Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
maandag 3 mei 2021 om 15:39
TO, anderen hebben al eerder de tip over Centrum Seksueel Geweld gegeven. Ik snap heel goed dat je misschien nog steeds in je ‘freeze’ fase zit, dat je het misschien wil weg en klein maken, niet ‘zeuren’ en weer door. Maar mede doordat je dit topic hebt geopend denk ik dat je dat wel wíl, maar niet helemaal voelt.
Dit is m.i. echt een goede organisatie waar je met je gedachten en gevoelens terecht kunt. Zij oordelen niet, maar horen je verhaal aan en geven tips, mogelijkheden en een luisterend oor zonder oordelen.
Zelf heb ik heel veel gehad aan een verpleegkundige van deze organisatie. Ik voelde me serieus genomen, niets was te gek en mijn tempo en gedachten werden gerespecteerd. In mijn geval was het in eerste instantie niet anoniem, maar die mogelijkheid is er wel bij deze organisatie.
Ik wens je veel sterkte.
Dit is m.i. echt een goede organisatie waar je met je gedachten en gevoelens terecht kunt. Zij oordelen niet, maar horen je verhaal aan en geven tips, mogelijkheden en een luisterend oor zonder oordelen.
Zelf heb ik heel veel gehad aan een verpleegkundige van deze organisatie. Ik voelde me serieus genomen, niets was te gek en mijn tempo en gedachten werden gerespecteerd. In mijn geval was het in eerste instantie niet anoniem, maar die mogelijkheid is er wel bij deze organisatie.
Ik wens je veel sterkte.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 3 mei 2021 om 16:47
Gevoelsmatig is dit einde relatie. Jullie relatie ging eigenlijk al niet goed meer voor je man en nu gaat het natuurlijk ook niet meer goed voor jou.
Waarschijnlijk heeft je man spijt, maar hij blijft toch intimiteit missen. Dus ook al zou je het hem kunnen vergeven en zouden jullie bij elkaar blijven, dan is de kans groot dat hij uiteindelijk elders op zoek naar seks gaat.
Waarschijnlijk heeft je man spijt, maar hij blijft toch intimiteit missen. Dus ook al zou je het hem kunnen vergeven en zouden jullie bij elkaar blijven, dan is de kans groot dat hij uiteindelijk elders op zoek naar seks gaat.
maandag 3 mei 2021 om 17:14
Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
hij gaat de buurvrouw verkrachten? of de hond ofzo?robbie75 schreef: ↑03-05-2021 16:47Gevoelsmatig is dit einde relatie. Jullie relatie ging eigenlijk al niet goed meer voor je man en nu gaat het natuurlijk ook niet meer goed voor jou.
of, het is een volwassen vent, die zich kapot schrikt van zijn enorme fout en er alles aandoet om zijn gezin te redden.robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
maandag 3 mei 2021 om 17:18
robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
Geen bijzonderheden
maandag 3 mei 2021 om 17:19
Misschien moet je een boek gaan schrijven ofzo. Kun je daar al je aannames in kwijt.robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
Tjezus, wat vals
maandag 3 mei 2021 om 17:27
Wat is dit nu weer voor een reactie?Zazamaenade schreef: ↑03-05-2021 17:24Zandblauwtjes, als je nog meeleest: hoe is het nu?
En heb je al een afspraak met je psycholoog of je huisarts kunnen maken?
Ik hoop echt dat je me iemand gaat praten hierover, dan kun je ontdooien.
![]()

maandag 3 mei 2021 om 17:27
Seks staat niet gelijk aan intimiteit. Intimiteit kan prima zonder seks en rukken heb je geen intimiteit voor nodig.robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
Hoe intiem zal het voor TO geweest zijn denk je?
Pleur op.
maandag 3 mei 2021 om 17:28
Accepteert het maar? Wtf?robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
Ze hebben net een kind gekregen, haar ‘mindere behoefte’ aan intimiteit was dus best verklaarbaar. Dat proberen te forceren werkt alleen maar averechts. Die man mag daar wel even goed over nadenken en door het stof als hij dit nog recht wil/kan breien.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

maandag 3 mei 2021 om 17:28
Ik gok uit bevriezen komen.

maandag 3 mei 2021 om 17:38
Als je dit bedoelt vanuit de man gedacht kan ik je ergens wel volgen.robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
Iemand die op deze manier denkt 'recht' op sex te hebben kan meer moeite hebben met het 'gezeik' wat nu gaat volgen dan spijt van de daad op zich.
Dus stilzitten als hij geschoren wordt, sociaal wenselijk gedrag, maar ondertussen bouwt de wrok zich op.
Je leest in dit topic op een vrouwenforum al dat daar nog best begrip voor is ook, als hij het aanvliegt als een 'gezamenlijk' probleem in zijn hoofd ga je al.
maandag 3 mei 2021 om 17:43
Jee, waarom zo onvriendelijk?
TO heeft het over bevroren in haar reactie van vanochtend.
Praten over wat er gebeurd is met iemand die je vertrouwt kan voelen als ontdooien.
nounou
maandag 3 mei 2021 om 18:16
Je hebt ook gelezen waarom ze momenteel geen behoefte heeft aan seks? Dat ze een paar maanden geleden bevallen is en daarvan nog aan het herstellen is? Dat manlief geen geduld heeft, dat intimiteit ook uit andere dingen kan bestaan dan neuken?robbie75 schreef: ↑03-05-2021 17:14Zij had nu al geen behoefte aan seks en dat is nu natuurlijk helemaal weg. Hij weet dat hij fout zit en zal waarschijnlijk zijn gezin niet willen verliezen dus accepteert het maar. Maar zijn behoefte naar intimiteit is daarmee nog niet weg, dus dan kun je erop wachten dat hij het uiteindelijk elders gaat zoeken.
maandag 3 mei 2021 om 18:20
Nee ik heb nog geen afspraken gemaakt. Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat ik er toch moeite mee heb. Hij vroeg er zelf naar omdat hij mij afstandelijk vond. Hij zegt dat hij het begrijpt, maar hij gedraagt zich een beetje als een geslagen hond. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen.Zazamaenade schreef: ↑03-05-2021 17:24Zandblauwtjes, als je nog meeleest: hoe is het nu?
En heb je al een afspraak met je psycholoog of je huisarts kunnen maken?
Ik hoop echt dat je me iemand gaat praten hierover, dan kun je ontdooien.
![]()
Ik stoor mij aan mezelf en hoe passief ik reageer. Tegelijkertijd wil ik ook helemaal niets nu. Het staat mij heel erg tegen om met iemand te praten bijvoorbeeld.

maandag 3 mei 2021 om 18:32
Als je nou gewoon eens met jezelf afspreekt het een paar dagen te geven. Om je gevoel te leren kennen en wat ruimte te geven. Bijvoorbeeld tot het weekend? Dat is overzichtelijk en dan “hoef” je voor nu minder. Je hoeft je niet beter te voelen, je hoeft geen hulp te zoeken. Je hoeft alleen maar te blijven ademhalen, en voor je baby te blijven zorgen.
Zou dat niet een beetje lucht en rust geven?
Zou dat niet een beetje lucht en rust geven?

maandag 3 mei 2021 om 19:03
Nja ik geloof nog wel dat hij nu oprecht alles wil doen om zijn gezin niet te verliezen. Maar ik geloof niet dat het heel houdbaar is.Surebaby schreef: ↑03-05-2021 17:38Als je dit bedoelt vanuit de man gedacht kan ik je ergens wel volgen.
Iemand die op deze manier denkt 'recht' op sex te hebben kan meer moeite hebben met het 'gezeik' wat nu gaat volgen dan spijt van de daad op zich.
Dus stilzitten als hij geschoren wordt, sociaal wenselijk gedrag, maar ondertussen bouwt de wrok zich op.
Je leest in dit topic op een vrouwenforum al dat daar nog best begrip voor is ook, als hij het aanvliegt als een 'gezamenlijk' probleem in zijn hoofd ga je al.
maandag 3 mei 2021 om 19:27
Zandblauwtjes schreef: ↑03-05-2021 18:20Nee ik heb nog geen afspraken gemaakt. Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat ik er toch moeite mee heb. Hij vroeg er zelf naar omdat hij mij afstandelijk vond. Hij zegt dat hij het begrijpt, maar hij gedraagt zich een beetje als een geslagen hond. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen.
Ik stoor mij aan mezelf en hoe passief ik reageer. Tegelijkertijd wil ik ook helemaal niets nu. Het staat mij heel erg tegen om met iemand te praten bijvoorbeeld.
Ben je wel echt zo passief? Je hebt in eerste instantie non-verbaal gecommuniceerd. Kun je een oordeel over hebben, maar of dat aardig is naar jezelf, laat staan eerlijk? Je was duidelijk genoeg, in die zin dat hij vragen ging stellen. Vervolgens heb je daar eerlijk op geantwoord.
En in principe is hij ook degene die dingen recht moet gaan zetten en vertrouwen terugwinnen. Dus dat dat wat passief voelt, zou zomaar kunnen kloppen. Maar niet met de negatieve lading die je er zelf aan geeft.
Als hij zich niet echt afvraagt wat dit voor impact op jou heeft, maar vooral uitstraalt dat hij even de underdog positie heeft, ja dat doet wat met je respect voor hem op dit moment.
Al met al heel menselijke gedragingen en gevoelens van je. Wel lastig en ongemakkelijk, dus dat je het niet over wil hebben valt ook goed te plaatsen