Iemand anders een negatieve ervaring met digitaal inwerken?

zaterdag 10 april 2021 om 17:12
Hooi,
Ben benieuwd of iemand anders ook een negatieve ervaring heeft met digitaal ingewerkt worden? Mijn collega's waren heel druk en uiteindelijk werd ik naar mijn idee niet goed ingewerkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben niet door proefperiode heen gekomen en wil graag weten of dit meer mensen is overkomen?
Ben benieuwd of iemand anders ook een negatieve ervaring heeft met digitaal ingewerkt worden? Mijn collega's waren heel druk en uiteindelijk werd ik naar mijn idee niet goed ingewerkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben niet door proefperiode heen gekomen en wil graag weten of dit meer mensen is overkomen?
maandag 3 mei 2021 om 19:49
Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2021 18:53De oplossing is natuurlijk vrij eenvoudig: gewoon nieuwe mensen aantrekken op een moment dat alles op rolletjes loopt en dan iemand vrij maken om ze in te werken. Maar dat gebeurt dan weer niet want waarom zou je nieuwe mensen aantrekken als het lekker gaat zo.
Maar dan werk je misschien lange tijd met teveel personeel want er gaat niemand weg. En daar is vaak geen geld voor, wat ik me wel kan voorstellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 4 mei 2021 om 19:09
Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2021 18:53Dat niet eens zozeer, maar inwerken kost wel mankracht. En die mankracht is er vaak niet, want nieuwe mensen aantrekken doet een bedrijf meestal niet als er mensen zat rondlopen. En dan kom je als inwerker dus in een hele vervelende spagaat terecht, want enerzijds verwacht men van je dat je de hele tijd naast de in te werken nieuweling staat om hem in no time alle kneepjes van het vak aan te leren en anderzijds verwacht men ook van je dat je intussen nog even je eigen productie draait. En dat gaat dus niet.
De oplossing is natuurlijk vrij eenvoudig: gewoon nieuwe mensen aantrekken op een moment dat alles op rolletjes loopt en dan iemand vrij maken om ze in te werken. Maar dat gebeurt dan weer niet want waarom zou je nieuwe mensen aantrekken als het lekker gaat zo.
Exact. Zo gaat het heel vaak. Inwerken komt bóvenop je werk wat je al hebt liggen. In piekmoment ook nog eens iemand in moeten werken is haast ondoenlijk. Wat dan toch vaak gebeurt is, met de te weinige mankracht die er is, toch kijken wat haalbaar is. En omdat het uiteindelijk dan toch lukt/gebeurt, is het signaal ook gelijk weg dat er te weinig mensen zijn want ja, het is toch gelukt?
Nieuwe mensen aantrekken is dan, hoe toevallig, weer geen budget voor.
@algemeen: in deze tijd inwerken, alleen maar digitaal is ook niet altijd fijn. Soms is het echt handiger als je met elkaar op het scherm kunt meekijken. Maar ook f2f afspreken om te zien/merken of het allemaal nog lukt.
wij slapen nooit.
dinsdag 4 mei 2021 om 19:22
bloemenzon schreef: ↑03-05-2021 16:10Merk gewoon vaak dat ik in het begin er moeite mee heb om erin te komen. Dan merk ik wel dat nieuwe collega's twijfelen aan mijn kunnen, waardoor ik zelf ook meer ga twijfelen aan mijn kunnen. Maar meestal naarmate ik er langer werk vinden ze me een fijne collega uiteindelijk.
Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben?
Dat is met alle nieuwe begin zo, ook al zou je bekend zijn met werkzaamheden. Hóe die worden uitgevoerd, verschilt natuurlijk per bedrijf.
Ik zit nu in de fase waarin we van twee locaties over zijn gegaan naar 1 locatie en we wisten al (al best een tijd eigenlijk) dat er verschil zit, in wie welke taken uitvoert maar het verschil blijkt nog groter dan aanvankelijk gedacht nu we er echt mee te maken hebben. Ik heb er nu taken bijgekregen die eerder bij een andere functie belegd waren en een groot deel van mijn taken horen eigenlijk ook in een andere functie. Wat ik erbij heb gekregen, ben ik echt heel slecht in en van degene die dat controleert, krijg ik regelmatig meldingen dat er weer eens iets niet goed staat. Maar diegene weet weer niet wat mijn taken zijn vanuit de overname en denkt dat wat hij controleert, ongeveer mijn enige werkzaamheden zijn.
Waaraan merk je dat je collega's twijfelden aan je kunnen? Heb je voorbeelden?
wij slapen nooit.
dinsdag 4 mei 2021 om 21:36
Maar je kunt van de nood een deugd maken door het gesprek op te nemen (kan in ieder geval in Teams en het lijkt me dat de alternatieven dat ook kunnen). Dan kan je altijd nog een keer terugkijken hoe het moet.iceteapeach schreef: ↑04-05-2021 19:09Soms is het echt handiger als je met elkaar op het scherm kunt meekijken.
dinsdag 4 mei 2021 om 21:37
Buiten het geld heb je ook nog dat er dan te weinig werk is voor iedereen. Daar wordt je ook niet blij van als je dingetjes moet gaan zoeken om de dag vol te krijgen.