Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Jeetje, wat wordt er momenteel veel geschreven, ook ik kan het bijna niet bijsloffen. Maar probeer wel zoveel mee te lezen.

Ikol, wat vervelend van de blaasontsteking. En die schimmelinfectie, goed dat je daar voor naar de huisarts gaat. Wil je niet bang maken hoor, maar dat is de zelfde schimmel als spruw. Die kan de kleine dus oplopen tijdens de geboorte als er niets aan je infectie gedaan is. En de kleine kan dat dan weer overbrengen op jouw tepels als je bv gaat geven. Maar het is gelukkig gauw te verhelpen. Succes ermee...

Oh Peetje vertel mij wat over peuterpuberteit... Ik heb momenteel ook zo'n eentje in huis. Ben op het moment ook erg streng, hihi (niets voor mij) Maar het werpt nu z'n vruchten al wat af. Elke keer heb ik 'm op de gang gezet en het gaat steeds beter. Hij is nu al weer 2 daagjes erg lief, nou ja overdag dan. Als papa thuis komt, dan probeert ie die toch wel weer uit te dagen.

Ben gister weer goedgekeurd voor een week door vk. Maar moet het wel ietsje rustiger aan gaan doen. Vanwege duizelingen en kortademigheid/ hartkloppingen. Dus denk dat ik niet meer alle klantjes kan doen. Maar dat zal allemaal te maken hebben met stressfactoren, de verbouwing, mams enz enz Maar gelukkig gaat het met mams steeds beter. Ze heeft zelfs al gezegd dat ze gewoon wil oppassen als de bevalling gaat beginnen, dus weer een zorg minder. En heb een paar noodsenario's achter de hand.

Heb ook steeds meer last van voorweeen/ indalingsweeen, erg vervelend. Hoe zit dat bij jullie? Ook daar last van? Vk zei ook dat je daar meer last van kon hebben bij een 2e, 3e, 4e enz.

Heb trouwens ook het zeiltje op bed liggen, eerst een molton, dan het zeiltje, een 2 persoonsmolton over het gehele bed, een groot badlaken en daar overheen een hoeslaken. En ik merk er niets van, het knispert en broeit totaal niet. Zo hou ik het wel even vol op zo'n zeiltje.

Björn slaapt sinds een week op z'n nieuwe bed, zo stoer... Hij vindt het helemaal geweldig en het gaat eigenlijk ook best goed. Stapt weinig zelf uit bed, alleen 's morgens vroeg en dan loopt ie naar ons toe en gaat ie verder tussen ons inslapen.

Volgens mij heb ik nu ook zo goed als alles geregeld, alleen de kruiken en de thermometers nog even controleren en geboortepostzegels halen. Heb ziekenhuistas al klaarstaan, voor de zekerheid. Vanaf donderdag mag ik thuis bevallen, jippie. Gister een heel leuk kleurrijk streepje broekje en shirtje gekocht, zo lief... Kon het niet laten hangen. Voor de rest heb ik alles in het wit. Lekker basic.

Ik stop ermee, ben ontzettend moe. Hopen dat Björn dit keer wel weer wil slapen tussen de middag.

Fijne dag allemaal...

Tot gauw
Haha Peetje, yuma mag altijd weer helpen emt uitladen, dus op de lopende band leggen. (alleen producten die niet kapot kunnen enzo) Vind hij ook helemaal geweldig.

Zou mooi zijn als ze het lopen nu te pakken heeft!

Makkelijk voor dat de 2de er is.

Ikol, wat zei de HA vandaag?

Til, oeh ja wel rustig aan doen hoor. En fijn dat het beter gaat met je moeder.

Dat zal ook wel veel zorg vermidneren, ja, dat je moeder weer wil proberen op te passen als de bevalling begint.

Hier al weeeeeeekkkkkkeeeeeennnn (weken) last van steekjes, indalingsweeen (sinds een week of 4) harde buiken heb ik al de hele zwangerschap, dus die zeggen mij nu niks meer.

Zou nog kijken hoe ze dat noemde, uh wat stond er nu, bedzeiltje (dacht 60x60) en dat waar ik het over had noemde ze kraammatras.

Fijn Til dat Bjorn het goed doet.

En ligt de verbouwing ook nog steeds op schema?

Hoop voor jullie dat het spoedig klaar is, dan even paar daagjes rust en dan de baby!

Bedverhogers ga ik begin volgende week halen, kruiken al gecheckt laatst. Ik heb deze keer er gewone postzegels opzitten. Had bij Yuma ook geboortepostzegels.

Nou tot straks!

Kruiken moet ik ook nog even checken, bedverhoger doen we er over 2 weken op.

Ik ben toevallig gisteren gebeld door de kraamzorg voor een telefonisch intake-gesprek.

Als dezelfde kraamhulp beschikbaar is die we met Femke ook hadden, zouden we haar weer krijgen.

Til, fijn dat het met je moeder weer wat beter gaat. Kan me voorstellen dat dat ook veel stress oplevert.

Wij hebben dit keer ook gewone postzegels ipv geboortepostzegels. We hebben nl nog een heleboel postzegels liggen.

Goedemorgen!

Fleur: leuk dat je de box hebt!!! :-)

Indian: bedankt voor je tip wb joggingbroek, ga even zoeken. Hoe oud is Yuma eigenlijk? Hoe was de rondleiding?

Kan me voorstellen dat je graag kwijt wilt of het een jongen/meisje is. Ik begin nu echt nieuwsgierig te raken naar het geslacht van ons kindje:-)

Bedzeiltje hier is 120 x 160. kraammatras weet ik niet, kwam dat volgens mij wel tegen in pakket, zal eens kijken.

Girafje: wat lief! Hoe oud is Merel eigenlijk??

Peetje: Hahah... fijn dat femke het zo te pakken heeft;-) Wel makkelijk als zometeen de 2e er is, dat Femke al beetje op d'r zelf kan lopen. Hoe bevalt je kinderloze dag? Tja... huishouden gaat gewoon door he:-s

Fijn dat de kraamzorg gebeld heeft. En hopelijk krijg je dezelfde hulp!

Til: Fijn dat het beter gaat met je moeder en ze kan oppassen zometeen! Zo te horen is het denk ik geen slecht idee om het wat rustiger ana te doen. Vind het sowieso al knap van je wat je allemaal nu nog doet! Hoe verloopt de verbouwing tot nu toe?

Goede tip wb zeiltje! Mischien ook een handdoek er extra overheen leggen.

Oja... zegels voor kaartje kan ik ook wel gaan kopen. En etikketten. Geboortezegels.... wist dus niet eens dat die er waren, haha. wel leuk, dus denk dat ik die maar bij postkantoor ga halen komende week.

Bij HA was alles 'goed' . Assistente is er waarschijnlijk maar tijdelijk omdat de vaste een kindje heeft gekregen. gelukkig maar, deze assisiente vind ik 10x niks.

Heb idd een schimmelinfectie en dus medicijnen gekregen. Dezelfde als ik al eens eerder had. Idd moet dit nu zo snel mogelijk vrholpen worden, net als wat jij schreef Til... moeten we toch niet hebben.

Gisteravond medicijnen voor blaasontsteking ingenomen (poedertje in water oplossen, 1 malig), dus vrijdag urine weer laten controleren.

Nu met was bezig, terwijl ik ondertussen lekker even ga ontspannen. Wel lastig omdat mn hoofd zo vol zit, maar merk wel dat het nodig is.

Fijne dag!
Goedemorgen!

Leuk om al jullie verhalen te lezen over kraampakketten en thuisbevallen. Dat is hier dus helemaal niet zo! Je krijgt wel een lijstje met wat dingen die je mee moet nemen naar het ziekenhuis, maar dat is het ook wel. Heb daardoor veel aan jullie tips .

Ikol, je probleem is herkenbaar. Hier hebben we eigenlijk hetzelfde...

Fleurtje, fijn dat het is gelukt met de box! Wanneer komt je man weer thuis?

Peetje, goed dat je dochter nu kan lopen. En handig, inderdaad.

Til, klinkt heel leuk, die kleertjes. Hoeveel pakjes heeft iedereen eigenlijk ongeveer in maat 50/56? Zo lastig om in te schatten hoeveel je nodig hebt.

Zonnetje, doe rustig aan!

Zo, ik ga maar weer eens een paar baantjes zwemmen. Blijft lekker, vooral nu het hier weer boven de 40 graden is. Prettige dag allemaal .
Nee helaas ligt de verbouwing niet op schema! Ze zijn vorige week begonnen en hoopten de woensdag al beton te kunnen storten, helaas viel het afgraven van de garage tegen. Er lag allemaal puin onder, blijkbaar deden ze dat vroeger, puin storten en dan laag zand erover heen. En ze waren gelijk van de puin af. Maar ja helaas daardoor waren ze woensdag nog niet klaar met puin graven.

Afgelopen donderdag en vrijdag en deze week maandag, dinsdag en woensdag hadden de bouwvakkers een andere klus, dus pech pech pech. Maar het regende afgelopen vrijdag en daardoor konden ze niet verder met die ander klus. Dus dat werd een dag puin ruimen in onze garage. Hadden we ook een keertje een gelukje bij een ongelukje. Nu wordt er aankomende vrijdag beton gestort en dan kan dat van het weekend drogen en dan beginnen ze maandag met het opbouwen. Ik heb er nu al rekening mee gehouden dat zij er zijn als de vliezen spontaan breken of als de weeen beginnen. Ach en dan redt het zich ook wel weer. Ze gaan dan gewoon weer naar huis, kan ik rustig bevallen.

Zal even gaan eten en dan eventjes onder de wol.

Zwaai zwaai
Hoi,Hoi allemaal,

Gezellig druk is en wordt het hier!!

Ikol, Yuma is nu 3. Hij wordt volgend jaar eind maart 4. De rondleiding was leuk, ze werken zoals ik het graag zou zien op school. Een beetje jenaplan idee. Maar het is geen jenaplan, montesorie, daloton onderwijs ofzo, het is gewoon een basisschool, die een bepaalde lesmethode gebruikt/volgt.

Bedzeiltje is hier niet zo groot, volgens de verpakking (of ben ik nu door de war??)

Qua postzegels hebben ze zoveel, volgens mij ook trouwzegels enzo.

Balen Til, dat het toch weer wat tegen zit met de verbouwing.

Peetje, fijn dat de kraamzorg heeft gebeld. Hopelijk krijg je dezelfde. Hebben wij ook gevraagd.

Bij de MDL arts alles "goed" Gewoon deze dosis prednison blijven gebruiken, in de hoop dat het stabiel blijft, het is sinds 10mei weer rustig, omdat de kans erg groot is dat het na de bevalling weer mis gaat, hopen we nu, door het stabiel en rustig te houden, dat het niet gaat verslechteren.

Ook movicolon (laxeermiddel is dat) recept gekregen, zodat ook de stoelgang na de bevalling op gang blijft, vorige keer duurde dat bijna een week, en dat kan nu voor mij ook verslechtering veroorzaken.

Ow.... nog meer twijfels hier! We hadden van een geboortekaartje een proefdruk laten maken (morgen of maandag klaar). Nu had ik ook een proefexemplaar via internet van een ander kaartje besteld. Maar die heeft even op zich laten wachten. Was hem al bijna vergeten en nu zat dus dat kaartje bij de post! En die vind ik ook leuk!!! Ik hoopte stiekem dat vriend hem dan niet zo leuk zo vinden, dan was de oplossing simpel. Maar nee hoor, hij vind hem ook leuk! Dus nu keuze uit 2 kaartjes (ben al aan het puzzelen geweest wb tekst) en dus 2 jongensnamen.

Zetten jullie trouwens gewicht, lengte en tijd op kaartje? Ik heb het idee dat wij zoveel tekst hebben?

Indian: fijn dat hte bij de arts 'goed' was. Ik duim voor je dat het stabiel blijft! En goed te horen dat de rondleiding ook prettig was! Was Yuma mee? Zo ja, wat vond hij ervan?

Maar als hij nu 3 is, gaat hij toch pas over een jaar naar de kleuterschool? Dan zijn jullie er op tijd bij? Of moet hij al na de zomervakantie?

Til: balen van de verbouwing! Sterkte ermee! (niet teveel stressen hoor!)

Vibeke: lekker gezwommen...pfff... 40 graden... ik heb het nu al zo snel warm (heb ook totaal geen conditie, haha).

Vanavond weer yoga. Op zich is dat heel lekker, merkte alleen vorige week dat lang in houding niet meer zo prettig is en ruglig ook niet. Gebruik daar nu dus ook een rugsteun. Vorige week ook aantal die met baby langs kwamen en verhaal konden vertellen en dan nog het normale rondje... duurde lang voor we begonnen. Hopelijk deze week anders, want das niet prettig voor rug.

Fijne avond!
Hehoi, kom even snel langs om te vertellen dat ons dochtertje vannacht geboren is!

Ze houden haar nog wel extra in de gaten omdat ze wat onregelmatig ademhaalt, maar volgens iedereen mag ik me daar geen zorgen over maken.

't Was wel een beetje onverwacht, had een afspraak bij de gyn en toen hij voelde had ik 4 cm ontsluiting, dus mocht meteen door naar het zk. Ik zal straks (of morgen) nog even terugkomen om het hele verhaal te vertellen, ga nu nog lekker even liggen.

Doeg!
GEFELICITEERD!!!!!!!!

Ben erg moe dus schrijf morgen meer, maar onwijs bijzonder dat de eerste uk geboren is.
Angela!! GEFELICITEERD met jullie dochtertje!!!

Wauw.. ik wist dat dat eersten nu konden gaan bevallen, maar dan lees je zo'n bericht, komt toch als een verassing:-)

Hoe heet jullie meisje?

Doe rustig aan, rust goed uit, het 'verhaal' lezen we wel een keer:-)

Geniet ervan!
Angela!! GEFELICITEERD met jullie dochtertje!!!

Wauw.. ik wist dat dat eersten nu konden gaan bevallen, maar dan lees je zo'n bericht, komt toch als een verassing:-)

Hoe heet jullie meisje?

Doe rustig aan, rust goed uit, het 'verhaal' lezen we wel een keer:-)

Geniet ervan!
Jeetje het eerste "juni" kindje is geboren!!

Gefeliciteerd Angela en Angela man! Ben ook erg benieuwd naar je verhaal! Hoop voor je dat ze snel rustig gaat ademen!

Til
Joehooooeeeeee gefeliciteerd Angela!!!!

En angela man en zoon, gefeliciteerd met jullie dochter!

Ja ben ook nieuwsgierig naar de naam enzo. Maar we wachten (on)geduldig af, tot Angela weer wat tijd en puf heeft om te schrijven.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Ikol, er was eigenlijk begin mrt een soort opendag, voor oduers (en kids) waarvan de kinderen in schooljaar 2009-2010 4 jaar worden. Omdat wij toen niet konden, en hier "vreemd" zijn komen wonen, nu bijna 2jaar terug, heeft ze ons uitgenodigd voor een rondleiding. Yuma was er nu niet bij, hebben hem ook niet verteld dat wij naar de bassisschool gingen, want hij wil er erg graag naar toe. (tenminste dat zegt hij)

Hij hoeft er pas naar toe als hij 4 is. Ongeveer een week of 4 a 6 van te voren hebben we dan een intake gesprek, en hij mag 2x een dagdeel mee draaien.

Wij zetten er geen lengte, tijd en gewicht op.

zal ons geboortekaartje wel op hyves zetten als ons kindje geboren is.

oh heb op onze hyves gezet hoe het kindje heet, ik weet neit of angela dat hier bekend wil maken!
Wow, ik kwam nog even bijlezen en ik lees dat Angela zowaar al bevallen is!

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, Angela en man en zoon!

Ik ben ook benieuwd naar je verhaal, maar dat horen we tzt wel.

groetjes, peetje
Angela, hoera! Jullie meiske is al geboren, wat is dat snel gegaan! Gefeliciteerd!!

Hoop dat alles goed is gegaan en gaat.. Rust een beetje uit, ben benieuwd naar je verhaal..

(Kan iemand me misschien het Hyves-adres geven? Ben nu wel heel nieuwsgierig naar de naam! )

Hier nog geen nieuws, helaas.. Rust lijkt te zijn wedergekeerd in de buik. Ik heb wel nogal een slopende dag met de kleine man achter de rug, dus ik ga plat, dus weer ff weinig tekst..
Angela, gefeliciteerd met je dochter!! Wow, de eerste JUNI-baby is geboren!! Krijg er kippenvel van!!

Hoe is het verder met je Angela?

(meiden, had vandaag geen internet. Echt, dan word ik héél onrustig. Toen ben ik maar als een gek gaan poetsen! Boven en beneden is alles lekker schoon weer! Van die overdreven klusjes gedaan......moet, moet, moet schoon. Iiieeiieee, echt nesteldrang!)

Ik ga gauw even verder surfen! En naar hyves!!
gm, weinig bijzoners hier te melden. Heb wel zitten denken om misschien de naam niet op viva bekend te maken, bekende zouden mij al makkelijk kunnen herkennen door Yuma, maarja na 3jr die naam te gebruiken, kan je die ook neit meer zomar weg laten. denk, denk

FleurtjeFee, enjoy the club, haha hier ook poets,poets,poetsmanie!
Angela, wat een verrassing! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ga meteen even op hyves kijken...
Angela gefeliciteerd met je dochter, super! Ben benieuwd naar je verhaal en aangezien jij dit topic ook bent gestart vind ik het ook wel zo terecht dat jij dus als eerste bent bevallen, haha.
*breekt even in*

Angela, gefeliciteerd!!!!

Wow de eerste juni baby is er! Vanaf nu zal het hard gaan. Sterkte allemaal met de laatste loodjes!

(Ik ben 13 juni uitgerekend en schrijf mee op et LGZW-topic, maar lees hier af en toe wel eens omdat jullie in het zelfde stadium zitten)

*breekt weer uit*
AHHH GEFELICITEERD Angela!!

Ben even paar daagjes weg en er is gewoon al een baby!! Joepieeeee!!! Wat leuk!

Ga vandaag even bijlezen en weer verder reageren!
Nou Angela...van mij ook de felicitaties! Wat geweldig! Ben erg benieuwd naar je verhaal.

Wie zou er volgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven