* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Bedankt voor de was-reacties. Ik had gelezen dat strijken goed is om bacteriën extra te lijf te gaan, maar jullie doen dat dus ook niet? Ik ben ook niet zo'n strijker namelijk.

Nerwen, ik heb zelf ook het vermoeden dat onze baby continu draait, dus misschien valt het mee met de stuitligging. Ik vind het ook wel een beetje eng om het te proberen te voelen.

Sas, hoe was de echo? Placenta verplaatst?

Randy, moedig hoor, nog zo'n verbouwing!

Chica, hoe was het gesprek? Ik kijk zo ook even op Hyves.

Pippa, balen van die schade zeg. Ik merk ook dat bijv. inparkeren minder goed lukt nu ik zwanger ben. Laatst toen ik strak ingeparkeerd stond ook kusje gegeven aan auto achter me, maar geen schade gelukkig.

Verder ben ik beetje een zeef, nogal druk op werk, vanavond ook nog terug voor een informatieavond (maar gelukkig heeft collega leiding van me overgenomen), maar scheelt dat het een kort weekje is.
Gesprek was weer drama, probeer het op de Hyves te zetten (ik beloof het echt) maar ben weer door al mijn energie reserves heen. Echt veel last van harde buiken nu, veel en veel te druk laten maken. Stom gedoe.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jemig, dit lees ik nooit meer bij! Sorry ik ben een tijdje niet zo actief meer op het forum. Kom er gewoon echt niet aan toe. Hoop dat alles goed gaat met jullie allen. Heb nu alleen even snel de laatste blz doorgelezen. Vele dames last van mannen en hormonen lees ik. Hier gaat het net weer een tikkeltje beter, maar goed dat kan morgen weer anders zijn. Las ook van Sas dat ze de echo had voor de ligging van de placenta....ben heel benieuwd, ik heb deze woensdag ook!

Dikke voeten, weet ik alles van!! Loop alleen nog maar op slippers en mijn voeten worden dus ook niet meer dun. Zelfs niet na een nacht slapen met mijn voeten omhoog. Ze voelen keihard aan en ik kan er bijna niet meer op lopen...pffff

Wassen...dat doe ik dus a 3 maanden bij de buren, familie etc. Hebben nog steeds geen aansluiting.

Zal weer eens proberen actiefer mee te doen hier!
Echo was helemaal goed! Placenta ligt nog laag, maar niet ervoor, en baby is zelfs gedraait! Ligt nu dus goed. (bibber.. zal ik dan toch echt gaan bevallen deze keer?)

Ook groei helemaal op schema, hebben ze goed gecheckt omdat dochterlief erg klein was bij geboorte. Helemaal fijn dus allemaal. Leuke foto's van handje en gezichtje!

Ga nog ff hyves checken en dan bankhangen!
Echo was helemaal goed! Placenta ligt nog laag, maar niet ervoor, en baby is zelfs gedraait! Ligt nu dus goed. (bibber.. zal ik dan toch echt gaan bevallen deze keer?)

Ook groei helemaal op schema, hebben ze goed gecheckt omdat dochterlief erg klein was bij geboorte. Helemaal fijn dus allemaal. Leuke foto's van handje en gezichtje!

Ga nog ff hyves checken en dan bankhangen!
Tip voor de dames die vocht vasthouden: Brandnetelthee!! (wel heet drinken anders krijg je het zowat niet weg, iegh!)

Had ik eigenlijk verteld dat ik vorige week nog bij een spatadertherapeute ben geweest? Heb een paar van die dingen, valt reuze mee hoor maar ben zo bang dat het erger wordt, vind het echt zo lelijk!! In elk geval dus intake gehad, eerst gesprekje van 3 kwartier daarna een beenmassage van ruim een uur!! Wordt grotendeels vergoed door de verzekering en het zou ervoor zorgen dat spataderen die tijdens de zwangerschap opkomen na de bevalling weer verdwijnen, daar doe ik het dan maar voor!! (mijn oma heeft echt van haar veertigste tot haar dood met 89 jaar van die afschuwelijke steunkousen moeten dragen, dat overleef ik niet!)

Wassen ben ik hier ook nog niet aan begonnen, doe ik als de verbouwing klaar is. En gewoon met onze eigen was mee. Gebruik bijna nooit wasverzachter en wat kan gaat in de droger.

Chica, ben benieuwd naar je werkverhaal, verschrikkelijk dat het allemaal op deze manier moet lopen, bah!

Pippa, balen van die schade zeg!! Heb er zelf geen last van (klopt heel hard op ongelakt hout!!) maar hoor het vaker! En qua schoeisel: als je uggs en birkenstocks aankan dan zijn crocs misschien ook nog een optie??? (mij zul je er nog niet dood in vinden maar hee, ieder zijn ding!)

Watever, ja het gaat echt als een speer hier! Als je een paar dagen gemist hebt weet je niet waar je blijft met bijlezen... Hoe is het met je verbouwing? Is het nu bijna klaar?

Vanmiddag intake van de kraamzorg gehad, ook hier het verhaaltje dat het misschien wel erg druk is en dat we misschien dus minder uren krijgen... nouja, dat zie ik dan wel weer...

Ik ga op de bank, heb wel weer genoeg gedaan voor vandaag...
Nou het hele verhaal over mijn werk staat op de Hyves hoor. pfff wat een verhaal. Als je het wilt lezen moet je even de tijd nemen hoor hahahaha. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Chica ik heb het net gelezen en ik vind het echt verschrikkelijk. Zie mijn reactie. Dikke knuf!

Ik heb vandaag ook weer het één en ander op Hyves geknald. Op het werk is het echt een drama met mij momenteel. Goed dat ik volgende week vakantie heb.

Heb vandaag weer buikfoto's gemaakt dus die ga ik zo even bekijken en als ze door de censuur komen zien jullie binnenkort weer een verse foto op Hyves
Net nog even verder bijgelezen en ook nog een dikke knuf voor MissBR. Het gaat hier nu goed maar je weet dat ik me ook wel eens anders gevoeld heb. Ik denk echt dat je er over een paar maanden om kunt lachen hoor. Zorg in de tussentijd goed voor jezelf en ga niet over je grenzen.

Wassen, strijken e.d.: ik heb alles met geparfumeerd wasmiddel en zonder wasverzachter gewassen (ongeveer twee weken voor de uitgerekende datum). Kleertjes, rompertjes, spuugdoekjes e.d. lekker buiten gehangen om te drogen en de hydrofieldoeken en -washandjes in de droger. Nooit iets gestreken. Als ik iets erg vind is het wel de "bacterie- en hygiënemaffia", hou toch op zeg, zo'n baby kan echt wel wat hebben en je moet maar vooral alle bacteriën op afstand houden. Het is niet voor niets dat het aantal mensen met een allergie explodeert. Nee, die onzin krijgt mij niet in de stress!

Je ziet het na de geboorte snel genoeg of je kindje overgevoelig reageert op het wasmiddel. Kun je dan altijd nog een fles Neutral scoren.
hier gaat alles in de robijn, en als het regent die dag ook nog in de droger! Strijken doe ik dan weer wel, maar meer omdat ik nogal van de antikreukelzone ben!
He dames, vorige keer heb ik eerste keer alles in neutral gewassen daarna met de gewone was mee. Denk dat ik deze keer meteen alles met de normale was mee doen. Alles gaat bij mij in de droger en niets wordt gestreken!!!

Ik werk deze week nog echt en volgende week thuis, maar verlof dus echt vanaf 28 mei. (volgens mij lukt de kleur niet echt).

Ik moet ook zo het kraambureau bellen. Ze hebben mij een brief gestuurd dat ze me meermalen telefonisch geprobeerd hebben te bereiken. Echt onzin, want ik heb een nummermelder. en volgens mij is er een keer geprobeerd. Maar in brief staat nu ook iets over 3 uur per dag... wil dit toch wel even bespreken.

Iedereen die het nodig heeft dikke knuffel!
chica, wat een drama zeg! sterkte ermee en dikke knuffel.. heb je wel nodig denk ik!

hier gaat het wel weer wat beter. lucht weer een beetje geklaard na gisteren en heb goed geslapen (helpt ook..). vandaag alweer laatste werkdag deze week, moet volgende week toch nog wel het een en ander overdragen en opruimen, dus dat zal vast snel gaan. wel drukke week omdat vriendlief dan paar dagen in het buitenland zit en oudste zoon ook de avond4daagse gaat lopen. boel geregel vooral, maar zal allemaal wel lukken.

moet wel lachen om al die wasverhalen. daar ben ik echt nog helemaal niet mee bezig. moet alles nog uitzoeken (wat kan nog wel voor een meisje, wat echt niet), we zijn sinds kort uit de naam en moet nog kaartje bedenken, kamertje voor de jongste moet ngo helemaal gebeuren... zijn allemaal dingen die ik tijdens verlof wil gaan doen. het duurt nog best lang allemaal hoor..

ok. fijne dag allemaal en tot later!
Chica, ik heb je verhaal ook gelezen. Wat een drama voor jou zeg. Hopelijk levert het niet al te veel stress op.

MissBR, fijn dat de lucht wat geklaard is. Ik heb volgende week ook laatste werkweer en er komt alleen maar werk bij i.p.v. dat het minder wordt. En mijn collega's zitten ook mudvol met werk.... Leidinggevende is op vakantie, dus daar kan ik het ook niet bij aankaarten.

Missy B, ik kreeg ruim een maand geleden brief van kraambureau dat ze snel contact zouden opnemen. Nog niks gehoord. Benieuwd of ik net zo'n brief krijg als jij... Anders ga ik volgende week zelf maar eens bellen!
Ha MissBR, fijn om te lezen dat het beter gaat en ook fijn om te horen dat jij ook alles nog moet doen in huis. Ik ben ook nog niet begonnen (zal wel aan onze bijna identieke nicks liggen )
missy MB, heel goed om te horen dat ik niet de enige ben die nog alles moet doen! ik kreeg bijna het idee dat ik alles alin kannen en kruiken zou moeten hebben..

nou is me dat nog nooit gelukt, zo georganiseerd ben ik gewoon niet en toch is alles uiteindelijk wel goed gekomen.. zo'n baby heeft in het begin niet meer nodig dan een luiers, kleertjes en een fles/borst (en natuurlijk heeeeeeeel veel kusjes!).. al die mooie kamertjes zijn vooral leuk voor de mamma's en pappa's! (en dat vind ik ook leuk hoor!)

ik heb overigens ook nog niets gehoord van mijn kraambureu (behalve dus die brief dat ze maar weinig zorg kunnen garanderen). als het deze week niet gebeurd, ga ik maar eens even zelf bellen..
Enne, ik ben zelfs de eerste die uitgerekend is :-)
Ja. Spannend zeg!

Ik was ook met Robijn, want dat ruikt zo lekker. Mocht het kindje er niet tegen kunnen stappen we wel over op Neutral.

Chica, wat een kloteverhaal zeg. Dikke knuffel.

Meis, lekker dat je zo'n lange beenmassage hebt gehad. Dat lijkt me wel een fijn aspect van die therapie. Maar verder zie ik er eerlijk geen heil in. Dat komt puur door mijn werk hoor. Spataderen ontstaan doordat de kleppen in je afvoerende bloedvaten (aderen) niet goed meer functioneren. Daardoor kan het bloed minder goed weggepompt worden naar je hart toe en ontstaat op den duur een spatader. Ook kan er oedeem (=vocht) in je benen achterblijven door slecht functionerende kleppen. Die kleppen kan je onmogelijk sterker of beter maken door masseren alleen. (Dat is simpelweg onmogelijk.) Wat wel helpt om klachten tegen te gaan is (helaas) het dragen van steunkousen. Omdat die ervoor zorgen dat er geen oedeem in je benen kan achterblijven en de aderen door constante druk te geven ondersteunen je bloed goed weg te pompen.

Spataderen zijn trouwens erfelijk bepaald. Kijk dus goed naar de benen van je moeder en oma om te kijken hoe het er bij jou voorstaat. (Dan weet je wat je te wachten staat, in de toekomst.)

Wat een gedoe dat zoveel van jullie minder kraamzorg krijgen zeg! Ik krijg juist meer. Het normale aantal (49 uur) plus 20 uur 'cadeau' van de verzekering. Wil iemand mijn kraamverzorgster niet lenen als ik haar zat ben? Dan delen we de uren...

Pippa, wat balen van je schade. Grrr, daar zit je niet op te wachten he?
Pippa: ik vind Birckenstocks eerlijk gezegd best hip! Vooral onder een spijkerbroek (onder een jurkje is dan vaak toch minder). Ik heb de witte lak-variant aangeschaft! O, en ze zijn op dit moment in de aanbieding bij het Kruidvat. Balen trouwens van die schade!

Chica: probeer rustig te blijven, meid! Het zit je allemaal niet mee.

MissBR: fijn dat de lucht weer wat geklaard is.

Ring: fijn verhaal van je 'spataderen zijn erfelijk bepaald'. Dan staat mij nog heel wat te wachten.....

Hier gaat het goed. Vandaag nog even naar mijn werk geweest. Morgen begint mijn verlof officieel. Heerlijk! Heb er echt zin in! Ik voel me nu ook gewoon goed, dus ik kan er ook echt van genieten.
Ok Ring, een lekkere bemoedigende post over die spataders. Ik kan m'n borst alvast natmaken als ik dat zo lees, want als ik naar de benen van m'n moeder en oma's kijk....

Pippa: ja herkenbaar die schade. Had een paar mnd geleden hetzelfde, ook in een parkeergarage bij het inparkeren. Manlief was echt not amuzed. Niks aan te doen, gelukkig was 't alleen lakschade en hadden dochterlief en ikzelf verder niks.

Chica, net gereageerd op hyves op je verhaal. Ongelofelijk en onbehoorlijk, te erg voor woorden allemaal. Pas wel op jezelf he?

Gelukkig hier (nog) geen last van vocht vasthouden. Vorige zw.schap ook geen last van gehad, hoop dat het nu ook zo blijft want lijkt me heel vervelend.

Gisteravond de geboortekaartjes besteld bij de drukker. Waren zo klaar daar: ik had alles al geknipt&geplakt dus kon hem zo een "kant-en-klaar" kaartje laten zien, dit willen we en zo moet het. Vond hij zelf ook wel ideaal. Alleen over de tekst boven de naam nog een lastminute discussie tussen manlief en mij. Waren we even vergeten om dat kort te sluiten, dus in de auto daar naartoe nog snel tot een compromis gekomen. Zal 't zo wel even op hyves zetten bij het onderwerk van Ring.

Net even de stad ingeweest, weer een grote stapel boeken gehaald bij de bieb dus ik kan weer vooruit!!! En daarna even een rondje door het kruidvat en over de markt. Wel stom dat ik daar een collega tegenkwam. Heb natuurlijk eerder verlof voor m'n bekken en om die kleine te laten groeien, en om dan in de stad te lopen.... Maar ja zij zal toch ook wel begrijpen dat ik niet de hele dag alleen maar op de bank kan hangen? Hoop het maar, zou het vervelend vinden als er morgen over gekletst wordt op het werk want dit was echt m'n enige uitje van de dag. Morgenochtend lekker een verwenochtendje bij de kapper gepland, moet ook gebeuren he? Eind volgende week een bruiloft van goede vrienden dus dan zit het dan in ieder geval goed. Ga het maar meteen goed kort laten knippen, dan heb ik er tot na de bevalling geen omkijken meer aan als het goed is.

Sas: fijn dat de echo goed was!

Maria: haha strijken tegen de bacteriën. Zou ik niet aan beginnen, niet om die reden in ieder geval. Enig idee hoeveel bacteriën er zitten in een lekkere spuitluier of een mondje opgegeven melk
Sorry... Maar je kan er maar beter een beetje op voorbereid zijn, in plaats van rooskleurige verhalen waarin zoete broodjes gebakken worden. Vind ik dan he?

Het klinkt natuurlijk fantastisch dat je door zoiets fijns als een massage minder klachten zou kunnen krijgen in de toekomst. Maar dan moet het wel echt zo werken natuurlijk. En dat is helaas niet zo.

Maar het goede nieuws is (zei ze optimistisch), dat je ze altijd nog kan laten wegspuiten, laten laseren en/of laten opereren. (Ligt aan het soort spatader.) Bovendien kan je een hoop ellende voorkomen door nu al slim met je benen om te gaan. Door steunkousen te dragen als je bijvoorbeeld een staand beroep hebt. En altijd tijdens het vliegen. En tijdens sta concerten. Affijn, dat soort dingen dus. Stil staan is funest, dus blijven bewegen is het toverwoord.

(Brei ik het zo weer een beetje goed? Please?)

Lekker Jojon, dat je zoveel boeken hebt liggen nu. Heerlijk lezen met de benen omhoog! Joehoe!

Birkenstocks vind ik ook wel hip. In Italië liepen ze twee jaar geleden allemaal op die dingen (en als er een volk veel met mode bezig is zijn het de Italianen wel), en ik heb ze toen ook gekocht voor het eerst. Wel in München op de terugreis! Dat scheelde echt belachelijk veel geld met hetzelfde model in Italië.

Deze heb ik toen gekocht:

Nu wil ik graag nog dat teenslipper model kopen, voor de zomer. Ik heb ze al gepast, en ik ga waarschijnlijk voor grijs/zilver. Die stonden het leukst.
quote:Ring1981 schreef op 19 mei 2009 @ 13:09:

(Brei ik het zo weer een beetje goed? Please?)

Hou op zeg, het is juist handig om hier kennis te delen!

Ik maak me op het moment even heel erg zorgen om m'n dochter, ze heeft in de tuin een stukje van een zwammetje opgegeten. Denk ik tenminste, want ik zag haar kauwen en heb toen heel snel de stukjes uit haar mond gehaald. Het lukte me helaas niet om haar goed te laten kokhalzen, maar ze heeft daarna nog brood gegeten en melk gedronken dus ik hoop dat het allemaal wat meevalt.

En sjemig wat ben ik weer doodmoe vandaag zeg. Het is nu echt niet meer vol te houden. Even een wasje ophangen moet al in de laagste versnelling en dan moet ik daarna weer even gaan zitten. Als dit komt door een te laag HB- en B12-gehalte, dan moet ik misschien toch maar aan de staalpillen. Morgen maar zien wat de ha ervan zegt. Heb ontzettend veel zin in onze vakantie (begint vrijdag) en daar wil ik natuurlijk wel een beetje van kunnen genieten!!!

Jojon: ik zou me er ook niet zo prettig bij voelen geloof ik dat je weer net een collega tegenkomt in de stad, maar ze kunnen inderdaad moeilijk van je verwachten dat je de hele dag binnen blijft zitten kniezen.
Wat vervelend Wyfke. Kan je niet even de huisarts bellen voor de zekerheid? Of had je dat al gedaan?
Nou ring, vooruit dan... Nee joh, alleen maar goed dat je die info geeft, jij hebt er denk ik vanuit je werk meer verstand van dan ik of heb ik het dan mis?

Wyfke, 't is wat met die kleine meisjes..... kan vast niet zoveel kwaad joh. Hou d'r even een paar uurtjes in de gaten, mocht ze vreemd gaan doen / niet lekker worden kan je altijd nog aan de bel trekken. Maar die kids kunnen wel wat hebben volgens mij hoor!

Balen dat je nog steeds zo slap als een vaatdoek bent. Hopen dat de controle morgen meer duidelijkheid geeft. Af en toe lekker met de voetjes omhoog (als je dochter dat toelaat ) en genoeg eten en drinken. Misschien een kopje bouillon ofzo, wat zout zorgt er mss voor dat je wat minder slap bent. Succes!

Chica: hoe gaat het vandaag? Beetje bekomen van die vreselijke dag gisteren op je werk?
Vriend heeft nog even gekeken naar de schade en het is vnl. lakschade. Aan de ene kant is dat balen en aan de andere kant denk ik 'da's dan pech'. Heel gek eigenlijk!

Ik heb vanochtend de zwarte lak Birkenstocks gepast (weet niet meer wie het zei maar sinds Heidi Klum erop is gaan lopen zijn ze inderdaad heel hip, haha) en ze gaan het niet worden. Jammer maar helaas: het was nog vroeg en het riempje zat al op het laatste gaatje. Dat houdt in dat het ze op dit moment van de dag - en laten we de avond niet vergeten - al te strak zitten. Ik baal er wel van want moet ik nu in vredesnaam aan naast de 2 paar slippers die ik nog pas? Meis, bedankt voor je tip van de Crocs maar die vind ik echt niks. Ik snap wel dat je ze in dezelfde categorie schaart als Uggs en Birkenstocks hoor, haha, maar Crocs zijn mij een stap te ver. Heb ook nogal last van warme voeten (lees: zweetkakken als het echt warm is) en dan glij ik die dingen door, jakkes! Of niet, omdat ze vrij ver op de wreef komen en dan pas ik er al niet meer in.

Misschien moet ik brandnetelthee inderdaad maar eens gaan proberen. En als heet de oplossing is om het weg te krijgen drink ik het wel zo heet mogelijk. Heb ooit een door schoonma gemaakt Joegoslavisch gerecht gegeten met brandnetels erin en daar was ik niet zo weg van dus ik kan me voorstellen dat ik de thee ook niet echt lekker vind.

Ring: 20 uur extra kraamzorg cadeau? Wow! Da's relaxt zeg. En nu maar hopen dat je je kraamhulp leuk vindt, haha, anders zit je haar alsnog weg te kijken. Grappige Birkenstocks trouwens (echt nog nooit gezien!) en dank voor je spatader info. Beter eerlijke informatie dan van die coochie-coochie-het komt wel goed uitspraken om later alsnog met van die enorme kabels geconfronteerd te worden!

Chica, ik hoop dat het vandaag beter met je gaat dan gisteren. Laat ze erin zakken.

Wyfke, wat heerlijk dat jullie nog even op vakantie gaan. Als wij niet morgen de sleutel van het nieuwe huis zouden krijgen zouden we dat ook nog wel willen doen.

Verder ben ik een beetje vergeten op wie ik nog wilde reageren...
Heb wel redelijk geslapen vannacht en kan het best redelijk van me afzetten. Het is natuurlijk al een tijdje bezig. Toch wordt je er elke dag weer mee geconfronteerd en dat is zo irritant. Ik ben blij als het straks 10 juni en ik officieel met verlof ben, dan wil ik gewoon helemaal geen contact meer, over niks. Dan moeten ze me wel met rust laten. Maar het kost ook weer energie om alle stress niet teveel binnen te laten komen en dus ben ik ook weer moe moe moe. Ga morgen de Roosvicee Ferro maar eens kopen want dat kan volgens mij geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven