Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!
donderdag 26 april 2007 om 08:41
quote:Een killer bij mij van de lullige opmerkingen is 'ja, maar jij mag wel/doet ook niet/ whatever. Zijn zij mij of zo?Inderdaad killing... probeer het eens met "als je hebt gepresteerd wat ik heb gepresteerd mag je ook blabla"
Niet tactvol, niet pedagogisch en ook niet echt constructief.... maar who cares??
Iry ik verdring een heleboel zaken. En tuuuuurlijk ben ik een goeie moeder, dat is iedereen hier toch? Alleen de verkeerde kinderen horen erbij
. Ze hebben trouwens al twee dagen niks raars gedaan, tenminste niet wat extreem opvalt.
Succes met je stoppogingen!
Lieverdtie praat jij dan nog tegen ze? Ik geef tegenwoordig vaak opdrachten via msn
en dan geven ze ook stomme antwoorden, maar dan hoor je tenminste die toon er niet bij...
Niet tactvol, niet pedagogisch en ook niet echt constructief.... maar who cares??
Iry ik verdring een heleboel zaken. En tuuuuurlijk ben ik een goeie moeder, dat is iedereen hier toch? Alleen de verkeerde kinderen horen erbij

Lieverdtie praat jij dan nog tegen ze? Ik geef tegenwoordig vaak opdrachten via msn

donderdag 26 april 2007 om 13:37
donderdag 26 april 2007 om 21:41
Dochter is 11 en heeft helemaal geen leuke kleren in de kast liggen, nee duh, die heb je net allemaal in een zak gestopt voor je nichtje. Of moeder maar even mee naar de stad wil om een nieuwe gardarobe aan te schaffen. Dacht het niet!!!
Van het een op het andere moment is niets meer leuk, past niets meer, zit niets meer lekker enz. enz. Hoera het puberen is begonnen ;(.
Van het een op het andere moment is niets meer leuk, past niets meer, zit niets meer lekker enz. enz. Hoera het puberen is begonnen ;(.
vrijdag 27 april 2007 om 01:34
quote:
quote: mamzelle reageerde
Een killer bij mij van de lullige opmerkingen is 'ja, maar jij mag wel/doet ook niet/ whatever. Zijn zij mij of zo? Inderdaad killing... probeer het eens met "als je hebt gepresteerd wat ik heb gepresteerd mag je ook blabla"
. Ze hebben trouwens al twee dagen niks raars gedaan, tenminste niet wat extreem opvalt.
en dan geven ze ook stomme antwoorden, maar dan hoor je tenminste die toon er niet bij...
haha,sapph!! ik ben ook een hèle goede moeder!!
En zoals ik altijd zeg.Ik wilde wel graag kinderen ,alleen niet deze!!!:D
(oeps,kan die uitspraak eigenlijk wel,of mag ik mijzelf dan geen goede moeder meer noemen?)
quote: mamzelle reageerde
Een killer bij mij van de lullige opmerkingen is 'ja, maar jij mag wel/doet ook niet/ whatever. Zijn zij mij of zo? Inderdaad killing... probeer het eens met "als je hebt gepresteerd wat ik heb gepresteerd mag je ook blabla"

(oeps,kan die uitspraak eigenlijk wel,of mag ik mijzelf dan geen goede moeder meer noemen?)
vrijdag 27 april 2007 om 01:49
Oja...
Zoon van 10 en zoon van twee zitten shrek te kijken.Het is 9 uur,dus ze moeten naar bed.(oke,ik weet het ,dat is vèèl te laat.Zei ik dat ik een goede moeder was?? Sorry,ik heb gelogen) zegt oudste zoon: nee ik ga nog niet!!,ik: "echt wel!!,echt niet !!.echt wel!,GRRRR.Zoon van twee dan maar proberen...dus...kom we gaan naar bed! Zegt ie: echt niet!! ,ik :echt wel!!,echt niet!! GRRR:@.Hoe kan je in vredesnaam nog een kind van twee opvoeden met twee grote snotneuzen in de buurt!!
Mijn dochter van 17 doet het ook altijd.Zitten ze samen op de bank,zeg ik ,kom!! kleine frummel jij gaat naar bed.zegt ze tegen haar broertje: niet doen hoor!! blijf maar lekker bij mij zitten.
Ik denk dat ik de volgende keer haar parfum eens niet afpak als broertjelief hem leeg wil spuiten.Revenge!!!!:D
Ik houd wel hèèl veel van ze hoor.
Zoon van 10 en zoon van twee zitten shrek te kijken.Het is 9 uur,dus ze moeten naar bed.(oke,ik weet het ,dat is vèèl te laat.Zei ik dat ik een goede moeder was?? Sorry,ik heb gelogen) zegt oudste zoon: nee ik ga nog niet!!,ik: "echt wel!!,echt niet !!.echt wel!,GRRRR.Zoon van twee dan maar proberen...dus...kom we gaan naar bed! Zegt ie: echt niet!! ,ik :echt wel!!,echt niet!! GRRR:@.Hoe kan je in vredesnaam nog een kind van twee opvoeden met twee grote snotneuzen in de buurt!!
Mijn dochter van 17 doet het ook altijd.Zitten ze samen op de bank,zeg ik ,kom!! kleine frummel jij gaat naar bed.zegt ze tegen haar broertje: niet doen hoor!! blijf maar lekker bij mij zitten.
Ik denk dat ik de volgende keer haar parfum eens niet afpak als broertjelief hem leeg wil spuiten.Revenge!!!!:D
Ik houd wel hèèl veel van ze hoor.
vrijdag 27 april 2007 om 08:29
Jahoor, JUIST als je t alleen hier post ben je een hele goede moeder. We zouden natuurlijk allemaal van kinderen kunnen ruilen? Maar ja, na wat ik hier lees vraag ik me af of iemand erop vooruit zou gaan
Buuff, toch even advocaat van de duivel spelen voor jouw dochter.... ik heb precies hetzelfde probleem hoor.. hoe kan je nou je kleren van vorig jaar aantrekken?? En niemand hier in huis begrijpt mij :?
Gisteren kwam zoon2 thuis met de mededeling dat zn collega ziek was. Dus ik vraag of hij dan langer moest blijven (is dat nou zo'n rare conclusie??). Zegt ie tegen zijn broer "Sapph snapt ook niks he.."
Nee, DIT snap ik echt niet.....
Jahoor, JUIST als je t alleen hier post ben je een hele goede moeder. We zouden natuurlijk allemaal van kinderen kunnen ruilen? Maar ja, na wat ik hier lees vraag ik me af of iemand erop vooruit zou gaan

Buuff, toch even advocaat van de duivel spelen voor jouw dochter.... ik heb precies hetzelfde probleem hoor.. hoe kan je nou je kleren van vorig jaar aantrekken?? En niemand hier in huis begrijpt mij :?
Gisteren kwam zoon2 thuis met de mededeling dat zn collega ziek was. Dus ik vraag of hij dan langer moest blijven (is dat nou zo'n rare conclusie??). Zegt ie tegen zijn broer "Sapph snapt ook niks he.."
Nee, DIT snap ik echt niet.....
vrijdag 27 april 2007 om 12:25
quote:
En als ik zeg dat hij het nu op gaat ruimen krijg ik de reactie: jij wil echt dat ik te laat op school kom hè.
Shahla hier heb ik echt om in een deuk gelegen, wat een vindingrijk kind!!
Is nog veel lastiger dan gewoon ongehoorzaam
Ja, heláás (stiekem vind ik het soms ook achteraf erg hilarisch..maar alleen achteraf hoor)
Hij is daarnaast wederom heláás heel mondig, lees: grote bek.
Kan je ook erg goed overschreeuwen. Je krijgt er vaak geen woord tussen want hij valt je continue in de rede. Ik zei net nog: als je een gesprek wilt, hoor ik het wel maar als het éénrichtingsverkeer blijft, luister ik niet meer.
Komt hij eraan: wat bedoel je met éénrichtingsverkeer?
Duh, wat zou ik nou bedoelen!!!!
Hij roept ook altijd dat ik hem opjaag als ik zeg dat hij zijn rotzooi op moet ruimen. 'Ik heb vandaag nog helemaal geen rust gehad!'
Tja, dan ben je toch uitgeluld? Ik heb de deuren van mijn 'kantoortje' maar dichtgedaan. Heb ík in elk geval rust van de tirade van bovenaan de trap.
En als ik zeg dat hij het nu op gaat ruimen krijg ik de reactie: jij wil echt dat ik te laat op school kom hè.
Shahla hier heb ik echt om in een deuk gelegen, wat een vindingrijk kind!!
Is nog veel lastiger dan gewoon ongehoorzaam
Ja, heláás (stiekem vind ik het soms ook achteraf erg hilarisch..maar alleen achteraf hoor)
Hij is daarnaast wederom heláás heel mondig, lees: grote bek.
Kan je ook erg goed overschreeuwen. Je krijgt er vaak geen woord tussen want hij valt je continue in de rede. Ik zei net nog: als je een gesprek wilt, hoor ik het wel maar als het éénrichtingsverkeer blijft, luister ik niet meer.
Komt hij eraan: wat bedoel je met éénrichtingsverkeer?
Duh, wat zou ik nou bedoelen!!!!
Hij roept ook altijd dat ik hem opjaag als ik zeg dat hij zijn rotzooi op moet ruimen. 'Ik heb vandaag nog helemaal geen rust gehad!'
Tja, dan ben je toch uitgeluld? Ik heb de deuren van mijn 'kantoortje' maar dichtgedaan. Heb ík in elk geval rust van de tirade van bovenaan de trap.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

vrijdag 27 april 2007 om 12:29
quote:
quote: shahla reageerde
Behalve als ze van die leuke smilies gaan terugsturen.
Kwaad hoofdje, smilie die een middelvinger opsteekt ofzo haha.
LOL!!! (jahaa,ik ben op de hoogte van de afkortingen,ik msn ook met puberdochter)
Ik msn niet met zoon hoor. Soms wel met dochter, die is uitwonend. Zoon's computer boven is kaduuk maar de buurman maakt hem momenteel in orde. Als het ding terug is, zal ik mijn zoon ook opdrachten via msn gaan geven. Heel goede tip, gna gna
En ja, ik ken ook alle uitdrukkingen.
quote: shahla reageerde
Behalve als ze van die leuke smilies gaan terugsturen.
Kwaad hoofdje, smilie die een middelvinger opsteekt ofzo haha.
LOL!!! (jahaa,ik ben op de hoogte van de afkortingen,ik msn ook met puberdochter)
Ik msn niet met zoon hoor. Soms wel met dochter, die is uitwonend. Zoon's computer boven is kaduuk maar de buurman maakt hem momenteel in orde. Als het ding terug is, zal ik mijn zoon ook opdrachten via msn gaan geven. Heel goede tip, gna gna
En ja, ik ken ook alle uitdrukkingen.
(Iranian version)

vrijdag 27 april 2007 om 12:31
quote:
Of nog gevaarlijker, stel je voor dat het de kids prima bevalt... nee, laten we het maar vergeten en onze eigen bloedjes houden O+
Lijkt mij juist een hele leuke 'oplossing' en kunnen we hier lezen hoe onze koters zich bij de ander handhaven. Ik denk dat ik in een kreukel lig als jullie geconfronteerd worden met mijn dominante oogappel haha
Of nog gevaarlijker, stel je voor dat het de kids prima bevalt... nee, laten we het maar vergeten en onze eigen bloedjes houden O+
Lijkt mij juist een hele leuke 'oplossing' en kunnen we hier lezen hoe onze koters zich bij de ander handhaven. Ik denk dat ik in een kreukel lig als jullie geconfronteerd worden met mijn dominante oogappel haha
(Iranian version)

vrijdag 27 april 2007 om 15:04
Mag ik mijn twee oudsten dan maar meteen in de aanbieding gooien? Acht en zeven jaar oud. Om de een of andere vage reden donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag én maandag vrij van school. Te laat naar bed (tenminste wel op tijd in bed, maar te laat gaan slapen). Om zes uur ´s ochtends weer op. En dus teringchagerijnig.
Er slingeren hier al een dag of twee overal blaadjes, potloden en stiften. Leuk de heren zijn aan het tekenen. Maar na herhaaldelijke verzoeken om opruimen van die zooi lag de handel er nog steeds. Toen heeft mamma ze maar gewoon door de hele kamer gekieperd.
Want dat is toch leuk, troep maken?!, riep ik er jolig achteraan.
Mam, zo gaan ze kwijt, klonk het ietswat geirriteerd uit de mond van de tweede.
Tja en als je ze niet opruimt ben je ze ook kwijt, want dan gooi ik ze weg. Net als de driemiljoen lege pakjes, chipszakjes, snoeppapiertjes, legoblokken, pirates-autootjes en ander meuk die ik nu nog tegenkom en jullie niet hebben opgeruimd.
Maar wij zijn toch geen moeder, voegde oudste er fijn achteraan.
Needless to say dat die nu op zijn kamer bivakeert.
Er slingeren hier al een dag of twee overal blaadjes, potloden en stiften. Leuk de heren zijn aan het tekenen. Maar na herhaaldelijke verzoeken om opruimen van die zooi lag de handel er nog steeds. Toen heeft mamma ze maar gewoon door de hele kamer gekieperd.
Want dat is toch leuk, troep maken?!, riep ik er jolig achteraan.
Mam, zo gaan ze kwijt, klonk het ietswat geirriteerd uit de mond van de tweede.
Tja en als je ze niet opruimt ben je ze ook kwijt, want dan gooi ik ze weg. Net als de driemiljoen lege pakjes, chipszakjes, snoeppapiertjes, legoblokken, pirates-autootjes en ander meuk die ik nu nog tegenkom en jullie niet hebben opgeruimd.
Maar wij zijn toch geen moeder, voegde oudste er fijn achteraan.
Needless to say dat die nu op zijn kamer bivakeert.

vrijdag 27 april 2007 om 15:12
Overigens gaat het gezeik om van alles wel de hele dag door.
Mam, Des zit op mijn plek.
Mam, Ian mag toch nog maar tien minuten op de pc?
Mam, wanneer mag ik spelletjes spelen?
Mam, tot hoe lat mag ik op de computer?
Mam, mag ik drinken?
Mam, ik wil geen icetea.
Mam, mag ik een pakje?
Mam, mag ik chips?
Mam, mag ik de laatste hamka´s?
Mam, waarom moet ik gaan vragen of broer al hamka´s heeft gehad?
Mam, hij heeft ook al gehad, mag ik nu de rest?
Mam, mag ik een snoepje?
Mam, mag ik er twee?
Mam, waarom moet de tv zachter?
Mam, Max is wakker geworden.
Mam, Max huilt nu.
Mam, mag de tv weer harder, want ik versta ze niet omdat Max huilt.
Mam, zit je nu alweer met Max op schoot?
Mam, waarom kan Max niet zelf zijn fles vasthouden?
Mam, hoezo is Max daar te jong voor?
Mam, mag ik een ijsje?
Mam, mag ik tekenen?
Mam, mag ik in de tuin?
Mam, wat gaan we eten?
Mam, kun je geen friet bakken?
Mam, ik lust het niet.
Mam, Ian zit aan mijn spullen.
Mam, Des luistert niet naar me.
Mam, ik MOEST op school iets maken voor moederdag.
Mam, waarom is het eigenlijk moederdag?
Mam, hoezo moeten we blij zijn met wat je doet?
Mam, het huishouden is toch je werk als moeder?
Mam, waarom wil je daarvoor betaald dan, je wilde toch zelf kinderen?
etc. etc. etc.
Dit alles uiteraard op wisselende tonen tussen zeuren, zeiken, boos, kwaad, verdrietig en geïrriteerd. Kunnen we trouwens het woord Mam gewoon afschaffen?
Mam, Des zit op mijn plek.
Mam, Ian mag toch nog maar tien minuten op de pc?
Mam, wanneer mag ik spelletjes spelen?
Mam, tot hoe lat mag ik op de computer?
Mam, mag ik drinken?
Mam, ik wil geen icetea.
Mam, mag ik een pakje?
Mam, mag ik chips?
Mam, mag ik de laatste hamka´s?
Mam, waarom moet ik gaan vragen of broer al hamka´s heeft gehad?
Mam, hij heeft ook al gehad, mag ik nu de rest?
Mam, mag ik een snoepje?
Mam, mag ik er twee?
Mam, waarom moet de tv zachter?
Mam, Max is wakker geworden.
Mam, Max huilt nu.
Mam, mag de tv weer harder, want ik versta ze niet omdat Max huilt.
Mam, zit je nu alweer met Max op schoot?
Mam, waarom kan Max niet zelf zijn fles vasthouden?
Mam, hoezo is Max daar te jong voor?
Mam, mag ik een ijsje?
Mam, mag ik tekenen?
Mam, mag ik in de tuin?
Mam, wat gaan we eten?
Mam, kun je geen friet bakken?
Mam, ik lust het niet.
Mam, Ian zit aan mijn spullen.
Mam, Des luistert niet naar me.
Mam, ik MOEST op school iets maken voor moederdag.
Mam, waarom is het eigenlijk moederdag?
Mam, hoezo moeten we blij zijn met wat je doet?
Mam, het huishouden is toch je werk als moeder?
Mam, waarom wil je daarvoor betaald dan, je wilde toch zelf kinderen?
etc. etc. etc.
Dit alles uiteraard op wisselende tonen tussen zeuren, zeiken, boos, kwaad, verdrietig en geïrriteerd. Kunnen we trouwens het woord Mam gewoon afschaffen?
vrijdag 27 april 2007 om 15:34
Gofferde. Het derde dag samen in het zwembadje drama is weer begonnen. Het zoveelste dag samen achter de computer drama had ik al bruut afgekapt.
Ook nog gejank over welke beloning passend is bij boodschappen doen - mind you, van degene die te lui was om die boodschap te gaan doen en zijn kleine broertje bang had gemaakt om alleen te gaan met gelul over vampieren die hem zouden grijpen als hij alleen was.
Dus dit is de eerste dag van de vakantie? :?
Ook nog gejank over welke beloning passend is bij boodschappen doen - mind you, van degene die te lui was om die boodschap te gaan doen en zijn kleine broertje bang had gemaakt om alleen te gaan met gelul over vampieren die hem zouden grijpen als hij alleen was.
Dus dit is de eerste dag van de vakantie? :?
zaterdag 28 april 2007 om 12:16
Hallo alle mama's op dit topic, ik lees hier al heel, heel lang mee maar heb nog nooit gereageerd. Ik heb zelf geen kinderen (wel 2 katten en die kunnen er af en toe ook wat van - heb 2 nogal bijzondere exemplaren
) maar ik vind dit topic echt het leukste van het hele forum. Wat een schrijftalent zit hier, volgens mij kan dit hele topic zo naar een uitgever gestuurd worden (misschien een idee? Verdienen jullie nog wat aan jullie kinderen
) Ik kan me zo goed voorstellen dat ze regelmatig het bloed onder jullie nagels vandaan halen maar het levert wel het leukste leesvoer op! Dikke pluim voor jullie allemaal en dikke knuffel van mij en allemaal sterkte in de komende vakantieperiode (verheug me nu al op alle postings, hihihi)

zaterdag 28 april 2007 om 18:14
quote:Of miin dochter: tsja je hebt er zelf voor gekozen om mij op de wereld te zetten.Is dan een grapje volgens haar!! nou uh...ik lach mij ziek!!
Oeps! Heb ikzelf eens tegen míjn moeder gezegd toen ik zestien was..
Ze had nogal wat klachten over mij dus zei ik heel bijdehand:
Had je zestien jaar geleden die fout maar niet moeten maken mij te krijgen. Zij kon er ook niet om lachen. Heel gek.
We hebben op het moment drie logeerhondjes. Eentje, klein schattig mormeltje wil alleen door mij opgetild worden. Als zoon beide handen om het lijfje van het beest legt, hoor je gegrom en dat klinkt erg geinig uit zo'n klein beestje. Enfin, zoon net heel blij. Hij kon haar nu ook optillen! Dus dat komt hij me enthousiast vertellen en hondje staat met beide pootjes ondertussen tegelijkertijd tegen mijn computerstoel. Ik zeg voor de grap tegen het beest: hé, je moet wel tegen hem grommen dan hoor. Zoon legt zijn handen om het beestje om te bewijzen dat ie dat niet meer doet, begint dat beest wel te grommen. Zoon trekt zijn bovenlip naar me op en zegt: dat moet je ook niet zeggen!!!
Alsof die hond mijn woorden begrepen heeft, zeg.
Maar dat was een lekker momentje voor mij haha
Oeps! Heb ikzelf eens tegen míjn moeder gezegd toen ik zestien was..

Had je zestien jaar geleden die fout maar niet moeten maken mij te krijgen. Zij kon er ook niet om lachen. Heel gek.

We hebben op het moment drie logeerhondjes. Eentje, klein schattig mormeltje wil alleen door mij opgetild worden. Als zoon beide handen om het lijfje van het beest legt, hoor je gegrom en dat klinkt erg geinig uit zo'n klein beestje. Enfin, zoon net heel blij. Hij kon haar nu ook optillen! Dus dat komt hij me enthousiast vertellen en hondje staat met beide pootjes ondertussen tegelijkertijd tegen mijn computerstoel. Ik zeg voor de grap tegen het beest: hé, je moet wel tegen hem grommen dan hoor. Zoon legt zijn handen om het beestje om te bewijzen dat ie dat niet meer doet, begint dat beest wel te grommen. Zoon trekt zijn bovenlip naar me op en zegt: dat moet je ook niet zeggen!!!
Alsof die hond mijn woorden begrepen heeft, zeg.
Maar dat was een lekker momentje voor mij haha
(Iranian version)

zaterdag 28 april 2007 om 19:33
Net "gezellig" met dochter en jongste wezen winkelen. Dochter gaat dinsdag op kamp en moest nog het een en ander hebben.
Op een moment zei ik dat ik het komende half uur geen zin wilde horen die begon met 'Mam' of met "mag ik' De eerstvolgende vraag van jongste (6 jaar): Moeder, mogen wij ...........
Ik keek hem aan en hij zei: Ja wat nou, ik zeg toch geen mam of mag ik.
Op een moment zei ik dat ik het komende half uur geen zin wilde horen die begon met 'Mam' of met "mag ik' De eerstvolgende vraag van jongste (6 jaar): Moeder, mogen wij ...........
Ik keek hem aan en hij zei: Ja wat nou, ik zeg toch geen mam of mag ik.
zondag 29 april 2007 om 00:42
quote:Hallo alle mama's op dit topic, ik lees hier al heel, heel lang mee maar heb nog nooit gereageerd. Ik heb zelf geen kinderen (wel 2 katten en die kunnen er af en toe ook wat van - heb 2 nogal bijzondere exemplaren
) maar ik vind dit topic echt het leukste van het hele forum. Wat een schrijftalent zit hier, volgens mij kan dit hele topic zo naar een uitgever gestuurd worden (misschien een idee? Verdienen jullie nog wat aan jullie kinderen
) Ik kan me zo goed voorstellen dat ze regelmatig het bloed onder jullie nagels vandaan halen maar het levert wel het leukste leesvoer op! Dikke pluim voor jullie allemaal en dikke knuffel van mij en allemaal sterkte in de komende vakantieperiode (verheug me nu al op alle postings, hihihi)Owh,wat een lieve reactie.Tsja kinderen zijn een bron van inspiratie..en wat rijmt daarop????........juist!! Maar ik houd wel heel veel van ze hoor.