Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-04-2021 21:03
:rofl: Als je eenmaal begint kun je bijna niet stoppen hé :proud:
:rofl:
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Momo, ik zie geen pb van je. Weer zo'n stomme bug hier. Ik stuur jou er wel een misschien komt het dan goed.
🤣

Mooie foto's en wat een spul al in bloei

Mijn eerste tulpen bloeien sinds gisteren, wit net roze
Heb ook nog wit met oranje en zwarte, Die bloeien nog niet
Zag nog knoppen in een andere plant. Maar even geen idee wat het is.

Vanavond even met de hark door de voortuin geweest en het dikste onkruid tussen het tegel pad weg gehaald
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Calamitycat schreef:
20-04-2021 21:09
Momo, ik zie geen pb van je. Weer zo'n stomme bug hier. Ik stuur jou er wel een misschien komt het dan goed.
Nou dan is er geen steek veranderd in de afgelopen jaren :rofl:
tjonge er wordt wat afgekletst hier, hou het niet bij. :D
Momo schreef:
20-04-2021 21:13
Nou dan is er geen steek veranderd in de afgelopen jaren :rofl:
Nope :D
Momo schreef:

Zal morgen eens kijken of er wat interessants omhoog komt.
Je doet het erom hoor :rofl:
Ik vind hier dingen van.
Cavia! Schei uit met ons hoor nu :rofl: :rofl: :rofl:
Ik krijg morgen een nieuw gazon :cheer2:
friezinnetje2014 schreef:
20-04-2021 21:16
tjonge er wordt wat afgeketst hier, hou het niet bij. :D
:hyper:

We zijn net zo’n Hornbach reclame hier. Maar dan leuker :mrgreen:
Sabeltandcavia schreef:
20-04-2021 21:27
Je doet het erom hoor :rofl:
... daar had ik serieus met mijn vermoeide hoofd niet over nagedacht whahaha. En friezinnetje der comment las Ik ook als geklets ipv gekets. Ben al wakker sinds half 5 dus ik ga mijn ogen maar eens dicht gooien. Morgen de rest van de vijver spullen die worden bezorgd dus dan kan ik ein-de-lijk de nieuwe vijver afmaken
Momo schreef:
Blijft toch hangen hè die vruchtjes. ;-D Vind het fijn je ook weer te “zien” en alle andere bekende namen! :cheer2: Ik heb je een pb’tje gestuurd trouwens, zowaar geen opstel.

Zal morgen eens kijken of er wat interessants omhoog komt. Vooral dingen met bladeren die momenteel omhoog piepen, mijn krokussen hebben überhaupt niks gedaan dit jaar. Misschien moet ik alles maar even handmatig gaan vermeerderen, hopelijk geeft dat een opdonder voor volgend jaar.
:hihi:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Calamitycat schreef:
20-04-2021 20:55
:rofl:

Zó leuk dat je er weer bent na al die tijd :bigkiss:
Moest laatst nog aan je denken toen ik een bak F leeg at.
Ik ben heel slecht in oude Nicks raden :$ al ben ik wel benieuwd wie je eerst was @momo
Voor iedereen een groene tuin
Calamitycat schreef:
20-04-2021 21:29
Ik krijg morgen een nieuw gazon :cheer2:
:cheer:

Vandaag tegen mn principes het paadje bij mn schuur 'schoon'gemaakt met een hogedrukspuit. Alle mos enzo tussen de tegels kwam ook los. Wat een bende.
Hoop dat t morgen een beetje opgedroogd is zodat ik het laatste zand weg kan vegen en brekerzand in kan vegen.

Hoop dat t tegen de verwachtingen in nog een middagje zo lekker is. Ben nog lang niet klaar met alles.

Nu eerst een nachtdienst overleven. :sleep:
Been there, done that, got the T-shirt.
Kleinezon schreef:
20-04-2021 21:56
:hihi:
:facepalm: :rofl: Nou dames ik ben der weer hoor. :whistle:

CC succes met je gazon vandaag!

Ik baal een beetje dat mijn bestelling gisteren niet is goed gegaan, nu kan ik zo in de kou in de vijver gaan lopen graaien op 3 uur slaap de afgelopen nachten. :yawnee:
GroenTuintje schreef:
20-04-2021 23:24
Ik ben heel slecht in oude Nicks raden :$ al ben ik wel benieuwd wie je eerst was @momo
momo wijzigde dit bericht op 21-04-2021 13:21
16.24% gewijzigd
@Momo, ik had hetzelfde als CC.... wie kan dat zijn! Maarrr, nu weet ik het weer! Leuk dat je terug bent. Het vruchtdragende plantje van je vorige nick loopt hier ook mooi uit. Vorig jaar een stek van gekregen van een collega, heeft het hele jaar in een klein bloempotje gestaan, en ik dacht dat ie het loodje had gelegd. Maar nee, hij doet t nog! Een dezer dagen stop ik m in een grotere pot, ik poot hem maar niet 'im freien', anders komt het overal op. Collega geeft niet voor niets steeds stekken weg :rofl:

Mijn aardbeien in wasmanden doen het ook goed. Vorig jaar een paar planten gekocht bij de 'Manderveense Aardbei´ en deze maakten ook al snel stekkies. Wasmand erbij gekocht, stekkies erin. Dat trucje ga ik dit jaar weer uithalen, ik wil wel een paar van die bakken erbij. We zijn hier gek op aardbeien. Het kost de Manderveense Aardbei geen klanten, want ze hebben ook heerlijk ijs.

En dat bomen kappen... gelukkig woon ik in een straat waar de bomen wel gewaardeerd worden, en de voortuinen nog redelijk groen zijn in vergelijking met sommige nieuwbouwwijken. Ik ben daar heel blij mee, en de oude bomen in onze straat zijn een prachtige achtergrond voor mijn tuin. En aangezien een aantal van die oude bomen monumentaal zijn en mijn gemeente zo groen mogelijk wil zijn, denk ik dat ze er nog staan als ik er allang niet meer ben. Geruststellende gedachte!

En nu hup! in de kleren. Ik heb een schooldag, de eerste met echt fysiek les. Geweldig! Vroeger nooit gedacht dat ik naar school gaan zo leuk zou vinden :)
Ik heb net weer heerlijk bij zitten lezen. Ook leuk dat er weer foto's geplaatst zijn. Het schuurtje van Groentuintje vind ik prachtig geworden, het macramérek van Greenladyfern is fantastisch en de tuin van Tuingravin is ook rommelig mooi.

Omdat ik foto's kijken het allerleukste vind in dit topic hier ook mijn bijdrage.

De schaduwborder met de Skimmia op de achtergrond
Afbeelding

Nogmaals de schaduwborder, nu met de Maagdenpalm (dit is echt hardcore schaduw, ik ben blij dat hij überhaupt bloeit). De varens moeten nog opkomen. Rechts een nieuwe lijsterbes, die moet het gat van de twee sparren (letterzetter) gaan opvullen. Links, de takkenhoop, waar de egel zijn domicile heeft.
Afbeelding

Detail Maagdenpalm
Afbeelding

Er begint langzaam wat in blad te komen. Rechts de spar, die het niet gaat redden. Bomen op de achtergrond zijn eiken, die komen altijd laat in blad.
Afbeelding

Nog even geduld voor het rododendrongeweld losbarst.
Afbeelding

Stukje voortuin
Afbeelding

Een hoornaar, die zoon pas spotte in de tuin. Zeer indrukwekkend beestje qua grootte.
Afbeelding
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 21-04-2021 10:35
1.54% gewijzigd
Iemand vroeg nog over de spinazie. Die kan gewoon naar buiten, maar ik zou wel even afharden (wennen aan de koude), omdat het plantje binnen gegroeid is. Normaal wordt spinazie buiten gezaaid.
Oja, en ik wacht op smart op mijn drie fruitbomen van de lokale kweker. Ik hoop dat ik ze volgende week kan afhalen.

Hier gelukkig veel bomen achter het huis. Soms wat minder (eikenprocessierups), maar ik zou ze (en de vele eekhoorns) niet willen missen.
Prachtige grote tuin heb je Alecta :heart:
Onze tuin schijnt vol gestaan te hebben met bomen.
De woningbouwvereniging heeft alles er uit gehaald
Alleen aan beide zijkanten op de erf afscheiding staan nog bomen en helemaal achteraan in de tuin nog 2.
Verder is de hele achtertuin kaal op een stukje na waar inmiddels aardappels zijn gepoot en mijn aardbeiplantjes staan.

Mooie foto's van jullie tuinen, echt inspiratie op doen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Hierbij weer mijn foto bijdrage, de tuin komt nu echt tot leven :heart:

Appelbomen:
Afbeelding

Appelbomen en frambozenstruik:
Afbeelding

Callistemon:
Afbeelding

Perenboom:
Afbeelding

Clematis en klimop:
Afbeelding

Doorkijkje naar grasveldje, op de voorgrond oa stokroos en vingerplant, Amerikaanse sering:
Afbeelding

O.a Sedum:
Afbeelding

Doorkijkje naar de clematis(sen) tegen schuurtje:
Afbeelding

O.a de stam van de grote vlinderstruik en weer een vingerplant:
Afbeelding

Deel vlinderstruik en rode rozenstruik:
Afbeelding

Roze rozenstruik tegen achtergevel:
Afbeelding
@Tuingravin, haha ja het is echt een enorme woekerplant! Ik heb hier een gele versie staan, stond er al toen we dit huis kochten, weer terug in de volle grond gedaan en het begint steeds meer door de bak te lopen... Gelukkig zijn ze erg lekker. Ik heb ook Japanse wijnbes staan, ook een aanrader! Daar kan je net als met de frambozen uitgebloeide takken meteen tot de grond wegsnoeien, scheelt enorm. Wat een goed idee van die aardbeien in wasmanden trouwens, nooit zo over nagedacht. Had het hier al opgegeven met de aardbeien omdat de slakken/vogels ze continue opeten. Misschien maar even over nadenken voor volgend jaar. Is er een bepaald ras wat het goed doet in zo'n opstelling, of kan je elke soort pakken?

@Alecta, prachtige tuin!!! Ik had vorig jaar twee keer een hoornaar in mijn schuur zitten, dacht wat is dat gebrom. Natuurlijk was ik alleen thuis :'( Maar deur open en met een bezem voorzichtig richting de deur begeleid. Brr. Wat voor fruitbomen ga je planten?
Aaaah! Nu weet ik het ook weer @Momo :hihi: . Je naam van nu doet mij denken aan die obsessie van mijn oudste ( enge plaatjes googelen met Momo erin :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven