Schoonouders
dinsdag 9 maart 2021 om 22:44
Dag allemaal,
Ik zit in een lastige positie. Mijn schoonouders vinden mij niet aardig. Ze vinden dat ik veel fout doe in de relatie en als mijn vriend en ik ruzie hebben dat dit aan mij ligt. Ze krijgen dan bijvoorbeeld een deel mee en weten meestal niet wat er vooraf gebeurt of waar het over gaat, maar vinden het toch mijn schuld. Nou moet ik toegeven dat er dingen zijn die ik in de relatie anders wil doen. En mijn vriend andersom ook. We hebben dit uitgesproken naar elkaar en willen dit samen aanpakken. Zodat we minder ruzies hebben.
Nou snap ik niet wrm ze mij de schuld geven. Dit is al jaren zo dus ik loop op mijn tenen. Probeer de ideale schoondochter te zijn; oppassen, afwassen, schoonmaken etc
Er zijn regels in huis, anders dan ik thuis gewend ben. Bijv hoelaat opstaan en op welke dagen afspreken. Dit is prima verder. Ik geef ook aan dit te respecteren. En toch willen ze met me in gesprek gaan om me op fouten te wijzen. Hier kijk ik tegen op omdat het momenteel niet goed met me gaat. Ze zijn verbaal sterk en ik zit al in eej diepe put een tijdje. En ga elke keer huilend weg na zon gesprek. Mijn vriendje weet ook niet meer wat hij eraan kan doen en lijdt er ook onder. We willen uit huis maar dat is hard zoeken. Dus we zijn er mee bezig.
Wat moet ik doen?
Ik zit in een lastige positie. Mijn schoonouders vinden mij niet aardig. Ze vinden dat ik veel fout doe in de relatie en als mijn vriend en ik ruzie hebben dat dit aan mij ligt. Ze krijgen dan bijvoorbeeld een deel mee en weten meestal niet wat er vooraf gebeurt of waar het over gaat, maar vinden het toch mijn schuld. Nou moet ik toegeven dat er dingen zijn die ik in de relatie anders wil doen. En mijn vriend andersom ook. We hebben dit uitgesproken naar elkaar en willen dit samen aanpakken. Zodat we minder ruzies hebben.
Nou snap ik niet wrm ze mij de schuld geven. Dit is al jaren zo dus ik loop op mijn tenen. Probeer de ideale schoondochter te zijn; oppassen, afwassen, schoonmaken etc
Er zijn regels in huis, anders dan ik thuis gewend ben. Bijv hoelaat opstaan en op welke dagen afspreken. Dit is prima verder. Ik geef ook aan dit te respecteren. En toch willen ze met me in gesprek gaan om me op fouten te wijzen. Hier kijk ik tegen op omdat het momenteel niet goed met me gaat. Ze zijn verbaal sterk en ik zit al in eej diepe put een tijdje. En ga elke keer huilend weg na zon gesprek. Mijn vriendje weet ook niet meer wat hij eraan kan doen en lijdt er ook onder. We willen uit huis maar dat is hard zoeken. Dus we zijn er mee bezig.
Wat moet ik doen?
dinsdag 9 maart 2021 om 22:53
Wat een lastige situatie. Je vraagt wat je moet doen. Je realiseren dat je relatie met je vriend is een niet met z'n ouders. Tenzij je daar in huis woont hoef je jezelf niet te bewijzen. Hoe meer je probeert te pleasen, hoe minder je deugt... Je kunt daar dus net zo goed mee ophouden. Je vriend zou ook beter kunnen stoppen met z'n ouders bij jullie relatie te betrekken .
dinsdag 9 maart 2021 om 22:57
Maken jullie steeds ruzie als je daar bent? Ik kan me voorstellen dat zijn ouders daar geen zin in hebben. Een keertje ruzie is normaal, maar blijkbaar hebben jullie dat vaak. Ik zou je op een gegeven moment naar huis sturen, denk ik. En met jullie afspreken dat jullie elkaar meer buiten treffen of bij jouw thuis.
Wel vind ik dat ze met jullie beiden in gesprek moeten gaan over de sfeer in huis leuk houden, regels afspreken, niet alleen met jou. En als je geen zin hebt in een gesprek (lees: dat ze je de les lezen), dan hoeft dat niet, hè. ik zou er wat minder vaak heengaan, als ik jou was.
Wel vind ik dat ze met jullie beiden in gesprek moeten gaan over de sfeer in huis leuk houden, regels afspreken, niet alleen met jou. En als je geen zin hebt in een gesprek (lees: dat ze je de les lezen), dan hoeft dat niet, hè. ik zou er wat minder vaak heengaan, als ik jou was.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 09-03-2021 22:59
14.07% gewijzigd
dinsdag 9 maart 2021 om 22:57
Als het zo stressvol is, waarom ga je daar dan zo vaak heen? Ik neem aan dat je niet bij je schoonouders inwoont... wat ik overigens wel een jaar heb moeten doen.
Mijn band met mijn schoonouders was toen goed. En ik was zorgbehoevend, kon niet (lang) alleen zijn. Ik hield me netjes aan de regels en meestal na de koffie after diner ging ik naar boven. Het bleef toch hun huis.
Grootste verschil: ik had nooit ruzie met hun zoon, hooguit een meningsverschil.
Mijn band met mijn schoonouders was toen goed. En ik was zorgbehoevend, kon niet (lang) alleen zijn. Ik hield me netjes aan de regels en meestal na de koffie after diner ging ik naar boven. Het bleef toch hun huis.
Grootste verschil: ik had nooit ruzie met hun zoon, hooguit een meningsverschil.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
dinsdag 9 maart 2021 om 22:59
Op het moment dat ik niks in het huishouden doe. Wordt mijn vriend aangesproken en mag ik niet komen. En hij is best bang voor zijn vader. Verder geen sprake geweest van mishandeling hoor. Maar hij is gewoon verbaal zo sterk. Hij probeert hem er niet bij te betrekken, maar zijn vader doet dit uit zichzelf ondanks dat mijn vriend zijn grenzen aangeeft. Verder woon ik daar trouwens niet! Alleen we hebben een lange tijd ook niet bij mij kunnen afspreken doordat mijn vader zo gelovig is. Gelukkig is mijn vader bijgedraaid.ProdigalDaughter schreef: ↑09-03-2021 22:53Wat een lastige situatie. Je vraagt wat je moet doen. Je realiseren dat je relatie met je vriend is een niet met z'n ouders. Tenzij je daar in huis woont hoef je jezelf niet te bewijzen. Hoe meer je probeert te pleasen, hoe minder je deugt... Je kunt daar dus net zo goed mee ophouden. Je vriend zou ook beter kunnen stoppen met z'n ouders bij jullie relatie te betrekken .
dinsdag 9 maart 2021 om 23:02
Dat klopt. Dit geven mijn vriendinnen ook aan. Eigenlijk wil ik ook echt niet. Ik doe dit met name zodat mijn vriend niet er tussen staat. Dit is ook erg stressvol voor hem en ik wil laten zien dat ik het graag goed maak met zijn ouders. Verder hebben we niet continu ruzie bij hem thuis. Maar ze pikken het wel op als het een keer niet lekker loopt
dinsdag 9 maart 2021 om 23:05
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar alleen maar kunnen afspreken bij jullie ouders thuis is natuurlijk niet ideaal. En moeten schoonmaken bij je schoonouders als je op bezoek komt? Daar kun je gewoon nee op zeggen. Als je dan niet mag komen dan heeft je vriend wat keuzes te maken.
prodigaldaughter wijzigde dit bericht op 09-03-2021 23:06
0.70% gewijzigd
dinsdag 9 maart 2021 om 23:06
Je vriend kan ook gewoon voor zichzelf opkomen he, nu wring jij je in allerlei bochten om hem te ontlasten. En waarom wil je laten zien dat het goed gaat als dit niet zo is? Jij hebt zijn ouders niks te bewijzen, en hij ook niet, en als hij dat wel zo voelt is dat bot gezegd zijn probleem en niet de jouwe.Positive13 schreef: ↑09-03-2021 23:02Dat klopt. Dit geven mijn vriendinnen ook aan. Eigenlijk wil ik ook echt niet. Ik doe dit met name zodat mijn vriend niet er tussen staat. Dit is ook erg stressvol voor hem en ik wil laten zien dat ik het graag goed maak met zijn ouders. Verder hebben we niet continu ruzie bij hem thuis. Maar ze pikken het wel op als het een keer niet lekker loopt
Beetje meer van je afbijten kan geen kwaad.
dinsdag 9 maart 2021 om 23:06
ProdigalDaughter schreef: ↑09-03-2021 23:05Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar alleen maar kunnen afspreken bij junkie ouders thuis is natuurlijk niet ideaal. En moeten schoonmaken bij je schoonouders als je op bezoek komt? Daar kun je gewoon nee op zeggen. Als je dan niet mag komen dan heeft je vriend wat keuzes te maken.
dinsdag 9 maart 2021 om 23:07
Geen idee waarom dit moet. Dit wordt gewoon van me verwacht is aangegeven omdat ze die gastvrijheid bieden. Ik ga er gewoon in mee om ze tevreden te houden..
dinsdag 9 maart 2021 om 23:12
Wat verwachten ze dan dat je doet in het huishouden ?Positive13 schreef: ↑09-03-2021 23:07Geen idee waarom dit moet. Dit wordt gewoon van me verwacht is aangegeven omdat ze die gastvrijheid bieden. Ik ga er gewoon in mee om ze tevreden te houden..
dinsdag 9 maart 2021 om 23:14
*knip* aangezien To haar posts gaat verwijderen.Positive13 schreef: ↑09-03-2021 23:07Geen idee waarom dit moet. Dit wordt gewoon van me verwacht is aangegeven omdat ze die gastvrijheid bieden. Ik ga er gewoon in mee om ze tevreden te houden..
montblanc wijzigde dit bericht op 09-03-2021 23:29
28.59% gewijzigd
dinsdag 9 maart 2021 om 23:17
Buiten het stofzuigen vind ik het niet zo raar als je daar regelmatig mee eet.Positive13 schreef: ↑09-03-2021 23:16Tafel dekken, Koken, afwassen, afdrogen, stofzuigen, fornuis poetsen etc