Zeuren?

15-04-2021 10:30 56 berichten
Hallo allemaal,

Mijn vriend vind dat ik zeur als ik hem vraag wanneer ik hem weer zie.
Ik hou van een beetje duidelijkheid bijv. Maandag om 14 uur ben ik bij je. Maar het is altijd ik weet het niet of je ziet me morgen.
Nu ruzie gehad aan de telefoon en hij zei dat ik er ff in kon stikken.
Hij vind ook dat ik hem teveel app maar ik app hem alleen als ik wat te vertellen heb of wat liefs, wat hij uit zichzelf amper doet. Me überhaupt op de hoogte houden.
Zijn zoon is er 2 avonden per week en ik moet dan maar afwachten of ik hem daarna nog zie.
Word er super onzeker van.
Waarom hangt een man de telefoon op en negeert dan elke vorm van contact?

Wat vinden jullie fijner en wat kan ik doen aan mijn vriend en zijn manier van communiceren?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat leukers gaan doen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Hij is je aan het conditioneren.
Híj bepaalt wanneer jullie elkaar zien en spreken en waar dat dan over mag gaan - en hij leert jou dat jij geen verwachtingen mag hebben van hem.
DrMcNinja schreef:
15-04-2021 10:59
We horen zijn kant niet hé. Wat voor TO "als ik wat meemaak en wat liefs te zeggen heb" is, kan ook spam zijn van het kaliber: ik heb boodschappen gedaan. Ik ben naar Starbucks geweest. Een vrouw in de tram had raar haar, etc. Als ik aan het werk ben word ik daar ook kriegelig van. Daarnaast, geen idee natuurlijk op welk moment er zo bot gereageerd werd.

Beetje advocaat van de duivel spelen hier.

Ik wil wel het sentiment herhalen dat het klonk alsof we hier te maken hadden met 16-jarigen tot de kids in beeld kwamen.

Eens en ook eens met de rest die zeggen dat jullie geen match zijn.
hamerhaai schreef:
15-04-2021 11:22
Jullie passen niet bij elkaar. Jij wilt duidelijkheid en bevestiging van hem. Hij houdt van zijn vrijheid en van spontaniteit.

Niemand is fout, gewoon verschillende levensinstellingen.

Kies een partner die beter bij je past. Of nog beter, kies voor je eigen leven. Een partner moet een aanvulling zijn. Wil hij afspreken en jij hebt andere plannen, jammer dan. Belangrijk is dat je voor je eigen agenda kiest. Hij is in jouw ogen niet duidelijk, prima, dan kies jij je eigen plan.
Helemaal eens.
Bovendien dacht ik dat je 16 was. Maar waarschijnlijk ben je 36 ofzo.
Je vriend heeft een zoon (hoe oud? Ik heb niet alles gelezen), ik neem aan dat hij daar tijd in wil steken en het niet afraffelen omdat hij nog naar zijn vriendinnetje wil.
Ik ben ook geen grote apper/beller en zou jou best claimerig over vinden komen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Geen match inderdaad.

Die onzekerheid van jou snap ik niet helemaal. Moet hij jouw appjes beantwoorden, zodat jij een bevestiging krijgt dat hij om je geeft?

Vind het overigens niet netjes dat hij niet in staat is om fatsoenlijk afspraken te maken over wanneer jullie elkaar gaan zien, maar dat is in mijn ogen een andere discussie.

En waar ging de ruzie over? Over dat hij te weinig aandacht aan je geeft volgens jou, over zijn slechte agenda management..? Over een combinatie van die dingen? :)

Je hoeft er geen antwoord op te geven, ik denk dat jullie behoeften in een relatie gewoon wat anders liggen, maar dit waren gewoon wat vragen die in mij opkwamen haha.
Hoe lang zijn jullie samen, TO? En is dit je vriend zijn normale gedrag of maakt hij momenteel een drukke / stressvolle tijd door en heeft hij je expliciet gevraagd om hem tijdelijk wat meer ruimte te gunnen?

In het eerste geval zou ik het, als ik jou was, uitmaken (jullie hebben te verschillende behoeftes / verwachtingen). In het tweede geval zou ik hem de gevraagde ruimte geven (mits je begrijpt waarom hij die nodig heeft en het inderdaad een tijdelijke situatie is).
Spring1984 schreef:
15-04-2021 10:30

Ik hou van een beetje duidelijkheid bijv. Maandag om 14 uur ben ik bij je. Maar het is altijd ik weet het niet of je ziet me morgen.

Hij vind ook dat ik hem teveel app
Ik zou eerlijk gezegd ook een beetje kriegel worden van hoe laat kom je morgen...;.
Waarom is je ziet me morgen niet goed genoeg? En dan tegen de tijd dat hij wil komen stuurt hij een appje ik ben er om .... uur.
Je kan niet altijd een dag van te voren al plannen hoe laat je ergens kan zijn. Wel voor de verplichte afspraken als de dokter en de tandarts maar gewoon voor de gezelligheid is je ziet me morgen ook goed genoeg. Ik ben toch de hele dag thuis dus ik zie wel wanneer je aan belt.

Teveel appen is volens mij een echt vrouwending, mannen doen dat nou eenmaal een stuk minder is mijn ervaring.
Leg de lat wat hoger, TO.
Iemand die je als stront behandelt, is geen verrijking voor je leven.
Hij heeft de macht, want jij wordt hier onzeker door, en dat voelt hij.

Ik gun je dat je in plaats daarvan denkt: ik heb recht op een man die mij net zo graag spreekt en ziet als ik hem, en die me het gevoel geeft dat ik belangrijk ben.

Toevoeging: En ja, die zijn er!
Ik zou gewoon even allebei duidelijk maken hoe je wil communiceren, wat vind hij teveel geapp, 1x om de paar dagen, 1 x per dag, meerdere keren per dag? Weet hij dat een tijdstip belangrijk is voor jou? Hoe vaak kunnen en willen julle elkaar zien of spreken, krijgen jullie dat met wat compromissen over en weer op een lijn dan kun je door maar liggen jullie behoeftens mijlen ver uit elkaar dan gaat het niet matchen.
Sherry750106 schreef:
15-04-2021 12:21
Ik zou eerlijk gezegd ook een beetje kriegel worden van hoe laat kom je morgen...;.
Waarom is je ziet me morgen niet goed genoeg? En dan tegen de tijd dat hij wil komen stuurt hij een appje ik ben er om .... uur.
Je kan niet altijd een dag van te voren al plannen hoe laat je ergens kan zijn. Wel voor de verplichte afspraken als de dokter en de tandarts maar gewoon voor de gezelligheid is je ziet me morgen ook goed genoeg. ik ben toch de hele dag thuis dus ik zie wel wanneer je aan belt.

Teveel appen is volens mij een echt vrouwending, mannen doen dat nou eenmaal een stuk minder is mijn ervaring.
Ik niet, ik heb een leven.
Lillybit schreef:
15-04-2021 13:30
Hahaha, nou inderdaad.

Hoezo is het raar als je een dag en een globale tijd wil afspreken met je geliefde, waar je niet mee samenleeft?
Sherry750106 schreef:
Je kan niet altijd een dag van te voren al plannen hoe laat je ergens kan zijn. Wel voor de verplichte afspraken als de dokter en de tandarts maar gewoon voor de gezelligheid is je ziet me morgen ook goed genoeg. Ik ben toch de hele dag thuis dus ik zie wel wanneer je aan belt.

Omdat je dan je leven wachtend en smachtend doorbrengt, terwijl je ook iets zou kunnen doen wat jíj zo inplant.
Ik heb ook mensen in mijn leven die weigeren om zich aan een tijdstip te committeren. Ik heb dat opgelost door zelf een tijdsvlak af te geven. Dus: ik wil tussen 12.00 en 16.00 nog iets doen, dus laat even weten of je ervoor of erna komt.
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
We zijn beide 37 jaar.
De ruzie is nog verder opgelopen en ben er klaar mee.
Ik app hem helemaal niet veel, 2 a 3 appjes op een dag als we elkaar niet zien.
Maar ik vind het storend dat hij niet gewoon duidelijk is.
Hij wil rust maar is er wel voor anderen, als ik iets vraag niet.

Ik laat hem nu lekker met rust zoals hij wil want ik dring met helemaal niks tot hem door. Normaal praten lukt niet.
Heb er op deze manier geen zin meer in.

Ps: we zijn 1,5 jaar samen en dit is de 4de keer dat dit voorkomt.
Luci_Mster2 schreef:
15-04-2021 14:07
Hahaha, nou inderdaad.

Hoezo is het raar als je een dag en een globale tijd wil afspreken met je geliefde, waar je niet mee samenleeft?
Nou dat vraag ik me dus af. Een ongeveer tijd. Hoeft echt niet zo te zijn van je bent hier om 18:07. Gewoon ik kom tussen 18 en 18:30 is al genoeg.
Sherry750106 schreef:

Kijk, en dat kan nou net de mismatch zijn. Ik begrijp juist weer heel goed dat to iets meer informatie wil dan 'ik kom morgen'. Wat is dat? 10.00 uur? 18.00 uur? 21.00 uur? Ik ben naar alle waarschijnlijkheid ook de hele dag thuis, maar weet toch graag iets meer. Ik had vroeger eens zo'n vriend die dat ook zo deed, en dan heel verontwaardigd zijn, zo van 'ja maar je bent toch thuis? Dan maakt het toch niet uit?' Nee, het komt heus niet op een kwartiertje, maar ik wil op zijn minst een grove indicatie.
In ieder geval is het duidelijk dat ze niet bij elkaar passen.
bia-pia schreef:
15-04-2021 14:13
Omdat je dan je leven wachtend en smachtend doorbrengt, terwijl je ook iets zou kunnen doen wat jíj zo inplant.
Ik heb ook mensen in mijn leven die weigeren om zich aan een tijdstip te committeren. Ik heb dat opgelost door zelf een tijdsvlak af te geven. Dus: ik wil tussen 12.00 en 16.00 nog iets doen, dus laat even weten of je ervoor of erna komt.
Nou, inderdaad.
Ik heb een broer die zo is, die zegt bijvoorbeeld 'ik kom na het eten', en dan komt hij om half tien. Ja, dat is na het eten inderdaad, maar dat wil ik niet. Ik pas me daarop aan door bijvoorbeeld eerder naar hém toe te gaan dan hem naar mij te laten komen, zoiets. Ik kan daar niet tegen. Ja, dat zal de mensen die daar wel tegen kunnen wel tegen de haren in strijken, maar ik heb graag een tijdstip. En dat je er dan ook ongeveer op dat tijdstip bent, plus of min een halfuurtje of zo.
Spring1984 schreef:
15-04-2021 14:45
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
We zijn beide 37 jaar.
De ruzie is nog verder opgelopen en ben er klaar mee.
Ik app hem helemaal niet veel, 2 a 3 appjes op een dag als we elkaar niet zien.
Maar ik vind het storend dat hij niet gewoon duidelijk is.
Hij wil rust maar is er wel voor anderen, als ik iets vraag niet.

Ik laat hem nu lekker met rust zoals hij wil want ik dring met helemaal niks tot hem door. Normaal praten lukt niet.
Heb er op deze manier geen zin meer in.

Ps: we zijn 1,5 jaar samen en dit is de 4de keer dat dit voorkomt.
Jammer, maar flink dat je een beslissing hebt genomen voor jezelf, persoonlijk vind ik meerdere keer appen op een dag best veel, ik ben al bang dat ik iemand stoor met 2 appjes per week als we elkaar niet zien :-). Maar goed als dit al de 4e keer is waarop het misgaat en hij wordt niet duidelijker zal dat er ook niet inzitten... Sterkte
Hmmm mijn vriend is ook meer van het "ik zou wel" dan ik. Hij houdt niet van vaste afspraken en dat hii zoch dan moet haasten enzo. Maar daarentegen wil hii wel graag 4 a 5 keer per week afspreken of komt hij oneens lagswaaien. Dan schrik ik me een ongeluk als ie ineens binnen staat (hij heeft natuurlijk een sleutel en ik vijd het altijd leuk als hij komt).

En whatsapp... sja... als mijj vriend werkt dan kan ie af en toe geen antwoord geven alsnt druk is. Soms is dat de hele dag. Maar ikbstuur m gerust van alles en hij reageert wel weer qls t rustig is. Hij zou me nooit zeggen minder te sturen.

Jouw vriend klinkt echt niet geintresseerd en ik zou daar echt niet mee kunnen leven. Je wilt toch dat iemand blij wordt als jw hem appt? Of graag wil afspreken?
Spring1984 schreef:
15-04-2021 14:46
Nou dat vraag ik me dus af. Een ongeveer tijd. Hoeft echt niet zo te zijn van je bent hier om 18:07. Gewoon ik kom tussen 18 en 18:30 is al genoeg.
Niet.

En je mag het ook gewoon uitmaken hoor, waarom ga je nu weer op hem wachten voor actie?
Wat moet je nog met zo'n pannenkoek.
Lillybit schreef:
15-04-2021 13:30
Daarom heeft die van mij een sleutel. En als ik er niet ben kan ie bellen of ik in de biurt ben en anders heeft ie pech.
Dumpen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Misschien moet hij eens ervaren dat je er bent als hij langskomt.
Sherry750106 schreef:

Kun je wel, maar wil je niet. Het lijkt mij dat TO nog een leven naast haar relatie heeft. Als iemand enkel aan wil komen waaien, dan moet diegene ook accepteren dat het mij vaak genoeg niet uitkomt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
15-04-2021 18:49
Kun je wel, maar wil je niet. Het lijkt mij dat TO nog een leven naast haar relatie heeft. Als iemand enkel aan wil komen waaien, dan moet diegene ook accepteren dat het mij vaak genoeg niet uitkomt.
Nou dat is dus inderdaad het probleem. Ik heb zelf nog een kleintje dus ben 's avonds altijd thuis (bedtijd) en dat weet hij dus hij weet dat ik er ben.
Hij zegt je ziet me wel verschijnen maar ik vind dat irritant, als ik van te voren weet dat hij niet komt dan kan ik nog een vriendin langs laten komen. Daarom wil ik wat duidelijkheid.
Maar na de ruzie heb ik met de deur gegooid dus hij bekijkt het maar even. Hij gaat maar eens nadenken dat ik ook een prioriteit hoor te zijn en niet alleen hij en wat hij wil. Word er behoorlijk gestoord van het wispelturige gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven