

Maria super dat het goed gaat!!! en je twijfels mbt verder onderzoek...goh ik wil er niet teveel over zeggen. ik wilde destijds eigenlijk niks doen ivm piraman die sowieso geen beslissing wilde nemen over dit nieuwe leven maarja toen zagen we op de echo die enorme bult-nekplooi.....

wel vind ik latere termijn van vruchtwaterpunctie een vervelend aspect, groot kans dat je d ekleine al voelt e.d. laat je goed voorlichten door je VK volgende week!

Lucebertha wat jammer!!! en nu? direct nieuwe poging of hoe gaat dat?

hoe gaat t met Zina, Snok?? de kersverse moeders ? druk?

Marimoh alles oke?

hier alles oke, weekend heel relaxed want do en vrij heb ik toch wel hard gewerkt en dat was te voelen. was erg leuk maar genoeg pffff

nu staan er geen grote dingen meer op het programma. enkel de mail bijhouden en wat kleine dingen op orde brengen. verder rommel ik wat inhuis en tuin.

gisteren begonnen met enveloppen - adressen schrijven.

hier nu prachtig weer en dik 30 graden dus straks lekker zwemmen ja ik geniet steeds meer van t zwembad hahaha wie had dat ooit gedacht.

verder beginnen sommige mensen al te bellen hoe t is en of ze al geboren is ??.....ben deze week 38 weken. hoop niet dat dat erger wordt, mn ouders lijken nerveuzer dan ik

lieve meiden fijne dag en tot snel, XXX
Allemaal verhalen om te lezen hoe het is om zwanger te zijn. Erg leuk.

En Maria, gelukkig gaat alles goed met jullie!!

Zou je mij ook in de lijst kunnen zetten? Ben net 36.

(Wat is NOD???, misschien stomme vraag maar ik kom er niet uit, zal wel iets te maken hebben met wanneer je vruchtbaar bent). In februari heeft mijn vriend besloten om er ook voor te gaan, hij twijfelde ontzettend erg. Sinds 2 maanden zijn we echt serieus bezig.

Ben net op dit forum en lees erg veel. Nog weinig ervaringen uit te wisselen omdat ik niet weet wanneer het ons lukt.

Ben dus zelf erg benieuwd hoe het is om zwanger te zijn, dit zal dus onze eerste worden.

En wanneer zou je de dokter moeten raadplegen als het niet zo snel lukt?

Groetjes, moet weer aan het werk.

Ga trouwens binnenkort maar eens met de arbopersoon hier praten, werk namelijk op de universiteit, bij scheikunde. Dus veel te maken met chemicalien.
Opaal ik zal je in de tabel zetten! "NOD" betekent "Niet Ongesteld Dag". Dit is de dag waarop je verwacht ongesteld te worden, maar waarop je het dus hopelijk niet wordt!

Normaal gesproken stuurt je huisarts je door naar de gynaecoloog als het na een jaar nog niet is gelukt. Maar dat hangt natuurlijk van meerdere factoren af. Als jullie beiden gezond zijn en jij een regelmatige cyclus hebt dan is de kans best groot dat het gewoon binnen een jaar lukt. Heel veel succes!
pira: dat gebel wordt alleen maar erger de komende weken. als je opneemt is dat de eerste vraag en als je niet opneemt is het nog erger! (voicemail vol met 'je zal dan dus nu wel..')

ik durfde ook zelf niemand meer te bellen en als het dan toch moest, begon ik standaard met 'nee, er is nog niets gebeurd' ..

bijna alsof mensen vinden dat het op een gegeven moment wel moet gebeuren omdat ZIJ zo nieuwsgierig zijn.. alsof je zelf niet degene bent die het meeste zit te wachten..

pff, ik word een beetje gek hier (werk). kan gewoon niet meer achter mijn brueau zitten zonder de hele tijd mijn buik te 'stoten' . en die is nogal gevoelig, dus dat is niet fijn. zit nu schuin te typen, maar dat is niet handig.

en heb ook gewoon geen zin meer. ook niet handig trouwens, want ik moet nog wel wat dingen afmaken deze week..

nou ja.. nog even doorzetten en dan verlof. heb ik alle tijd (haha!) om hier te schrijven (nouja.. als de andere kinderen me die kans geven dan)!
MissBR tja gisteren ook nog een tante van mn man aan de lijn; omdat ik wat "kort" reageerde begon ze direct van "je bent toch niet bang?" " je ziet er toch niet tegenop" "ik hoop zo dat het 0606 wordt geboren, je zult zien" " en je gaat in bad bevallen he" enz enz pffffff

06 is immers mijnverjaardag en verjaardag van overleden vader van piraman.......nou als ik 1 ding niet wil is dat het wel, wordt me een beetje te "volle" dag die 06......maar moeder en tante van piraman blijven er maar over doorgaan.

en inderdaad als ik nu iemand bel hoor ik al aan de andere kant van de lijn "ja?"ik roep maar steeds, t kan nog wel 4 weken duren.........tjee hier had ik geen rekening mee gehouden. naja gaat ook weer voorbij.

Maar MissBR dit is je laatste werkweek? kop op en doe rustig aan en straks heerlijk rommelen in huis. vanmorgen wasi k echt de huisvrouw pffff ben nu doodop, heb vandaag geen adem.

gisteren wel lekker gezwommen en tjee wat is t warm, wel lekker hoor. en mn voeten zijn weer heel dun, gaat prima allemaal. geen tekeningen aan de horizon dat er zich hier iets beweegt en zelf heb ik ook dat gevoel helemaal niet, vlg mij duurt t nog wel even. ben t ook niet zat ofzo, t rommelt wel aardig door.

Opaal welkom, spannend hè, leuk als je meeschrijft en ik denk dat we hier juist een leuke mix hebben van meiden die bezig zijn, zwanger en bevallen......

straks eindje met hond lopen, nu effe aan een website van klant iets doen en vanmiddag lekker even slapen of giro d'italia kijken.morgen ga ik groenteplantjes e.d. voor de groente tuin halen. voor t eerst dat ik een groententuin ga aanleggen dus ben benieuwd of t wat gaat opleveren.

lieve meiden fijne dag allemaal, XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven