Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat was het heerlijk vandaag en tot donderdag nog elke dag zo :jump:
Wat een heerlijk vooruitzicht Cookielover!

Ik heb vanmiddag lekker gewandeld, ik had het zelfs met mijn zomerjas open nog warm :hihi:

Overal zie je de bloemetjes tevoorschijn komen en de vogeltjes die fluiten, ik klaar hier zo van op! Zodra de lente begint voel ik me echt een stuk lichter.
Ik heb me vandaag ook prima vermaakt buiten, zonder jas :cheer2:

Af en toe kwam ik nog een verdwaalde sneeuwhoop tegen van vorige week, dat was wel grappig.
Heerlijk zeg. Gisteren mijn hardlooprondje in T-shirt gedaan. Kwam ik langs dezelfde plek waar ik precies een week eerder koek&zopie nuttigde op de schaats bij -7 graden.

Het lijkt voorlopig tot in begin maart behoorlijk zonnig te worden. Ik denk dat we daarmee wel kunnen vaststellen dat de haven in zicht is en dat we de winter qua weer hebben overleefd. Al wordt het in week 2/3 van maart nog koud,of donker, dan zit je alweer zo dicht bij april, dat is wel te doen :)
Wat fijn hè! :cheer: Gisteren lekker in de tuin zitten lezen, garage opgeruimd en een flink stuk gefietst. En vandaag weer opgestaan met een zonnetje.

Ik zag gisteren ook nog de eerste krokussen én de eerste lammetjes (wel erg vroeg). Echt blij word ik daarvan :sun:
Die overgangen zijn de laatste jaren wel vaker zo extreem.
Bizar hoor, maar heel erg welkom, dit zonnige en warmere weer!

Ook zo fijn dat het niet steenkoud is als je uit de douche komt en je je aankleedt in je koude slaapkamer.

En iedereen komt naar buiten.
Hier zocht men elkaar buiten op, waren er meteen weer fietsers op pad en die stoppen dan in het dorpsplein voor een ijsje of koffie to go. En later een behoorlijke rij bij de snackbar.

Meteen veel meer reuring op straat, terwijl de winkels halfopen zijn voor C&C en ook al is dat met een tafel in de deuropening, het leek weer een piepklein beetje op een normale dag. Er stond wel een aardige wind, maar koud was het zeker niet!

Merkte bij het fietsen wel dat ik mijn conditie moet opbouwen na al dat binnenzitten en niksen. Hebben jullie daar geen last van?

Hebben jullie -los van die sneeuw- en ijsweek- genoeg beweging gehad in die donkere maanden, gewandeld bijv?

Paar uurtjes klussen en dan naar het dorp, anderhalf uur lullen met koffie en bij een vriend afhaaleten gegeten en weer op tijd naar huis, was ik al uitgeteld.

Voorjaarsmoeheid? :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Pff, twee dagen mooi weer en de buurman is letterlijk twee dagen non stop met zijn hogedrukspuit in de weer (6) Ik zit nu buiten en word er net als gisteren helemaal gek van, ik kan die kerel wel wat doen. Gewone geluiden van mensen die genieten van het mooie weer vind ik prima, maar dit...
Zometeen lekker wandelen, dan hebben we er geen last meer van.

Suzy, ik ben net voor de kerst begonnen met vrijwel elke dag thuis sporten en yoga. Ik merk daardoor juist dat ik fitter ben dan een tijdje geleden.
Heerlijk gewandeld vandaag ik heb genoten wat een verschil met vorige week :cheer2:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ach ik kan een winters weekend met schaatsen zoals vorige week ook echt waarderen. Dus wat dat betreft nu echt twee van de mooist denkbare weekenden achter de rug.

Wat me vandaag wel opviel, is dat mensen wel redelijk vol frustratie / stress lijken te zitten. Alsof iedereen voor zichzelf lijkt te denken : ''Ik heb de hele winter met corona maatregelen binnen gezeten, nu is het mijn tijd om buiten te vertoeven'' en daardoor uit het oog verliezen dat de publieke ruimte van iedereen is.

Ik liep vandaag met m'n hond een rondje van 8 km over een verhard fiets/wandelpad. Was enorm druk met fietsers, maar het is nou eenmaal ook een voetpad. Ik had mijn hond al aan de lijn gedaan, en de riem een paar keer rond mijn hand gewikkeld, zodat hij ''strak'' naast me liep. Voor- of achter me lopen gaat niet, want dan moet de lijn langer, en zwiept hij alsnog van links naar rechts over het pad.

Vond echt van mezelf dat ik heel goed rekening aan het houden was met iedereen, soms ging ik ook even in de berm als er echt een grote groep fietsers aan kwam. Maar er reden zeker 5 fietsers per minuut langs, dus je kunt ook niet bezig blijven met stilstaan. In anderhalf uur tijd alsnog wel een keer of vijf een verwijt naar mijn hoofd gekregen : ''HALLO ER. ZIJN HIER OOK FIETSERS HOOR'' ''TRING TRING''. Dan denk ik echt : mensen relax even. Ik loop hier alleen maar, zo ver mogelijk naar rechts, hond strak langs me. Tja en soms komt er iemand van de andere kant en kun je me even niet inhalen, dan is het even niet anders. Maar meteen zo geirriteerd iedereen..
Wat een mooi weer! Ben meteen aan het rond shoppen gegaan voor wat nieuwe lente kleding. :daisy: Ik dacht laatst nog, wat zijn de bloemetjes laat dit jaar. Maar alles lag natuurlijk onder een dikke laag sneeuw, dit weekend zag ik de krokussen uitgekomen staan te shinen. Niks leukers dan krokussen en narcissen die uitkomen, dat is het teken dat "onze" tijd weer is aangebroken. :cheer2:
Sodermalm: hier in t dorp niet, gelukkig.
Allemaal blije mensen die een ijsje of afhaalkoffie kwamen halen en genoten in het zonnetje :proud:
Hier vanochtend wel zon, maar nu een lichtgrijs wolkendek.
Dus ik vraag me af of we die 17 beloofde graden wel gaan halen dan, als dat vandaag zo blijft.

Voor mijn binnenschilderwerk niet ongunstig, dan heb ik niet die stem die mij héél hard naar buiten roept :|
Oh, en ik heb dat ook niet zo ervaren. Juist veel meer vrolijke mensen op straat in plaats van mensen weggekropen in een jas en dikke sjaal die even snel snel door de kou moeten.

Overigens zeg ik ook altijd tring tring als ik ergens langs moet op de fiets, want ik heb geen bel. Dat bedoel ik dan niet gemeen of zo, ik vervang gewoon mijn bel. :P
Ugli schreef:
22-02-2021 10:49
Wat een mooi weer! Ben meteen aan het rond shoppen gegaan voor wat nieuwe lente kleding. :daisy: Ik dacht laatst nog, wat zijn de bloemetjes laat dit jaar. Maar alles lag natuurlijk onder een dikke laag sneeuw, dit weekend zag ik de krokussen uitgekomen staan te shinen. Niks leukers dan krokussen en narcissen die uitkomen, dat is het teken dat "onze" tijd weer is aangebroken. :cheer2:
Haha, groot gelijk hoor, ik kan ook erg genieten van de natuur zien ontluiken en wat nieuwe lentekleding kan wel bijdragen aan dat lentegevoel.
Ik heb in de zomermaanden bijna niks (nodig) aan kleding en ook nog tig schoenenparen, dus kan vooruit met wat ik heb.

Dat lentegevoel is voor mij meer verbonden aan buiten mensen ontmoeten en ik geef relatief meer uit voor een bakje kof, drankje of hapje buiten de deur. Kan niet meer én-én, dus moet afwegingen maken tussen tastbare spullen of de gezelligheid van (andere jaren) terrasje pakken.

Voor zover ik nog toe kan met wat ik al heb, en er nog iets over blijft na afgelopen tijd behandelingen aan rug en voeten (oa zooltjes) kies ik voor het laatste, zij het nu eerder koffie (en soms een biertje) to go dan (afhaal)maaltijden. Dus ook zoveel mogelijk zelf koken, want uit eten deed ik ook meer voor contact en, dus samen met anderen in een andere omgeving nuttigen, en zoiets thuis opeten voegt voor mij niet veel toe.

We deden dat afgelopen tijd soms nog (bij een vriend thuis laten bezorgen), maar daar ben ik ff mee gestopt uit bezuinigingsmaatregel.
Verf had ik deels nog liggen, het moet uit de lengte of breedte komen momenteel.

Heb hier eigenlijk nog niet veel krokussen gespot, misschien deze week 1 dagje naar hutje, en daar zal het er wel vol mee staan :daisy:
Ik verheug me ook op nieuwe groene blaadjes aan de bomen en struiken, juist dat verse, frisse lichtgroen in de lente vind ik nog mooier dan in de zomer :)
Ugli schreef:
22-02-2021 10:59
Oh, en ik heb dat ook niet zo ervaren. Juist veel meer vrolijke mensen op straat in plaats van mensen weggekropen in een jas en dikke sjaal die even snel snel door de kou moeten.

Overigens zeg ik ook altijd tring tring als ik ergens langs moet op de fiets, want ik heb geen bel. Dat bedoel ik dan niet gemeen of zo, ik vervang gewoon mijn bel. :P
:HA:
Er is voor mij maar 1 nadeel aan: als de natuur ontluikt, ontluikt ook mijn hooikoorts weer. Veel meer last van sinds de overgang en voor steeds meer dingen ook :|
maar dat weerhoudt mij niet van genieten.

Nu nies ik ook al af en toe, maar dat komt denk ik door het fijn(schuur)stof wat hier ligt en blijft liggen tot ik die keukenkant klaar heb. Dan gaat alles schoon terug (en dan ramen open, begint de berkenboom waarschijnlijk..)
Het valt me vandaag toch wat tegen want ik had zon verwacht en die is er niet. Binnen vind ik het zelfs fris.
Nadat we rustig op zijn gestart (vakantie!) Heb ik net gewandeld en de temperatuur is prima buiten. Zo lekker lunchen en dan willen de kinderen een spelletjes middag houden. Gezellig maar ik trek toch even een trui aan.
Ja, correctie: het was geen bewolking, tis Saharazand blijkbaar.
Oh is dat wat die gekke lucht is? Zonnig maar niet blauw haha. Ik prijs mezelf gelukkig zonder hooikoorts, lijkt me echt drama om dat te krijgen als het eindelijk eens leuk wordt buiten.
Het is alweer heerlijk buiten! Ik loop voor het eerst in een T-shirt :sun:
Heerlijk nu! Morgen wat frisser, maar wel zon overdag :cheer:

's Avonds volgens mij wel wat regen, maar dat vind ik wel knus :P
Oei, t-shirt vind ik toch te koud onder de 20 graden. Maar met biker jack kan het wel, en lage sneakers. Eindelijk weer wat anders dan bootsies aan. :D
Wat irritant, Sodermalm, dat mensen zo reageren. Ze moeten toch zelf ook weten dat je daar ook mag wandelen.

Ik heb ook heerlijk genoten van het weer, het afgelopen weekend. Heb ook hooikoorts, dat is dan weer jammer. Maar goed, liever hooikoorts en mooi weer dan geen hooikoorts en regen :lol:

Vanmiddag hopelijk even kort rondje door het bos.
Later is nu
pamelacourson schreef:
24-02-2021 10:37
Het is alweer heerlijk buiten! Ik loop voor het eerst in een T-shirt :sun:
Zo warm is het hier dan weer niet. In de tuin nog niet eens.
Later is nu
Zaligheid de was hangt al twee dagen buiten, net de tuin een beetje gedaan. Hier wordt een mens vrolijk van.

Ik had me gewoon te warm gekleed, moet echt weer even een reset hebben en niet 4 lagen aan doen.

Dat dit maar lekker aanhoudt tot minimaal 1 oktober.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven