Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
woensdag 29 april 2009 om 21:55
Ladies...
Met mij gaat het helemaal goed, 13 kilo minder en dubbel zoveel energie erbij! kan nu al een broekmaat minder aan.. helemaal happy dus.
Goh spannend allemaal voor jullie, ik leef met jullie mee.
Ik ga volgende week 2 halve dagen werken... thuis zitten is ook niet alles hahahhaa en voel me goed dus waarom niet
Fijne dag morgen
x pom
Met mij gaat het helemaal goed, 13 kilo minder en dubbel zoveel energie erbij! kan nu al een broekmaat minder aan.. helemaal happy dus.
Goh spannend allemaal voor jullie, ik leef met jullie mee.
Ik ga volgende week 2 halve dagen werken... thuis zitten is ook niet alles hahahhaa en voel me goed dus waarom niet
Fijne dag morgen
x pom
dinsdag 5 mei 2009 om 11:41
Hoe is het met jullie???
Met mij gaat het allemaal oke, raak meer gewend aan mijn nieuwe eet-ritme en drink heel veel water. Volgende week weer op controle en naar de dietist dus ben benieuwd.
Ik ga maar even niet meer op de weegschaal staan, ik maak mezelf anders helemaal gek. De broek die ik nu weer aan kon na 10 kilo minder begint nu ook al een beetje te lubberen... hahahaha
Met mij gaat het allemaal oke, raak meer gewend aan mijn nieuwe eet-ritme en drink heel veel water. Volgende week weer op controle en naar de dietist dus ben benieuwd.
Ik ga maar even niet meer op de weegschaal staan, ik maak mezelf anders helemaal gek. De broek die ik nu weer aan kon na 10 kilo minder begint nu ook al een beetje te lubberen... hahahaha
dinsdag 5 mei 2009 om 12:33
woensdag 6 mei 2009 om 11:26
Hello ladies!
Dit is even geheel off-topic, maar ik heb een vraag aan jullie ivm mijn opleiding!
Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie vinden van de hoeveelheid info die beschikbaar is over obesitas? Is die informatie makkelijk te vinden en hebben jullie er ook wat aan?
Welke sites kunnen jullie aanbevelen? En zijn er dingen die jullie missen in de informatie?
Dit is even geheel off-topic, maar ik heb een vraag aan jullie ivm mijn opleiding!
Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie vinden van de hoeveelheid info die beschikbaar is over obesitas? Is die informatie makkelijk te vinden en hebben jullie er ook wat aan?
Welke sites kunnen jullie aanbevelen? En zijn er dingen die jullie missen in de informatie?
vrijdag 8 mei 2009 om 07:37
Hallo allemaal,
Ik ben Wendy en ik ben begonnen met het traject voor een maagverkleining. Ik vroeg me af hoe de ervaringen zijn en wie er ook voor een maagverkleining gaat. Ik ga naar het Antonius ZH in Nieuwegein.
Ik heb in de 3e week van juni de afspraken met de dietiste en internist. Ik moet nog een afspraak krijgen voor de psycholoog.
Ik vind het jammer dat alles zo lang moet duren, eerst sta je 2 maanden in de wacht voor je op intake mag en dan weer 3 maanden voor allerlei gesprekken en dan kom ik pas op een eventuele wachtlijst voor de behandeling... pfff ik wil het nu al gehad hebben, ik wil afvallen!
Afgelopen 2 jaar ben ik namelijk via een obesitaskliniek aan de slag gegaan en daar ben ik 25 kilo afgevallen! Heel lekker, maar ik wil en moet nog zoveel meer! Ik moet er zeker nog 50 kwijt! Dus het gaat me gewoon echt veel te langzaam allemaal!
Kennen jullie dit?
Groetjes Wendy
Ik ben Wendy en ik ben begonnen met het traject voor een maagverkleining. Ik vroeg me af hoe de ervaringen zijn en wie er ook voor een maagverkleining gaat. Ik ga naar het Antonius ZH in Nieuwegein.
Ik heb in de 3e week van juni de afspraken met de dietiste en internist. Ik moet nog een afspraak krijgen voor de psycholoog.
Ik vind het jammer dat alles zo lang moet duren, eerst sta je 2 maanden in de wacht voor je op intake mag en dan weer 3 maanden voor allerlei gesprekken en dan kom ik pas op een eventuele wachtlijst voor de behandeling... pfff ik wil het nu al gehad hebben, ik wil afvallen!
Afgelopen 2 jaar ben ik namelijk via een obesitaskliniek aan de slag gegaan en daar ben ik 25 kilo afgevallen! Heel lekker, maar ik wil en moet nog zoveel meer! Ik moet er zeker nog 50 kwijt! Dus het gaat me gewoon echt veel te langzaam allemaal!
Kennen jullie dit?
Groetjes Wendy
vrijdag 8 mei 2009 om 13:41
Hi Wendy.. ik ben afgelopen 6 april geopereerd voor een maagverkleining in het AZN. Wat knap dat je de stap hebt genomen. Ik ben uiteindelijk een half jaar bezig geweest.. onderzoeken en uitslagen. Succes met het hele traject.
@panzerbarbie ik moet zeggen dat ik wel veel heb kunnen lezen op internet hierover. Wel minder over het leven met een gastricbypass, dus meer na de operatie.
X Pom
@panzerbarbie ik moet zeggen dat ik wel veel heb kunnen lezen op internet hierover. Wel minder over het leven met een gastricbypass, dus meer na de operatie.
X Pom
vrijdag 8 mei 2009 om 19:43
Hoi Pom,
Leuk dat je reageert! Grappig dat ook jij bij het AZN bent geholpen!
Is het een goed ziekenhuis?
En is de operatie meegevallen?
Heb je veel pijn gehad of viel dat wel mee?
Hoe is het met je wonden? Geneest dat al?
Hoe gaat het nu met eten?
Ben je al afgevallen?
Wat een vragen allemaal, he?
Vond je het allemaal ook zo lang duren voor je aan de beurt was? Of viel het bij jou mee, hoe lang heb je na je uitslag moeten wachten?
Ik ben erg benieuwd!
X Wendy
Leuk dat je reageert! Grappig dat ook jij bij het AZN bent geholpen!
Is het een goed ziekenhuis?
En is de operatie meegevallen?
Heb je veel pijn gehad of viel dat wel mee?
Hoe is het met je wonden? Geneest dat al?
Hoe gaat het nu met eten?
Ben je al afgevallen?
Wat een vragen allemaal, he?
Vond je het allemaal ook zo lang duren voor je aan de beurt was? Of viel het bij jou mee, hoe lang heb je na je uitslag moeten wachten?
Ik ben erg benieuwd!
X Wendy
maandag 11 mei 2009 om 11:41
Is het een goed ziekenhuis? Ja zeker!
En is de operatie meegevallen? Uiteindelijk wel..
Heb je veel pijn gehad of viel dat wel mee? Nee de tweede dag in het ziekenhuis wel maar daarna niet meer.
Hoe is het met je wonden? Geneest dat al? Ja ziet er heel mooi uit, 5 kleine sneetjes. Geen last meer van
Hoe gaat het nu met eten? Tja kleine beetjes he, en veel sla en groenten. aardappels en vlees bevallen me niet zo goed.
Ben je al afgevallen? nu 15 kilo
En is de operatie meegevallen? Uiteindelijk wel..
Heb je veel pijn gehad of viel dat wel mee? Nee de tweede dag in het ziekenhuis wel maar daarna niet meer.
Hoe is het met je wonden? Geneest dat al? Ja ziet er heel mooi uit, 5 kleine sneetjes. Geen last meer van
Hoe gaat het nu met eten? Tja kleine beetjes he, en veel sla en groenten. aardappels en vlees bevallen me niet zo goed.
Ben je al afgevallen? nu 15 kilo
woensdag 13 mei 2009 om 22:09
Hallo meiden
Daar ben ik weer ( bruin , gezond en weer een beetje dikker )
Het eten en drinken was er erg lekker
Vakantie was weer geweldig.
Jantien , ik heb nog steeds niets gehoord !!!!!
Ik kwam net thuis vol verwachting de post doorzoekend, maar nee hoor !!!! geen bericht van het N.O.K.
Ik zit nu echt te balen !!!!
Dit noemen ze een versneld traject !!!!
Ga van de week maar weer bellen, het is nu 6 weken geleden dat ik mijn intake gesprek had.
Dat is toch van de zotte !!!!
Maar voor jou gaat het opschieten Jantien en PomPom 15 kilo GEWELDIG !!!!
Ik wil ook zo graag !!!!!
Wendy : Welkom bij de club !!!
Ik ga nu lekker douchen,
( morgen weer werken !!, zal wel even wennen zijn )
Daar ben ik weer ( bruin , gezond en weer een beetje dikker )
Het eten en drinken was er erg lekker
Vakantie was weer geweldig.
Jantien , ik heb nog steeds niets gehoord !!!!!
Ik kwam net thuis vol verwachting de post doorzoekend, maar nee hoor !!!! geen bericht van het N.O.K.
Ik zit nu echt te balen !!!!
Dit noemen ze een versneld traject !!!!
Ga van de week maar weer bellen, het is nu 6 weken geleden dat ik mijn intake gesprek had.
Dat is toch van de zotte !!!!
Maar voor jou gaat het opschieten Jantien en PomPom 15 kilo GEWELDIG !!!!
Ik wil ook zo graag !!!!!
Wendy : Welkom bij de club !!!
Ik ga nu lekker douchen,
( morgen weer werken !!, zal wel even wennen zijn )
vrijdag 15 mei 2009 om 19:47
Hoi meiden !!!!
Jippy !!!!!!!!
N.O.K. heeft gebeld , ik krijg op 25 mei mijn screening !!!!
Weer één stapje dichterbij
Ik stond gisteren met een vrouwtje te praten, die heeft vorige week haar screening bij het N.O.K. gehad, van de 4 personen werden er 2 afgewezen ,
Daar moet ik toch niet aan denken !!!
Maar goed, ik heb weer een datum om naar toe te leven !!!!
( Hoe vond je de TOPPERS Pom ???? )
Jippy !!!!!!!!
N.O.K. heeft gebeld , ik krijg op 25 mei mijn screening !!!!
Weer één stapje dichterbij
Ik stond gisteren met een vrouwtje te praten, die heeft vorige week haar screening bij het N.O.K. gehad, van de 4 personen werden er 2 afgewezen ,
Daar moet ik toch niet aan denken !!!
Maar goed, ik heb weer een datum om naar toe te leven !!!!
( Hoe vond je de TOPPERS Pom ???? )
zaterdag 16 mei 2009 om 10:02
riny wat geweldig!!eindelijk he . nou kun je ook aftellen.pom hoe is het gegaan bij de controle waren ze tevreden? hoe voel je je nu die kilos er af vliegen en ook afblijven !!!!geestelijk dus,maar lichamelijk dan???? ben daar heel benieuwd naar?DE TOPPERS waren wel goed toch alleen jammer dat ze niet door zijn had het eigenlijk wel een beetje verwacht het zijn toch altijd de zelfde landen die door gaan !!!!! fijne dag dames liefs jantien
zaterdag 16 mei 2009 om 22:42
zondag 17 mei 2009 om 18:46
riny ik weet alleen dat ik 9 maart voor intake ben geweest in hilversum en dat ik nu 26 mei naar de chirurg moet en dan denk ik dat ik dan hoor hoe lang de wachttijd is om geopereerd te worden.en wat het dan word scheelt ook want een maagband duurt niet zo lang als een maagverkleining,maar we wachten wel af toch?ook een dikke kus van mij!!!jantien
zondag 17 mei 2009 om 19:55
maandag 18 mei 2009 om 12:01
hoi allemaal, riny ik moet langs de chirurg omdat ze in hilversum niet goed wisten of een maagband wel genoeg zou helpen,omdat mijn eetpatroon zo was dat ze dachten dat een bandje te weinig effect zou hebben dus de chirurg moet dan een beslissing nemen heb wel een positief advies van hilversum gekregen(gelukkig) wie weet riny zijn we zo samen aan de beurt zou toch te gek zijn!!!!!groetjes jantiena
maandag 18 mei 2009 om 16:24
Dat zou wel gezellig zijn Jantien !!!
Ik ben vandaag begonnen met mijn etenslijst in te vullen, maar je houdt er met het eten wel onbewust rekening mee .
Ik eet lang zo veel niet als altijd.
Dus ben bang dat ze een vertekend beeld van mij krijgen !!!
Maar misschien moet ik er niet te veel bij na denken.
Morgen een nieuwe kans.
Waar blijft Pom met haar verslag ?????????
Ben benieuwd ?????
( Misschien is ze nieuwe kleding aan het kopen ??? )
Weer een maat kleiner !!! ( lijkt me heeeeeeerlijk !!! )
Ik ben vandaag begonnen met mijn etenslijst in te vullen, maar je houdt er met het eten wel onbewust rekening mee .
Ik eet lang zo veel niet als altijd.
Dus ben bang dat ze een vertekend beeld van mij krijgen !!!
Maar misschien moet ik er niet te veel bij na denken.
Morgen een nieuwe kans.
Waar blijft Pom met haar verslag ?????????
Ben benieuwd ?????
( Misschien is ze nieuwe kleding aan het kopen ??? )
Weer een maat kleiner !!! ( lijkt me heeeeeeerlijk !!! )
maandag 18 mei 2009 om 17:11
Hai Dames hier ben ik dan weer.
Was even een drukke tijd. De dietist is trots op me
Ik ben nu totaal 16 kilo kwijt. En volgens hun doe ik het goed. Te hard afvallen is niet gezond voor je lichaam. Ik mag niet klagen. Ik had wel verwacht dat het harder zou gaan, maar ben echt heel blij. Voel me zo goed en energiek HEERLIJK.
Over 4 weken ga ik op vakantie, ik wil dan wel 10 kilo minder zijn hoor.. dus ik ga veel lopen en fietsen komende tijd. Ik vind het sportschool zo duur. Zat net te kijken naar dagkaarten enzo maar dan ben je ook 10 euro kwijt.
Met sporten gaat het er wel harder vanaf en je blijft wat strakker, hoop ik dan he hahahahha
Volgens het ziekenhuis val ik ook af in etappes dus je kan maar zo ook 3 weken stil staan en dan ineens ga je weer. Maar door mijn vorige pogingen allemaal moet je wel positief blijven omdat je vaak in het verleden teleurgesteld bent geraakt.
Maar wat leuk dat jullie nou ook eindelijk eens wat horen!! Jantiena willen ze dan voor een gastric gaan?
Ik sprak een vrouwtje in het ziekenhuis en die was met een maagbandje van 130 naar 68 gegaan, wel in 3 jaar tijd want het eerste halfjaar kwam ze alleen maar aan. Er moet toch ook een knop om in je hoofd maar bij mij zit ie nog wel een beetje vastgeroest.. ik ben nog best veel met eten bezig, zo van goh wat zal ik maken of waar heb ik zin in. terwijl ik geen hongergevoel meer heb. Dus die gedachtes moet ik bannen, ik denk dat het tijd kost.
Ik krijg nu ook al complimentjes van mensen en dat doet je zo goed he! Je ziet het echt aan mijn gezicht, mijn onderkinnetje is weg
x Pom
Was even een drukke tijd. De dietist is trots op me
Ik ben nu totaal 16 kilo kwijt. En volgens hun doe ik het goed. Te hard afvallen is niet gezond voor je lichaam. Ik mag niet klagen. Ik had wel verwacht dat het harder zou gaan, maar ben echt heel blij. Voel me zo goed en energiek HEERLIJK.
Over 4 weken ga ik op vakantie, ik wil dan wel 10 kilo minder zijn hoor.. dus ik ga veel lopen en fietsen komende tijd. Ik vind het sportschool zo duur. Zat net te kijken naar dagkaarten enzo maar dan ben je ook 10 euro kwijt.
Met sporten gaat het er wel harder vanaf en je blijft wat strakker, hoop ik dan he hahahahha
Volgens het ziekenhuis val ik ook af in etappes dus je kan maar zo ook 3 weken stil staan en dan ineens ga je weer. Maar door mijn vorige pogingen allemaal moet je wel positief blijven omdat je vaak in het verleden teleurgesteld bent geraakt.
Maar wat leuk dat jullie nou ook eindelijk eens wat horen!! Jantiena willen ze dan voor een gastric gaan?
Ik sprak een vrouwtje in het ziekenhuis en die was met een maagbandje van 130 naar 68 gegaan, wel in 3 jaar tijd want het eerste halfjaar kwam ze alleen maar aan. Er moet toch ook een knop om in je hoofd maar bij mij zit ie nog wel een beetje vastgeroest.. ik ben nog best veel met eten bezig, zo van goh wat zal ik maken of waar heb ik zin in. terwijl ik geen hongergevoel meer heb. Dus die gedachtes moet ik bannen, ik denk dat het tijd kost.
Ik krijg nu ook al complimentjes van mensen en dat doet je zo goed he! Je ziet het echt aan mijn gezicht, mijn onderkinnetje is weg
x Pom
dinsdag 19 mei 2009 om 12:23
Maak ons maar jaloers !!!!!!!!!!! hahaha
Nee hoor Pom
Heerlijk voor je
En lopen in de natuur is veel lekkerder dan in zo'n benauwde sportschool.
Dat is meer voor in de winter
Zwemmen is ook heel goed voor je body
Ben je trouwens al aan het werk en gaat dat goed ?
Ik hoor alleen maar negatieve dingen over de maagband, inderdaad over het aankomen
( en daar doe je het niet voor he ? )
Of dat ze na de maagband alsnog een gastric nemen,
dus ik hoop zo dat ze voor mij ook de GB uitkiezen
Zo Ik ga nu lekker met mijn dochter naar de stad.
Tot de volgende keer maar weer !!!!!!!!
Toedeloe !!!!!!!!!!
Nee hoor Pom
Heerlijk voor je
En lopen in de natuur is veel lekkerder dan in zo'n benauwde sportschool.
Dat is meer voor in de winter
Zwemmen is ook heel goed voor je body
Ben je trouwens al aan het werk en gaat dat goed ?
Ik hoor alleen maar negatieve dingen over de maagband, inderdaad over het aankomen
( en daar doe je het niet voor he ? )
Of dat ze na de maagband alsnog een gastric nemen,
dus ik hoop zo dat ze voor mij ook de GB uitkiezen
Zo Ik ga nu lekker met mijn dochter naar de stad.
Tot de volgende keer maar weer !!!!!!!!
Toedeloe !!!!!!!!!!