Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
DemamavanLois schreef:
01-03-2021 16:13
Toch nog een early er tegenaan gegooid..

https://postimg.cc/D4Q0LbVw/3aa9c693

Clearblue geeft echter 'niet zwanger' aan. Meer mensen ervaringen mee?
De early van het Kruidvat staat bekend om de vals positieve testen helaas.....De beste testen blijven toch de goedkope testen (2v5) van het Kruidvat of de Etos.
Miek_ schreef:
01-03-2021 16:55
De early van het Kruidvat staat bekend om de vals positieve testen helaas.....De beste testen blijven toch de goedkope testen (2v5) van het Kruidvat of de Etos.
Niet met zo’n duidelijk lijn toch? DT zijn meestal vagere streepjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
01-03-2021 17:11
Niet met zo’n duidelijk lijn toch? DT zijn meestal vagere streepjes.
Ik heb helaas bij een vriendin meegemaakt dat zo'n duidelijke lijn een vals positief was. Ik vind die blauwe lijnen testen sowieso niet heel duidelijk.
In dit geval twijfel ik ook niet hoor. Haar roze telano test is ook positief.
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro schreef:
01-03-2021 21:10
In dit geval twijfel ik ook niet hoor. Haar roze telano test is ook positief.
o die heb ik gemist dan. Die roze testen zijn niet zo snel vals positief.
Miek_ schreef:
01-03-2021 21:26
o die heb ik gemist dan. Die roze testen zijn niet zo snel vals positief.
Ik had even geloept naar haar eerste post, daar stond ie in :).
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro schreef:
01-03-2021 21:59
Ik had even geloept naar haar eerste post, daar stond ie in :).
Vandaar :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondertussen nog steeds geen menstruatie, krijg steeds meer puistjes op mn kin. Borsten zijn af en toe wat gevoelig. Zou een test dan toch nog positief kunnen worden? Heeft iemand dat wel eens meegemaakt, pas laat positief testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Janssann schreef:
03-03-2021 21:15
Ondertussen nog steeds geen menstruatie, krijg steeds meer puistjes op mn kin. Borsten zijn af en toe wat gevoelig. Zou een test dan toch nog positief kunnen worden? Heeft iemand dat wel eens meegemaakt, pas laat positief testen?
Ik test normaal gesproken pas na mijn nod positief en dan een hele vage lijn (die daarna wel netjes oploopt). Het kan prima dat je pas na je nod positief test door een korte korte luteale fase (late eisprong) of een late innesteling. Daarnaast fluctueert het nogal hoeveel hcg er wordt aangemaakt. Deze waarden zijn niet bij elke vrouw even hoog.

Zwangerschapsduur Hoeveelheid IU/I
Niet zwanger minder dan 5
3 weken 5 – 50
4 weken 5 – 426
5 weken 18 – 7,340
6 weken 1,080 – 56,500
7-8 weken 7,650 – 229,000
9-12 weken 25,700 – 288,000
13-16 weken 13,300 – 254,000
17-24 weken 4,060 – 165,400
25-40 weken 3,640 – 117,000
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
03-03-2021 21:20
Ik test normaal gesproken pas na mijn nod positief en dan een hele vage lijn (die daarna wel netjes oploopt). Het kan prima dat je pas na je nod positief test door een korte korte luteale fase (late eisprong) of een late innesteling. Daarnaast fluctueert het nogal hoeveel hcg er wordt aangemaakt. Deze waarden zijn niet bij elke vrouw even hoog.

Zwangerschapsduur Hoeveelheid IU/I
Niet zwanger minder dan 5
3 weken 5 – 50
4 weken 5 – 426
5 weken 18 – 7,340
6 weken 1,080 – 56,500
7-8 weken 7,650 – 229,000
9-12 weken 25,700 – 288,000
13-16 weken 13,300 – 254,000
17-24 weken 4,060 – 165,400
25-40 weken 3,640 – 117,000
Dankje voor het schema!
Ik ga morgen nog eens testen als mijn menstruatie er dan nog niet is! Dan ben ik 8 dagen overtijd en zou ik volgens mij zéker positief moeten testen mits ik zwanger ben.
Vervelend Janssan! Je had ovulatietesten gebruikt toch? Als je niet zwanger bent zou het nog kunnen dat je eisprong niet geweest is, soms bouwt je lijf op voor eisprong en komt er een LH piek maar niet de rest van het proces. Dat niet weten waar je aan toe bent is het vervelendste hè. Hopelijk snel duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
01-03-2021 15:37
Ja, dus? Ongesteldheid die niet doorzet en spotting is een combinatie die vrij veel voorkomt in een vroege zwangerschap en een test kan uitsluitsel geven.
Dus zegt mijn opmerking precies hetzelfde als jouw opmerking. precies niks. Het kan zus het kan zo. Inderdaad alleen een test kan uitsluitsel geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
03-03-2021 21:43
Vervelend Janssan! Je had ovulatietesten gebruikt toch? Als je niet zwanger bent zou het nog kunnen dat je eisprong niet geweest is, soms bouwt je lijf op voor eisprong en komt er een LH piek maar niet de rest van het proces. Dat niet weten waar je aan toe bent is het vervelendste hè. Hopelijk snel duidelijkheid!
Echt heel vervelend! Ik wil óf ongesteld worden óf een positieve test ..
Ik had inderdaad ovulatietesten gebruikt! Geen eisprong zou ook nog kunnen, gezien ik niet de ontzettend zere borsten heb bijvoorbeeld. Normaal heb ik dat vanaf mijn eisprong wel.
Morgen of overmorgen doe ik nog een test. Als die negatief is maar afwachten.. misschien sla ik deze maand een cyclus over.
Ja dat zou kunnen! Weet het even niet meer maar had je ook een miskraam gehad?
Dames ook ik zit met mn handen in het haar,

Ik heb mijn laatste menstruatie om 2 februari gehad. Op 4 februari heb ik onbeschermde seks gehad met mijn vriend. Hij kwam niet in mij klaar. Heb toen een map ingeslikt. Op 20 februari weer onbeschermde seks gehad (heel stom) toen kwam hij weer niet in mij klaar, maar alsnog weer een map ingeslikt.

Nu ben ik 3 dagen overtijd. Ben ik zwanger?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
03-03-2021 22:13
Ja dat zou kunnen! Weet het even niet meer maar had je ook een miskraam gehad?
Ja, meerdere al.. helaas
Ah wat naar. Nu ook net? Ik had na mijn miskramen een wat langere cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
03-03-2021 23:43
Ah wat naar. Nu ook net? Ik had na mijn miskramen een wat langere cyclus.
Vorige maand (denk ik) een biochemische zwangerschap. Had licht positieve testen voor nod, daarna toch ongesteld geworden en negatieve testen. Daarna dus wel mijn eisprong bijgehouden. Die was op dag 17/18, normaal rond dag 15. Een cyclus van 29/30 dagen. Na vorige miskramen was mijn cyclus eigenlijk altijd meteen weer regelmatig. Ook na een miskraam rond de 8 weken, daarom vind ik dit zo gek.

Morgen testen, als die negatief is ga ik er echt vanuit dat ik niet zwanger ben en wacht ik rustig mijn menstruatie af..
Alle reacties Link kopieren Quote
emily072 schreef:
03-03-2021 23:08
Dames ook ik zit met mn handen in het haar,

Ik heb mijn laatste menstruatie om 2 februari gehad. Op 4 februari heb ik onbeschermde seks gehad met mijn vriend. Hij kwam niet in mij klaar. Heb toen een map ingeslikt. Op 20 februari weer onbeschermde seks gehad (heel stom) toen kwam hij weer niet in mij klaar, maar alsnog weer een map ingeslikt.

Nu ben ik 3 dagen overtijd. Ben ik zwanger?
Het is waarschijnlijker dat het door de MAP komt. Dat is een pil vol.met hormonen die je cyclus kan ontregelen. Staat ook in de bijsluiter. Zwangerschapstest kan uitsluitsel geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
emily072 schreef:
03-03-2021 23:08
Dames ook ik zit met mn handen in het haar,

Ik heb mijn laatste menstruatie om 2 februari gehad. Op 4 februari heb ik onbeschermde seks gehad met mijn vriend. Hij kwam niet in mij klaar. Heb toen een map ingeslikt. Op 20 februari weer onbeschermde seks gehad (heel stom) toen kwam hij weer niet in mij klaar, maar alsnog weer een map ingeslikt.

Nu ben ik 3 dagen overtijd. Ben ik zwanger?
doe dan even een test

en bel daarna de huisarts en ga aan de pil
emily072 schreef:
03-03-2021 23:08
Dames ook ik zit met mn handen in het haar,

Ik heb mijn laatste menstruatie om 2 februari gehad. Op 4 februari heb ik onbeschermde seks gehad met mijn vriend. Hij kwam niet in mij klaar. Heb toen een map ingeslikt. Op 20 februari weer onbeschermde seks gehad (heel stom) toen kwam hij weer niet in mij klaar, maar alsnog weer een map ingeslikt.

Nu ben ik 3 dagen overtijd. Ben ik zwanger?

Twee MAPs in 1 cyclus kan de boel flink in de war schoppen. Gezien de timing en tijd ertussen heb ik alsnog goede hoop voor je dat ze beiden goed werkzaam zijn geweest. Zou me niks verbazen als je menstruatie een tijdje later komt.

En eens met Lilalinda, zorg voor betere anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen vroeg getest, negatief. En nu ongesteld geworden, op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Janssann schreef:
05-03-2021 09:27
Vanmorgen vroeg getest, negatief. En nu ongesteld geworden, op naar de volgende ronde.
In elk geval duidelijkheid.
Sterkte Janssan
Jammer Janssan, maar fijn dat je iig ongesteld bent geworden.
Negatief getest dames vandaag. Zal ik over een paar dagen weer testen als ik nog steeds niet ongesteld word

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven