Hairextensions
dinsdag 23 maart 2021 om 11:51
Ik ben over het algemeen best tevreden met mezelf maar ik heb 1 grote onzekerheid al mijn hele leven: mijn dunne haar. Ik heb echt maar een paar sprietjes. Ik hou van lang haar en dat heb ik nu ook (tot bh-bandje ongeveer). Elke keer als ik bij de kapper ben word mij geadviseerd om mijn haar een heel stuk korter te knippen, want dat past beter bij mijn haartype. Ik snap dat ook, maar ik wil eenmaal geen kort(er) haar. Probleem is dus dat ik wel onzeker wordt van die sprietjes. Er zitten altijd 'gaten' tussen mijn lokken, mijn oren steken door mijn haar en noem het maar op. Ik zou heel graag een vollere bos willen. Ik heb al eens nagedacht om balayage te laten verven, maar ik betwijfel of dat het 'probleem oplost'. En ik weet dat verven slecht is voor het haar en daardoor misschien nog dunner wordt, maar daarvoor zou ik het niet laten, want ik verzorg mijn haar super goed en het is nog steeds dun.
Dus nu zit ik na te denken over volume extensions. Dit wil ik wel 'professioneel' laten doen bij een kapsalon want ik vind dan wel dat het goed moet gebeuren. Het haar hoeft van mij niet per se langer, maar wel vooral voller. Ik ben heel benieuwd naar vrouwen die ook hairextensions hebben laten zetten en wat je ervaring is. Ben je er tevreden over? Hoe vaak moet je ze opnieuw laten zetten? Wat betaal je ongeveer per keer?
Dus nu zit ik na te denken over volume extensions. Dit wil ik wel 'professioneel' laten doen bij een kapsalon want ik vind dan wel dat het goed moet gebeuren. Het haar hoeft van mij niet per se langer, maar wel vooral voller. Ik ben heel benieuwd naar vrouwen die ook hairextensions hebben laten zetten en wat je ervaring is. Ben je er tevreden over? Hoe vaak moet je ze opnieuw laten zetten? Wat betaal je ongeveer per keer?
dinsdag 23 maart 2021 om 11:59
Ik lees even mee, hier ook van dat dunne babyhaar.
Volgens de kapper heb ik niet eens heel weinig haar, maar de afzonderlijke haar op zich is heel dun.
Ben na een gastric bypass erg veel afgevallen maar ook erg veel haar verloren, maar nu 4 jaar later komt er wel weer allemaal nieuw haar door.
Waar ik bang voor ben is dat je de aanzet van zo'n extension heel erg door het haar heen ziet, juist omdat het zo dun is.
Wel is mijn ervaring dat als ik het af en toe eens goed afknip (nooit korter dan schouderlengte, ik houd ook niet van kort haar) het wel meteen een stuk voller oogt.
Volgens de kapper heb ik niet eens heel weinig haar, maar de afzonderlijke haar op zich is heel dun.
Ben na een gastric bypass erg veel afgevallen maar ook erg veel haar verloren, maar nu 4 jaar later komt er wel weer allemaal nieuw haar door.
Waar ik bang voor ben is dat je de aanzet van zo'n extension heel erg door het haar heen ziet, juist omdat het zo dun is.
Wel is mijn ervaring dat als ik het af en toe eens goed afknip (nooit korter dan schouderlengte, ik houd ook niet van kort haar) het wel meteen een stuk voller oogt.
dinsdag 23 maart 2021 om 12:01
Ja dit is inderdaad ook een optie, om over na te denken! Ik ga met de kapper bespreken wat beter/mooier is bij mijn haar.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑23-03-2021 11:56Kun je niet gaan voor van die Clip ins? Een vriendin van mij heeft dat, aardig prijzig maar je hoeft ze er niet steeds opnieuw in te laten zetten.
dinsdag 23 maart 2021 om 12:02
Ja ik knip het ook af en toe en dan gaat het tot iets over de schouder. Dan lijkt het heel even iets 'voller' en mijn ervaring is dat dat echt heel erg tijdelijk is. En echt vol wordt het sowieso niet..rosepudding schreef: ↑23-03-2021 11:59Ik lees even mee, hier ook van dat dunne babyhaar.
Of je de aanzet van de extensions ziet, daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar..
dinsdag 23 maart 2021 om 12:36
Ik heb al jaaaaaaaren extensions om dezelfde reden. Ik ben er heel blij mee maar mijn eigen haar is er wel flink door beschadigd.
Vandaag ga ik naar een andere kapper met andere extensions waarvan gezegd wordt dat deze minder schadelijk zijn voor je haar. Wel weer duurder (natuurlijk) maar gaan ook langer mee.... wordt gezegd dan. We gaan het zien. Ik ben iig erg blij met die mogelijkheid want zonder had ik nooit lang haar kunnen hebben.
Vandaag ga ik naar een andere kapper met andere extensions waarvan gezegd wordt dat deze minder schadelijk zijn voor je haar. Wel weer duurder (natuurlijk) maar gaan ook langer mee.... wordt gezegd dan. We gaan het zien. Ik ben iig erg blij met die mogelijkheid want zonder had ik nooit lang haar kunnen hebben.
dinsdag 23 maart 2021 om 13:29
Dat het slecht is voor mijn haar, dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik verzorg mijn haar super goed maar dan nog ziet het er niet uit. Dus ja dan ga ik liever voor iets wat dan slecht is voor mijn haar maar er wel mooi of mooier uit ziet.hadjememaarklojo schreef: ↑23-03-2021 12:53Ik heb extensions gehad, maar ze zijn niet goed voor je haar. Voor mij nooit meer.
Ik vind een clip-in of een haarband met haar eraan vast een goed idee.
dinsdag 23 maart 2021 om 13:42
Ik heb ook dun en fijn haar en 2 soorten extensions gehad. Een weave (erin genaaid zeg maar) en extensions die plukje voor plukje werden vastgezet.
Na beide keren was mn eigen haar er nog slechter aan toe als voor het zetten, afgebroken plukken haar en een minibosje hield ik over.
De weave zag je niet echt zitten, de losse extension op den duur wel.
Tegenwoordig knip ik mijn haar in een lob model zodat het er vol en gezond uitziet.
Ik begin niet meer aan extensions, hoe graag ik ook een volle bos haar wil hebben. Die maanden erna met dat zielige bosje laten de periode van geluk met een volle bos extensions gauw vergeten.
Na beide keren was mn eigen haar er nog slechter aan toe als voor het zetten, afgebroken plukken haar en een minibosje hield ik over.
De weave zag je niet echt zitten, de losse extension op den duur wel.
Tegenwoordig knip ik mijn haar in een lob model zodat het er vol en gezond uitziet.
Ik begin niet meer aan extensions, hoe graag ik ook een volle bos haar wil hebben. Die maanden erna met dat zielige bosje laten de periode van geluk met een volle bos extensions gauw vergeten.
dinsdag 23 maart 2021 om 20:14
Ik heb tape extensions. Op mijn eigen lengte, een bob ongeveer. Echt puur om het voller te maken, want zelfs een bob lengte is te lang voor mijn slappe dunne haar. Dit werkt goed. Het zijn kleine strookjes haar, die als het ware in je haar geplakt worden, twee strookjes op elkaar met een strookje eigen haar ertussen. Het ziet er heel natuurlijk uit. Maar je haar groeit, dus elke pakweg zeven weken moeten ze los gemaakt worden, voorzien worden van een nieuw plakrandje en terug geplaatst worden. Kost bij mij ongeveer een uur en kost ongeveer €75,- . De eerste keer is het duurder, ongeveer het dubbele, omdat je dan ook de extensions koopt.
Ik vind wel dat het wassen en in model brengen even een gedoe is. Maar dat is het bij mij zonder extensions ook.
Ik vind wel dat het wassen en in model brengen even een gedoe is. Maar dat is het bij mij zonder extensions ook.
dinsdag 23 maart 2021 om 21:00
Ik heb een tijdje extensions gehad. Ik heb niet weinig haar, maar wel dun/fijn haar. Het zag er mooi uit, maar het dikke haar van de extensions raakte wel snel in de klit met mijn eigen dunne haar. Dus veel verzorging en regelmatig doorkammen met een speciale borstel.
Je komt uiteindelijk wel in een vicieuze cirkel terecht. Je raakt gewend aan het volle haar en je eigen haar raakt steeds meer beschadigd en wordt dus nog dunner.
Nu heb ik voor gelegenheden clip in extensions. Zelfde effect, maar stukken gezonder voor je haar. Echter, ook hier hetzelfde probleem dat het snel klit met mijn eigen haar. Mocht iemand hier nog tips voor hebben hoor ik het graag!
Je komt uiteindelijk wel in een vicieuze cirkel terecht. Je raakt gewend aan het volle haar en je eigen haar raakt steeds meer beschadigd en wordt dus nog dunner.
Nu heb ik voor gelegenheden clip in extensions. Zelfde effect, maar stukken gezonder voor je haar. Echter, ook hier hetzelfde probleem dat het snel klit met mijn eigen haar. Mocht iemand hier nog tips voor hebben hoor ik het graag!
Life is a party but you must self uphanging de slingers