zijn ex-vriendinnetje

21-05-2009 22:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds kort ben ik terug bij mijn ex. Wat de meningen daarover zijn laat ik liever buiten beschouwing . Punt is dat ik nog steeds heel gek op hem ben (altijd ben gebleven) en ik hem en ons graag een nieuwe kans wil geven.

Hij is toendertijd degene geweest die besloten heeft dat, ondanks dat we nog steeds van elkaar hielden, we niet meer samen door moesten gaan. We zouden teveel verschillen in wat we met ons leven wilden. Ik was er kapot van (hij ook). (3 jaar relatie gehad, half jaar samen gewoond)

We zijn nu drie maanden op weg en het voelt erg goed.

Wat is nu het probleem? Hij heeft in die anderhalf jaar een soort van vriendinnetje gehad. (iets meer dan een one-night-stand). Ik vind het heel moeilijk om daar niet aan te denken. Ik wil dat graag een plekje geven zodat ik kan genieten van de dingen die nu zo fijn zijn. (ik weet dat het toen uit was maar het is heel naar om te weten dat iemand anders met degene naar bed is geweest waarvan ik altijd ben blijven houden)

We hebben het al meedere malen besproken, hij weet dat ik het moeilijk vind maar zegt dat juist door haar en door meedere dingen die gebeurd zijn in die anderhalf jaar hij besefte dat het belangrijkste in zijn leven er niet meer was: 'ik'. Hij zegt nu dat hij met mij oud wil worden (iets wat hij eerder in die drie jaar nog nooit heeft durven te zeggen). En dat we gewoon aan onze 'problemen' moeten blijven werken.

Weet iemand hoe ik met zijn ex-vriendinnetje om moet gaan? Of de nare bijgevoelens die ik erover heb. Ik heb het gevoel dat hij voor mij wil gaan... maar er is wel een ander meisje met mijn kerel naar bed geweest...

Liefs
Is hij voor jou de enige met wie je ooit naar bed bent geweest?
Ik denk dat het wel belangrijk is dat je dit z.s.m. een plekje geeft. Hij kiest voor jou!! En jij voor hem!! En dat is het belangrijkste. Heb je ook moeite met zijn ex-vriendinnetjes van voor jullie relatie?

Eigenlijk wel "mooi" dat hij door de dingen die gebeurd zijn is gaan inzien dat hij met jou verder wil! Zo kun je het ook bekijken, wanneer hij waarschijnlijk niet met haar was 'geweest', dan had hij dat misschien nog niet eens ingezien! Dus eigenlijk heeft de situatie je alleen maar goed gedaan!

Tuurlijk moet je aan je relatie werken, maar dat moet altijd, het is een werkwoord (hoorde ik laatst over trouwen, maar dat geldt ook voor je relatie!). Als jullie samenwerken komt het goed!!

Meis, geef het z.s.m. een plekje en geniet van het feit dat jullie weer samen zijn!
Heeft hij contact met dat meisje? En denk je dat hij haar mist?
quote:Teigera schreef op 21 mei 2009 @ 22:28:

Is hij voor jou de enige met wie je ooit naar bed bent geweest?Goede vraag! ben ook wel benieuwd naar dat antwoord!
hi, natuurlijk niet. En idd ik heb die anderhalf jaar ook niet als kluizenaar geleefd. Ik ben ook absoluut niet boos oid. Ik vind het alleen moeilijk om er niet aan te denken dat hij met haar daar zo lekker seks heeft gehad. Ik wil er iig normaal mee om kunnen gaan en me niet rot voelen...ons weer speciaal vinden. (misschien heb ik ook helemaal wel geen recht om me er naar over te voelen maar toch doe ik het)

Scheelt al wel door een nuchtere vraag terug te stellen...tx
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Wij hadden alleen de eerste keer maar 6 maanden. Nu inmiddels al weer ruim 10.

Ik heb alleen helaas geen tips voor je. Ik kan nog steeds de naam van die "tussenvriendin" niet horen en als ik haar tegenkom wisselen we een blik en negeren elkaar verder. Hij weet dat ik er moeite mee heb en vindt het terecht dat ik hem soms afkap als ik vind dat haar naam te vaak valt. Verder vind ik voornamelijk dat ik me er overheen moet zetten. Er zijn wel meer exen (die ik overigens niet ken), so what?
Laat het los en geniet van elkaar!

ps; ik weet er alles van
Frankly my dear, I don"t give a damn
Stap er overheen, want anders hebben jullie geen toekomst samen.Wat had je dan gedacht, dat hij in die 1,5 jaar celibatair geleefd heeft?

Kom op zeg, je krijgt nog genoeg issues voor je kiezen om het hem moeilijk mee te maken.

Nah, ik zeg toch maar dat jij je niet aan moet stellen en blij moet zijn met dat het nu weer goed is.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:lieve_snoetje schreef op 21 mei 2009 @ 22:16:

Hallo,

Sinds kort ben ik terug bij mijn ex. Wat de meningen daarover zijn laat ik liever buiten beschouwing . Punt is dat ik nog steeds heel gek op hem ben (altijd ben gebleven) en ik hem en ons graag een nieuwe kans wil geven.

Hij is toendertijd degene geweest die besloten heeft dat, ondanks dat we nog steeds van elkaar hielden, we niet meer samen door moesten gaan. We zouden teveel verschillen in wat we met ons leven wilden. Ik was er kapot van (hij ook). (3 jaar relatie gehad, half jaar samen gewoond)

We zijn nu drie maanden op weg en het voelt erg goed.

Wat is nu het probleem? Hij heeft in die anderhalf jaar een soort van vriendinnetje gehad. (iets meer dan een one-night-stand). Ik vind het heel moeilijk om daar niet aan te denken. Ik wil dat graag een plekje geven zodat ik kan genieten van de dingen die nu zo fijn zijn. (ik weet dat het toen uit was maar het is heel naar om te weten dat iemand anders met degene naar bed is geweest waarvan ik altijd ben blijven houden)

We hebben het al meedere malen besproken, hij weet dat ik het moeilijk vind maar zegt dat juist door haar en door meedere dingen die gebeurd zijn in die anderhalf jaar hij besefte dat het belangrijkste in zijn leven er niet meer was: 'ik'. Hij zegt nu dat hij met mij oud wil worden (iets wat hij eerder in die drie jaar nog nooit heeft durven te zeggen). En dat we gewoon aan onze 'problemen' moeten blijven werken.

Weet iemand hoe ik met zijn ex-vriendinnetje om moet gaan? Of de nare bijgevoelens die ik erover heb. Ik heb het gevoel dat hij voor mij wil gaan... maar er is wel een ander meisje met mijn kerel naar bed geweest...

Liefs

Je bent net 3 maanden samen en er is nu al iets dat je dwars zit en voor onrust zorgt. Een heel natuurlijk verschijnsel genaamd ex. Hij leefde toen zonder jou, dus hoe bedoel je; jouw kerel. Een mens is altijd van zichzelf. Helemaal als het uit is. Hij ging gewoon verder met zijn leven en daar horen relaties bij. Niets mis mee. Ik denk dat je je daar niets van aan moet trekken en het al helemaal niet op jezelf moet betrekken. Kun je dit niet loslaten? Dan moet je een maagd zoeken.

Hij vindt dat jullie aan jullie problemen moeten blijven werken. Binnen 3 maanden hebben jullie alweer problemen? Leuke relatie. En hoe zit het met de verschillen tussen jullie? Ben jij of is hij ineens vanalles anders gaan zien?

Ben je terug met hem omdat je het nog niet helemaal verwerkt had, en in je hoofd hebt zitten dat het jouw kerel is? Of is het met hem écht leuker dan zonder hem (vooropgesteld dat je leven zonder hem ook eerst leuk moet zijn voordat je het met iemand anders echt leuk kunt hebben)?

Kortom, ik snap niet waarom je dit door wilt zetten als je binnen 3 maanden al gedoe en onzekerheid ervaart. Ik snap eigenlijk nog minder waarom je hier over nadenkt.
p.s. ik moet wel zeggen dat de beslissing om uit elkaar te gaan van HEM uit kwam. Ik ben altijd van hem blijven houden, en het heeft me veel pijn gedaan dat we uit elkaar gingen. In mijn ogen heb ik geprobeerd om hem te vergeten, verder te gaan met mijn leven. Dat ging zo goed en kwaad als het ging.

Doe ik er dan gewoon te moeilijk over? Ik hield nog steeds van em...toch echt niet gaaf als je weet dat ie met een ander in bed ligt.
Hoi Madhe,

omdat ik van hem hou en hij een bijzondere en leuke aanvulling is op mijn leven. ik heb het ervoor over deze ervaringen met hem te delen. en ik wil ons deze kans geven. Vraag alleen hoe ik die gedachten kan uitzetten. Ik vind nl dat hij het recht had om lekker te doen waar hij zin in had. Dit is iets wat ikzelf op wil lossen.
tja, je meet met twee maten. Snap je gevoelens wel, maar zolang jij weer elke avond naast hem kruipt..... Ze is vast niet blij dat jullie weer samen zijn, dus ze heeft het er vast nog moeilijker mee........
quote:lieve_snoetje schreef op 21 mei 2009 @ 22:36:

p.s. ik moet wel zeggen dat de beslissing om uit elkaar te gaan van HEM uit kwam. Ik ben altijd van hem blijven houden, en het heeft me veel pijn gedaan dat we uit elkaar gingen. In mijn ogen heb ik geprobeerd om hem te vergeten, verder te gaan met mijn leven. Dat ging zo goed en kwaad als het ging.

Doe ik er dan gewoon te moeilijk over? Ik hield nog steeds van em...toch echt niet gaaf als je weet dat ie met een ander in bed ligt.Ja je doet er gewoon (te) moeilijk over.
quote:lieve_snoetje schreef op 21 mei 2009 @ 22:40:

Hoi Madhe,

omdat ik van hem hou en hij een bijzondere en leuke aanvulling is op mijn leven. ik heb het ervoor over deze ervaringen met hem te delen. en ik wil ons deze kans geven. Vraag alleen hoe ik die gedachten kan uitzetten. Ik vind nl dat hij het recht had om lekker te doen waar hij zin in had. Dit is iets wat ikzelf op wil lossen.

Hoe je die gedachten uit kunt zetten? Door ergens anders aan te denken. Door jezelf te stoppen als het in je opkomt. Want wat heeft het voor zin? Het is nog eens verleden tijd ook nog, én het zijn jouw zaken niet.

Hij had inderdaad het recht om te doen waar hij zin in had. En even voor de duidelijkheid, dat heeft hij natuurlijk nog steeds. Als jullie elkaar daarin belemmeren horen jullie uiteindelijk nog niet samen, maar dat is misschien een ander onderwerp.

Als jij denkt dat je dit zelf kunt oplossen, dan moet je je vriend er ook niet gek om zeuren. Zomaar even een tipje tussendoor. Maar denk je dat hij hier niets van merkt? Ben je misschien bang (dat komt in me op door hoe je het benoemd 'iets meer dan een ons, soort van vriendinnetje'), dat hij met haar serieuze intenties had? Dat hij nog om haar geeft? Ben je bang dat hij nog wel eens aan haar denkt? Hoe zeker weet jij dat hij deze keer wel bij jou blijft? Is dat wat je dwars zit?
Praat erover, laat hem weten dat het je dwars zit. Maar op een gegeven moment moet je er gewoon mee leren leven (erover door blijven zeuren gaat je niet helpen).

Ik wist op een gegeven moment wel zeker dat hij voor mij ging, maar twijfelde nog over haar. Dat heb ik hem toen gewoon gevraagd (of zij misschien nog iets met hem wilde). Toen dat niet zo bleek te zijn was dat een opluchting.

Hebben ze nog contact? En op wat voor manier zijn ze uit elkaar gegaan?
quote:j22 schreef op 21 mei 2009 @ 22:44:

Hebben ze nog contact?

Wou ik ook weten, lijkt me wel relevant
Ik heb exen en scharrels in mijn vorige relatie ook een te grote plaats gegeven.

Was bang dat ze nog steeds een grote rol in zijn leven speelden en het begon bijna een obsessie te worden.

Kijk daar voor uit. Maak haar niet groter dan ze is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoi, denk dat ik er te moeilijk over doe. Zoals Madhe ook al aangeeft ben ik nog wel afwachtend in zijn overtuiging dat hij deze keer met me verder wil. Het is fout gegaan ooit en die pijn wil ik liever niet nog een keer. Ik ben er niet bang voor dat hij nog om haar geeft, ik weet dat hij echt van me houdt.

Zoals hij zijn 'realtie' met haar verwoordde: Ja, leuke meid maar het was niks, we pasten niet bij elkaar en ik vraag me af hoe het zo ver heeft kunnen komen. Ze is nog steeds een leuke meid, maar niks voor mij. Ze mist veel tov jou :D

Ze hebben ook geen contact meer. Als ze al bij elkaar waren zijn ze uit elkaar gegaan door een telefoontje/mail. Besloten dat het niets werd.

Ik word ook gek van mezelf idd ik wil zo NIET blijven zeuren over haar etcetc. Want hoe meer ik erover zeur hoe minder kans op slagen van onze relatie!! (vandaar dat ik tegen jullie zeur haha)
tja, dan zou ik hier ook mee stoppen en lekker tegen hem aankruipen.........
Ik kan je wantrouwen wel begrijpen. Want hij heeft het destijds niet voor niets die beslissing gemaakt om jullie relatie te beeindigen. Als je over bepaalde dingen nog inzit, praat er dan met hem over. Ik vind dat ook je goed recht. Hij is diegene die het destijds heeft uitgemaakt en hij wil nu verder met jou. Dus hij mag zich best aan jou bewijzen, oftewel zijn beste beentjes laten zien! Dus wacht zijn initiatief en aandacht soms best maar af!

Voor mij het is uit=uit. Dus iemand hoeft na 1,5 jaar niet meer bij mij aan te kloppen.(ben ik echt klaar mee!) Alhoewel wat mij ouders wel eens zeiden:

"oude liefde roest niet"
quote:lieve_snoetje schreef op 21 mei 2009 @ 22:34:

Ik vind het alleen moeilijk om er niet aan te denken dat hij met haar daar zo lekker seks heeft gehad.

Jullie hebben dit toch niet zo uitvoerig besproken? Of is dit jouw idee? Maar zou je het minder erg vinden wanneer ze gigantische slechte sex hebben gehad?

Wil écht niet weten hoe de sex tussen mijn vriend en zijn ex was!

Wees blij dat hij voor jou gekozen heeft en geniet ervan!
@ Calvijn1, dat heb ik dus ook gedaan en daarom verrassend om te lezen dat jij eigenlijk hetzelfde om handen hebt gehad. Was overigens in een vroegere relatie en daarin was zijn ex echt een obsessie voor mij. En ik had echt geen enkele reden daartoe. Dus TO: Probeer het van je af te zetten, je kwelt namelijk alleen jezelf. Ik begrijp dat het moeilijk is om los te laten maar probeer het anders kan je niet samen verder.
haha, nee idd niet uitvoerig besproken en idd je gaat dan voor het gemak altijd van het ergste uit. Ik wilde wel weten of hij het veilig had gedaan...en toen was het antwoord jawel maar doordat ik teveel had gedronken ging het niet allemaal echt soepel.

Kon toen wel door de grond zakken.

Maar er zijn twee dingen die ik kan doen:

1. Met de relatie kappen

2. Ervan genieten en met die onzekere gedachten kappen.

Ik ga voor het 2e want het is echt fijn om weer samen te zijn, heb hem gemist.
Kleine tip: laat het gaan. Stel je eens voor dat je vriend er elke keer aan gaat denken hoe jij met andere kerels was, of je dan ook zo zoende als bij hem of dat ene dingetje deed, of of of enz enz... Hierin mag je best wat makkelijker zijn: hij is nu met jou, wat geweest is, is niet meer. Klaar. Hij vindt jou kennelijk het leukst!

Heel simpel gewoon er niet meer aan denken. Iedere keer dat je er toch een klein beetje aan denkt: nagels in je vingers drukken, zodat t even zeer doet. Leer je t wel af . En NIET aan je vriend vragen stellen over haar, dat gaat je niks aan en je maakt het jezelf alleen maar moeilijker, want als het al een onzeker punt voor jou is is de kans groot dat hij iets "verkeerd" zegt.
anoniem_64b2e5ab4f6dd wijzigde dit bericht op 21-05-2009 23:03
Reden: tikfoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven