Mode & Beauty alle pijlers

Rode huid

02-03-2021 12:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo :)

Ik heb Rosacea in mijn gezicht en helaas ook in de ogen. Ik draag al een jaar geen mascara meer hierdoor.
Ik zou wel graag de rode vlekken op mijn jukbeenderen wat camoufleren. Ik heb het gele poeder gehad van Clinique, maar dat is zo droog. Dat zie je echt zitten, dat vind ik niet mooi.

Iemand advies? Ik heb van mezelf een erg lichte huid. Misschien een combinatie van dingen?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Vera camilla (vlogster/instagrammer) heeft ook rosacea en een hele lichte huid, je zou bij haar kunnen afkijken.

Ik zou zelf voor een vloeibare, dekkende foundations gaan, dan heb je een mooie egale dekking. Maar weet niet of je dat teveel vindt?

Je hebt dab wel ook dat je eigenlijk moet primen en afpoederen. Kan me voorstellen dat je dat ook alweer een hele routine vindt.
zanahoria wijzigde dit bericht op 02-03-2021 12:36
0.53% gewijzigd
Rood camoufleer je met groen. CC cream van Loreal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Clinique heeft ook een groene primer in een tube. Misschien werkt dat beter voor je.
Verder heb ik veel baat bij de calm lijn en exfoliater van Paula's choice. Heeft mijn rode huid echt heel veel goeds gebracht.
Zanahoria schreef:
02-03-2021 12:16
Vera camilla (vlogster/instagrammer) heeft ook rosacea en een hele lichte huid, je zou bij haar kunnen afkijken.

Ik zou zelf voor een vloeibare, dekkende foundations gaan, dan heb je een mooie egale dekking. Maar weet niet of je dat teveel vindt?

Je hebt dab wel ook dat je eigenlijk moet primen en afzonderen. Kan me voorstellen dat je dat ook alweer een hele routine vindt.
Ik ben eerlijk gezegd wel van gemak. Dus het liefst een crème en dan poeder. Bestaat zoiets?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
ik heb het op mijn wang en neus.
daarnaast houd ik niet van dikke lagen zooi op mijn gezicht.

alles al geprobeerd van 2 euro tot 60 euro voor een flesje.

paar maanden terug pakte ik "zal toch wel niks doen, maar kost niks" Essence soft touch mouse.

en het is perfect! dekt voldoende zodat mijn gezicht egaler is maar geen pannenkoek en ik krijg er geen schilfertjes van op mijn voorhoofd.

op normale dagen doe ik een klein beetje op (en dat is dan al soort van genoeg) maar soms gebruik ik hem ook als een volledige foundation en dat gaat ook goed.

beetje poeder en/of blush erover en gaan met die banaan.

Afbeelding
broadway wijzigde dit bericht op 02-03-2021 12:26
7.93% gewijzigd
En doooooor!
Liebeskind² schreef:
02-03-2021 12:21
Ik ben eerlijk gezegd wel van gemak. Dus het liefst een crème en dan poeder. Bestaat zoiets?
Foundation smeer je net zo snel op als crème. Ik heb hetzelfde probleem als jij. Met foundation heel goed te verhelpen.
Mooiedagvandaag schreef:
02-03-2021 12:25
Foundation smeer je net zo snel op als crème. Ik heb hetzelfde probleem als jij. Met foundation heel goed te verhelpen.
Ja alleen zou ik wel een crème én foundation gebruiken. Dat vindt je huid wel fijn.

Ik zou gewoon niet voor een poeder gaan, dat wordt niet mooi.
Afpoederen van foundation is overigens wel in 10sec gebeurd. Dat hoeft niet netjes. Alleen tegen de glim en dat het blijft zitten.
Ik heb ook rosacea en vooral een vlekkerig gezicht. Huid is ook steeds gevoeliger. Pas nog een allergische reactie gehad op een oogcreme.
Ik heb nu een minerale foundation van Jane Irredale (in poedervorm) en dat kan ik goed verdragen.
Ik volg voor tips. Groene crème dekt idd iets maar niet voldoende is mijn ervaring. Ik denk er nu serieus over na om te laseren. Iemand die die afweging al gemaakt heeft? Hoor graag tips en ervaring.
Ben je al bij de huisarts geweest?

Ik ben er inmiddels vanaf, ik had het ook in mijn ogen.

Het gaat nooit helemaal weg maar dan gebruik ik weer een tijdje een tube otimectin. Dat is ook te koop als oorgel voor oormijt bij katten, of via je huisarts.

Ik ‘onderhoud’ het nu met The Ordinary. Granactive retinoid 5% in squalane en azalaic acid helpen goed. Ik merk het meteen als ik daarmee stop.

Beterschap, heel irritant.
Het merk is hier boven al genoemd maar Jane Iredale zweer ik ook bij.

Ze hebben ook een poeder SPF omdat mijn rosacea niet lekker gaat op vloeibare spf

Maar sinds ik de spf gebruik, gebruik ik ook geen poeder meer omdat deze ook dekt.
Ik vind dat voldoende....

en als blush gebruik ik minerale blush van Minerallissima.
Ook heel fijn product
Zanahoria schreef:
02-03-2021 12:16

Vera Camilla maakt reclame voor producten omdat ze daar voor betaald krijgt. Je ziet haar eenmalig dingen opsmeren en "positief reviewen" omdat het een een sponsorship betreft, niet omdat ze daadwerkelijk enthousiast is. Zelf gebruikt ze die verzorgingsproducten helemaal niet.
Zanahoria schreef:
02-03-2021 12:36
Ja alleen zou ik wel een crème én foundation gebruiken. Dat vindt je huid wel fijn.

Ik zou gewoon niet voor een poeder gaan, dat wordt niet mooi.
Ja zeker hoor. Eerste crème, dan foundation en dan afpoederen. Dat is wat ik doe.
Mermedina schreef:
02-03-2021 12:50
Ben je al bij de huisarts geweest?

Ik ben er inmiddels vanaf, ik had het ook in mijn ogen.

Het gaat nooit helemaal weg maar dan gebruik ik weer een tijdje een tube otimectin. Dat is ook te koop als oorgel voor oormijt bij katten, of via je huisarts.

Ik ‘onderhoud’ het nu met The Ordinary. Granactive retinoid 5% in squalane en azalaic acid helpen goed. Ik merk het meteen als ik daarmee stop.

Beterschap, heel irritant.
Ik gebruik Metronidazol, maar dat mag maar een maand. Is een antibioticum.
Ik ga maar eens wat bestellen van wat je aanraadt.
chocolol schreef:
02-03-2021 12:58
Vera Camilla maakt reclame voor producten omdat ze daar voor betaald krijgt. Je ziet haar eenmalig dingen opsmeren en "positief reviewen" omdat het een een sponsorship betreft, niet omdat ze daadwerkelijk enthousiast is. Zelf gebruikt ze die verzorgingsproducten helemaal niet.
Eh nee hoor. Ze laat bijna nooit iets zien qua huidverzorging.

En ze gebruikt altijd dezelfde foundation (weet zo ff niet welke) in haar video's.

Heel soms voor een video gebruikt ze wel andere foundation of make-up, maar dat reviewt ze gewoon eerlijk. Ze krijgt de producten opgestuurd, maar er niet voor betaald om er iets over te zeggen.
Heb je Facebook? Zoek daar eens naar Creative Cosmetics. Degene die dit heeft ontwikkeld heeft zelf ook Rosacea en die heeft een egale huid na het aanbrengen van de make up. Da's minerale make up trouwens.
Zanahoria schreef:
02-03-2021 18:43
Eh nee hoor. Ze laat bijna nooit iets zien qua huidverzorging.

Als ze toch bijna nooit iets laat zien qua huidverzorging, wat heeft TO er dan aan? Ik heb haar vaak genoeg drogisterijproducten zien promoten terwijl ze dat echt niet zelf gebruikt. Dat is ook de reden waarom ik toen op haar ben afgeknapt. Heb zelf een rode huid en wilde weten wat zij gebruikte omdat zij hetzelfde heeft. En ik heb in de jaren dat ik haar volgde meerdere keren filmpjes gezien dat ze bijvoorbeeld een Kruidvatmerk crèmepje promoot e.d. Later hoor haar (en alle influencers die er dan toevallig ook net een filmpje over gemaakt hebben) er nooit meer over. Dat zijn gewoon niet de producten die zij zelf gebruikt.

En ja reken maar dat influencers betaald worden om "producten te testen".

(Ik had het over verzorgingsproducten, niet make-up, omdat ik denk dat je meer gebaad bent met goede verzorging ipv camouflage.)
Ja, het is groen maar ik zweer hier bij

Afbeelding

En daarna de zeer zachte en luchtige foundation, die voelt meer als een serum, zo fijn:

Afbeelding
chocolol schreef:
02-03-2021 18:59
Als ze toch bijna nooit iets laat zien qua huidverzorging, wat heeft TO er dan aan? Ik heb haar vaak genoeg drogisterijproducten zien promoten terwijl ze dat echt niet zelf gebruikt. Dat is ook de reden waarom ik toen op haar ben afgeknapt. Heb zelf een rode huid en wilde weten wat zij gebruikte omdat zij hetzelfde heeft. En ik heb in de jaren dat ik haar volgde meerdere keren filmpjes gezien dat ze bijvoorbeeld een Kruidvatmerk crèmepje promoot e.d. Later hoor haar (en alle influencers die er dan toevallig ook net een filmpje over gemaakt hebben) er nooit meer over. Dat zijn gewoon niet de producten die zij zelf gebruikt.

En ja reken maar dat influencers betaald worden om "producten te testen".

(Ik had het over verzorgingsproducten, niet make-up, omdat ik denk dat je meer gebaad bent met goede verzorging ipv camouflage.)
Je bent de enige die het over huidverzorging heeft, want het gaat hier over make-up. Dus daar geef ik tips voor.
En TO is niet héél erg gebaat bij huidverzorging, want goede huidverzorging gaat het probleem hoogstens niet erger maken, maar het ook niet oplossen.

Vera Camilla promoot al minimaal twee jaar geen huidverzorging meer, dus je commentaar is op zijn best nogal "oud nieuws".
En als ze er voor betaald worden, dan staat dat er heel duidelijk bij.
Liebeskind² schreef:
02-03-2021 15:16
Ik gebruik Metronidazol, maar dat mag maar een maand. Is een antibioticum.
Ik ga maar eens wat bestellen van wat je aanraadt.
Dat is inderdaad één van de aangeraden stoffen om te behandelen. Net als ivermectine en azalaïnezuur. Dat zou je dan ook nog kunnen proberen.

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... en/rosacea
Iemand in mijn omgeving heeft onlangs een helpende huidbehandeling gehad tegen rosacea. Is niet vergoed en duur, maar met goed resultaat. Dacht noem het even voor als je het niet kent. Bij Rositta kliniek.
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 21:00
4.37% gewijzigd
Dank voor al jullie adviezen. Ik ga wat proberen. Ben zo zat van die rode konen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven