plan B / geen oproepje
maandag 18 mei 2009 om 11:16
zoals eleonora al zei het al dan niet hebben van een plan b in de liefde is een leuk onderwerp om over van gedachten te wisselen.
wie heeft er echt zo een afspraak ? wie heeft een ex waar die altijd bij terug kan komen, vergelijkbaar scenario ? mis je de back up als je hem niet hebt ?
ik heb wel ooit met iemand afgesproken dat als ik op mijn 25ste vrijgezel zou zijn we met elkaar zouden trouwen maar toen ik 25 werd zag ik hem al minstens 5 jaar niet meer en ik was samen met mijn ex ( dit was ook geen erg serieus voorstel ).
ben benieuwd
en als zo iets wel lukt, heb je dan nog gevoelens voor elkaar ?
wie heeft er echt zo een afspraak ? wie heeft een ex waar die altijd bij terug kan komen, vergelijkbaar scenario ? mis je de back up als je hem niet hebt ?
ik heb wel ooit met iemand afgesproken dat als ik op mijn 25ste vrijgezel zou zijn we met elkaar zouden trouwen maar toen ik 25 werd zag ik hem al minstens 5 jaar niet meer en ik was samen met mijn ex ( dit was ook geen erg serieus voorstel ).
ben benieuwd
en als zo iets wel lukt, heb je dan nog gevoelens voor elkaar ?
maandag 18 mei 2009 om 11:23
dat kan reiger maar meestal vinden mensen elkaar wel leuk als ze zoiets afspreken. in films zijn het meestal goede vrienden die elkaar stiekem leuk vinden maar bijvoorbeeld de vriendschap niet op het spel willen zetten door verliefd te worden en dan zeggen als een van de 2 30 wordt en beiden nog vrijgezel zijn wagen ze het er dan op. of je spreekt nu af bij de eiffeltoren op 5 juni 2012 of zoiets, als je single bent kom je.
maandag 18 mei 2009 om 11:27
Ik heb wel eens geprobeerd of ik verliefd zou kunnen zijn op een goede vriend, dat is van beide kanten niet bevallen. De vriendschap was ons dierbaarder.
Heb ook een hele tijd gehoopt dat ik mijn eerste liefde nog eens zou ontmoeten en dan in gunstiger omstandigheden. Tot ik mijn laatste liefde heb geproefd. Geen zin meer in dergelijke gecompliceerde types.
Er is nu geen 'zou kunnen' in mijn leven. Logisch, ik ben vrijgezel.
Heb ook een hele tijd gehoopt dat ik mijn eerste liefde nog eens zou ontmoeten en dan in gunstiger omstandigheden. Tot ik mijn laatste liefde heb geproefd. Geen zin meer in dergelijke gecompliceerde types.
Er is nu geen 'zou kunnen' in mijn leven. Logisch, ik ben vrijgezel.
maandag 18 mei 2009 om 11:32
Een vriend en ik roepen ook al jaren als we beide 25 en single zijn dan gaan wij maar een relatie krijgen met elkaar.
Toen we 25 waren hebben we het vooruit geschoven naar ons 30e en nu we beide bijna 30 zijn hebben we het naar ons 35e geschoven.
Geen idee of we het er dan van komt.
Ik vermoed van niet
Toen we 25 waren hebben we het vooruit geschoven naar ons 30e en nu we beide bijna 30 zijn hebben we het naar ons 35e geschoven.
Geen idee of we het er dan van komt.
Ik vermoed van niet
maandag 18 mei 2009 om 11:32
maandag 18 mei 2009 om 11:41
Ik heb ook eens met een ex (van 7 jaar terug) / een van mijn beste vrienden afgesproken dat als ik 25 was en we beiden geen relatie hadden, we het opnieuw zouden proberen.
Maar nu, 7 jaar later dus, zie ik dat echt niet gebeuren! Heb zo veel over mezelf geleerd. Het is een beste jongen, maar ik weet zeker dat hij niet het beste in mij naar boven zou halen, omdat hij in bepaalde dingen heel anders is.
Plus, we hebben beide wel een relatie waar we toekomst in zien Gelukkig!
Maar nu, 7 jaar later dus, zie ik dat echt niet gebeuren! Heb zo veel over mezelf geleerd. Het is een beste jongen, maar ik weet zeker dat hij niet het beste in mij naar boven zou halen, omdat hij in bepaalde dingen heel anders is.
Plus, we hebben beide wel een relatie waar we toekomst in zien Gelukkig!
maandag 18 mei 2009 om 11:52
Overigens ken ik hem al bijna 26 jaar (ben 29,5) en zijn we nu 10 jaar samen en hebben daarvóór tijden om mekaar heen gedraaid (van ons 17e-19e ongeveer). Toen we daadwerkelijk 'verkering namen', deden we dit omdat we vonden 'dat we het toch in ieder geval een keer serieus geprobeerd moesten hebben'. Niet omdat we op dat moment nou zooo verliefd waren maar meer op basis van heul goede vriendschap dus, we waren echt maatjes.
Maar verliefd, dat werden we dus wel en we zijn nu 10 jaar en 4 kids verder en tot op de dag van vandaag nog blij 'dat we het geprobeerd hebben'.
Whatever, I do what I want
maandag 18 mei 2009 om 15:45
Ik heb wel de afspraak met een vriend die homo is, dat als ik 30 ben en nog geen partner heb wij samen gaan wonen en samen een kind adopteren.
Ach, die afspraak is gemaakt in combinatie met een hoop drank. En volgens mij worden zulke afspraken meestal (of in ieder geval vaak) onder invloed van alcohol gemaakt, dus ik neem het niet serieus.
Ach, die afspraak is gemaakt in combinatie met een hoop drank. En volgens mij worden zulke afspraken meestal (of in ieder geval vaak) onder invloed van alcohol gemaakt, dus ik neem het niet serieus.
maandag 18 mei 2009 om 17:08
Ik heb geen plan b, maar ik vind het wel prettig om te merken dat er veel mannen geïnteresseerd zijn in mij, waaronder ook mannen van wie ik denk dat ik er best een relatie mee zou kunen beginnen. Niet dat i kdaar iets mee doe, ik hou ook geen contact met dat soort mannen, maar ik kom regelmatig mannen tegen die leuk en interessant zijn en compatible met mij, en die geïnteresseerd zijn in mij.
Ik pieker er niet over mijn vriend te verlaten, maar mocht het ooit tot een breuk komen weet ik zeker dat ik niet verdoemd ben tot een leven alleen en dat ik, mocht ik dat willen, best iemand anders kan vinden.
Ik denk eigenlijk dat bijna iedereen dat gevoel wel herkent?
Ik pieker er niet over mijn vriend te verlaten, maar mocht het ooit tot een breuk komen weet ik zeker dat ik niet verdoemd ben tot een leven alleen en dat ik, mocht ik dat willen, best iemand anders kan vinden.
Ik denk eigenlijk dat bijna iedereen dat gevoel wel herkent?
maandag 18 mei 2009 om 17:11
Oh daar ging het topic dus helemaal niet over, sorry.
Nee een ex die ik ten alle tijden terug zou nemen heb ik niet.... gelukkig! Want dat zou inhouden dat hij mij verlaten zou hebben (als ik zo graag met hem zou zijn zou ik hem natuurlijk nooit verlaten hebben) en ik daar nog steeds niet overheen zou zijn. Lijkt me geen fijn gevoel.
Nee een ex die ik ten alle tijden terug zou nemen heb ik niet.... gelukkig! Want dat zou inhouden dat hij mij verlaten zou hebben (als ik zo graag met hem zou zijn zou ik hem natuurlijk nooit verlaten hebben) en ik daar nog steeds niet overheen zou zijn. Lijkt me geen fijn gevoel.
maandag 18 mei 2009 om 17:47
Ik heb wel met mijn beste vriend (gayer dan gay -- denk aan Jack uit Will & Grace) een afspraak dat als we allebei 50 & single zijn, dat we dan samen een huis kopen en oud worden.
En dat zie ik nog wel gebeuren ook met de staat van ons beider liefdesleven maar ik kan het slechter treffen; weet dan in ieder geval dat er elke dag wat te lachen valt!
En dat zie ik nog wel gebeuren ook met de staat van ons beider liefdesleven maar ik kan het slechter treffen; weet dan in ieder geval dat er elke dag wat te lachen valt!

maandag 18 mei 2009 om 17:56
Ik wilde een paar jaar geleden een dergelijke afspraak maken. Als Plan B en ik op ons dertigste allebei single zouden zijn, zouden we (jeugdliefdes) het nog een keer met elkaar proberen.
Helaas vonden Plan B en ik elkaar wel erg leuk en zijn we alweer 2,5 jaar samen (ben nu 25). Volgend jaar gaan we trouwen
Helaas vonden Plan B en ik elkaar wel erg leuk en zijn we alweer 2,5 jaar samen (ben nu 25). Volgend jaar gaan we trouwen
maandag 18 mei 2009 om 18:05
Ja ik had een plan B. Met een hele goede vriend. Ik heb hem leren kennen via mijn toenmalige vriendje. Hij was alleen wel echt verliefd op mij. Toen mijn toenmalige vriend en ik uit elkaar gingen heb ik nog een hele goede vriendschap in stand gehouden met zijn vriend. En met hem sprak ik af, als we 30 en 40 zijn.... (hij = 10 jaar ouder). En toen leerde ik mijn huidige vriend kennen. Vanaf dat moment verwaterde de vriendschap. Ik denk dat hij toch meer verwachtingen had en misschien hoopte dat als ik nog een paar jaartjes kon uitrazen, dat we dan echt samen verder konden. Toen ik mijn huidige partner kreeg (10 jaar geleden), werd hem dat denk ik te veel ofzo en nam hij afstand.
Ik heb de vriendschap nog wel gemist maar ik denk dat het beter was zo. Inmiddels ben ik hem wel na jaren weer op Hyves tegen gekomen. En blij dat we op ons 30e en 40e niet bij elkaar gekomen zijn.
Ik heb de vriendschap nog wel gemist maar ik denk dat het beter was zo. Inmiddels ben ik hem wel na jaren weer op Hyves tegen gekomen. En blij dat we op ons 30e en 40e niet bij elkaar gekomen zijn.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
dinsdag 19 mei 2009 om 09:38
Ik heb met mn allereerste vriendje het plan-b dat als ik 40 ben en we zijn allebei single, dat we dan samen naar Australië vertrekken om het in een heel andere omgeving nog eens te proberen.
Ik denk niet dat dat er ooit van gaan komen, maar het is een leuke afspraak en het is gewoon een goeie jongen. Waar ik alleen helemaal niet meer bij pas.
Ik denk niet dat dat er ooit van gaan komen, maar het is een leuke afspraak en het is gewoon een goeie jongen. Waar ik alleen helemaal niet meer bij pas.
I only get one shot at life - so I shoot to kill