Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
06-05-2021 14:12
Momo, wat een prachtig huis... ik ben totaal niet jaloers aangelegd, maar hier zou ik mijn oude dag best kunnen slijten. Is financieel verre van spekkie voor mijn bekkie, hahaha.

Man heeft laatst zijn oog laten vallen op een huisje in het bos, hij dacht dat dit wel betaalbaar zou zijn. Heb m nog net niet uitgelachen. De prijs stond er niet bij online, en meestal weet je dan wel hoe laat het is. Hij bellen met de makelaar en kreeg te horen dat t al verkocht was. En maar een paar tonnetjes duurder dan wij kunnen betalen :rofl:
Ik wil hier overigens niet weg hoor, zit hier prima. Maar het huisje in het bos, met een stuk weiland er naast was wel altijd een droom van ons. Zal wel bij dromen blijven! Arme man... hij zag zichzelf al kamelen in dat weiland zetten. (en nee, dat is geen grap. Ik heb een kamelenminnende man. )
Nou ben ik benieuwd naar dat leuke boshuisje :$
Voor iedereen een groene tuin
aaaanne schreef:
03-05-2021 22:14
De foto's klikken niet lekker zo (eerst openen, dan naar beneden scrollen, cookies accepteren, en daarna op 'ok ik begrijp dat ik de cookies opgegeten hebt' knop drukken. Maar je hebt een mooie tuin!
Ik snap je negativiteit er over niet helemaal, of heb je alles er net ingezet? Die klimrekken voor de muren zijn handig, dat wordt vast erg mooi met klimmers!

Ik vraag me nu alleen de hele tijd af wat je bedoelt met '3 jaar hebben de kinderen hier gewoond'. Blijf me afvragen of ze nu weg zijn. Logische is op kamers, maarja, dan waren ze daarvoor al niet meer op een leeftijd dat ze met een voetbal in de tuin speelden.. Als je het er niet over wil hebben prima natuurlijk maar misschien is er een heel logisch iets. :flag:
Oh jeetje besefte me niet dat openen zolastig zou zijn. Sorry daarvoor. De
Ja het klopt de planten stonden er allemaal net in. Daarvoor was het dus een grote zandvlakte met stenen :cry:

Vwb de kinderen....wij waren expats in het buitenland voor 3 jaar en eerst heeft onze zoon van toen 24 er 2 jaar gewoond en daarna onze dochter van 22 met haar vriend.
Allemaal geen tuinierders maar zoon heeft in de tijd dat we wegwaren een pup gekocht.....die sloopte al hoop planten
En daarna nam onze dochter de konijnen weer mee van ons huis in buitenland naar dit huis en liet ze lekker loslopen. ( en ik had toen we weggingen net al het gaas weggehaald wat de planten beschermde....want niet meer nodig, dacht ik :@@: what was i thinking ....)

Dus nee geen voetballers maar wel slopers hahahah
GT, het huuske staat niet op Funda. Was een video van een makelaar die ik hier niet ga noemen wegens reclame. Maar als je googlet op Bavesbeekweg 8 V.riezenveen op Joetoep is ie denk ik nog wel te zien. Het huis zelf moet nog wel een en ander aan gebeuren, maar wat een ruimte eromheen en de locatie zelf is schitterend, aan de rand van het Engbertsdijkveen. Het filmpje zelf is niet om aan te zien/horen, de makelaar klinkt alsof ie bijklust als deejay in het buurthuis. :whip:
Tuingravin, dat huis staat op een heerlijk plekje
Kan me voorstellen dat je man dat wel ziet zitten.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Mama-Inge, ik ook hoor! Snap hem helemaal. Alleen zijn dat soort plekjes inmiddels dun gezaaid, de huizenmarkt is zelfs in Twente compleet doorgedraaid en huizen bijna niet meer te betalen. En dan hebben wij nog geluk, in de laatste crisis ons huis gekocht, voor toen een bedrag dat we konden betalen dankzij de verkoop van ons vorige huis, en nu gewoon het dubbele op zou brengen als we het zouden willen verkopen. We wonen heerlijk vrijstaand, op loopafstand van het centrum, grote tuin en een oprit waar makkelijk 2 grote of 3 kleine auto's geparkeerd kunnen worden en een vrijstaande garage waar onze oudste zoon resideert. We zijn het huis zelf nog steeds stukje bij beetje aan het verbouwen. En we zijn heel tevreden! Tegelijkertijd blijft vooral mijn man het leuk vinden om te speuren naar dat ene, unieke plekje, in de wetenschap dat t m waarschijnlijk nooit gaat worden!
GroenTuintje schreef:
06-05-2021 14:23
@Apatura. Voor mij is het helaas te ver, maar als er nog eens in het Oosten een meeting is, ben ik van de partij :)
appeltern ligt bij nijmegen / oss. is dat oosten? :O
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
06-05-2021 16:05
appeltern ligt bij nijmegen / oss. is dat oosten? :O
Dat is meer zuiden, vanaf mijn woonplaats is dat nog 2 uur rijden :)
@Apatura, ik wil wel! maakt me niet uit dat ik er een stukkie voor moet rijden. Ben er nog nooit geweest en wil dat wel eens bekijken met andere tuingekkies. I'm in!
Prachtige plek idd TG, ik ben vooral verliefd op dat houten huisje (?) vooraan :$
Apatura, daar wil ik ook wel een eind naar het zuiden voor reizen! Wil al zo lang gaan maar kan nooit iemand vinden om mee te nemen haha. Mits iemand me ergens van een trein station kan plukken 😁
Momo, dat is geen probleem, ik wil je wel oppikken.
Leuk idee, maar voor mij ook veel te ver.

Tuingravin, ik mag ook heel graag naar droomhuis op het platteland kijken.
De huizen staan dan wel in Engeland, maar wat een plaatjes komen daar voorbij en de tuinen :flirting:
Mama-Inge: jaaaa, die huizen in Engeland, da's helemaal mijn ding! Met name de cottages in de Cotswolds, met rieten daken. Ik houd ook van huizen die in allerlei kleuren geschilderd zijn. De Britten zijn niet vies van een gekleurd huis, en ik ook niet. Bij ons is de buitenkant wit gepleisterd, en ik zou het wel lichtgeel willen schilderen. Gaat nooit gebeuren, man wil het wit houden.
GT, dat huisje vooraan is door de huidige bewoner in gebruik als atelier. Maar je zou d'r een leuk vakantiehuisje van kunnen maken, of een B&B.
Tuingravin schreef:
06-05-2021 17:05
Momo, dat is geen probleem, ik wil je wel oppikken.
:bigkiss: Helemaal goed!
Waarom zitten jullie nog niet allemaal in het nieuwe-voortuintopic?
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
06-05-2021 18:39
Omdat TO in mijn allergie zit.
Tuingravin schreef:
06-05-2021 17:27
GT, dat huisje vooraan is door de huidige bewoner in gebruik als atelier. Maar je zou d'r een leuk vakantiehuisje van kunnen maken, of een B&B.
Als buitenverblijf echt een droom dat houten atelier :flirting:
Mermedina schreef:
06-05-2021 18:42
:rofl:
Mermedina schreef:
06-05-2021 18:42

;-D
Tjezus, wat vals
Sabeltandcavia schreef:
06-05-2021 18:39
Heb je een linkje naar dat topic, kan het niet vinden.
En na deze reacties ben ik wel nieuwsgierig 🤔

Al gevonden
mama-inge wijzigde dit bericht op 06-05-2021 20:05
2.48% gewijzigd
@moestuintjes: heb ik dit jaar niet, we wonen nu dichterbij een andere supermarkt. Maar in de tuin staat een vrolijke bosaardbei die ooit een moestuintje was (zo'n vier jaar geleden!). Die stond een zomer in een potje zielig te wezen, maar heb ik - meer vanwege het potje - meegenomen toen we gingen verhuizen. Met potje en al in de tuin gepleurd toen er veel meer te doen was in het nieuwe huis dan in de tuin werken. Het daarop volgende voorjaar kwam ik er aan toe de tuinspullen op orde te brengen en ontdekte een bloemetje in de zielige aarbeipot. Die kreeg dus een plekje in de tuin. Dat vond 'ie veel leuker dan een potje dat ik vergat water te geven, dus hij staat nu al jaren aardbeitjes te produceren en is aardig gegroeid :)

Mijn zaaigoed komt aardig op, het vind dit weer wel lekker geloof ik:

Groot kaasjeskruid
Afbeelding

Zonnebloemen
Afbeelding

Prikneus (van Duet)
Afbeelding

Ik heb ook ergens Cosmea staan en wat wilde bloemenzaad :)
op het werk zijn we nu zaadbommen aan het maken. Zal proberen daar flink wat van te verkopen! (En lukt dat niet, dan gooi ik ze wel weg, buiten :D )
friezinnetje2014 schreef:
06-05-2021 19:57
op het werk zijn we nu zaadbommen aan het maken. Zal proberen daar flink wat van te verkopen! (En lukt dat niet, dan gooi ik ze wel weg, buiten :D )
Op grindtuinen? :jump:
Ik vind hier dingen van.
Ziet er goed uit, aaane!
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven