Mode & Beauty alle pijlers

Maat broek Only

13-05-2021 10:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een leuke broek gezien bij de Wehkamp maar ik kom er helemaal niet uit met welke maat ik moet bestellen.

Normaal draag ik broeken waarbij de maten gewoon xs/s/m/l heten of 32/34/36 etc..

Deze maat noemt volgens mij sowieso de lengtemaat, wat ik wel fijn vindt omdat ik nogal korte benen heb. Ik draag nu bijvoorbeeld een broek van de Only met lengtemaat 28, en de gewone maat is dan xs.

Anyhow, ik snapte niks van de maten die je kan bestellen want het begint bij 25-30, 25-32, enzovoort tot 32-34.

Nu kan je zo'n tool gebruiken, 'welke maat past mij?' en dan geeft hij aan maat 27-30 maar ik durf daar niet blindelings op te vertrouwen omdat ze daarbij dus geen rekening houden met m'n korte benen.

Ik denk dus dat 27 de lengtemaat is? Maar is 30 dan te vergelijken met broekmaat xs of 32/34?

Sorry voor dit warrige gedoe met nummers, ik vind het altijd zo'n gedoe met retourneren dus ik probeer de kans zo groot mogelijk te maken dat ik in 1 keer de goede bestel :-D

Het gaat trouwens om deze broek : https://www.wehkamp.nl/app/product/1669 ... =pdp_share
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Raspberrysmoothie schreef:
16-05-2021 11:52
Hij kwam gisteren binnen en hij past :cheer2:

De 25-30 zit perfect, nog wel iets aan de grote kant maar ik moet nog wel aankomen, dus er is ruimte om er nog in te groeien :)

De lengte is trouwens ook perfect! Echt een 'cropped' effect, normaal moet ik mijn pijpen altijd omrollen omdat ik korte benen heb maar deze zit in 1 keer goed.
Wat fijn! Veel plezier van je broek!
pamelacourson schreef:
13-05-2021 15:44
Ik vind de maten van Only sowieso raar. Zo heb ik 3 broeken van hetzelfde model in verschillende kleuren. Van de zwarte moet ik M hebben, van de licht- en donkerblauwe is M veel te groot en zit de S hetzelfde als de zwarte M (en normaal heb ik S). Ik heb al vaak de zwarte gekocht en die valt dus veel kleiner.
Van een jurkje moest ik XS hebben terwijl ik daar ook altijd S van heb.
Maar ja, terugsturen kan altijd nog.
Dat betekent waarschijnlijk dat ze met verschillende patronen werken (i.p.v. 1 pasvorm afgestemd op de doelgroep), afhankelijk van de fabriek die levert. Is een bekend verschijnsel van fast fashion.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven