Schoonzus is boos vanwege kinderfeestje

12-05-2021 09:36 549 berichten
Laatst hebben wij (Corona proof) een kinderfeestje in onze tuin gevierd voor onze zoon. We hadden een grote taart besteld en pizzabus laten komen, en we hadden een soort jungle ‘festival’ thema ervan gemaakt. Daarvan heb ik een paar foto’s in mijn stories gezet. Omdat de groep klein moest blijven hebben we alleen een aantal klasgenootjes uitgenodigd, geen familie.

Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.

Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.

Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.

Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.

Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioten
Niet sneren. Niets je hiervan aantrekken. Laat je man het maar oplossen.
:woa:

Nee, inderdaad niets meer delen.
Ze hebben het via je man laten weten? Alsof jij de persoon bent die erover gaat. Laat je man zijn familiesores fijn zelf oplossen.
Vaak te maken met verwachtingen denk ik. Hoe is het contact verder want het komt afstandelijk over.
Sneer is niet netjes van je en zou ik mijn excuses voor aanbieden. Verder volledig eens met jou. Je houdt een kinderfeestje voor je eigen kind en zijn vriendjes/vriendinnetjes en op de manier waarop jullie het leuk vinden. Samen doen met een familielid zou ik ook niet willen. Ook niet als de kinderen even oud zijn.
Ik snap dat sneren niet zo goed.
Waarom doe je dat?
Dat je niets doet voor familie en wel voor klasgenoten dat zou ik als oma/tante van ook jammer vinden, dus daar kan ik wel inkomen.
Ik vind de reacties van je schoonmoeder en -zus onredelijk. Daar hoef je echt niets voor te laten.
Maar jouw sneer vind ik beneden alle peil. Heel naar.
Ik snap je wel. Ik zou blijven doen wat je doet richting nichtje en voor de rest doen als of je neus bloedt.
En inderdaad je man laten oplossen maar ik vind dat je je mond niet hoeft te houden hoor.
Vooral als er zo makkelijk naar jou toe alles uitgesproken wordt.
Je hoeft je excuses niet te maken omdat je het goed voor elkaar hebt.
En waarschijnlijk heeft je nichtje nergens last van maar eerder de mama..
Zou het in de toekomst wel worden dat het nichtje gaat bemerken dat er een groot verschil is dan zou ik voor haar inderdaad minder posten.
Oh je hebt gewoon zin om een topic over de bijstand te openen.
Zeg dat dan.
Knap bedacht zo'n eerste openingpspost.
Jou valt niets te verwijten. Dit is pure afgunst, moet je z.s.m. afkappen (bij monde van je man) en anders het contact verbreken. Je hoeft je NIET schuldig te voelen over andermans ellende. Moet ze d'r eigen leven maar op de rit krijgen :)
Ik wist niet dat zo'n pizzabus ook al kwam opdraven voor een paar kinderen die misschien een halve pizza op kunnen.
Schoonzus klinkt volstrekt onredelijk. Ik zou er verder helemaal niet op ingaan. De eis om die feestjes samen te voegen slaat nergens op, al waren de kinderen even oud. Je kunt zoiets hooguit opperen, wil de andere partij het niet, dan heb je je daarbij neer te leggen. Dat jullie een minder duur cadeau moeten kopen is ook onzin. Het is heel vervelend voor je schoonzus dat ze in de bijstand zit, maar het helpt haar niks om zo om zich heen te schoppen en dingen te eisen van anderen die nergens op slaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom vinden jullie eigenlijk dat ze haar excuses moet geven voor wat ze gezegd heeft?
Sneer was inderdaad niet netjes.

Maar dat zij van jullie verwachten dat jullie ook je uitgaven op uitkeringsniveau stellen, is ook niet normaal.

En dat zij verwachten dat schoonzus naar het niveau van jullie getrokken moet worden, is ook gek.

Kortom: stop met deze afgunstige concurrentiestrijd.
Lady*Voldemort schreef:
12-05-2021 10:45
Ik wist niet dat zo'n pizzabus ook al kwam opdraven voor een paar kinderen die misschien een halve pizza op kunnen.
Tja je moet toch iets verdienen in deze tijd.
Gelukkig was het feestje coronaproof.
.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:22
99.49% gewijzigd
Uhm...ik vind het wel goed dat je de waarheid hebt gezegd. Schoonzus klinkt als een slachtoffer, terwijl ze als ze gezond is gewoon kan gaan werken. Liefst fulltime, dat zet tenminste zoden aan de dijk en dan heeft ze geen tijd meer om zich bezig te houden met jouw insta-stories 😄.
Ik vind iedereen in dit verhaal te kort schieten.
Vreemd dat jullie een verjaardag vieren maar oma en tante niet welkom zijn. Zelfs al is het Covid. Hebben zij het helemaal niet met jullie kunnen vieren?
Die sneer was onnodig.
Verder snap ik niet waar je man blijft in dit verhaal. Hoezo moet jij dit oplossen? Waarom bespreekt hij zelf niet met mams en zus dat jullie geen verjaardag voor nichtje hoeven te organiseren?
En je schoonmoeder en schoonzus vragen onredelijke dingen, dat zou ik aan man overgelaten hebben om dat af te handelen.

En nu? Wat wil je zelf? Wil je dat de band (weer) goed wordt? Of vind je het wel prima zo? Dat is namelijk van invloed op wat mijn advies nu zou zijn.
-
Als je weet dat een kind in de familie het minder goed heeft, dan kun je daar best eens iets extra voor doen door het kind uit te nodigen voor het één of ander ofzo. En als je dingen gezamenlijk viert zoals Sinterklaas, dan lijkt het me ook dat je daar de cadeautjes op afstemt, zodat alle kinderen ongeveer hetzelfde krijgen.

Maar dat staat natuurlijk helemaal
los van wat je voor je eigen kinderen op hun verjaardag (of daarbuiten) doet. Als je het wat breder hebt, dan is er niks mis mee om daar met je gezin van te genieten, en hoef je daar zeker niet de hele familie van mee te laten genieten.

Of de sneer geheel terecht of ontzettend laag bij de grond is, kan ik niet beoordelen. Als schoonzus de bijstand als een hangmat gebruikt, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen, vooral omdat zij als “slachtoffer” gepresenteerd wordt door schoonmoeder. Maar zijn er goede redenen waarom schoonzus gebruikt maakt van de bijstand als vangnet, dan zou ik daarvoor toch wel mijn excuses aanbieden.
Maar oma en tante waren helemaal niet op de hoogte dat vind ik dan weer vreemd. Ik zou zoiets meteen delen met mijn moeder, nu lijkt het alsof het expres is stilgehouden alsof ze het niet mogen weten.
Bijzonder dat je niet oma en tante + nichtje een middag hebt uitgenodigd voor taart en een borrel. Dat kan toch prima coronaproof los van het kinderfeestje? Ik snap oma wel dat ze het niet leuk vindt niet welkom te zijn op de verjaardag van haar kleinkind.
Volgens mij ging het schoonzus er totaal niet om dat ze niet voor die verjaardag uitgenodigd was, maar dat zoon van TO het niet samen met haar dochter heeft gevierd. Dus twee verjaardagen in een, met de klasgenootjes van haar dochter erbij. Dus dat het raar zou zijn dat TO het wel voor klasgenootjes viert maar niet voor familie, is helemaal niet het punt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
miekemv schreef:
12-05-2021 10:50
Maar oma en tante waren helemaal niet op de hoogte dat vind ik dan weer vreemd. Ik zou zoiets meteen delen met mijn moeder, nu lijkt het alsof het expres is stilgehouden alsof ze het niet mogen weten.

En dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven