September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is hier maar druk gister en vandaag! Ik zal ook weer even bijschrijven.

Vorige week heb ik mijn zwangerschapsverlof geregelg (dacht ik), maar deze week is alles weer gecompliceerd. Ik ben nog in opleiding en het is maar de vraag of ik de opleiding in deeltijd af mag maken na mijn bevalling. Het ligt allemaal nogal ingewikkeld en levert de nodige stress op, die ik eigenlijk niet wil hebben. Ik heb het al druk genoeg:P Leuker nieuws is dat ik sinds eergisteren ook de baby voel bewegen en schoppen. Ik heb de neiging om iedereen op te bellen en te vertellen dat het nu echt echt is. 

Renske: Vervelend zeg die hoofdpijn. Hopelijk gaat het vandaag beter. Zeker nu je vandaag de 20-weken-echo hebt. Ik hoop voor je dat je zien krijgt of het een jongen of een meisje is.

Monique: fijn te horen dat de zwangerschap voorspoedig gaat, maar minder dat je last hebt van bekkenklachten. Kan je thuis nog wel wat ronddrentelen? Zeker als je al een kleintje hebt is het niet niets om de hele tijd plat te moeten liggen! Ook jij veel plezier/sterkte bij de 20-weken-echo.

Rosi: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Die had ik even gemist:$

Wat is de 5e ziekte waar je het over hebt? Hoe vindt de kleine het dat er een broertje of zusje bijkomt? Snapt hij het al een beetje?

Denna: Fijn dat alles er goed uit zag op de echo. Ik heb het trouwens precies andersom wat betreft namen: ik weet ladingen leuke meisjesnamen te bedenken, maar jongensnamen...pffff. Nu hebben we besloten te gaan vernoemen, dus dat is deze keer redelijk makkelijk.

Floor: Ook al de 20-weken-echo in de planning deze week. Leuk zeg!

En wat al dat snoepen betreft; ik ga me daar ook veel te veel aan te buiten. Nu wordt ik bij de VK nooit gewogen, maar ik weeg me thuis wel regelmatig en ik begin nu toch echt zwaarder te worden! Ik houd mijzelf maar voor dat dat met name komt doordat de baby ook doorgroeid.

Volgende week woensdag mag ik ook eindelijk naar de 20-weken-echo.

En 14 mei heb ik de volgende afspaak bij de VK.
Heeey meiden,

Vanmiddag de 20 weken echo gehad. En zover ze konden zien was alles goed met de kleine.

Hij hield alleen zijn hand voor het geslacht dus dat konden we helaas niet zien. Was wel beetje jammer.

Wellicht zien we het over 3 weken bij de fontys nog en anders heb ik gewoon pech. Dan ga ik na de geboorte wel leuke kleertjes kopen voor het geslacht van de beeb.En dan lekker samen met de kleine, kan ik gelijk pronken. hihi.

MoniqueW. En hoe was de echo bij jou????

Rosi vind de tabel nu ook overzichtelijker hoor, je kunt makkelijker zien zo wie wanneer een afspraak heeft.

Ik ga in domburg naar een motel toe. Er zit ook een bungalowpark maar daar ben je het dubbele qua prijs voor kwijt. En nu zitten we echt midden in het centrum, dus overal vlakbij.

En voor maar 360 euro voor een weekje. OOk nog met hemelvaart dus valt mee.  Ik hoop voor je dat je zoontje ook niet de 5de ziekte krijgt. Rond welke leeftijd kan dat meestal komen??

Denna jij ook al zo'n eigenwijs ukkie dus. Wilden jullie het wel weten??En wij hebben hetzelfde probleem met namen hoor, jongensnaam staat al lang vast. Met de meisjesnaam zijn we wel even bezig nog denk ik. Heb vriendlief maar gezegd dat hij een lijstje moet maken met namen die hij leuk vind.

Floor wat leuk dat ukkie zo druk bezig was in je buik zeg. En wij waren ook nieuwsgierig hoor maar ze zag het echt niet, en vrijdag hadden ze het ook al niet kunnen zien. En op een 3d echo zullen ze het waarschijnlijk ook niet zien, dus laten we dat maar niet doen.

De echofoto's van vrijdag staan al op de site, vandaag maar 1tje gekregen die moet ik nog even inscannen

Tinkerbellen gezelllig he zo ineens die drukte. Wel vervelend dat je nu nog achter je verlof aan moet gaan. Hopelijk wordt het alsnog snel geregeld.En geweldig he dat schoppen,vond ik ook super!

Ik zal het schema zo even aanpassen.

Liefs Rens

Liefs Rens
F5 voor het nieuwe schema!!
Hoi meiden,

Goh renske, wat jammer nou dat ie zo eigenwijs is en niet wil laten zien wat ie nou is!!

Gelukkig is verder alles goed en dat is toch ook fijn om te weten?!

Hier ook een blije mama, de echo was echt super en duurde ook best lang.

Alles is goed. En daar zijn wij heeeeel blij mee.

Meiden die hem nog krijgen, geniet ervan want je kan lekker lang naar je kindje kijken.

Ik ga bankhangen, ben moe!!

Groetjes monique
Hoi meiden,

Voor het schema, ik weet niet of het een jongentje of meisje wordt maar mijn gevoel zegt een jongen whaha. Maar goed daar heb je niks aan voor het schema. Ik voel beeb nu ook steeds meer bewegen ondanks die voorliggende placenta. Heerlijk. Heb wel steeds last van harde buiken en dat drukt weer op mijn blaas.

@Mirjam75 ik weet niet wanneer de dakkappel geplaatst gaat worden. We horen maar niks van dat bouwbedrijf. Heel erg irri. Voor de paas zijn we nog langsgeweest en toen zei hij de week na de paas horen jullie echt van mij de datum. Nou natuurlijk horen we niks. Mijn man heeft dinsdag dus maar eens gebeld hoe of wat. Hij zei o ja dat wordt over 4 weken maar een datum kon hij nog niet geven, dat zouden we gisteren horen. Hij zou echt bellen. Niet dus. Mijn man gaat vandaag dus weer bellen. Kijk het is dat we haast hebben anders was ik allang naar een ander gestapt maar dat redden we helemaal niet meer omdat ik hem voor de bouwvak erop wil hebben.

En heel herkenbaar hoor het zorgen maken om de financiën. Anderzijds vind ik het nog wel meevallen allemaal maar goed wij groeiden nog qua salaris sinds ons eerste kind. Maar het ging bij mij ook geleidelijk. Ben eerst van 36 uur naar 32 uur gegaan (4 dagen), en bij ons 2e kind van 32 naar 24 uur. En nu blijf ik ook op 24 uur verdeeld over 2,5 dag. Maar weet je je leeft ook heel anders met een kind. Je gaat niet meer zo vaak uit eten/bios etc etc. Dat bespaar je dan weer. En je leeft naar je inkomen hoor dus het komt vast wel goed.

@Rosi, een jongentje is zeker leuk om te hebben. Wel vind ik dat de Hema veeeeeeel meer en leukere meidenkleding heeft dan voor jongens. Soms hebben ze wel leuke dingen hoor maar vaak vind ik het tegenvallen voor de jongentjes. Slaapt je zoontje nog tussen de middag?? dan zou je lekker even kunnen gaan liggen bv. Die van mij slapen niet meer maar kunnen zich op zich wel aardig vermaken en gaan met z'n tweetjes naar de speeltuin hier vlakbij. Ik ga wel zo nu en dan even kijken hoor want het blijft eng dat loslaten... maar goed eens moet je. Mijn zoon wordt 8 mei al weer 6 en mijn meisje is bijna 3,5. En ze gaan alleen samen naar de speeltuin of mijn zoon alleen maar mijn meisje laat ik nog niet alleen gaan daar vind ik haar nog net ff wat te jong voor.

@Denna dus niet bekend of het een meid of jongen wordt.

Nou verhuis ze maar dit weekend, het weer zit in ieder geval wel mee! succes!

@Floor jij morgen dus de 20 weken echo. Ik ben benieuwd of jullie kunnen zien wat het wordt. Bij ons wordt je niet gewogen bij de VK, dat verschilt per VK. Ach ik hou het zelf wel bij hoor. Ben al 9 kilo aangekomen pfffffffff.

@Tinkerbellen leuk dat je beeb voelt bewegen!!

@Renske wat jammer dat de kleine zijn/haar handje voor het geslacht hield. Wat een eigenwijs kindje, die dacht hahaha we houden het geheim mama en papa!!

@Monique fijn dat je echo goed was meid!!

groetjes nummer3

21 wkn 2 dgn
Hoi allemaal, gezellig dat er zo veel geschreven wordt!

Denna, moeilijk he om een meisjesnaam te bedenken. Wij zijn er voor een jongetje ook al uit, maar meisjesnaam vinden we ook moeilijk (vooral een die we samen leuk vinden).

En wat jammer dat het niet te zien was welk geslacht het wordt, gaan jullie nog voor een pretecho of blijft het een verrassing?

Floor succes morgen bij de echo en veel plezier! Hopelijk is het gewoon zichtbaar wat jullie gaan krijgen.

En was je veel aangekomen? Verder ook alles goed bij de vk?

Tinkerbellen, wat voor een opleiding doe je eigenlijk? En je zwangerschapsverlof staat toch gewoon vast? Gaat het om ouderschapsverlof dat nu toch moeilijk wordt?

Leuk dat je de baby hebt gevoeld!

5e ziekte is net als de 6e ziekte een kinderziekte die een jaar of tien geleden is ontdekt. Daarom weten wij ook niet of we die hebben gehad als kind. Net als andere kinderziektes is het best besmettelijk en op de creche heerst er wel eens iets natuurlijk. Maar hopen dat er tot en met september geen uitbraak komt op de groep van mijn zoontje.

Mijn zoontje heeft nog helemaal geen idee dat er een broertje of zusje bij komt. Ook niet dat er een baby in mijn buik zit. Hij vindt de babyblaadjes die in huis zijn wel erg interessant, maar verder begrijpt hij het niet zo volgens mij.

Jij dus ook woensdag de 20-weken-echo. Wij ook, spannend he!

Renske, ook al zo'n eigenwijs kindje dat zijn/haar geslacht verborgen houdt. Extra leuk natuurlijk dat je nog een keer bij Fontys mag, hopelijk is het dan wel te zien. Maar verder alles goed dus op de echo?

LEkker hoor naar een motel midden in de stad! En met hemelvaart, dat is al lekker snel!

Leuk kleurtje trouwens voor het nieuwe schema.

Monique, fijn dat de echo goed was. Dat is het belangrijkste natuurlijk! Jullie willen dus niet weten wat het gaat worden?

Nummer3, een placenta aan de voorkant is wel lekker, tenminste van mijn zoontje heb ik nooit echt harde schoppen gekregen. Ik vind ook dat er voor jongetjes weinig leuke kleertjes zijn. Ik vind name it (newborn) leuke kleertjes hebben en dan de duurdere merken, maar die koop ik eigenlijk nooit. Soms bij de HEMA en de H&M maar het meeste eigenlijk altijd van mijn broer gekregen. Die woont in New York en neemt als hij hier komt altijd een hele ladign mee voor zijn neefjevan de baby-GAP. Die hebben ook voor jongetjes echt leuke dingen. Als wij bij hem zijn doen we zelf ook altijd even wat inkopen. Eind mei gaan we weer, dus dan maar weer kijken voor leuke kleertjes.

Mijn zoontje slaapt nog 2 uur per dag, maar een deel daarvan gaat wel op aan huishouden. En soms slaapt hij voordat ik naar mijn werk ga en soms pas als ik hem naar de creche heb gebracht. Verder vraagt hij sinds kort best veel aandacht. Misschien heeft hij toch door dat er iets anders is.

Lekker dat jouw kinderen samen naar het speeltuintje kunnen. Hier hebben we er ook een vlakbij, daar kan mijn zoontje als hij ouder is ook best alleen heen.

xx Rosi
Hoi hoi,

ik kom ook weer eens om de hoek kijken.

Over die 5e en 6e ziekte; ik heb begrepen dat dit het grootste risico geeft als je het krijgt voor je 20 weken zwanger bent. Na de 20 weken is er een geringer risico voor de baby. Kunnen we dus wel stellen dat we allemaal bijna in de "veilige" periode zitten...Wel moet je dan goed onderzocht worden, maar dat lijkt me logisch.

Grappig ook om te lezen dat bij sommigen de meisjesnaam moeilijk is...toen ik zwanger was van mijn zoon konden we niet echt makkelijk een meisjesnaam vinden, en nu hebben wij juist moeite met een jongensnaam. We zijn er wel een beetje uit, maar het staat nog niet vast. Voor een meisje zijn we er wel uit, dat wordt de naam die we destijds (twee jaar geleden dus) hadden verzonnen. Die vinden we -gelukkig!- nog steeds leuk.

Ik heb volgende week een 20 weken echo en onderzoek. Spannend. Voel de baby al lange tijd trappelen, bij 14 weken al ,maar toen was het een keer per week zo ongeveer. Nu voel ik hem/haar wel vaker.

Leef&lees nog steeds met met plezier mee op dit topic. Hoop dat jullie het accepteren dat ik als "los projectiel" af en toe eens kom babbelen.

Groetjes, Kinke
hee hallo allemaal!

Van die 5e en 6e ziekte had ik nog nooit gehoord. Zo leer je nog eens iets he op het forum.

Monique en Renske, wat leuk dat jullie de 20 weken echo hebben gehad. Alleen jammer Renske, dat je nog niet weet of het een jongetje of een meisje wordt.

Kinke: veel plezier deze week bij jouw echo.Geniet er maar van. Wat voelde jij trouwens al vroeg je kindje trappelen. Dat trappelen zal wel steeds duidelijker worden.

Tinkerbellen: super he om het kindje te kunnen voelen. Bij mij voel ik het de ene beter dan de andere. Maar vandaag is ie weer druk in de weer. Mijn man probeerde vanmiddag contact te maken en volgens mij lukte dat. Ik voelde dat het kindje tegen zijn hand aan ging liggen. Heel gezellig. mijn buik voelde op dat plekje ook heel hard. Even later kon je weer voelen dat ie ergens anders lag want toen voelde mijn buik weer zachter.

Ben vandaag druk in de weer om allemaal spullen te verzamelen voor de vrijmarkt. Heb er zomaar veel zin in. Nu hopen dat er wat geld wordt verdiend. Wat gaan jullie morgen doen??

Dinsdag komt mijn moeder en dan gaan we beginnen met de babykamer. Schuren, verven en shoppen. Oh ja en dinsdagochtend mag ik weer voor controle bij de vk.

Gezellige koninginnedag morgen!!
pfff weet niet hoever ik terug moet lezen en nog kan reagren. kan het niet allemaal onthouden. zal toch wat vaker inloggen :D

@mirjam75 leuk is dat he als je je kindje zo op de manier kan voelen.en zeker ook voor je man!

@floor gelukkig word er bij ons bij de VK niet gewogen, ik denk dat ik me wild zou schrikken :) ben voor mijn gevoel een stuk zwaarder dan vorige keer.

Hee Renske: zet je mijn aanvulligen nog in het schema???? jij veel plezier straks op je vakantie. en jammer van de echo dat je niet dat kon zien wat je graag wilde.

wij hebben eergister ons kindje mogen zien. alles is goed voorzover je nu kunt zien. ben erg blij! en we weten ook wat het wordt: dat was erg duidelijk zichtbaar: nog een jongetje!!! vind het heel leuk, krijg ik echt een mannengezin.

@monique fijn dat jouw echo ook goed was, toch een hele geruststelling he?

@rosi hoe oud is jouw zoontje?

@floor hoe was jouw echo? ik hoop van harte goed.

ze zijn hier druk ebzig ons huis in te bouwen met vrij markt standjes, we wonen in de binnenstad vandaar. erg gezellig. veel plezier vandaag iedereen!

mamalijn
Hoi!

Kinke, leuk hoor als je gewoon af en toe eens iets laat horen. Ik schrijf zelf nog mee met de septembermoeders uit 2005, en vind het ook wel eens druk 2 groepen bij lezen en schrijven, maar ook wel heel gezellig. Vooral omdat je hier ook weer allemaal in dezelfde fase zit met je zwangerschap en dan straks na de geboorte ook weer.

Leuk dat jullie de meisjesnaam van toen nog steeds leuk vinden. Wij gaan op zoek naar een andere naam, het blijft moeilijk voor een meisje.

En heerlijk he het getrappel, ik voelde ook al met een week of 14 af en toe eens wat en al vanaf week 16/17 denk ik elke dag. Echt super is het!

Mirjam, is het goed gegaan vandaag op de vrijmarkt? Leuk dat je dingetjes bent gaan verkopen, ruimt lekker op en als je er dan nog iets mee verdient is het helemaal mooi meegenomen he! En al bezig met het kamertje dus? Fijn dat je moeder je kwam helpen!

Mamalijn, denk je dat je al veel bent aangekomen? Hoe ging dat na je vorige zwangerschap, ben je alles toen weer kwijtgeraakt?

Gelukkig dat alles goed was bij de echo. En wat leuk dat je een jongetje krijgt! Lijkt me zo leuk 2 jongetjes, kunnen ze ook lekker met elkaar stoeien en spelen. Bovendien heb ik dan weer iets meer kans dat mijn man nog voor een derde wil gaan haha.

Mijn zoontje is nu ruim 20 maanden. Het is zo'n lekker kereltje, bijna altijd vrolijk en lekker ondernemend. Af en toe kan hij ook wel dwingend zijn, maar volgens mij hoort dat ook wel bij de leeftijd. Hoe oud is jouw zoontje?

Wij hebben echt een hele leuke Koninginnedag gehad. We zijn vanmorgen naar de vrijmarkt gegaan waar we leuk speelgoed voor mijn zoontje hebben gehaald. Voor misschien 7 euro hebben we 6 autootjes, een fischer price kassa en 5 boekjes, een eendje aan een duwstok en nog ander leuk houten speelgoed wat ik moeilijk kan uitleggen. Mijn zoontje was er zo blij mee, hij heeft na zijn middagslaapje er steeds mee zitten spelen. Vanavond kwam mijn vader nog langs, die heeft hier gezellig gegeten.

Woensdag de echo, heb er erg veel zin in maar vind het ook wel weer heel spannend!

xx Rosi
Goedemorgen meiden,

Zo daar was ik ook weer even. De afgelopen week beetje drukke week gehad. Druk op m'n werk,moet nog zoveel doen maar heb er telkens geen tijd voor zeg maar. Tis maar goed dat het nu nog maar 1 week werken is, en we daarna lekker vakantie hebben. In de vakantie ga ik 1 dag

op school werken om even allerlei dingen te doen. Dat is wel nodig namelijk.Zal ook wel een stukje rust meer in mijn hoofd geven.

In de 2de week van mijn vakantie gaan we lekker met z'n tweeen een weekje naar domburg toe.Ik heb er nu al zin in zeg. Gewoon even lekker niks en even weer energie bijtanken. Heerlijk.

Volgende week ga ik ook een dagje shoppen in nijmegen. Daar zit namelijk een zaak voor positiekleding voor grote maten. Dus daar eindelijk even zomerbroeken kopen.Ik heb nu namelijk alleen bruine of zwarte broeken die nog passen. En dat is niet echt prettig natuurlijk.

Monique wat fijn dat alles bij jou ook goed was meid, weet je al wat je gaat krijgen? Of wilde jullie het nog niet weten??

Nummer3 Ik heb soms ook het idee dat de kleine flink op m'n blaas aan het drukken is zeg. Dan moet ik echt ontzettend vaak naar de wc namelijk. Maar ja hoort erbij he.

Rosi ik vind het zeker leuk om bij de fontys te gaan. je helpt er studenten mee en zelf ben ik er ook weer blij mee om de kleine te kunnen zien. En hemelvaart is bijna. Jahoe.

Kinke wat leuk dat je je kleine al zo voelt schoppen zeg.  Echt gezellig lijkt me dat.

Mirjam en en hoeveel heb je nog verkocht gisteren?? Veel plezier vandaag met het begin van de babykamer.

Mamalijn zal zo eens kijken naar je aanvulling dacht dat ik alles al gehad had namelijk. En wat gaaf een jongentje.

Fijne dinsdag meiden

Liefs Rens

Mamalijn had het denk ik over het hoofd gezien, sorry ervoor. het staat er nu goed in.

groetjes rens
hallo hallo, even snel berichtje van mij. Heb het even te druk om uitgebreid te reageren.

Alles was goed bij de VK en de echo was ook goed. Alles erop en eraan, ha ha! Voor zover ze het konden zien wordt het een meisje, maar kreeg garantie tot aan de deur. Dus weet ik het nog niet zeker. Maarrr volgende week dinsdag krijg ik een echo waar ze alleen het geslacht gaan bepalen. Moet ik zelf betalen, maar dat heb ik ervoor over ;). Ben TE nieuwsgierig! Maar het allerbelangrijkste is dat alles goed was! Blij blij.

Probeer morgen wat uitgebreider te reageren.

liefs Floor
hoi!

rosi, mijn buik is echt al veel groter dan bij de vorige. volgens de echoman komt het doordat er meer vruchtwater is.

dus jij wilt nog wel een derde. lijkt me erg druk hoor, welk leuk natuurlijk. nou eerst deze maar. haha

mijn zoon is net 13 maanden, we hebben net vorige maand zijn 1e verjaardag gevierd. tis een heerlijk lief jongetje, hij is heeeeel voorzichtig. zal geen wildebras worden. houdt van knuffels en boekjes.

he renske, nog een paar dagen en dan ben je lekker vrij. heel gedenkwaardig, jullie laatste vakantie met zijn tweetjes!

floor, fijn dat de echo goed was! hele geruststelling he? en nu nog - zeker - weten wat het gaat worden, ga je het hier ook vertellen???

fijne avond nog allemaal, mamalijn
Hallo!

Hier nog even bericht; de echo gisteren was goed, gelukkig. De nieren waren iets aan de grote kant (moest gelijk aan zonnebloem denken:() maar het was nog wel binnen de norm en ze verwachten geen problemen. Ze vertelden wel dat als baby straks koorts krijgt zonder aanwijsbare reden dat we dan rekening moeten houden met blaasontsteking, omdat ze daar dan vatbaarder voor kunnen zijn...Nou ja, we'll see.

Verder hebben we kunnen zien wat het wordt, maar nee, we houden het geheim, ik vertel verder niks!;):o

Maar verder was het dus heerlijk te zien dat hersentjes, schedel (mooi rond!) maag, hartkamers, voeten en botten allemaal op de goede plek zitten. Ik was stiekum ook wel nerveus van te voren.

Daarna afspraak gehad met de VK, en dat was wel een achterlijk tiepje. Die vroeg hoe oud mijn zoon nu was (18 maanden) waarop ze geschrokken reageerde, "ohhh, dat is nog jong!.. dan ben je ook continue zwanger! , jeetje, nu alweer zwanger en nog een miskraam tussendoor ook...!!!":? 

Heb schuchter gereageerd dat we kennelijk erg vruchtbaar waren...maar zo erg is dit toch helemaal niet? Waar bemoeit dat mens zich mee? gelukkig was ze invalster. Maar zat wel met mond vol tanden. Was beetje overrompeld.

Rosi, heb jij vandaag de 20 weken echo? Hoe dan ook succes!

En ik las even snel (sorry, ik ben nog niet bij) dat er meerdere mama's zijn met al een kindje. mamalijn ook een zoon?

Leuk, spullies scoren op vrijmarkt. Ik heb niks gedaan, maar rust gepakt.  Ben deze zwangerschap druk, door mantelzorg voor mijn vader (huis verkopen, seniorenflat kopen, ziekenhuisonderzoeken etc) werk, en dreumespuber. Wel beetje veel, vandaar dat ik me nog niet zo goed durf te voegen in dit forum. Ben bang dat ik niet kan voldoen aan het vake schrijven en de band die dat weer schept. Afijn, stiekum kom ik al vaker kijken, en ik vind het ook wel leuk, maar hou dus nog wel even slag om arm.

Ik ben overigens nog niks aangekomen deze zwangerschap, maar drie kilo afgevallen. Volgens Vk had ik ook geen tijd om aan te komen (zie bovenstaande druk-schema) maar ze vertelde ook dat je lijf bij een eerste zwangerschap zich veel meer moet aanpassen (lees: aankomen) en bij een tweede dus minder. Tsja, ik weet niet of dat voor iedereen opgaat. Ik ben nog steeds ruim 10 kilo zwaarder dan ik was voordat ik zoon kreeg, dus reserves had ik nog wel :$ . Scheelt ook denk ik.

Ik ga maar eens werken....moet ook gebeuren!

Groetjes, Kinke!
Heyhey,

Waarschijnlijk doen we geen pretecho meer en blijft het dus een verrassing, maar misschien bedenken we ons nog. Erg druk hier met verhuizen en partnerschapsregistratie, dus heb er even niet meer over nagedacht.

@Tinkerbellen: vernoemen doen we maar niet, dan heet ze straks maria magdalena :D 

En we willen geen naam met een "M", omdat dat straks problemen oplevert met de post...heten we allemaal hetzelfde.

Hebben jullie trouwens ook dat je 's nachts niet meer makkelijk op je andere zij kan gaan liggen?? Ik probeerde afgelopen nacht om te draaien, maar baby'tje bleef net zo lang schoppen tot ik weer teruggedraaid was .

Zowiezo een erg bewegelijk kleintje, kan het heel vaak voelen bewegen en je kan het nu ook al heel goed zien aan de buitenkant (de schopjes bedoel ik, heel grappig)
Overigens ben ik ook pas 1 kilo aangekomen en het is mijn eerste kindje. buik groeit wel, maar krijg veel opmerkingen dat mijn gezicht zo is ingevallen, terwijl ik echt een stuk meer eet dan eerst
Rosi hoe was je echo???

Mamalijn, ja als ik het weet dan vertel ik het hier op het forum. Dan ben ik natuurlijk veel te trots .

Floor
kinke: fijn zeg dat ook jullie echo goed was!

wat een vreemde opmerking van je vk. hier is zoon net 1 jaar (13 maanden) en ik ben 21 weken zwanger. ieder bepaalt gelukkig toch voor zichzelf wanneer er nog een kindje mag komen (en of er nog een kindje zal komen). kan me voorstellen dat je even geen tekst had (ja, later thuis natuurlijk wel he , heb ik tenminse in zulke situaties).

geeft niets toch dat je af en toe es kijkt en meeleest. voel je niet verplicht anders is de lol er toch zo af.

denna: ben je nu aan het verhuizen? lekker nog op tijd. wij kunnen pas eind juni/begin juli. pff kan ik lekker op een stoel zitten aanwijzen waar ik alles wil hebben :P

je hebt zeker een beweeglijk kindje. wel prettig toch? dan weet je dat íe het goed doet!

rosi: hoe was je echo?

floor: ben je voor de eerste keer zwanger?

lees jullie verhalen wel weer! groet, mamalijn
floor: ik las het al in het prachtige schema! je eerste kindje! spannend hoor
hoi hoi allemaal,

een heleboel excusses....dat ik al een tijdje niks van me heb laten horen.ben erg druk op mijn werk. werk nu ook meerdere uren. zolang ik het nog kan vol houden wil ik nu veel uren maken , want die kan ik straks weer omzetten in vrije tijd .

en de vrije tijd voor nu is niet extra nodig zolang ons zoontje er niet onder lijd.

het gaat met mij prima, de schopjes beginnen steeds krachtiger te worden en de buik groeit mooi....

9 mei gaan we voor de 20 weken echo, super spannend, ook omdat ik misschien een verhoogt risico loop dat er iets met 1 of ander orgaan aan de hand kan zijn. ( meting van de nekplooi heeft hier weer invloed op)...

ach ja zo houd het nooit op . tot overmate van ramp constateerde ik  vorige week woensdag de 5e ziekte bij mijn zoontje ,het heerst bij hem in de klas. ik moest gelijk bloed laten prikken  en morgen kan ik bellen voor de uitslag. heb nog nooit zo'n dramatische 18 weken mee gemaakt. we vallen van het ene in het andere...hopen dat dit het laatste vervelende dingetje zal zijn.

verder heb ik gelezen dat het met iedereen goed gaat nu.... vind het allemaal erg leuk om te lezen dat we eigenlijk allemaal hetzelfde reageren... eerst  ziek & moe en op dit moment kunnen we allemaal de hele wereld aan!! dat gaat dan weer zo'n 3 maanden goed en dan zijn we weer met ons allen moe en hebben we geen zin meer in die te grote buik!

@renske je mag in het schema mijn leeftijd ook wel toevoegen als je wilt...31 zeggen de cijfertjes.

groetjes en tot snel *;
@renske

we weten al dat het een meisje wordt (vlokkentest gehad) , dus dat mag je ook noteren in het schema als je wilt.

groetjes leoni
Even een snel berichtje. Mijn moeder is net de deur weer uit. Twee dagen lang flink lopen verven. De babykamermeubels zien er strak wit uit, nu nog even goed drogen en dan kan de boel in elkaar worden gezet. Ook nog even wat lopen shoppen. Matrasje enzo, helemaal leuk. Gisteren ook nog een nieuwe fiets gekocht. Zag een leuke in het hema krantje staan. Ben er direct heen gehold (hema = om de hoek) en binnen 10 minuten stond ik ermee buiten. Geen idee of het kwalitatief een fantastische fiets is, maar hij zag er zo leuk uit en het is zo'n moederfiets. Die van mij staat op instorten, dus moest wel een andere. Ben dol op van die impulsieve aankopen. Heb dat niet vaak, maar soms...:D voel me nu een beetje blut. Best duur een kindje op komst.

Morgen even er tussen uit. We gaan twee daagjes naar texel, hotelletje geboekt. Heb er wel even zin in.

Oh ja, gisteren nog even voor controle geweest, alles zag er goed uit. Het kindje had de hik, dat klonk wel grappig.

Oh ja, en ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor een 3d echo. Ik wil zo graag een video opname hebben van ons kindje. Dan maar een pretecho. Ergens eind mei (weet even niet uit mijn hoofd welke datum).

Nu snel slapen, ben een beetje duf!

groetjes!
Hoi allemaal,

De echo was heel goed vandaag! Het kindje zat rond het gemiddelde voor wat betreft de groei van het beentje, de hoofdomtrek, de buikomtrek en het gewicht. Ook zagen alle organen en de ruggenwervels en de hersenen er goed uit. Dus dat is weer een grote opluchting. Het kindje maakte het de echoscopistes wel moeilijk want het was erg beweeglijk steeds. Dat is tot nu toe bij elke echo zo geweest. En ook voel ik de hele dag door best veel schopjes, dat komt ook doordat de placenta nu aan de achterkant ligt.

En verder was mijn voorgevoel (en 2 van mijn dromen) ook juist, want het was overduidelijk te zien dat wij weer een jongetje krijgen! Heel erg leuk vinden we dat. We houden natuurlijk een kleine slag om de arm, maar ik denk dat de kans dat het toch een meisje is wel erg klein is, zo duidelijk zagen we het piemeltje en de balletjes steeds zitten. Hij zat er ook goed voor met zijn benen in boedha-houding.

Renske, lekker hoor bijna vakantie! Wij gaan over ruim drie weken naar New York voor een week, naar mijn broer. Ik heb er ook heel veel zin in. Ons zoontje gaat niet mee, aan de ene kant lijkt me dat best moeilijk, maar aan de andere kant ook wel weer heel lekker om met z'n tweetjes een weekje eruit te zijn.

Floor, leuk hoor een meisje. Moeilijk te zien dus. Maar het belangrijkste is dat het er goed allemaal uit zag!

Mamalijn, ik heb ook een veel grotere buik nu. En inderdaad eerst  maar eens zien hoe het gaat met 2 kindjes hoor. Jij dus ook een lief en rustig jongetje. Hoewel ons zoontje wel ondernemend is, is hij ook voorzichtig en echt heeel lief!

Kinke, pfff wat een stomme opmerking zeg van die vk. Straks zit er ongeveer 2 jaar tussen toch, dat is toch helemaal niet zo weinig? Bovendien is er volgens mij voor alles wel iets te zeggen, wat meer tijd ertussen is misschien rustiger voor je lichaam, minder tijd ertussen is eerst drukker maar de kinderen hebben wel heel veel aan elkaar en je hebt ze vla achter elkaar op school. Nou ja, waar bemoeit ze zich eigenlijk mee!

En af en toe even schrijven is toch ook heel gezellig?

Gelukkig dat je echo goed was! Nou ben ik wel benieuwd hoor wat je gaat krijgen.

Denna, jouw kindje heeft dus duidelijlk meer voorkeur voor een bepaalde zij haha. Ik kan het me nog wel herinneren toen ik van mijn zoontje zwanger was, dat hij ook als een gek begon te schoppen als ik op mijn zij lag (op het laatst moet je wel omdat buik en rug echt niet meer lukt). Het leek wel een disco af en toe daarbinnen haha.

Spanened leonie, de vijfde ziekte. Ik maak me er ook wel zorgen, ik had me laten testen en heb het nog niet gehad. De verloskundige zei wel dat hoe verder in je zwangerschap hoe minder risico op ernstige beperkingen. Maar toch, klein risico op een kleine beperking is ook al niet leuk. Succes hoor!

Fijn Mirjam, het kamertje lekker af. En heerlijk 2 daagjes eruit. Geniet ervan, het blijft mooi weer!

Ik ga snel slapen, xx Rosi
Ha die meiden,

Wat zitten we op een lekker punt in de zwangerschap he? De misselijkheid/moeheid/beroerdheid zijn over (toch?) en de buik is nog niet te dik. En onwijs spannend allemaal, die echo's, is het gezond? is het een jongen/meisje? En alle aankopen doen enzo. Errug leuk allemaal! Ik hoor van veel mensen dat ik straal, en zo voel ik me ook wel.

@ Rosi, wat leuk een jochie! En wat heerlijk dat ie goed gezond lijkt! (valt er toch een last van je af he). Grappig dat je al een voorgevoel had. Dat had ik ook en het bleek te kloppen.

@ Mirjam, tsja, duur he al die babyspullen. Man, wat valt daar een geld in te verdienen volgens mij. Veel plezier op Texel. Nog even lekker genieten met zijn tweetjes.

@ Leonietje, Superspannend voor jou de echo. Hopelijk is alles goed! Beterschap met je zoontje.

@ Mamalijn, jij krijgt dus een tweede jochie? Leuk hoor!

@ Kinke, wat een typische opmerking van die vk. Wat heeft zo'n persoon daar in godsnaam mee te maken. En daarnaast, zo extreem is het nou ook weer niet. Moet je nu trouwens nog een keer extra terug voor die niertjes, of is het toch binnen de norm?

@ Floor, ha, jij bent net zo'n nieuwsgierig aagje als ik. Lekker handig van je kindje om niet even tussen de beentjes te laten kijken, haha. Dus je zit nog in spanning. Wanneer moet je weer terug?

@ Denna, dus jullie laten het een verrassing jongen/meisje. Ik zou het niet kunnen, maar het is straks zeker een leuke verrassing! Leuk he, die schopjes. Ik vind het zo'n leuk gevoel! M'n vriend heeft 'm nu ook voor het eerst gevoeld.

@ Renske, lekker op vakantie met z'n tweetjes. En positie-zomer-shoppen! Ik prop mezelf nog in gewone zomerrokjes, maar eigenlijk kan het echt niet meer. Moet ook maar weer shoppen!!!! hihi, vind ik helemaal niet erg hoor.

Ben ik niemand vergeten???? Anders: sorry!!!! Maar ik lijd af en toe aan zwangerschapsdementie ;)

Met mij alles goed. We zijn aan het klussen in de babykamer en hebben vandaag een commode gescoord bij de Prenatal. Ik wist precies welke ik wilde hebben, bleken ze alleen nog maar een showmodel te hebben, hebben we 'm voor 100 Euro goedkoper. JOEPIE!! Mijn schoonouders zijn het wiegje aan het opknappen waar vriend en vriends vader nog in hebben gelegen. We zijn nu meer met de basis bezig, zeg maar, maar heb nu al zin om assecoires te shoppen!!! Wat heb je een leuke spulletjes.

Voor de rest zwijmel ik weg bij elk klein jongetje wat ik tegenkom op straat!! Zag er vanmiddag 1 in een klein tuinbroekje, zwijmeldezwijmel. Geen nieuwtjes verder!!! Dag lieve meiden, xxxx Kes p.s. voor het schema: het is dus een jochie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven