Uitgerekend december 2009

19-04-2009 09:23 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zojuist positief getest, dit gaat een hele spannende tijd worden. Wie is er nog meer uitgerekend in december en schrijft er mee?

groetjes

Jessie

Naam:Lft:UD kids? Meer... Marije1699 26 1-12-09 1 10-6-9 vk Saskia1807 3-12-09 nee 17-7 20W echo Stella792 30 4-12-09 2 mk dec 08. 19-5 termijnecho 16-6 vk Bandit4live 23 4-12-09 nee Ielsje 9-12-09 nee 3 x mk, echo 7-5 echo3: 20-5 Ikje 30 10-12-09 nee 4-5 vk + echo: 17-7 20WK-echo Daffy80 29? 11-12-09 0 4-5 vk geweest Biennie 12-12-09 3 2 echo’s , 30-6 vrwp, 2-7 gyn, 22-7 hartecho Panos 32 13-12-9 22-5 echo3 Jumper1 34 16-12-09 nee 9-6 combitest: OK! 28-7 20Wk-echo Shasa 22-12-09 1 mei vk? Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting Max2007 30 28-12-09 nee 22-5 vk, 25-5 echo IsisVG 31 28-12-09 1 16-6 combitest (pos!), 4-8 20Wk-echo Esha 31 28-12 1 echo 26-5 echo2 16-6 Smiley77 31 29-12-09 nee 7-08 en 10-08 mk. 12-5-9 echo Jessie7534 30-12-2010 2 18-6 vlokkentest + nekplooimt Imki 29 30-12-9 nee 14-5-9 echo 25-5 VK Summer73 36 30-12-9 nee 25-5 echo 22-6 combitest (pos!) Manny23 eind dec nee 11-5-9 vk, 4-6 echo December baby 28 eind dec 27-5-9 intake
daar lijkt het wel op he......hoe heet je ook al weer.................................oja esha.
Welkom nieuwe zwangeren! Leuk!

@esha: Je hebt het behoorlijk heftig te pakken. Pittig hoor. Sterkte!

Ik ben van week 6 t/m week 9 errug beroerd geweest. Laatste week gaat het gelukkig stukken beter. Natuurlijk wel meteen weer stress... Het zal toch nog wel goed gaan daar van binnen?? Hadden ze er niet gewoon een luikje in kunnen zetten? Zucht. Gelukkig vrijdag weer naar ziekenhuis.

Lekker lang weekend voor de boeg. Heerlijk! Beetje uitrusten en relaxen. Jullie nog spannende plannen?
Vrijdag je 2e echo Panos? Ik hou je in de gaten! 3 maal is scheepsrecht he. Bij mij in ieder geval wel dus ik wens bij jou ook!
Hey Aruba! Thanks! Morgen mag ik idd weer. Erg spannend!! Zeker nu kwaaltjes redelijk zijn afgenomen... Hoest met jou? Alles nog steeds goed? Hoe ver ben je nu?
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag van de huisarts emesafene gekregen vanwege de erge misselijkheid en spugen. Vind het wel eng om medicijnen te nemen maar de huisarts zei dat het geen kwaad kon en omdat het wel schadelijk kan zijn dat ik zo weinig kan eten.

Vandaag de eerste genomen en lijkt toch wel te werken! Nog wel misselijk maar minder kokhalzen en voel me echt beter! Dat is wel even heel erg lekker!!!!!

Je schijnt er wel wat duf en moe van te worden maar dat ben ik toch al steeds!

Jullie ook allemaal weer veel sterkte!!
Hoi ikje30, wat fijn dat je iets tegen de misselijkheid hebt gekregen, hopelijk heeft het je een beetje geholpen de laatste dagen?

Hier vanmorgen voor het eerst naar de vk geweest, was erg leuk om het hartje te zien / horen kloppen! Verder informatief, opgelucht te horen dat ik een erg lage hb heb, dat verklaart de achteruit geholde conditie... Nog voordat ik ook maar iets merkte, kon ik nl al niet meer mijn vertrouwde rondje hardlopen! Nu aan de floradix en hopelijk helpt dat, ga ik ook weer proberen te rennen, want ik vind het bijna-niet-sporten vreselijk moeilijk.

Voor de stats: ietsje terug nu, maar 8w3d (?), uitgerekend op 30/12/09. Dat vind ik wel gek, had zelf uitgerekend op internet, kom ik overal op de 9w0d en 27/12 .. Zal er misschien aan liggen dat ik wel rekening met mijn korte cyclus hield en de vk niet?

Verder nog wel erg misselijk, en vooral de veranderde smaak is opvallend. Teerde ik voorheen op een menu van fruit, vis en groente, heb ik nu vooral trek in .. vlees ?? Groente staat me zelfs tegen, fruit vind ik gelukkig nog wel heel lekker.. Jullie ook van die gekke smaakaanpassingen?

Fijne dag weer allemaal!
Computer says nooooo
Hoi Allemaal,

@Panos, hoe was je echo?!

@Ikje, wat heftig dat je medicijnen tegen de misselijkheid moet slikken, dan zal het wel heel erg geweest zijn, hopelijk gaat het nu weer wat beter!

@Summer, ik heb dat ook heel erg, die verschillende smaken. In een vorige zwangerschap kreeg ik juist (tijdelijk) een aversie van vlees en gebakken aardappeltjes. Nu heb ik daar nog niet echt last van.

Merk wel dat de moeheid steeds meer in begint te kicken. Erg lastig als je twee kleine meisjes om je heen hebt rondlopen. De oudste gaat sinds gisteren naar de basisschool, maar de jongste huppelt nog de hele dag om me heen, kwebbelt aan een stuk door en laat me niet eens even een oogje dicht doen op de bank.. Moet me echt door de dagen heenslepen. Hoe doen andere aanstaande moeders met kleine kindjes dat...?
Heb vanochtend toch vast een echo laten maken bij een commercieel echocentrum. Wilde zo graag weten of het hartje klopt. En ja hoor, alles doet het! Ukje is net 2cm en ben vandaag 9 weken. Mijn ud blijft dus 30-12.

Over 3 weken de "officiele" 12weken echo.

Ikje, balen dat je je zo misselijk bleef voelen. Fijn dat je nu medicijnen hebt. Hopelijk voel je je daar beter door.

Jessie, vermoeidheid begint hier een beetje af te nemen. Als eshadreumes gaat slapen ga ik meestal ook even plat. Dat helpt al wel iets. En verder lig ik 's avonds al om 21.30 (uiterlijk!) op bed.

Summer, bij de vorige zwangerschap ging ik over mijn nek van een boterham pindakaas, maar nu moet ik elke dag 1 eten, heerlijk! Verder blijven kroketten favoriet, maar daar probeer ik niet meer dan 1x per week aan toe te geven.
Esha wat heerlijk voor je, geweldig he, dat hartje zien! Grappig dat jouw vermoeidheid net af begint te nemen terwijl het bij mij net in begint te kicken, zo zie je maar dat elke zwschap anders is..

Ik heb trouwens kaassouffles als verslaving in deze zwangerschap...
Wat fijn esha!

Jessie vermoeiend lijkt me dat inderdaad als je nog 2 kleintjes thuis hebt.. Al kan ik met mijn eigen bedrijf en een aantal fikse deadlines (de een na de ander tot aan december, whahaha, goed uitgekiend!) ook niet rusten.. ik hoef in elk geval niet vrolijk of lief te zijn.. Kan gewoon rondgrommen hier mits ik geen bespreking heb.

Dat eten is echt gek.. Kroketten... ja nu ik het zo zie staan.. daar heb ik ook trek in!! Zit nu al 1 uur over een glas groentesap te doen, om toch maar wat vitamines naar binnen te krijgen.. Lukt me 's avonds echt niet.

Minisummie kan nog lang niet horen toch?

We gaan vanavond namelijk naar sumemrman verjaardagskado...;-) in de Heineken Mucsic Hall, een concert van een electro-jaren80held..... Gelukkig hebben we zitplaatsen, kan ik stiekum ene dutje doen.

Volgens mij hebben ze daar wel kroketten!
Computer says nooooo
twee heb ik er gegeten gisteravond ... de broodjes kroket.

Het concert van Jean-Michel Jarre is me meegevallen. Vond een paar nummers zelfs wel erg mooi (oké-jeugdsentiment ) en de show is erg knap in elkaar gedraaid. Verder hartelijk gelachen om het gehalte nerds.. 90% mannen met van die wilde bossen droog lang haar ed, haha. Ik voelde me een beetje alsof ik op een starwars-gathering was, al ben ik daar ook nooit geweest..

Vanmorgen afspraak gemaakt in zknks voor de combinatietest.

Duimen maar dat alles net zo goed eruit ziet als dat het voelt. Het staat voor de 22/06, daarna kunnen we meteen door naar de vk, dus weer een mijlpaal-dagje en ik kijk erg uit naar de echo.

Summerman gaat mee, fijn. Erg lief trouwens te zien hoe hij mee leeft, hij is echt lief en bijna net zo onder de hormonen als ik, lijkt wel.. Sta echt een beetje verbaasd.. Normaliter is het nl best een harde, maar hij leeft erg mee, negeert mijn chagrijn-buitjes heel lief en zegt dat ik sexy bent, als ik mopper over mijn vetschortje. (mijn sixpack is nu officieel verdwenen, -snik-.)

Verder trouwens gister echt een heel fijne meeting bij mijn grootste klant gehad. Ik had het eigenlijk nog niet willen vertellen, maar ze begon over de planning voor aank. zomer en winter.. *slik*.. Ik had natuurlijk gewoon ja kunnen zeggen, maar vond ik niet eerlijk, dus heb het verteld. Ze reageerde erg leuk, heel relaxed ook. Zelfs de opdracht die tijdens mijn verlof zal vallen, geeft ze me vast, ik mag ze van haar dan eerder inplannen of aan iemand anders uitbesteden. Ik was echt zó blij! Zeker in deze tijd voel ik me echt gezegend, zo.

Hoe gaat 'ie met de rest?
Computer says nooooo
@ Summer, twee broodjes kroket maar, ik ben niet impressed... :-) Hee ik heb ook 22-6 de combitest, spannend! Moet wel zeggen dat het bij mij ditmaal natuurlijk wat meer beladen dan de vorige keer is, maar goed, we gaan uit van het positieve natuurlijk.

Wat leuk dat je klant zo relaxed reageerde. Mag ik vragen wat je doet?
quote:panos schreef op 21 mei 2009 @ 12:18:

Hey Aruba! Thanks! Morgen mag ik idd weer. Erg spannend!! Zeker nu kwaaltjes redelijk zijn afgenomen... Hoest met jou? Alles nog steeds goed? Hoe ver ben je nu?Hoe was je echo Panos?
Hey meiden, even heel kort, want vriend moet werken achter de computer, maar...... goed nieuws! Had vandaag mijn eerste echo en alles picobello!!! Mooi hartje zien en horen kloppen, kleine gup is 27 mm groot was heel gezellig aan het breakdancen in mijn buik. Heel opgelucht en blij.

Op grond van echo 9 + 3, obv berekening 9 + 1, uitgerekende datum blijft staan op 29 december.

Volgende week, woensdag 3 juni, intake verloskundige en op dinsdag 16 juni echo combinatietest (bloed is vandaag al afgenomen).

Kom ander jkeertje uitgebreider terug om mee te doen met alle kwaaltjes en eeteigenaardigheden!
IsisVG wat leuk zo'n mooie echo!

Jessie: toevallig zeg dat we op dezelfde dag gaan testen! Kan me voorstellen dat het voor jou wel heel erg spannend is.. heb jij nu eigenlijk ook een verhoogd risico of is dat niet aan de orde?

Ik ben ontwerpster (mode).
Computer says nooooo
Summer: ik heb nu inderdaad een verhoogd risico. Als je al een keer een Down zwangerschap hebt gehad loop je kans van 1:100 op nogmaals. Vandaar dus dat ik ook voor een vlokkentest kies.

Wat een leuk beroep!
Wat staan er trouwens al fijn veel hartjes in de tabel! Panos & Max; jullie hadden ook onlangs echo's, lezen jullie nog mee, hoe ging het?
Beetje late reactie, maar de misselijkheid is weer in alle hevigheid terug.... Doe dus maar weer rustig aan.

De echo was goed!! Ben morgen alweer 12 weken. Super gaaf. Oja.. inmiddels ook de nekplooimeting gehad en die zag er goed uit, alleen wachten we nog op de bloeduitslagen voor de complete uitslag.

Doen jullie trouwens de combinatietest of willen jullie het niet weten? Wij hebben ervoor gekozen het wel te willen weten en ook om de zwangerschap af te breken als het niet goed is (hoe moeilijk dat ook zal zijn.....). Jessie75 hoe is het voor jou? Kan me voorstellen erg spannend en heftig...
Hallo allemaal,

Gisteren een tweede echo gehad en alles was goed! Is al echt een mini mens: armpjes en beentjes en doppert lekker rond in mijn buik. Nog steeds wel erg onwerkelijk dat dat in mijn buik zit.

Nu kan ik er weer paar dagen tegen de misselijkheid!!!

Ik hoop voor jullie allemaal dat de combinatietesten goed nieuws geven. Wij hebben gekozen om het niet te laten doen, ik zou niet weten wat ik dan zou moeten beslissen (weghalen of laten komen). Maar ik kan me wel voorstellen dat jullie het wel willen weten.

Ik vind al het eten nog steeds vies en stinken, alleen crackertjes en geroosterd brood lust ik wel. Avondeten is echt lastig, vlees gaat wel maar groente en aardappelen vind ik niet lekker. Ik ga de schade wel over een paar weken inhalen! Ben nu eigenlijk slanker dan ooit te voren, dus over een paar weken doe ik mee met de kroketten en kaassoufles!
ikje30 wat leuk weer zo'n plaatje in je buik.. Jammer te lezen dat je nog steeds zo misselijk bent..

Hier ook, en ik wordt er een beetje moedeloos van.. 27/7 kotsmisselijk.. Zo kan ik niet werken, dat vind ik niet de bedoeling eigenlijk .. De emesafene helpt bij jou dus niet tegen de misselijkheid begrijp ik?

Grappig trouwens ook hier hetzelfde vwb vlees vs groente.. nooit gedacht want ik lust normaliter geen vlees en at voorheen dagelijk min. 3-4 ons groente...
Computer says nooooo
@ summer73: Emesafene geeft wel verlichting,maar is geen wondermiddel. Ik gebruik het op de allerslechtste dagen en het haalt de scherpe kantjes ervan af. Dan kan ik wat meer binnenhouden.

Ik kan ook nog steeds niet werken en heb me er maar bij neergelegd. Er komen vast wel weer betere tijden!
nou ik zal iig hard voor je duimen ikje30! Ontzettend vervelend steeds zo ziek te zijn.
Computer says nooooo
Jij ook veel sterkte!!
Even ons topic omhooghalen hoor, wat waren we ver weggezakt!

Hoe is het met alle misselijken onder ons?

Bij mij is de misselijkheid gelukkig verdwenen, maar de continue vermoeidheid blijft hetzelfde, steeds een soort brak gevoel, alsof ik nachten heb doorgehaald en teveel heb gedronken, terwijl van beiden in de verste verte geen sprake is.

Borsten beginnen nu ineens flink zeer te doen en te groeien. Wat ik ergens wel weer leuk vind, haha, van mijn bescheiden A-cupje naar weer iets meer!

Zat net nog vakantiefoto's van vorig jaar te kijken, toen Viggo 3 maanden was en dus nog volop in de borstvoedingsperiode, wauw, dat zag er wel leuk uit in bikini, haha. Helaas was dat na het stoppen met borstvoeding geven allemaal weer verdwenen.

Toen ik zwanger was van Viggo had ik in het eerste trimester heel veel trek in gezonde dingen, bergen fruit gingen erin. Nu juist veel zin in ongezonde rotzooi, vooral chips en andere hartige dingen. Heb verder constant viezige smaak in mijn mond en daarom veel behoefte aan dingen die sterk van smaak zijn, zoals Indiaas of Thais eten (wat dan weer niet zo ongezond is...).

Heerlijk weertje is het toch. Helaas nu achter de computer, moet nog het een en ander voor mijn werk doen, bah...

Gelukkig afgelopen dagen wel goed van het mooie weer kunnen genieten.

Fijne dag allemaal, tot volgende keer!
Hoi! Ook hier eentje met een flinke voorgevel :-) Helemaal leuk aangezien het normaal om een bescheiden cupje gaat. Ben nog wel moe, maar het lijkt iets minder te worden. Kijk erg uit naar vrijdag, dan heb ik mijn volgende echo, ben dan als het goed is 10+6 weken, dus voor mijn gevoel door het grootste risico heen. En dan is de volgende stap de vlokkentest. Daar kijk ik dan wat minder naar uit (understatement) maar het moet wel gebeuren. Als we dan de (hopelijk positieve...) uitslag hebben, kunnen we het onze kindjes ook vertellen. Heb ik nu al zin in. Hoe doen andere ouders met kindjes dat? Wanneer vertellen jullie het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven