Alleen naar Griekenland tips

19-05-2021 11:40 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om in september (als het corona technisch uiteraard allemaal kan) een week alleen naar Griekenland te gaan. Ik zoek een klein schalig hotel (ook beetje vanwege veiligheidsgevoel), in levendige omgeving ( idee dat je vanuit hotel zo naar winkels terrasjes loopt) met een zwembad en bij voorkeur een klein barretje ;-) Hoeft niet direct aan het strand.

Heeft er iemand tips? Ik heb ook geen idee welk eiland het meest geschikt is, ik weet niets van Griekenland behalve dat het me op ene of andere manier aantrekt. Ik ben 40 + maar hou erg van levendigheid ( terrasjes, loungebar etc. )
Tip 1: Doen!!!!!!

Ik ben zelf al een heel aantal keren alleen naar Griekenland gegaan en echt genoten!
Zelf ga ik graag naar Lesbos. Erg gemoedelijk, kleinschalig en van alle gemakken voorzien.
Globe83 schreef:
19-05-2021 11:54
Tip 1: Doen!!!!!!

Ik ben zelf al een heel aantal keren alleen naar Griekenland gegaan en echt genoten!
Zelf ga ik graag naar Lesbos. Erg gemoedelijk, kleinschalig en van alle gemakken voorzien.
ah klinkt goed!
Hoteltips heb ik niet, maar ik denk dat Rethymnon op Kreta wel aan je eisen voldoet. Leuk, levendig stadje, veel winkeltjes, barretjes en restaurantjes en ten oosten van de stad veel stranden waar je ligbedjes kunt huren en zo. In mijn beleving (maar ik ben er alleen overdag geweest) ook niet zo'n zon-zuipen-ziekenhuisbestemming, maar gewoon, leuk.
Ja doen hoor! Heb ik ook eens gedaan.
Alles is al gauw goed. Ik ben alleen naar Zakynthos gegaan, maar ik ben ook erg fan van Corfu.
guppekop schreef:
19-05-2021 12:03
ah klinkt goed!
Het fijnste vind ik: heb mij nog nooit onveilig gevoeld... Ook de kleine dingen zoals je tas kunnen laten liggen als je naar het toilet moet (strandtas oid). Of als je gaat zwemmen. Niemand kijkt raar op van iemand alleen in een restaurant en niemand valt je lastig, ook niet in het donker op straat. Dus ik zeg: gewoon lekker boeken!
Globe83 schreef:
19-05-2021 12:13
Het fijnste vind ik: heb mij nog nooit onveilig gevoeld... Ook de kleine dingen zoals je tas kunnen laten liggen als je naar het toilet moet (strandtas oid). Of als je gaat zwemmen. Niemand kijkt raar op van iemand alleen in een restaurant en niemand valt je lastig, ook niet in het donker op straat. Dus ik zeg: gewoon lekker boeken!
dat zijn inderdaad wel dingen die anders zijn als je alleen bent. Mijn man heeft niks met Griekenland dus ik dacht, prima, ga ik wel alleen. ;-)
Nog een hotel tip Globe? Ik verwacht dat Griekenland niet erg prijzig is dus wilde enkel logies of logies/ontbijt boeken, of zit ik daarmee mis?
Molyvos op Lesbos of Rethymnon op Kreta! 👌
Ooooh ik ben jaloers!!!!, geniet!!
guppekop schreef:
19-05-2021 12:16
Nog een hotel tip Globe? Ik verwacht dat Griekenland niet erg prijzig is dus wilde enkel logies of logies/ontbijt boeken, of zit ik daarmee mis?
Idd erg goedkoop! Pita Giros 3,50 bv. Ik heb een dagbudget van 50 euro maar dat is dan ook echt voor alles. Excursies,kleine boodschapjes, leuk hebbeding etc.
Zelf boek ik logies maar ontbijt wel bij het hotel a 5/6 euro (ze maakt dan uitgebreid wat je maar wilt) Soms langs het strand ontbijt.
Eigenlijk kun je niet heel misgaan op Lesbos omdat het vooral kleine hotels zijn. Molyvos zag ik al voorbij komen in een ander bericht. En dat is idd een prachtig dorpje maar wel alle straten steil omhoog en hebben een klein smal kiezelstrand. Zelf zit ik graag in Petra, fijn groot strand, leuke eettentjes en vlakbij Molyvos. Via Corendon heb je veel keuze! Ik zou persoonlijk voor Anna Maria gaan :)
Oh, dank al voor alle tips! Ik ga eens flink googlen!!
Dat Anna Maria ziet er goed uit, heerlijk zo`n bar bij het zwembad, ik hou ervan ;-)
guppekop schreef:
19-05-2021 12:28
Dat Anna Maria ziet er goed uit, heerlijk zo`n bar bij het zwembad, ik hou ervan ;-)
Haha! Snap ik! Zo uit mijn hoofd in alleen Theofilis "groot" (echt groot mag niet ivm regels unesco). En vond ik persoonlijk geen fijn hotel. Verder nooit slechte verhalen over de andere gehoord.
Rethymno is zeker een aanrader!
Wij hebben 2 jaar geleden in Loggia traditional suites gezeten, dit zit in het oude binnencentrum. Dat oude centrum is wat mij betreft het fijnste/leukste deel van de stad om te verblijven. Dit hotel heeft geen zwembad maar als je dat wel wil hebben kleine omliggende hotels dit wel.
Je zit midden in het oude centrum maar geen herrie of lawaai snachts en je loopt zo naar gezellige winkeltjes, restaurants en de boulevard met strand.
Je hebt vanaf rethymno ook prima busverbindingen naar bijvoorbeeld Chania of voor een ander leuk dagtripje.

Overigens denk ik dat je met geen enkel eiland de mist in kan gaan en als je van een ander specifiek eiland of plaatsje hotel tips wilt krijgen raad ik je aan om lid te worden van een Facebookgroep van dat betreffende eiland, heel veel leden die zo’n eiland al meerdere malen gezien hebben en je graag van tips voorzien!
Leuk!!! Je zou ook nog naar Rhodos kunnen gaan en dan met de boot naar Symi. Maar het is al snel (heel) leuk daar en perfect solo. Was er ooit alleen als dertiger met lichte burnout en dat was zeer ontspannend. Naar Spetses en Hydra geweest, maar dat moet via Athene. Nu niet handig.
Geen tips voor hotels, wij zitten altijd in een appartement. Wij zijn vaste Griekenland-gangers, en das inderdaad een land waar ik ook zonder problemen alleen naartoe zou 'durven' gaan.
Ontzettend vriendelijke bevolking. Heerlijk eten. Wij snorkelen graag en laten dan rustig onze spullen op het strand liggen.
guppekop schreef:
19-05-2021 12:15
dat zijn inderdaad wel dingen die anders zijn als je alleen bent. Mijn man heeft niks met Griekenland dus ik dacht, prima, ga ik wel alleen. ;-)
Mijn man had hetzelfde, dus ik ben twee keer met een vriendin gegaan. Daarna is hij toch maar een keer meegegaan en nu volgt hij al meer dan 4 jaar Griekse les. ;-D

Totaal verliefd.
Life is short. Eat dessert first.
Ik ben ook compleet verliefd op Griekenland.
Het kleine eiland Kos is mij bijgebleven vanwege de kleinschaligheid en toch is er alles wat je wenst.
Uitjes kun je boeken: een boottocht, een rondleiding, een fiets, een auto. Of je verkent zelf de warmwaterbron, de zee, de boulevard, de haven.

Op Kos zat ik in een appartement. Was toen een Griekse eigenaar met zijn vrouw die beheerden, en die veelal NL gasten ontvingen. Appartement had eigen balkon, en er was een gezamenlijk zwembad met ligbedden en een bar met kleine maaltijden en drankjes.

Lag dicht bij zee, dichtbij de boulevard. Ontbijten deden wij op het terras van een restaurantje met geweldig uitzicht op zee. Griekse yoghurt, noten, honing, verse jus etc.

Dit was wel al vele jaren geleden. Maar ondanks dat koester ik die vakantie.

Wel moet je gehard zijn vwb zwerfhonden en zwerfkatten. Die zijn er in Griekenland overmatig veel.
Ttroeteltje schreef:
19-05-2021 13:45
Ik ben ook compleet verliefd op Griekenland.
Het kleine eiland Kos is mij bijgebleven vanwege de kleinschaligheid en toch is er alles wat je wenst.
Uitjes kun je boeken: een boottocht, een rondleiding, een fiets, een auto. Of je verkent zelf de warmwaterbron, de zee, de boulevard, de haven.

Op Kos zat ik in een appartement. Was toen een Griekse eigenaar met zijn vrouw die beheerden, en die veelal NL gasten ontvingen. Appartement had eigen balkon, en er was een gezamenlijk zwembad met ligbedden en een bar met kleine maaltijden en drankjes.

Lag dicht bij zee, dichtbij de boulevard. Ontbijten deden wij op het terras van een restaurantje met geweldig uitzicht op zee. Griekse yoghurt, noten, honing, verse jus etc.

Dit was wel al vele jaren geleden. Maar ondanks dat koester ik die vakantie.

Wel moet je gehard zijn vwb zwerfhonden en zwerfkatten. Die zijn er in Griekenland overmatig veel.
Zwerfhonden vinden meestal nog eten, maar die honden die aan kettingen vasthangen om het terrein 'te bewaken', jeetje. Eén keer verschillende dagen een hond eten en water gaan geven en vooral water (had niets) en zelfs aangifte gedaan bij de politie en lokale dierenbescherming. Ik hoop dat ze er iets mee gedaan hebben. Beestje zat zonder brokken en nog erger, zonder water. Was zo schuw, zo zielig.
Life is short. Eat dessert first.
Lesbos is op zich leuk maar voor september misschien al minder te beleven ivm kort seizoen daar. Rhodos is ook super (bijvoorbeeld Ialyssos, Rhodos stad). Kos lijkt op Rhodos maar dan kleiner, Kos stad is voor jou een goede uitvalbasis.
Flashy schreef:
19-05-2021 14:32
Lesbos is op zich leuk maar voor september misschien al minder te beleven ivm kort seizoen daar. Rhodos is ook super (bijvoorbeeld Ialyssos, Rhodos stad). Kos lijkt op Rhodos maar dan kleiner, Kos stad is voor jou een goede uitvalbasis.
Ik ga juist altijd in voor en naseizoen. Geen last van "minder te beleven" ;) Oktober sluiten ze pas langzaam de deuren.
Globe83 schreef:
19-05-2021 14:56
Ik ga juist altijd in voor en naseizoen. Geen last van "minder te beleven" ;) Oktober sluiten ze pas langzaam de deuren.
Ook Lesbos?
Lesbos heeft namelijk een korter seizoen.

Rhodos en Kreta hebben zelfs tot ruim in oktober nog veel open.
Juist Lesbos haha!
Afgelopen jaar uitzondering want code oranje. Toen ging de laatste vlucht terug eind sept. Maar genoeg die in oktober ook nog open zijn.
Het fijne (voor mij) in september is dat je niet wegsmelt haha!

En natuurlijk is "iets te beleven" voor iedereen wat anders. Ik hou niet van massaal en drukte. Gewoon gezellig wat mensen die een praatje maken prima. Maar niet in de rij staan bij een museum oid.
Goed idee! Ik kan je Mika Villas op Kreta aanraden; verwacht geen luxe maar voldoet aan je eisen. Gezellig en kleinschalig. Het ligt in Piskopiano, een dorpje op een heuvel grenzend aan Cherso. In het najaar is het heerlijk daar, qua temperatuur en qua drukte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven