Keuzestress voor budget telefoon

07-05-2021 07:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoog tijd voor een nieuwe telefoon! Mijn huidige telefoon is traag en vol, updaten gaat niet meer, er moeten steeds meer apps af.
Maar ik kom er niet uit, ik wil er max 200 euro aan uitgeven, niet een supergroot scherm, redelijke foto's mee kunnen maken en verder... Beetje Facebook, een spelletje, niet heel bijzonder.
Het duizelt me en stop telkens weer met mijn zoektocht, maar zo komt er nooit een nieuwe natuurlijk ;-)

Wie heeft er een aanrader?
(heb echt zo'n hekel aan een telefoon uitzoeken :-()
Toevallig liet mijn dreumes gisteren mijn telefoon stuiteren en vlogen de stukjes glas van mijn scherm af @(

Nu ben ik verder ook niet zo veeleisend qua telefoon en wou ik er ook niet teveel aan uitgeven (want dit is telefoon #6 in 4 jaar tijd ofzo :facepalm:) en ik heb de oppo A15 gekocht bij BCC voor €109,-. Ik vind hem heel fijn, met 1 klik had ik alle gegevens overgezet, er zit 32 GB geheugen in en de camera is prima.
Motorola g8 power of g9 power. Top batterij, reageert heel vlot, ... Voor jouw budget een top smartphone. Motorola stazt bekend voor zijn goede prijs kwaliteit.
Ik heb een Xiaomi 9sy net gekocht. 129 euro. Heel blij mee.
Zit een redelijke camera op en heel gebruiksvriendelijk, had m binnen een half uur weer geïnstalleerd met alles overgezet.
Wel groot.
Geen Huawei meer kopen want daar kan geen Google meer op na een bepaald model.
En die Xiaomi is ook Chinees dus daar hebben sommige mensen principes over.
Ik heb in korte tijd 3 telefoons gesloopt door ongelukjes dus ik ging voor goedkoop.

Oh ja tip van iemand die telefoons refurbished: eerste keer je telefoon gebruiken vanuit de verpakking (hier 45% opgeladen dus opstarten ging prima) en dan helemaal leeg laten lopen en dan tot 70-80% opladen.
zorg er daarna voor dat je telefoon tussen de 20 en 70% opgeladen is, zo doe je langer met je batterij. Hele nacht opladen is niet goed steeds.
Mijn vorige cheapie telefoons hoefde ik zo niet heel vaak op te laden dus volgens mij werkt dat wel.
Ik stem ook voor de Motorola. Heb zelf een wat ouder exemplaar, de G6 Plus, en die doet nog prima wat-ie moet doen. De G9 power (als je lange batterijduur wilt) of G9 Plus (als je een goede camera wilt, voor die prijsklasse) lijken mij prima opties. Die laatste valt wel een tientje ofzo boven je budget.
doxie12 schreef:
07-05-2021 07:55
Motorola g8 power of g9 power. Top batterij, reageert heel vlot, ... Voor jouw budget een top smartphone. Motorola stazt bekend voor zijn goede prijs kwaliteit.
Eens. Ik heb altijd Nokia's gehad maar ben anderhalf jaar terug toch over gestapt op een Motorola g6 play. Ben er blij mee, niet te groot scherm, prima camera ( maakt serieus mooiere foto's dan de Samsung van mijn moeder ), lange batterij, genoeg opslag voor mij, prima scherm en ik heb er toen 130 euro voor betaald. De g8 power zou ik als volgende telefoon nemen als mijne stuk gaat. Heb er in anderhalf jaar nog geen probleem mee gehad en hij kan ook tegen een stootje. Ik zou gewoon eens naar de MediaMarkt gaan en eens wat toestellen in je hand houden en proberen daar en er dan een kopen.
Heb zelf ook maanden getwijfeld over welke telefoon ( heb ook altijd keuzestress ) maar ben echt blij met de Moto.
Oh, wat fijn dit :-)
Ik ga ervan uit dat ik een aantal jaren met mijn telefoon ga doen, dus allergoedkoopste hoeft niet.
Motorola klinkt dan goed.
Xiaomi.
Het is sowieso bizar wat een telefoon kost. 1100 euro is niks. Ik red me al jaren prima met telefoons van onder de 120 euro, het is dat ik er graag mee gooi anders had ik er langer mee gedaan.
Surebaby schreef:
07-05-2021 08:31
Het is sowieso bizar wat een telefoon kost. 1100 euro is niks. Ik red me al jaren prima met telefoons van onder de 120 euro, het is dat ik er graag mee gooi anders had ik er langer mee gedaan.
Absoluut bizar, ik stoor me er ook aan dat je na 4 jaar bijna verplicht een ander moet omdat hij oud is!
Hallo wegwerp maatschappij :-(

Een fairfone durf ik dan toch ook weer niet aan. Mede dus door de hoge prijs en zou die echt 10 jaar meegaan? De ontwikkelingen gaan zo snel...
Ik ben tevreden over mijn alcatel. 135 euro kostte die.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb dit toestel:

https://www.otto.nl/p/1130599026/samsun ... lsrc=aw.ds

Iets boven budget maar zeker een aanrader. Buiten dat hij snel is, een leuke camera heeft, heeft dit toestel ook een zwaardere accu waardoor ik het toestel maar om de twee dagen hoef op te laden. Ik gebruik het toestel intensief.
Ik heb de Motorola one macro. Nooit meer iets anders. Supersnel, ook met opladen en ik zet de batterij op bespaarmodus en doe er gerust 2 - 3 dagen mee.

Als ik aan het forummen ben op de tel wat ik heel soms doe haalt ie het einde van de avond ook nog wel.
Ik heb de Xiaomi 9 Note pro. Helemaal blij mee. Doet wat ie moet doen. Filmpje kijken, Foto maken, bellen, navigatie, spelletje etc. Ik snap al die mensen niet die een telefoon van 500 euro of meer kopen. Wat kan dat dan meer?
Surebaby schreef:
07-05-2021 08:31

Ik zat ook meestal rond die prijs Samsung en Acer heb ik gehad. Maar deze Motorola is iets duurder want veel meer geheugen en volgens mij toen een aanbieding van € 150.
De Motorola 9g plus is in de aanbieding bij mediamarkt voor 218 euro.
Wel groot formaat, is dat niet storend?
Hier ook een Motorola fan, eigenaresse van een Motorola g6 play. Ding werkt na ongeveer 4 jaar nog helemaal goed.
Vind het ook fijn dat er niet zoveel gesponsorde apps opkomen, dat had ik bij mijn Samsung wel. Dertig apps die je niet kan verwijderen en dus ruimte innemen en gebruiken deed ik ze ook niet.
En de prijs, ik ga in het vervolg ook weer voor een Motorola
Toevallig las ik net dit artikel, misschien heb je er iets aan.

https://www.ad.nl/tech/een-smartphone-v ... ~a8c36d6e/
Motorola, ik heb volgens mij een g7, maar ik heb hem nu een jaar. Was in de aanbieding voor €167. Ik ben er super tevreden over. Hij is snel, groot scherm, grote opslagcapaciteit voor foto's, fijn bedienbaar en heeft een batterij die lang meegaat.

Ik heb ook andere goedkope telefoons gehad, o.a. een Huawei voor €80 maar na 3 foto's was het geheugen vol en ik vond de bediening niet fijn.

Ook af en toe tussendoor een oude werktelefoon (Samsung)van mijn man gehad, maar Motorola doet daar echt niet voor onder en is een stuk goedkoper.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Ik heb een refurbished iPhone gekocht bij de plaatselijke telefoonwinkel. Misschien is dat ook een optie voor je :)
Voor iedereen een groene tuin
Als je niet over 3 jaar weer deze zelfde zoektocht wilt moeten doen, kies dan nu een iPhone. Met mijn vorige heb ik 7 jaar gedaan. Apple zorgt veel langer voor updates en een werkend systeem dan andere merken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Keuzestress kan je verminderen door niet alle winkels te gaan bekijken en je te beperken tot 1, 2 of maximaal 3 merken. En dan filteren op prijzen tussen de 150...200 euro. Dan blijft er niet zoveel meer over. Het is niet zo dat merk A voor 200 euro de hemel levert en merk B een vreselijk slecht ding. Het zit allemaal bij elkaar in de buurt.
Appeltaartmetrozijn schreef:
07-05-2021 09:53
De Motorola 9g plus is in de aanbieding bij mediamarkt voor 218 euro.
Wel groot formaat, is dat niet storend?

Hangt van je leeftijd af ;-)

Ik heb hele kleintjes gehad maar ben nu een stuk ouder en vind ik een groot formaat juist veel fijner.
Trek een tweedehands samsung A50 van Ebay af.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
doxie12 schreef:
07-05-2021 07:55
+1

Bij bel simpel heb ik een g9 gekocht met € 40 cashback, kwam uit op €160.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven