Babydraagzak ervaringen gevraagd

14-05-2009 20:41 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben van plan om een babydraagzak a la Baby Bjorn te kopen. I

Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kunt gebruiken voordat de baby er te groot voor wordt. En of je um wel vaak gebruikt... voordat ik (weer) een miskoop heb (haha). Koop nl. wel vaker (achteraf gezien) nutteloze dingen

Hoor graag jullie ervaringen!
Mango, echt heel supersnel knoop ik mijn peuter nog niet in een doek. Seppe is nu anderhalf en als ik hem op mijn rug draag moeten we er wel even voor gaan zitten. Binnen twee minuten zit ie op mijn rug en kunnen we gaan sjouwen, maar dan moet er dus wel een bankje in de buurt zijn om hem op mijn rug te krijgen in mijn eentje. Heupknopen heb ik nog nooit geprobeerd, maar voor alle knopen geld dat als je ze eenmaal doorhebt het steeds sneller gaat.

Als je jouw kind op je heup wil dragen kun je ook naar een soft stucture carrier gaan kijken zoals de Beco baby carrier, daarmee kun je ook heupdragen. Pasgeborenen kunnen er ook in.

Marloussie, heel herkenbaar dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik had na mijn verjaardag ineens doekengeld en mocht van mezelf dus een nieuwe kopen. Tja, wat kies je dan?

Sientje, ik heb ook een Hoppedizdoek. Hij is wel ietsje dikker dan de Storch die ik vanmiddag bij Qwertu voelde, maar hij is ook weer dunner dan m'n bbslen. Hij is een stukje warmer dan m'n Vatanai, maar ook weer niet loeiheet. En zo vaak wordt het nou ook weer niet subtropisch hier in NL.
Ik vind sommige Hoppediz doeken erg mooi (vooral Dublin) maar ik heb er nooit een gevoelt. Ik ben een tijdje geleden op een DenV meet geweest en daar waren heel veel doeken maar eenmaal thuis besefte ik dat ik geen Hop heb bekeken. Dus ik kan het helemaal niet vergelijken. (wel een zijde doek gevoeld.)
quote:pebbles10 schreef op 18 mei 2009 @ 20:14:

Ik heb zelf een hoppediz omdat die prettig dragen en ook niet zo heel duur zijn.

Andere doeken die veel worden gebruikt: storchenwiege, zara, girasol, didymos.

Ook heb je wat dunnere zomerdoeken zoals de amazona en de calin bleu maar die doeken knopen wat lastiger.

Het zijn allemaal goeie doeken, het is vooral smaak welke kleur je wilt.

@sterre: ik heb bij mijn oudste met 4 maanden een stevig stuk tricot op de markt gekocht van een meter of 5. Koste een tientje en ik kon er prima mee dragen tot een maand of 9.

Het was steviger tricot dan de normale tricot draagdoeken dus als je daar op let kan je ook op een goedkopere manier een doek proberen.

Maar via de site waar Yamuna iedereen heen probeert te krijgen gaan tweedehands doeken maar iets onder de nieuwprijs weg. Een Hoppediz van 50 of 55 euro nieuw gaat daar tweedehands nog voor 40 euro weg. Dat kost je dus ook niet zoveel.

Dank je! Ik zat er al aan te denken om zelf wat te vogelen, maar bij ons op de markt was de tricot al 8 euro per meter. Zal nog eens verder kijken zaterdag. Hoe breed moet zo'n doek dan zijn?

Leuk al die verhalen en dat enthousiasme. Ik wist niet dat er zóveel doeken bestonden .
De meeste stoffen zijn standaard 1,40 breed. Aan 70 a 80 cm heb je genoeg voor een draagdoek. Ik heb mijn lap stof dus gewoon door de helft gedaan (heb je dus eigenlijk 2 draagdoeken).

Je zou op de markt kunnen vragen of ze nog een stevig stuk tricot van 4,5 a 5 meter hebben die niet zo duur is. Zo heb ik het ook gedaan.

Ik heb de mijne nog wel liggen en gebruik hem niet meer omdat ik andere doeken heb. Als je niks kunt vinden wil ik hem wel naar je opsturen. Echt hip is hij niet, hij is wit/groen/blauw gestreept maar hij draagt prettig.
Ik heb laatst een "scootababy" gekocht voor mijn dochter van 1,5! Is een soort draagdoek voor op je heup. Ik vind hem erg fijn! link

Het is vooral handig als we een stuk gaan lopen, en het is voor haar net te ver, kan ik haar halverwege mooi in de drager pakken.

Tot ongeveer een jaar droeg ik haar meestal in een zelfgemaakte tricot-slen. Toen verhuisden we naar Singapore, en vond ik het toch wel erg warm!

Heeft iemand hier nog ideeen waarmee je in een warm klimaat een klein baby'tje kan dragen? (Ben nog niet zwanger, maar je weet nooit ;) )
Een kortere dunne doek (Calin Bleu, Hoppediz das leichte oid) en dan de kangaroo draagmanier. Daarbij gaat er maar 1 laag over je kind heen.
Dat ziet er best comfortabel uit Sharra maar inderdaad wel warm. Je zou, als je je kindje op een wat koelere manier op de heup wil dragen ook een slendang kunnen aanschaffen of een ringsling van dunne stof. Slendangs kun je bijvoorbeeld kopen bij www.draagdoek.nl of bij www.voedingskleding.nl

Voor langere stukken zou je zoals Pebbles zegt een een geweven zomerdoek kunnen kopen zoals Calin Bleu. Daarmee kun je je kindje ook op je rug dragen met wat oefening.
Iemand ervaring met de vatanai geweven draagdoek??

Wil ook een nieuwe en deze ziet er mooi uit.

(Vatanai Aialik)
Vatanai, oeh. Geen ervaring mee, maar ik zou er best ervaring mee willen hebben Staat bekend als een hele fijne zomerdoek!

Tricot op de markt: Misschien testen door een extra stukje te kopen en daar een tijdje een behoorlijk gewicht aan te hangen? Ik vind het zelf een prettig idee dat de stoffen voor kant-en-klare draagdoeken goed getest zijn voor dit doel, ik zou niet zo snel iets op de markt kopen (maar ik ben dan ook bepaald geen stoffenexpert).

Maar als je weet waar je op moet letten en je durft het aan, dan is het wel een voordelige manier om een rekbare draagdoek te proberen.
Hey Lente, ik ben vast heel erg mosterd maar ik vond het niks. Van de Babybjörn kreeg ik rugpijn (zowel de gewone als die met extra rugband) en zo'n draagdoek vond ik bloedheet en een onwijs gedoe. Ik moet wel zeggen dat ik het al snel heb opgegeven dus met wat meer oefening was het misschien allemaal wel beter gegaan.

Ik had mijn Babybjorn op e-bay gekocht voor 25 euro en die was echt als nieuw. Die dingen zijn in principe onverslijtbaar en voor dat geld is het minder erg als je hem uiteindelijk nauwelijks gebruikt.
mahna mahna tuduuuudududu
Geweven draagdoeken zijn niet bloedheet, tricot misschien wel. Maar met mijn doek heb ik het nog geen moment warm gehad.
En een zomerdoek als de Vatanai waar Barrel het over heeft is al helemaal niet bloedheet.
Het was inderdaad een tricot draagdoek. Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan, zo'n warm baby'tje tegen je aan en dan ook nog al die lagen tricot om je heen. Ik heb echt lopen puffen in de zomer.
Vatanai Aialik is echt een ultieme zomerdoek, doen Barrel!

En een draagdoek is helemaal niet bloedheet, je hebt verschillende knopen die je bij verschillend weer kunt doen van warm naar niet zor warm.

Verder is 'zo'n gedoe' maar een zeer matig argument om niet aan draagdoeken te beginnen. Ik vond rekenen in de eerste instantie oom maar een gedoe maar even doorzetten ik groep drie maakt dat ik niet veel later ontzettend veel gemak had van het optellen, vermeningvuldigen en delen van getallen.

En zo is het ook met draagdoeken.
Oh pardon, ik wist niet dat de draagdoek ook al een zelotenonderwerp was. Ik vond de draagdoek onhandig en warm maar dat is blijkbaar heel stom. Ik zeg al niks meer.
Feesie, niet 'heel stom', maar er zijn gewoon verschillende soorten draagdoeken (dat wist jij blijkbaar niet, ik kan me goed voorstellen dat je dan denkt dat alle draagdoeken warm zijn), en in dit topic is al eerder gezegd dat het even oefenen is, maar dat je er dan heel veel plezier van kunt hebben.

En het is gewoon jammer als mensen afgeschrikt worden doordat er gezegd wordt dat het veel gedoe is, terwijl dat best meevalt.
Ik vond het met een geweven draagdoek veel minder gedoe dan met een tricot draagdoek. Met de tricot doek kreeg ik de banden nooit netjes op mijn rug uitgespreid.

Rekenen/wiskunde heb ik dan weer nooit helemaal onder de knie gekregen. Dat blijft bij mij een gedoe!
Weet iemand een goed adres waar ik de Vatanai kan bestellen?? ervaring betrouwbare site?
Hey Dames,

Bedankt voor de tips. Ik ga denk ik voor een korte doek die snel en gemakkelijk te knopen is. Met één knoop of met een kruis. Ik heb even die van een kennis geprobeerd (van de wereldwinkel) en ik denk dat het zo eentje gaat worden.

Nogmaals bedankt en als er al een nieuw baby'tje komt, trakteer ik mezelf gewoon op een nieuwe draagdoek!
Bij www.Slingomama.nl Dit is een site van iemand die actief is op het DenV forum.
Dat was een post voor Barrel over de Vatanai!
Ik heb vorige week een meitay gemaakt, vanaf een werkbeschrijving, nadat ik mijn dochter van bijna 2 weer wilde gaan dragen. ZE klimt namelijk uit de wandelwagen en rent de hele winkel door. Dat de tricot doek niet meer werkt, was ik al een poosje achter en met die doek op mijn rug knopen, was niet mijn ding met de houdini opties van mijn dochter.

En ik ben mega enthousiast over de Mei Tay!!!
quote:Sientje 2 schreef op 19 mei 2009 @ 21:02:

Ik vond het met een geweven draagdoek veel minder gedoe dan met een tricot draagdoek. Met de tricot doek kreeg ik de banden nooit netjes op mijn rug uitgespreid.

Rekenen/wiskunde heb ik dan weer nooit helemaal onder de knie gekregen. Dat blijft bij mij een gedoe!Ik vind de geweven doek ook makkelijker knopen dan de tricot doek. Heeft iets te maken met de tricot doek die zo makkelijk opfrommelt en draait. Geweven werkt wat dat betreft simpeler, en de lengte speelt ook mee, mijn tricot doek is intussen zo'n 7 meter of zoiets...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ha ha! worden die dingen steeds langer! Ik zal die van mij eens opmeten. (eerst een nieuwe centimeter kopen want de oude is door mijn oudste dochter in hele kleine stukjes geknipt...)
Fijn trouwens Poohoo dat je mei tai zo'n uitkomst is en wat knap dat je die zelf gemaakt hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven