Alleen
dinsdag 23 maart 2021 om 18:32
Dag allemaal, even in het kort ik weet niet of ik de enige ben, maar voel me heel vaak eenzaam en alleen. Ik ben op het moment thuis en vrienden heb ik niet meer. Ik ben paar jaar geleden gescheiden en zie de koppels niet meer waar we destijds mee omgingen en vriendinnen heb ik niet meer, ene is verhuist naar buitenland en andere vriendin wilt geen contact meer ( dit ivm haar eigen narcistische man). Heb ook geen partner en voel me zo eenzaam heb echt letterlijk niemand waarmee ik kan praten en leuke dingen mee kan doen of delen. Ik wordt hier best verdrietig van.
dinsdag 23 maart 2021 om 20:11
dinsdag 23 maart 2021 om 20:18
contact/list_topics/18
Plaats hier een oproepje.
Plaats hier een oproepje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 23 maart 2021 om 20:26
Ik weet het zelf ook niet wat ik wil, wat een lieve reacties allemaal. Heb geen collegas helaas. Tips zijn altijd welkom ik kom uit brabant. Dag in dag uit alleen, terwijl het paar jaar geleden heel anders uitzag mijn socialekring. Na mijn scheiding en reorganisatie lijkt wel of ik alles kwijt ben geraakt (qua mensen)
dinsdag 23 maart 2021 om 20:39
dinsdag 23 maart 2021 om 20:40
Vervelend dat je je zo voelt. Zeker nu is het niet makkelijk om nieuwe mensen te leren kennen.
In mijn woonplaats is een stichting Zorg en Welzijn. Zij organiseren 'Buurtkamers'.
Hier kunnen mensen naartoe om anderen te ontmoeten. Ook nu met corona zijn ze open, met inachtneming van de maatregelen natuurlijk.
Er wordt vanalles gedaan, creatief bezig, puzzelen, muziek, lunchen etc. Als er iets is wat je leuk vindt, kun je dat ook aandragen.
Ik woon niet in dezelfde regio, maar wellicht dat ze bij jullie ook zoiets organiseren. Kun je navragen bij de gemeente, maatschappelijk werk etc.
Succes!
In mijn woonplaats is een stichting Zorg en Welzijn. Zij organiseren 'Buurtkamers'.
Hier kunnen mensen naartoe om anderen te ontmoeten. Ook nu met corona zijn ze open, met inachtneming van de maatregelen natuurlijk.
Er wordt vanalles gedaan, creatief bezig, puzzelen, muziek, lunchen etc. Als er iets is wat je leuk vindt, kun je dat ook aandragen.
Ik woon niet in dezelfde regio, maar wellicht dat ze bij jullie ook zoiets organiseren. Kun je navragen bij de gemeente, maatschappelijk werk etc.
Succes!
dinsdag 23 maart 2021 om 20:54
Hoe oud ben je? Op FB heb je een groep die heet 'Brabantse maatjes'. Die zijn vrij actief. Misschien is dat iets voor je?peerke80 schreef: ↑23-03-2021 20:26Ik weet het zelf ook niet wat ik wil, wat een lieve reacties allemaal. Heb geen collegas helaas. Tips zijn altijd welkom ik kom uit brabant. Dag in dag uit alleen, terwijl het paar jaar geleden heel anders uitzag mijn socialekring. Na mijn scheiding en reorganisatie lijkt wel of ik alles kwijt ben geraakt (qua mensen)
dinsdag 23 maart 2021 om 21:49
Wat naar voor je dat je je zo eenzaam voelt.
En je bent echt niet de enige, hoor. Ik ben met vlagen in m’n leven ook heel eenzaam geweest. En ik zie nu mensen om me heen die heel veel alleen zijn.
Je hebt met je scheiding en het werk ook wel pech gehad door mensen om je heen kwijt te raken. Maar vroeger had je wel een sociaal leven. Dus het ligt niet aan jouw vaardigheden. Je kan het wel, gezellig sociaal met mensen omgaan. Het is door praktische zaken kennelijk misgelopen de laatste tijd. Maar dat betekent ook dat als het je lukt om wat contacten op te doen, dat dat waarschijnlijk ook gewoon weer soepel gaat lopen.
Heb je wel ‘s gedacht aan vrijwilligerswerk? Bij ons in de buurt is een hele leuke, grote speeltuin met een gebouwtje waar altijd een vrijwilliger is die bardienst draait. Daar zitten mensen tussen waarvan ik weet dat ze dat doen 9m onder de mensen te komen en dat lukt heel erg goed. Ik heb daar zelf bv. al met drie een heel leuk, wat oppervlakkig, contact. En eentje ga ik binnenkort vragen of ze ‘s een keer wil afspreken voor een kop thee. Daar heb ik een leuke klik mee.
De mensen waar je vroeger mee omging, zou je daar weer contact mee op kunnen nemen? Om de banden weer wat aan te halen?
En je bent echt niet de enige, hoor. Ik ben met vlagen in m’n leven ook heel eenzaam geweest. En ik zie nu mensen om me heen die heel veel alleen zijn.
Je hebt met je scheiding en het werk ook wel pech gehad door mensen om je heen kwijt te raken. Maar vroeger had je wel een sociaal leven. Dus het ligt niet aan jouw vaardigheden. Je kan het wel, gezellig sociaal met mensen omgaan. Het is door praktische zaken kennelijk misgelopen de laatste tijd. Maar dat betekent ook dat als het je lukt om wat contacten op te doen, dat dat waarschijnlijk ook gewoon weer soepel gaat lopen.
Heb je wel ‘s gedacht aan vrijwilligerswerk? Bij ons in de buurt is een hele leuke, grote speeltuin met een gebouwtje waar altijd een vrijwilliger is die bardienst draait. Daar zitten mensen tussen waarvan ik weet dat ze dat doen 9m onder de mensen te komen en dat lukt heel erg goed. Ik heb daar zelf bv. al met drie een heel leuk, wat oppervlakkig, contact. En eentje ga ik binnenkort vragen of ze ‘s een keer wil afspreken voor een kop thee. Daar heb ik een leuke klik mee.
De mensen waar je vroeger mee omging, zou je daar weer contact mee op kunnen nemen? Om de banden weer wat aan te halen?
dinsdag 23 maart 2021 om 23:27
Er zijn zeker meer mensen die zich zo voelen. Eenzaamheid is zo veelvoorkomend dat het een maatschappelijk probleem is.
Is je vraag bedoeld of er mensen op dit forum zijn die zich 'zo eenzaam voelen'? Er zijn topics waar mensen schrijven vanwege 'weinig contacten'. Maar of daar gevoelens van eenzaamheid bij spelen is me niet zo duidelijk.
Op het forum zijn topics over allerlei onderwerpen. Over series bijvoorbeeld. Kan je daar meekletsen? Reageren op een oproepje bij contact, of er zelf een plaatsen?
Misschien teveel suggesties voor 'oplossingen', maar weet niet of dat is wat je zoekt.
woensdag 24 maart 2021 om 00:14
Sluit anders ook eens aan op een forum met mensen die dezelfde hobby hebben als jij. Dan kan je daar vrijblijvend mee kletsen. (dus gerichter dan het Viva Forum). En als Corona wat minder een factor is, dan kan je wellicht bij een meet-up aansluiten.
Verder, nodig eens je buurvrouw/ex-collega/nichtje/verre tante etc uit voor een kop koffie.
Hoeft niet per se van je leeftijd te zijn.
Zelfs als je denkt: "Wat heb ik nu met die dame van 76 te bespreken": misschien heeft ze wel een boeiend leven gehad. En nodigt ze je dan later uit op een verjaardag, waar weer een gezellige dochter/zoon van haar langskomt etc.
En hoezo is dat contact helemaal weg met die vroegere koppels? Kende je die allemaal via je man? Je kan altijd eens een lijntje opgooien en vragen of 1 van hen een borrel bij je komt drinken.
Als je echt niks weet: kan je ook online gamen. Daar heb je ook groepen die samen draken verslaan of dammen ofzo, maar elkaar soms ook ontmoeten. Ik ken wel mensen die daar vrienden aan over hebben gehouden.
1 advies: denk niet bij elk contact meteen dat die je beste vriend(in) wordt. Hou de verwachtingen laag en zie een praatje ook gewoon als iets leuks, in plaats van dat er meteen van alles mee moet gebeuren.
Verder, nodig eens je buurvrouw/ex-collega/nichtje/verre tante etc uit voor een kop koffie.
Hoeft niet per se van je leeftijd te zijn.
Zelfs als je denkt: "Wat heb ik nu met die dame van 76 te bespreken": misschien heeft ze wel een boeiend leven gehad. En nodigt ze je dan later uit op een verjaardag, waar weer een gezellige dochter/zoon van haar langskomt etc.
En hoezo is dat contact helemaal weg met die vroegere koppels? Kende je die allemaal via je man? Je kan altijd eens een lijntje opgooien en vragen of 1 van hen een borrel bij je komt drinken.
Als je echt niks weet: kan je ook online gamen. Daar heb je ook groepen die samen draken verslaan of dammen ofzo, maar elkaar soms ook ontmoeten. Ik ken wel mensen die daar vrienden aan over hebben gehouden.
1 advies: denk niet bij elk contact meteen dat die je beste vriend(in) wordt. Hou de verwachtingen laag en zie een praatje ook gewoon als iets leuks, in plaats van dat er meteen van alles mee moet gebeuren.
woensdag 24 maart 2021 om 01:21
Lijkt me heel naar, helemaal nu in deze tijden. Er zijn al wat goede tips gegeven. Vrijwilligerswerk, aansluiten bij een groep op Facebook, hier een oproepje plaatsen, een nieuwe hobby zoeken.
Het initiatief zal wel bij jezelf moeten liggen, vrienden komen niet aanwaaien helaas. Je bent zeker niet de enige, als je even zoekt vind je hier ook andere topics waar mensen weinig of geen sociaal contact hebben. Is niet gek, soms loopt het even zo. Het belangrijkste is om niet bij de pakken neer te gaan zitten.
Het initiatief zal wel bij jezelf moeten liggen, vrienden komen niet aanwaaien helaas. Je bent zeker niet de enige, als je even zoekt vind je hier ook andere topics waar mensen weinig of geen sociaal contact hebben. Is niet gek, soms loopt het even zo. Het belangrijkste is om niet bij de pakken neer te gaan zitten.
woensdag 24 maart 2021 om 07:34
Je zegt dat je geen collega's hebt. Werk je momenteel helemaal niet of heb je werk zonder collega's? Anders misschien goed om op zoek te gaan naar werk of ander werk met collega's. Je hebt dan iig contacten en na een tijdje groeit dat met sommigen soms wel uit tot iets meer. Zoiets heeft wel tijd nodig. Zeker een jaar. Mensen in jouw leeftijdscategorie hebben nu eenmaal vaak een gezin. Geef het dus tijd.
Je schrijft ook dat je intellectueel bent. Betekent dit dan dat je niet goed om kunt gaan met mensen die niet bovengemiddeld intelligent zijn? Wat lukt er niet dan? Anders wellicht aansluiting zoeken bij een stichting voor hoogbegaafdheid oid?
Je schrijft ook dat je intellectueel bent. Betekent dit dan dat je niet goed om kunt gaan met mensen die niet bovengemiddeld intelligent zijn? Wat lukt er niet dan? Anders wellicht aansluiting zoeken bij een stichting voor hoogbegaafdheid oid?
woensdag 24 maart 2021 om 07:52
Peerke, wat naar om te lezen dat je je zo voelt.
Je zal wel echt om dit te veranderen in actie moeten komen, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Misschien is NMLK wat voor jou. Er staan veel wandeltochten op momenteel.
Het zal niet zo zijn dat je daar (snel) vriendinnen zal vinden maar je kan in ieder geval mensen ontmoeten en een leuke, gezellige dag hebben.
Hoop voor jou dat je je beter gaat voelen!
Je zal wel echt om dit te veranderen in actie moeten komen, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Misschien is NMLK wat voor jou. Er staan veel wandeltochten op momenteel.
Het zal niet zo zijn dat je daar (snel) vriendinnen zal vinden maar je kan in ieder geval mensen ontmoeten en een leuke, gezellige dag hebben.
Hoop voor jou dat je je beter gaat voelen!
woensdag 24 maart 2021 om 08:32
Vervelend. Ik heb wel wat tips (ben best vaak verhuisd en moest ook mensen leren kennen).
Eetclub.nl (alleen nu wat lastig)
Vriendinnenonline.nl
Op Facebook zijn er groepen voor contacten.
Verder: een teamsport. Bij mij was bijv frisbee een plek waar veel vriendschappen ontstonden.
Of een andere hobby, maar ik zou geen kortdurende cursus kiezen van een aantal weken.
Vrijwilligerswerk kan ook helpen bijv bij de reddingsbrigade of het rode kruis.
Eetclub.nl (alleen nu wat lastig)
Vriendinnenonline.nl
Op Facebook zijn er groepen voor contacten.
Verder: een teamsport. Bij mij was bijv frisbee een plek waar veel vriendschappen ontstonden.
Of een andere hobby, maar ik zou geen kortdurende cursus kiezen van een aantal weken.
Vrijwilligerswerk kan ook helpen bijv bij de reddingsbrigade of het rode kruis.
woensdag 24 maart 2021 om 09:28
Bij mij is nu letterlijk een bom gevallen, nu net 1-2 weken uit elkaar...
Heb ook geen vrienden meer en begrijp heel goed hoe je nu ook voelt!
Tegenwoordig zijn er zat mogelijkheden om in contact te komen met gelijkgestemden, maar of dat je eenzaamheid gevoel echt wegneemt kan alleen jij beantwoorden...
Maar een gesprek hoeft niet over ingewikkelde onderwerpen te gaan, soms zijn de kleine dingen wat een mens al blij kan maken!