Mode & Beauty alle pijlers

Maat broek Only

13-05-2021 10:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een leuke broek gezien bij de Wehkamp maar ik kom er helemaal niet uit met welke maat ik moet bestellen.

Normaal draag ik broeken waarbij de maten gewoon xs/s/m/l heten of 32/34/36 etc..

Deze maat noemt volgens mij sowieso de lengtemaat, wat ik wel fijn vindt omdat ik nogal korte benen heb. Ik draag nu bijvoorbeeld een broek van de Only met lengtemaat 28, en de gewone maat is dan xs.

Anyhow, ik snapte niks van de maten die je kan bestellen want het begint bij 25-30, 25-32, enzovoort tot 32-34.

Nu kan je zo'n tool gebruiken, 'welke maat past mij?' en dan geeft hij aan maat 27-30 maar ik durf daar niet blindelings op te vertrouwen omdat ze daarbij dus geen rekening houden met m'n korte benen.

Ik denk dus dat 27 de lengtemaat is? Maar is 30 dan te vergelijken met broekmaat xs of 32/34?

Sorry voor dit warrige gedoe met nummers, ik vind het altijd zo'n gedoe met retourneren dus ik probeer de kans zo groot mogelijk te maken dat ik in 1 keer de goede bestel :-D

Het gaat trouwens om deze broek : https://www.wehkamp.nl/app/product/1669 ... =pdp_share
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Nee het is andersom: bij 27-30 is 27 de taillemaat (vergelijkbaar met een maat 36) en 30 is de lengtemaat. 30 is dus een paar centimeter langer dan lengtemaat 28.
Eerste cijfer is taillmaat, de tweede lengte
Snelle reacties, dank jullie wel! Zat ik toch helemaal verkeerd, en die maathulp vertrouw ik dan ook niet want maat 36 pas ik denk ik niet. Ik ga dan gokken op een 25 of 26 en dan lengtemaat 30.
Wat hierboven staat.

Daarbij.. het is Wehkamp hè.... Je kan meerdere opties bestellen en terugsturen.
Als je normaal xs hebt, zou ik 25-30 bestellen.
Ik heb in broeken een stretchy 40 of kleine 42 nodig en ben heel kort: 1.53.

Ik slaag altijf bij only met maat L in de spijkerbroeken en lengtemaat 30.

Ik heb niet eerder bij hen de maten gezien die jij benoent eigenlijk en toch heb ik er minstens 7 broeken van.. (vind ze lekker zitten en de maat is dus erg makkelijk voor mij(
Nidorina schreef:
13-05-2021 10:28
Ik heb in broeken een stretchy 40 of kleine 42 nodig en ben heel kort: 1.53.

Ik slaag altijf bij only met maat L in de spijkerbroeken en lengtemaat 30.

Ik heb niet eerder bij hen de maten gezien die jij benoent eigenlijk en toch heb ik er minstens 7 broeken van.. (vind ze lekker zitten en de maat is dus erg makkelijk voor mij(
Ze heeft een broek van Only maat xs. Dus dat is sowieso geen L. Ze geeft aan dat ze normaal 32/34 heeft.
Mijn dochter heeft maat 28 van broeken en is 1.75.
Dubbel
Vergelijk het wel met een andere broek van hetzelfde merk, want sommige merken vallen heel klein en andere juist heel ruim. Bij H&M ben ik bijv broekmaat 34 of 36 en bij Zara ben ik 38 of 40.

Ik heb net ff voor je gekeken en ik heb van Only meestal S/28 (dus taillemaat small en lengtemaat 28) en ik ben bij andere winkels een 28 of soms een 27. Dus voor jou zou ik gokken op een 26-30 en voor de zekerheid ook een 25-30 meebestellen.
phloxx wijzigde dit bericht op 13-05-2021 10:46
38.49% gewijzigd
-
Tijger32 schreef:
13-05-2021 10:38
Ze heeft een broek van Only maat xs. Dus dat is sowieso geen L. Ze geeft aan dat ze normaal 32/34 heeft.
Dit is wel een verwarrende post die je plaatst, want ik neem aan dat je bij 32/34 confectiemaat bedoelt, en bij 28 de jeans maat.
32/34 confectiemaat is ongeveer 26 jeansmaat. Jeansmaat 28 is ongeveer confectiemaat 36 a 38, afhankelijk van het merk.
-
Raspberrysmoothie schreef:
13-05-2021 10:17
Snelle reacties, dank jullie wel! Zat ik toch helemaal verkeerd, en die maathulp vertrouw ik dan ook niet want maat 36 pas ik denk ik niet. Ik ga dan gokken op een 25 of 26 en dan lengtemaat 30.
Ja, die zou ik bestellen. Het model van de broek valt kort, dus wie weet past lengtemaat 30 je ook goed.
Phloxx schreef:
13-05-2021 10:43
Dit is wel een verwarrende post die je plaatst, want ik neem aan dat je bij 32/34 confectiemaat bedoelt, en bij 28 de jeans maat.
32/34 confectiemaat is ongeveer 26 jeansmaat. Jeansmaat 28 is ongeveer confectiemaat 36 a 38, afhankelijk van het merk.
Ja misschien verwarrend. Maar TO geeft aan dat ze een Only broek heeft maat xs. Dan vind ik het raar dat iemand L adviseert omdat zij dat altijd draagt en toevallig ook kort is.

Mijn dochter draagt inderdaad jeansmaat 28 en ik zou voor haar een M bestellen. En zij is dus 1.75. Ik wilde eigenlijk zeggen dat lengte dus niks zegt over de maat.

Als TO xs past, zou ik 25 of 26 bestellen.
Ik heb maat 38. Ik ben 1.63.

Van only draag ik m/30 - 29/30
En soms 28/30.

Ligt ook aan het model.
Het is wehkamp... ik zou gewoon meerdere opties bestellen.
Nog bedankt voor alle reacties!

Ik heb uiteindelijk gekozen voor 25-30, hij komt morgen al binnen, hopelijk past ie en anders bestel ik de 26-30. Wehkamp is gelukkig makkelijk met retourneren maar ik vind het ook zonde om alvast meerdere maten te bestellen en dan dus sowieso te retourneren, dus op de gok 25-30 gekozen.

De reviews waren ook wisselend, de een geeft aan dat hij erg ruim valt en anderen vinden hem weer te klein vallen, dus ik ben benieuwd.
Dan zit je wel goed hoor. Ik heb zelf 27/30 maar pas echt niet in XS (ben 1,59 en ca 60 kilo schat ik).
Raspberrysmoothie schreef:
13-05-2021 11:23

De reviews waren ook wisselend, de een geeft aan dat hij erg ruim valt en anderen vinden hem weer te klein vallen, dus ik ben benieuwd.
De reviews waren sowieso raar. Sommige gingen over een witte broek en andere zelfs over een jurk.

Geef je nog een update als de broek binnen is?
Ik zou er 2 bestellen als je tussen 2 maten twijfelt. Bij Only weet je nooit of iets groot of klein uitvalt.
Ik vind de maten van Only sowieso raar. Zo heb ik 3 broeken van hetzelfde model in verschillende kleuren. Van de zwarte moet ik M hebben, van de licht- en donkerblauwe is M veel te groot en zit de S hetzelfde als de zwarte M (en normaal heb ik S). Ik heb al vaak de zwarte gekocht en die valt dus veel kleiner.
Van een jurkje moest ik XS hebben terwijl ik daar ook altijd S van heb.
Maar ja, terugsturen kan altijd nog.
Tijger32 schreef:
13-05-2021 10:38
Ja dat snap ik, ik wilde enkel mijn voorbeeld geven, misschien had ze er toch wat aan.
Tijger32 schreef:
13-05-2021 12:13
De reviews waren sowieso raar. Sommige gingen over een witte broek en andere zelfs over een jurk.

Geef je nog een update als de broek binnen is?
Nou ik keek er helemaal naar uit om de broek te passen en een update te geven, maar toen ik net het Wehkamp pakketje openmaakte zaten er twee verpakkingen Sloggi onderbroeken in ipv de bestelde broek :'(

Dus toch retour en heb een nieuwe bestelpoging gedaan, dit keer wel 2 maten besteld, 25-30 en 26-30 omdat ik toch twijfelde.

Hoop alleen dat ik nu wel echt de goede producten krijg want ik had laatst bij Tom Tailor 2 x geprobeerd een broek te bestellen en 2 x iets anders ontvangen, en daarna durfde ik niet meer te bestellen :facepalm:
Oh wat raar. Ik heb nog nooit verkeerde producten ontvangen. Verstandig om toch maar 2 maten te bestellen. Straks is de andere maat niet meer leverbaar.
pamelacourson schreef:
13-05-2021 15:44
Ik vind de maten van Only sowieso raar. Zo heb ik 3 broeken van hetzelfde model in verschillende kleuren. Van de zwarte moet ik M hebben, van de licht- en donkerblauwe is M veel te groot en zit de S hetzelfde als de zwarte M (en normaal heb ik S). Ik heb al vaak de zwarte gekocht en die valt dus veel kleiner.
Van een jurkje moest ik XS hebben terwijl ik daar ook altijd S van heb.
Maar ja, terugsturen kan altijd nog.
Ik had iets vergelijkbaars met poptrash broeken van Only. Alle 2 in de zelfde maat gekocht maar de blauwe hadden ze alleen in lengtemaat 30 en de zwarte in 32 of zelfs 34. Maar beide vielen precies goed terwijl de zwarte te lang had moeten zijn. Vond het zowiezo raar dat voor de zwarte een andere lengtemaat werd gehanteerd dan de anderen.
Hij kwam gisteren binnen en hij past :cheer2:

De 25-30 zit perfect, nog wel iets aan de grote kant maar ik moet nog wel aankomen, dus er is ruimte om er nog in te groeien :)

De lengte is trouwens ook perfect! Echt een 'cropped' effect, normaal moet ik mijn pijpen altijd omrollen omdat ik korte benen heb maar deze zit in 1 keer goed.
Oh wat leuk! Het model viel inderdaad korter, voor jou dus ideaal. Veel plezier met je broek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven