Geen cadeau voor verjaardag

16-04-2021 22:29 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lezers!

Ik heb het gevoel dat ik mij vreselijk aanstel maar ik heb er toch een naar en teleurgesteld gevoel van gekregen.

Ik ben zondag jarig maar kan het natuurlijk niet echt vieren door Corona. Ik heb wat goede vrienden uitgenodigd verspreid over het weekend en vanavond was er een gezamenlijke vriendin bij ons op visite.

Ik heb aan iedereen die vroeg wat ik wil hebben voor mijn verjaardag gevraagd of ze iets wouden doneren aan een gekozen goed doel. Meeste hebben dat gelukkig ook gedaan, zodat je niet met cadeaus blijft zitten waar je toch niks aan hebt.

Aan mijn vriend had ik een paar weken geleden een specifiek cadeau gevraagd wat vooral handig was en dat vond hij een goed idee. Hij wist het anders ook niet.

Nu vroeg deze vriendin vanavond zo van, heb je al iets van je vriend gekregen of krijg je dat zondag pas. Nog voordat ik kon antwoorden, zei hij: ik heb geen cadeau want ik heb al genoeg gekocht voor haar. We moesten er een beetje om lachen en gingen over op een ander onderwerp. Toen ze weg was, vroeg ik er nog naar en hij meen het blijkbaar serieus. Hij vind het niet nodig want hij doet al genoeg voor mij. Ik ben hier best teleurgesteld in of stel ik mij vreselijk aan?

Even ter aanvulling, ik werk zelf fulltime en dragen financieel evenveel bij, dus het is niet zo dat hij alles altijd betaald.
Het is vast een grapje.
Ik zou je verjaardag nog even afwachten. Misschien plaagt je vriend je wel? Of heb je reden om aan te nemen dat hij echt geen cadeau heeft?
Dat specifieke kado is al gegeven?
Ik verwacht dat hij op de dag zelf gewoon een cadeau heeft. Wacht het even af. Het is vast een (flauw) grapje.
Inderdaad vast een grapje om je op de kast te krijgen. Zou het gewoon nog even afwachten.
Wacht even tot zondag.
Dat zou heel raar zijn. Een kado voor je verjaardag krijg en geef je als blijk van liefde.
Wacht gewoon de dag zelf even af
Dit is erg voorbarig.
Ik denk een grap. Stel je niet zo aan, wat is de meerwaarde van een cadeau?
Maandag is het vroeg genoeg om je hier druk om te maken.
DuchessMeganMarkle schreef:
16-04-2021 22:33
Hoezo zou je je aanstellen? Een kado geven is fijn om zowel te geven als te krijgen, zeker aan je geliefde. Ik altijd een kado aan de mensen die belangrijk voor me zijn. En zeker van mijn vriend zou ik het niet leuk vinden als ik geen kado zou krijgen. Alsof je niet belangrijk bent of de moeite waard om je best voor te doen. Zó onattent.
Ik ga volgen. Ben benieuwd naar zondag :-D
Nou, ik zou het ook echt niet leuk vinden als ik geen cadeau van mijn geliefde voor mijn verjaardag zou krijgen. Hoeft niet persè duur te zijn.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik zou eerst je verjaardag afwachten voordat je teleurgesteld raakt. Misschien maak je je nu druk om uiteindelijk niks.

Mocht je echt niks krijgen, kun je daarna alsnog daar een gesprek over aangaan.
:hihi: Is dit de nieuwe jij?
Als t geen grap is stel je je niet aan hoor to. Mijn vriend heeft twee jaar geleden mijn verjaardag echt voorbij laten gaan zonder dat hij iets gedaan had. Gewoon niks noppes nada. Zelfs voor t avond eten geen initiatief en liep ook nog te chagrijnen.

Ons dochtertje vind verjaardagen heeeeel indrukwekkend gelukkig had ik een douchegel op voorraad van rituals in mijn algemene kado la die heb ik haar gegeven om aan mij te geven.

Heb hem toen flink uitgelegd hoe verdrietig en teleurgesteld ik was. Niet om een kado an sich maar om het nul attentie en niks met dochtertje voor bereid. Ook voor haar. En ik was al blij geweest met een liefdevol uitgezocht presentje van vijf euro bij wijze van.

Vorig jaar heeft hij t wel anders aangepakt. Had lieve presentjes, samen met dochtertje gekocht en ingepakt verstopt in haar kamer, ik kreeg lunch er werden bloemen bezorgd. Flink uitgepakt dus. Was wel wat te haha zoveel hoefde t ook niet maar vond t fijn dat hij zijn best had gedaan. Dus nee ik vind je geen aansteller
where ever you go, go with your heart
Skawa schreef:
16-04-2021 22:42
Als t geen grap is stel je je niet aan hoor to. Mijn vriend heeft twee jaar geleden mijn verjaardag echt voorbij laten gaan zonder dat hij iets gedaan had. Gewoon niks noppes nada. Zelfs voor t avond eten geen initiatief en liep ook nog te chagrijnen.

Ons dochtertje vind verjaardagen heeeeel indrukwekkend gelukkig had ik een douchegel op voorraad van rituals in mijn algemene kado la die heb ik haar gegeven om aan mij te geven.

Heb hem toen flink uitgelegd hoe verdrietig en teleurgesteld ik was. Niet om een kado an sich maar om het nul attentie en niks met dochtertje voor bereid. Ook voor haar. En ik was al blij geweest met een liefdevol uitgezocht presentje van vijf euro bij wijze van.

Vorig jaar heeft hij t wel anders aangepakt. Had lieve presentjes, samen met dochtertje gekocht en ingepakt verstopt in haar kamer, ik kreeg lunch er werden bloemen bezorgd. Flink uitgepakt dus. Was wel wat te haha zoveel hoefde t ook niet maar vond t fijn dat hij zijn best had gedaan. Dus nee ik vind je geen aansteller
Het is voorbarig
Dit kun je toch niet menen!

Maar to, ik geef je vriend nog even het voordeel van de twijfel. Het zal wel een grapje zijn. Wel een flauwe grap, maar goed. Als hij échte geen cadeau voor je heeft 'omdat hij al genoeg voor je doet'...dat zou voor mij een reden zijn om de relatie grondig te herevalueren.

Als je zo in het leven staat en jezelf zo laag aanslaat, tja, [...].
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2021 14:05
Reden: Ongepast
10.54% gewijzigd
puck-en-hans schreef:
16-04-2021 22:38
Nou, ik zou het ook echt niet leuk vinden als ik geen cadeau van mijn geliefde voor mijn verjaardag zou krijgen. Hoeft niet persè duur te zijn.
Ik ook niet! En dan ook nog met daar zo nadrukkelijk bij vermeld dat het is omdat hij al genoeg doet. Alsof je het niet waard bent. Nog geen bosje tulpen uit de super.
Daar zou ik écht niet blij mee zijn, sterker nog: de relatie zou trillen op zijn grondvesten.
Ik wacht het wel af maar cadeau wat ik gevraagd heb is eigenlijk voor ons samen wat handig is en kost nog geen 30,-. Ik hoef geen cadeau maar toen kwamen we op dit idee toen hij vroeg wat ik wou hebben en heb ik dit gevraagd. Hij heeft vorig jaar een trip gekregen voor een trip samen naar Barcelona toen dat nog kon in de zomer.

Mijn vriend vind dat ik me aanstel en zegt dat hij morgen wel een bos bloemen gaat halen. Dit wordt een gezellig weekend denk ik 😅
puck-en-hans schreef:
16-04-2021 22:38
Ik heb ook wel eens geen cadeau gekregen voor mijn verjaardag van ex. Ik kreeg wel cadeautjes. To zegt dat ze wel dingen krijgt. Ik zou er niet zo punt van maken.
Macarinata schreef:
16-04-2021 22:46
Als je zo in het leven staat en jezelf zo laag aanslaat, tja, geen wonder dat het dan misloopt met mannenkeuze.
Wat een onzin niet zover doordenken. To krijgt veel cadeau’s.
Lola1991 schreef:
16-04-2021 22:49
Ik wacht het wel af maar cadeau wat ik gevraagd heb is eigenlijk voor ons samen wat handig is en kost nog geen 30,-. Ik hoef geen cadeau maar toen kwamen we op dit idee toen hij vroeg wat ik wou hebben en heb ik dit gevraagd. Hij heeft vorig jaar een trip gekregen voor een trip samen naar Barcelona toen dat nog kon in de zomer.

Mijn vriend vind dat ik me aanstel en zegt dat hij morgen wel een bos bloemen gaat halen. Dit wordt een gezellig weekend denk ik 😅
Ik denk echt dat hij nog wel een verrassing in petto heeft
Wacht rustig af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven