Uitgerekend december 2009

19-04-2009 09:23 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zojuist positief getest, dit gaat een hele spannende tijd worden. Wie is er nog meer uitgerekend in december en schrijft er mee?

groetjes

Jessie

Naam:Lft:UD kids? Meer... Marije1699 26 1-12-09 1 10-6-9 vk Saskia1807 3-12-09 nee 17-7 20W echo Stella792 30 4-12-09 2 mk dec 08. 19-5 termijnecho 16-6 vk Bandit4live 23 4-12-09 nee Ielsje 9-12-09 nee 3 x mk, echo 7-5 echo3: 20-5 Ikje 30 10-12-09 nee 4-5 vk + echo: 17-7 20WK-echo Daffy80 29? 11-12-09 0 4-5 vk geweest Biennie 12-12-09 3 2 echo’s , 30-6 vrwp, 2-7 gyn, 22-7 hartecho Panos 32 13-12-9 22-5 echo3 Jumper1 34 16-12-09 nee 9-6 combitest: OK! 28-7 20Wk-echo Shasa 22-12-09 1 mei vk? Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting Max2007 30 28-12-09 nee 22-5 vk, 25-5 echo IsisVG 31 28-12-09 1 16-6 combitest (pos!), 4-8 20Wk-echo Esha 31 28-12 1 echo 26-5 echo2 16-6 Smiley77 31 29-12-09 nee 7-08 en 10-08 mk. 12-5-9 echo Jessie7534 30-12-2010 2 18-6 vlokkentest + nekplooimt Imki 29 30-12-9 nee 14-5-9 echo 25-5 VK Summer73 36 30-12-9 nee 25-5 echo 22-6 combitest (pos!) Manny23 eind dec nee 11-5-9 vk, 4-6 echo December baby 28 eind dec 27-5-9 intake
Tja, ik heb alweer een tijdje niet geschreven, maar heb het erg druk en heb weinig puf. Heb 19-5 een super echo gehad en de uitgerekende datum blijft 4 dec. Nu moet ik 16 juni weer terug naar de verloskundige. Verder voel ik me goed alleen erg moe en dan nergens meer zin in hebben en spataderen die om de hoek komen kijken dus even een afspraak maken voor steunkousen, iemand ervaring mee?

Voor alle misselijken onder ons veel sterkte hopelijk hebben jullie na de 12 weken minder last.

Liefs Stella (13 weken, 4 dagen)
Hallo allemaal ,

Een kort berichtje van mij.

Ben nog steeds misselijk (maar slik nu ook Emafasene en dat zorgt er voor dat ik mijn eten wel binnenhou), heb nog steeds een vieze smaak in mijn mond (heb nog nooit zovaak met een snoepje in de mond rondgelopen, ben nu al bang voor mijn tandartsbezoek...zucht) en ben nog steeds extreem vermoeid (ik wil alleen slapen, slapen en nog eens slapen, maar dan wordt ik overvallen door allerlei levendige dromen over de meest bizarre onderwerpen...hebben jullie dat ook?)

Vorige week intakeafspraak gehad en dat was wel weer grappig. Ik moet wel zeggen dat ik megachagerijnig aan het worden ben en echt uitkijk naar het tweede trimester, zonder die misselijkheid. Zucht...nu de tiende week, dus hopelijk nog maar twee weken vechten en dat moet toch te doen zijn.

Iedereen hier die met zwangerschapskwaaltjes kampt: succes en sterkte en je bent niet de enige (schrale troost, maar toch)
Hoi allemaal, hoe gaat het met iedereen??!

We zakken wel steeds wat weg he

Suffeltje: wat rot dat je nog zo misselijk bent! Hopelijk trekt het snel bij!

Hier gaat alles veel beter dan vorige week!

Van de 1 op de nadere dag had ik ineens nog nauwelijks last van misselijkheid! Vrijdags stond ik nog met tranen in ijn ogen te koken en zatrerdags had ik bijna nergens meer last van. Nu alleen nog de "gewone" misselijkheid van elke 2-3 uur als ik weer iets moet eten. Wat ene opluchting!

We gaan volgende week ook kamperen in IJsland (haha, nog even lekker hardcore nu het nog kan ) , dan had ik er niet aan moeten denken me zo rot te voelen..

Veel sicces voor iedereen die zo beroerd is!
Computer says nooooo
hey allemaal, hoe gaat het met iedereen? Ergens wel prettig dat er niet dagelijks 10 postings zijn, valt het teminste beetje bij te houden....

Hier gaat het wel goed allemaal, niet misselijk, wel nog erg moe en zere borsten. En errug emotioneel instabiel

Twee dagen geleden is mijn beste vriendinnetje plotseling bevallen bij 32 weken. Erg schrikken, maar naar omdtandigheden maakt het kleine ventje het erg goed, hij is sterk en dapper. Moet er zelf de nodige tranen bij laten, vooral als ik denk aan wat mijn vriendin allemaal doormaakt nu.

Summer, gaaaaaf kamperen IJsland!!! Heeeeel lang geleden, toen ik 11 was, daar geweest. Met grote landrover groot deel van het land rondgetrokken, wild kamperen, pannetjes rijst koken in pruttelende poeltjes, de nachten waarin het nauwelijks donker werd. Al is het 20 jaar geleden, ik herinner me de hele reis. Wanneer ga je? Alvast heel veel plezier!

Suffeltje, hoe is het met de misselijkheid? Dat bizarre dromen had ik ook toen ik zwanger was van Viggo, maar pas in latere fase.

Stella, aan het eind van mijn zwangerschap hield ik enorm veel vocht vast en heb toen ook steunkousen laten aanmeten. Niet zo charmant, maar heel prettig en beter voor je vaten, ook ter bescherming voor de langere termijn!

Jessie, onze zoon is bijna 15 maanden, dus die vertellen we het niet speciaal, hij begrijpt dat toch nog niet. Tegen de tijd dat ik een enorme buik heb ga ik denk ik op zoek naar leuke voorleesboekjes over het krijgen van een broertje/zusje.

Inmiddels weten onze meeste vrienden en familie dat ik zwanger ben. Op mijn werk nog niet, dat doe ik na de combitest, als ik 12 weken ben.

Liefs!
Hiiih! Wat leuk, Isis, dat is precies wat wij gaan doen! We vertrekken as zaterdag. Klein beetje balen, want we wilden naar "de" mooie grote gletsjer in het z-oosten, maar die wegen zijn ook met een 4wd nog niet begaanbaar. De man die ons die bak verhuurde zei dat dat geen probleem zou zijn, en nu blijkt dat juist het meerendeel vd route die wij willen doen nog afgesloten zal zijn.

Maargoed, zal zat leuks over blijven!

Hier ook zo instabiel, trouwens. Al zou ik het liever emotioneel incontinent noemen...

Niet chagrijnig, terwijl dat juist is waar bij mij iedereen voor vreesde (inclusief mezelf ).. Ben een softie geworden.. Zojuist stond bijvoorbeeld te praten met onze schoonmaakster, hele leuke vrouw, gevlucht uit Koerdistan. Ze vertelt het hele verhaal v haar leven en ik krijg prompt tranen in mijn ogen! Lekker hoor
Computer says nooooo
Apart he die emoties? Heb ik ook last van.... Van nature ben ik vrij fel en nuchter. Ik vreesde dat de felheid tijdens mijn zwangerschap nogal vervelende vormen zou aannemen, maar het tegendeel is waar. Ben enorm goedgehumeurd, alleen dus wel zwaar emotioneel. Erg apart, maar wel grappig...

Ijsland. Gaaf hoor! Wij zijn net terug van een weekendje Spanje en druk met het plannen van de volgende vakantie... Ik zou het liefst naar Azie gaan (zijn we al veel geweest), maar weet niet of dat handig is nu ik vaak niet lekker ben... Zijn jullie al druk met het plannen van de laatste vakanties met zn 2-tjes?
Vanmiddag hebben we dan eindelijk onze 1e echo gehad, en wat was dat geweldig om te zien!!!

Alles was in orde :heart:je klopt en alles zit er op en eraan

Alle zorgen zijn nu verdwenen en kijken nu uit naar de 20 weken echo!!!
Hoi! Ik heb net weer een echo gehad, alles ok, vrolijk en zwaaiend kindje gezien, ben weer helemaal opgelucht! Nu op naar 18 juni voor de vlokkentest!
Het is stil hier!

Ik heb ook een flinke voorgevel maar had dat ook al, dus nu nog meer.........

Ik ben nu 13 weken zwanger en iedereen wist het eigenlijk al vanaf week 9 maar dat kwam omdat ik me zo beroerd voelde...

Ik lijk nu wel iets op te knappen. Hoef minder over te geven, ben nog wel misselijk en moe. Nog steeds niet aan het werk maar hoop dat binnenkort wel weer te kunnen. Dat thuiszitten begint ook erg te vervelen!

Verder heb ik geen nieuws, behalve dat ik nu steeds meer een buikje begin te krijgen! Bij jullie al wat zichtbaar?
Ik kijk niet goed! Het is helemaal niet stil hier, kijk gewoon niet op de volgende pagina.... zullen wel de zwangerschapshormonem zijn!!!!

Fijn van alle goede echo's!!
Manny en Jessie, fijn die goede echo's!!!!

Jessie in de tabel sta ik als Iris ipv Isis, klein detail maar mocht je toch tabel aanpassen... Enne, kun je dan ook toevoegen dat uitgerekende datum nu 28 dec is en ik 16 juni combinatietest heb? Thanx!!
Hallo zwangere dames,

Ik schrijf mee met een ander forum maar even rondneuzen bij anderen is altijd gezellig.

Wat fijn (sorry voor de andere misselijke dames) om te lezen dat ik niet de enige ben die zo misselijk is.

Inmiddels ben ik al 60 emasefine zetpillen verder en nog steeds moet ik iedere avond overgeven, maar een aantal weken geleden was het 6x per dag dus het gaat al vooruit.

Tussen het misselijk zijn door probeer ik zo veel mogelijk te genieten van het zwanger zijn.

Ik ben voor de eerste keer zwanger en het is echt een wonder.

Dames, geniet er allemaal van. Ik blijf af en toe mee lezen met jullie.

Groetjes
hallo dames

ook van mijn kant uit hebben jullie al even niks meer gehoord sorry, druk geweest en nog een weekje vakantie en dan als je terug bent weer druk.Met 10,5 week weer echo gehad nu een echt kindje te zien ieniemienie mensje . maar wel gaaf. Nu aankomende dinsdag een echo voor de combinatietest, al bloed laten prikken dus dan ook gelijk uitslag ben nu 13 weken zwanger. voel me goed alleen moe en emotioneel op zijn tijd, voor de rest moet ik mij zelf steeds knijpen en zeggen je bent echt zwanger.... hebben jullie ook zo een "last van de warmte"gehad tijdens de afgelopen pinksteren, ben normaal een zonaanbidder maar nu toch meer dan normaal onder de parasol of in de schaduw. zat mij te bedenken dat je natuurlijk ook op moet passen met sauna en zonnebank.

nou tot zover maar weer

groetjes Jumper1, oja voor de tabel ik ga weer naar de verloskundige op 19 juni.
Hoi Meiden,

Allemaal gefeliciteerd met je zwangerschap! Zou ik nog mee mogen schrijven? Ik zat al op een forum op Flair, maar daar is het zo rustig (1 berichtje per week ongeveer). Dus ik zou het leuk vinden als ik hier mee mag kletsen. Ik ben 12 december uitgerekend. Ik heb al 2 echo's gehad. 30 juni krijg ik een vruchtwaterpunctie, 2 juli een controle bij de gyneacoloog en 22 juli de 20 weken hartecho type 2. Spannend dus. Ik heb 3 kindjes. Twee zijn er overleden (vandaar alle onderzoeken), en mijn derde zoontje is nu 14 maanden. Hij zal 20 maanden zijn bij de geboorte. Als ik mee mag kletsen, zal ik terug gaan lezen, zodat ik een beetje bij ben.

Groetjes, Biennie
Hai Biennie. Wij kennen elkaar al he :-) Nogmaals gefeliciteerd met deze zwangerschap en natuurlijk ben je welkom om hier mee te schrijven (we hadden ook nog niemand op 12-12 :-)) Ik heb je meteen in de tabel gezet.

Ik hoop van harte dat deze zwangerschap goed zal verlopen en dat je in december een gezond kindje in je armen zult houden!

Liefs

Jessie
Hey allen!

Biennie, welkom. Meis, wat heb jij een boel ellende meegemaakt. Ik duim voor een heel gezonde ongecompliceerde zwangerschap en gezond kindje voor jou.

Zelf nu 11 weken. Voel me minder belabberd inmiddels, nog wel moe, maar datkomt wellicht door mijn zoontje die al weken akelig vroeg, zo rond 5.30 wakker is....

Volgende week combitest, spannend. Ook wel zin om kleine weer te zien op de echo.

Hebben jullie al kraamzorg, creche etc aangevraagd? Ik de kraamzorg nog niet, ga ik morgen doen. We gaan in oktober verhuizen, dus kan waarschijnlijk niet bij dezelfde organisatie.

Fijne dag allemaal en JUMPER succes met de combitest vandaag!!!!!
IsisVG dank je wel gelukkig achter de rug en alles is goed, geen verhoogd risico, al blijft het natuurlijk een inschatting. Hebben gelijk een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en die is op 28 juli. Mijn uitgerekende datum is nu 13 dec aldus echo's. het blijven alleen maar inwendige echo's want via de buik is nog niet veel te zien. Baarmoeder ligt precies onder/boven blaas en dat merk ik wel zeg, als ik net geweest ben kan ik alweer, vooral fijn avonds en snachts als je al op bed ligt, zucht.... ach als dit alles is...heb vandaag kraamzorg aangevraagd had de keuze uit 2 bureaus en mij vandaag aangemeld. creche en zo mij nog op orienteren, heb voor kraamzorg de standaard van 49 uur verdeel over 8 dagen met een eigen bijdrage van ¤3,80 per uur. nou het is geloof ik een heel verhaal geworden.. en als laatste welkom Biennie

groetjes Jumper1
@nero: hoe is de echo gegaan??? hoop dat alles goed is en dat je nu ook zorgeloos van je zwangerschap kan genieten!

Groetjes Manny
Hier ook weer eens een (kort) berichtje van mij. Ik heb wel meegelezen maar niet de puf gehad om te reageren. Nu ook alleen even een ego-berichtje (sorry, volgende keer beter).

Op zich gaat het goed, maar ik ben heel misselijk en moe. Ze noemen het dan ochtendmisselijkheid, maar dan ben ik juist niet misselijk! Na de lunch de rest van de dag wel en dat verdwijnt vaak pas ergens midden in de nacht. Bovendien moet ik echt elke nacht zeker twee keer naar de wc en slaap daarna ook weer moeilijk in. Daardoor ben ik weer heel moe. Vorige week heb ik me ziek gemeld, maar vandaag toch maar weer begonnen. Gaat op zich wel, maar ik ga lekker vroeg naar huis. Nog een uurtje en dan hou ik het voor gezien.

Aanstaande dinsdag de 12 weken echo, spannend! Hopelijk gaat het snel daarna ook beter en ben ik vlug van die kwaaltjes af. Inmiddels zijn er op mijn werk wel wat mensen op de hoogte en natuurlijk mijn ouders, zus/zwager en schoonzus/zwager. De rest vertellen we het volgende week na de echo. Ben benieuwd hoe iedereen gaat reageren.

Nu moet ik weer aan het werk. Sorry voor het geklaag, maar ik moest het even kwijt...
Hallo,

Ook ik wil me even bij jullie aanmelden. ik ben nu inmiddels alweer 15 weken zwanger en wordt ook een decembermama als alles goed is komt de kleine 4 december.

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben 23 jaar.

Groetjes saskia
quote:bandit4live schreef op 14 juni 2009 @ 13:02:

Hallo,

Ook ik wil me even bij jullie aanmelden. ik ben nu inmiddels alweer 15 weken zwanger en wordt ook een decembermama als alles goed is komt de kleine 4 december.

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben 23 jaar.

Groetjes saskia

Hoi hoi,

Welkom op t forum

En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben ook 23 en ben nu 13 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje.

Het lijkt me wel leuk om met een leeftijdgenoot en ongeveer tegelijk zwanger om ervaringen te delen...

Hoe voel jij je?

Ik heb alleen op de dag dat ik positief testte las gehad van misselijkheid en daarna eigelijk weinig tot geen kwaaltjes.

Maar vanmorge was ik weer heel er misselijk en zelfs :puke:

Dus in totaaal pas 2 keer echt misselijk geweest.

Groetjes Manny
Hey allemaal,

Weer een kort berichtje (ben gewoon te moe om lang achter laptop te zitten...)

Heb woensdag aanstaande nekplooimeting (ben dan 12 weken en 2 dagen zwanger) en begin nu wel een beetje de zenuwen te krijgen!!!

Tja, nog steeds misselijk en blijf hopen dat het vandaag of morgen over is.

Alle nieuwkomers: welkom hier! Ik ben nu niet zo actief: mijn leven bestaat uit werken en slapen, misselijk zijn en nog meer slapen. Maar als het goed is, duurt dat niet al te lang meer (kan nu al juichen bij dat vooruitzicht!!!)) Ben ook suuuuper jaloers op al die mama's die niet of bijna niet misselijk zijn!!

Nou groetjes en sterkte van een suffe,

Suffeltje
Hallo allemaal,

Inmiddels zit ik in week 14 en ben ik nauwelijks nog misselijk!!! JIPPIE!!

Ik ben wel nog ongelooflijk moe en behoorlijk wat kilo's afgevallen dus mag nu weer alles gaan bij-eten. Maar wat een verademing om niet meer misselijk te zijn!!!!!

Ik hoop dat dit moed geeft aan de misselijke zwangere onder ons!

Verder eigenlijk geen nieuws hier.

Voor alle nieuwkomers: welkom!

@ suffeltje: succes met de nekplooimeting! Hoop dat het goed nieuws geeft.
bandit, welkom!

Biennie: ook welkom - vast een spannende zwangerschap dan voor je zeg, heftig hoor!

ikje30: wat fijn dat je niet meer zo misselijk bent, zo is het veel fijner he!

suffeltje: hopelijk gaat de misselijkheid voor jou nu ook snel voorbij!

Hier alles nog steeds prima, aank. maandag eindelijk weer voor echo, plus nekplooi en bloedonderzoek in zknhs, dat is wel spannend.

Krijgen jullie al een (klein) buikje eigenlijk?

's ochtends valt het hier nog enorm mee, ben ook nog niets aangekomen, maar 's avonds vind ik het (zelf ) echt buitenproportioneel groot, hahaha.

Groetjes voor de rest!!

Oh, nog een vraagje aan de "meer ervaren zwangeren" :

Ik begin nu eigenlijk wel aan een maatje-meer-bh toe te komen.. Nu las ik ergens dat een voedings bh hiervoor ook geschikt is, klopt dat? dat lijkt me eigenlijk wel handig (ook voor de portemonnee) als dat zou kunnen, nl...

Anders eerst zo'n meegroei-ding (wat zijn die lillek!!!) en pas na de bevalling een voedings-ding (ook lillek, behalve die van Marlies Dekkers)?
Computer says nooooo
Met mij hier alles wel goed. Misselijkheid en belabberde gevoel zijn zo goed als weg. Nog wel erg moe. Erg behoefte aan middagdutjes, maar dat kan helaas niet als ik moet werken.... Duidelijk een enorme dip in mijn weerstand, want loop al dagen met gigantische koortsuitslag. Die heb ik nooit op mijn lip, maar altijd op mijn linkerslaap, erg charmant, not.... Durf Viggo ook niet echt te knuffelen nu, wil hem niet besmetten.

Ben vandaag 12 weken en 1 dag zwanger. Vanavond hebben we echo voor de combinatietest. Bloed was al afgenomen bij de termijnecho, dus we krijgen meteen de uitslag. Spannend, maar ook wel erg veel zin om die kleine frummel in mijn buik weer te zien.

Heb het nog steeds niet op mijn werk verteld, maar als deze echo goed is, zal ik er toch maar eens een keertje aan moeten geloven...

Summer, wat betreft BH's, ik heb inderdaad mijn voedingsBH's weer uit de kast gevist. Ik heb er een paar van de prenatal en van de hunkemoller. Zit erg lekker en de lelijkheid valt mee. Vooral prettig omdat ze zonder beugel zijn.

Ik heb nog geen echt zwangerbuikje, wel een andersoortig buikje helaas en ben zeker al aangekomen....

Esha, jij vandaag dus ook echo! Spannend!

Bandit4life, welkom en gefeliciteerd!

Bienie, kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om het hele verhaal hier te schrijven, maar jeetje wat heb jij vreselijk veel ellende meegemaakt... Zijn je kindjes in je buik overleden of na de geboorte? Wat een onvoorstelbaar verdriet. En wat zal deze zwangerschap weer vreselijk spannend zijn. Sterkte en alle geluk van de wereld!

Jessie, zie in de tabel dat jij overmorgen je vlokkentest krijgt. Hoe lang moet je daarna op de uitslag wachten? Succes en veel sterkte! En even voor de nieuwsgierigheid, waarom nog na de vlokkentest alsnog de combitest?

Zal morgen laten weten hoe de echo was, liefs, Isis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven