Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
dinsdag 18 mei 2021 om 21:33
Dit. Lijkt me behoorlijk heftig om je te realiseren in welke mate je het vertrouwen en veiligheidsgevoel van je vrouw mogelijk geschonden hebt.
Tegelijkertijd vind ik het geen goed teken dat hij niet meer zijn best doet om hier naar te vragen bij TO, hierop terug te komen of wat dan ook.
Sterkte TO, neem de dagen zoals ze komen, ik denk dat het prima is op jouw manier.
dinsdag 18 mei 2021 om 21:48
Ik denk dat het vaak zo gaat TO, dat het leven doorgaat, het is natuurlijk ook heel complex wat er is gebeurd. Dat je in een loyaliteitsconflict komt lijkt me logisch.
Een
voor jou en alle vrouwen die hiermee (moeten) omgaan. Ik hoop dat je je eigen weg hierin vindt.
Een

Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
woensdag 19 mei 2021 om 20:39
Zojuist een zeer vervelend gesprek met mijn man. Hij gaf aan vrijdag na het werk weer een biertje te gaan drinken met dezelfde vriend als de vorige keer, als dat mij niet slecht uit zou komen. Ik heb toen gezegd dat ik het voorlopig geen fijn idee vind dat hij alcohol drinkt. Hij vond dat overdreven en uiteindelijk werd hij een beetje boos en emotioneel en zei hij dat ik hem een slecht gevoel geef over zichzelf.
Aan de ene kant voel ik me nu schuldig en vraag ik me af of ik het allemaal te groot maak en verkeerd zie en of ik het me wel goed herinner. Aan de andere kant voel ik me nu ook heel gespannen en onbestemd en vraag ik me af of ik de man met wie ik nu zo'n prachtig onschuldig kindje op de wereld heb gezet misschien wel verkeerd heb ingeschat. Dat is een heel erg nare gedachte.
Aan de ene kant voel ik me nu schuldig en vraag ik me af of ik het allemaal te groot maak en verkeerd zie en of ik het me wel goed herinner. Aan de andere kant voel ik me nu ook heel gespannen en onbestemd en vraag ik me af of ik de man met wie ik nu zo'n prachtig onschuldig kindje op de wereld heb gezet misschien wel verkeerd heb ingeschat. Dat is een heel erg nare gedachte.
woensdag 19 mei 2021 om 20:46
Het feit dat hij zich uberhaupt al niet slecht over zichzelf voelt vind ik erg zorgwekkend. Wat er is gebeurt is één ding. Dat was verschrikkelijk en je mag op geen enkele manier twijfelen aan hoe jij dit hebt ervaren. Hoe hij er mee omgaat maakt het mijn inziens alleen maar erger. Doen alsof er niks gebeurt is, zichzelf weer zonder moeite in dezelfde situatie brengen als waarin hij jou, sorry voor de harde verwoording, verkrachtte en niet snappen waarom jij daar niet oké mee bent.Zandblauwtjes schreef: ↑19-05-2021 20:39Zojuist een zeer vervelend gesprek met mijn man. Hij gaf aan vrijdag na het werk weer een biertje te gaan drinken met dezelfde vriend als de vorige keer, als dat mij niet slecht uit zou komen. Ik heb toen gezegd dat ik het voorlopig geen fijn idee vind dat hij alcohol drinkt. Hij vond dat overdreven en uiteindelijk werd hij een beetje boos en emotioneel en zei hij dat ik hem een slecht gevoel geef over zichzelf.
woensdag 19 mei 2021 om 21:09
Oei Zandblauwtjes, foute boel, dat je man dit niet wil begrijpen, en jou zelfs een slecht gevoel wil bezorgen. Heeft hij een enorme plaat voor zijn kop?
Twijfel alsjeblieft niet aan jezelf en hoe je het hebt ervaren.
Als ik jou was zou ik een grens trekken: als hij bij die vriend gaat drinken blijft hij daar maar overnachten. Aangeschoten komt hij niet meer het huis in. Bescherm jezelf en jullie kind.
Hij weet dat hij onbetrouwbaar wordt van drank en gaat toch weer hetzelfde doen? Wat een lul.
Ik denk dat je hem duidelijk moet maken dat dit niet acceptabel is en dat hij moeite zal moeten doen om te laten zien dat hij een betrouwbare man kan zijn voor jou, en jouw liefde waard is.
Zwijgen en hopen dat het goed komt, daar zou ik niet meer op rekenen.
En nogmaals, je kunt het nummer van CSG bellen (0800-0188) als je je verhaal kwijt wilt en hulp wilt om steviger in je schoenen te staan.
Twijfel alsjeblieft niet aan jezelf en hoe je het hebt ervaren.
Als ik jou was zou ik een grens trekken: als hij bij die vriend gaat drinken blijft hij daar maar overnachten. Aangeschoten komt hij niet meer het huis in. Bescherm jezelf en jullie kind.
Hij weet dat hij onbetrouwbaar wordt van drank en gaat toch weer hetzelfde doen? Wat een lul.
Ik denk dat je hem duidelijk moet maken dat dit niet acceptabel is en dat hij moeite zal moeten doen om te laten zien dat hij een betrouwbare man kan zijn voor jou, en jouw liefde waard is.
Zwijgen en hopen dat het goed komt, daar zou ik niet meer op rekenen.
En nogmaals, je kunt het nummer van CSG bellen (0800-0188) als je je verhaal kwijt wilt en hulp wilt om steviger in je schoenen te staan.
nounou
woensdag 19 mei 2021 om 21:09
Ja echt? Misschien stom maar dat zou mij toch ook nog niet lekker zitten. Wat als hij dat dan puntje bij het paaltje toch niet wil doen. En ik heb ook gewoon echt even geen zin om hem aangeschoten te zien/ruiken nu. Dat idee roept veel spanning op.
woensdag 19 mei 2021 om 21:11
Wat verwacht je precies van je man en van jullie huwelijk? En zie je dit nog 10 jaar goed gaan?Zandblauwtjes schreef: ↑19-05-2021 21:09Ja echt? Misschien stom maar dat zou mij toch ook nog niet lekker zitten. Wat als hij dat dan puntje bij het paaltje toch niet wil doen. En ik heb ook gewoon echt even geen zin om hem aangeschoten te zien/ruiken nu. Dat idee roept veel spanning op.
woensdag 19 mei 2021 om 21:20
Wel erg manipulatief om het bij jou neer te leggen. Is het je al gelukt om met iemand irl te praten over wat er is gebeurd?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
woensdag 19 mei 2021 om 21:24
Zandblauwtje, je kunt jezelf loepen. Dan kan je teruglezen.
Ik denk dat je man bewust stuurt richting ‘stel ik me aan? ben ik te hard en geef ik hem te onrechte een rotgevoel?’
Dat is, ook al is het niet eerlijk, makkelijker dan onder ogen komen dat je misschien wel iets onherstelbaar beschadigd hebt.
Ik denk dat je man bewust stuurt richting ‘stel ik me aan? ben ik te hard en geef ik hem te onrechte een rotgevoel?’
Dat is, ook al is het niet eerlijk, makkelijker dan onder ogen komen dat je misschien wel iets onherstelbaar beschadigd hebt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 19 mei 2021 om 21:25
Hij had altijd al een nare dronk en heeft in zijn recentste nare dronk alle grenzen van zijn vrouw overschreden. Het lijkt me verstandig als deze man helemaal geen alcohol meer drinkt.

woensdag 19 mei 2021 om 21:29
Jeetje....hier word ik wel stil van.
Luister eens goed naar jezelf cq lees eens terug wat jij daarnet schreef.
Je schreef dat je bang bent dat hij de grens opzoekt door toch niet op de bank te slapen. Dat het idee hem aangeschoten te zien/ruiken spanning oproept.
Dit heb je niet verwerkt. Je hebt het weggestopt. Waar je het niet ziet en het er daardoor niet of minder is.
Maar het is er wel. En het komt nu weer boven. Het volgt jullie.
Dat is niet gek, dat is heel normaal. Ik kan me enorm goed voorstellen dat dit je benauwd en angstig maakt.
Het is woensdag, maar vrijdag is dichtbij.
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen.
Ik kan je enkel adviseren wat ik zou doen als buitenstaander wanneer ik de info had die ik nu van jou heb.
Ik zou hem nu nadrukkelijk laten weten wat het met je doet en wat je voelt. Eerlijker en directer dan dit kun je niet zijn.
Jij loopt al dagen op je tenen en hij denkt na over een uitje dat maakt dat jij gedwongen bent te herbeleven en hij doet jouw reactie af met het verplaatsen van de schuld.
Luister eens goed naar jezelf cq lees eens terug wat jij daarnet schreef.
Je schreef dat je bang bent dat hij de grens opzoekt door toch niet op de bank te slapen. Dat het idee hem aangeschoten te zien/ruiken spanning oproept.
Dit heb je niet verwerkt. Je hebt het weggestopt. Waar je het niet ziet en het er daardoor niet of minder is.
Maar het is er wel. En het komt nu weer boven. Het volgt jullie.
Dat is niet gek, dat is heel normaal. Ik kan me enorm goed voorstellen dat dit je benauwd en angstig maakt.
Het is woensdag, maar vrijdag is dichtbij.
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen.
Ik kan je enkel adviseren wat ik zou doen als buitenstaander wanneer ik de info had die ik nu van jou heb.
Ik zou hem nu nadrukkelijk laten weten wat het met je doet en wat je voelt. Eerlijker en directer dan dit kun je niet zijn.
Jij loopt al dagen op je tenen en hij denkt na over een uitje dat maakt dat jij gedwongen bent te herbeleven en hij doet jouw reactie af met het verplaatsen van de schuld.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 21:35
27.42% gewijzigd
woensdag 19 mei 2021 om 21:33
Dus eigenlijk is het nu jouw schuld dat deze arme arme man zich rot voelt? Het moet niet veel gekker worden.Zandblauwtjes schreef: ↑19-05-2021 20:39Zojuist een zeer vervelend gesprek met mijn man. Hij gaf aan vrijdag na het werk weer een biertje te gaan drinken met dezelfde vriend als de vorige keer, als dat mij niet slecht uit zou komen. Ik heb toen gezegd dat ik het voorlopig geen fijn idee vind dat hij alcohol drinkt. Hij vond dat overdreven en uiteindelijk werd hij een beetje boos en emotioneel en zei hij dat ik hem een slecht gevoel geef over zichzelf.
Hij overschreed al je grenzen, dus of je nu even niet wil zeuren want dat vindt meneer vervelend.
Ik word hier serieus zo boos van.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
woensdag 19 mei 2021 om 21:37
Dat is waar en ik las nu net ook dat ie doorgaans niet zo fijne dronk heeft. Dus ‘op de bank met hem’ is wat te makkelijk gezegd van mij.Zandblauwtjes schreef: ↑19-05-2021 21:09Ja echt? Misschien stom maar dat zou mij toch ook nog niet lekker zitten. Wat als hij dat dan puntje bij het paaltje toch niet wil doen. En ik heb ook gewoon echt even geen zin om hem aangeschoten te zien/ruiken nu. Dat idee roept veel spanning op.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

woensdag 19 mei 2021 om 21:40
Wat een absolute lul heb jij. Zielig gedrag. Hij krijgt een slecht gevoel over zichzelf terwijl hij jouw lichamelijke integriteit heeft geschonden door je te verkrachten en al jouw eigenwaarde af te nemen? Nou wordt 'ie mooi! Ik word hier woest van, wat een hypocriete zak. En nee, je maakt het niet te groot.
woensdag 19 mei 2021 om 21:46
Ga dat alsjeblieft niet geloven. Dat hij het moeilijk vindt om te bepalen wat hij moet doen wil ik nog begrijpen, maar gewoon je eigen zin doen en dan ook nog jouw de schuld geven is wel idioot koud. Het interesseert hem geen fuck, da's duidelijk.Zandblauwtjes schreef: ↑19-05-2021 20:39Hij vond dat overdreven en uiteindelijk werd hij een beetje boos en emotioneel en zei hij dat ik hem een slecht gevoel geef over zichzelf.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 19-05-2021 21:48
29.99% gewijzigd
Tjezus, wat vals
woensdag 19 mei 2021 om 21:46
Sorry voor mijn woordkeuze, maar gun jezelf meer dan een verkrachter die niet eens de minste empathie kan opbrengen om zich a. in te leven in jouw pijn/verdriet en b. niet eens wil te proberen te voorkomen dat hij het nog een keer doet.
Jouw man zou jou moeten willen beschermen tegen mannen als hijzelf.
Jouw man zou jou moeten willen beschermen tegen mannen als hijzelf.
woensdag 19 mei 2021 om 21:51
Sommigen hier maken het groter dan ik persoonlijk zou doen, maar ik heb het idee dat je man het wel veel kleiner probeert te maken. En dat jij daar een beetje in mee dreigt te gaan.
Als het een fijne man, die je altijd hebt vertrouwd, kan je dan niet gewoon (nog eens?) een goed gesprek met hem voeren en je angst over vrijdag uitleggen? Als hij van goede wil is, zal hij toch niet willen dat je bang voor hem bent?
Als het een fijne man, die je altijd hebt vertrouwd, kan je dan niet gewoon (nog eens?) een goed gesprek met hem voeren en je angst over vrijdag uitleggen? Als hij van goede wil is, zal hij toch niet willen dat je bang voor hem bent?
woensdag 19 mei 2021 om 21:55
Blijkbaar wil hij vooral dat ze niet moeilijk doet.Athan schreef: ↑19-05-2021 21:51Sommigen hier maken het groter dan ik persoonlijk zou doen, maar ik heb het idee dat je man het wel veel kleiner probeert te maken. En dat jij daar een beetje in mee dreigt te gaan.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
woensdag 19 mei 2021 om 22:09
G*dver, Zandblauwtje, hij is je aan het gaslighten. Ga absoluut niet twijfelen aan jezelf. Jouw gevoel klopt. Je bent al heel goed bezig door hier te schrijven, en ik sluit me aan bij de meeste reacties van de laatste tijd. Behalve die ene die zegt dat hier iets groter wordt gemaakt dan het is. Dat is absoluut niet het geval. Dit is groot.
't Is al met al een heel gedoe
woensdag 19 mei 2021 om 22:13
Ik denk dat je het woord verkrachting een keer bij je man moet laten vallen zodat hij zich eindelijk realiseert wat hij gedaan heeft. Voor hem is het een domme actie maar voor jou (en voor iedereen anders) verkrachting.
Omdat jullie er niet met duidelijke woorden en gevoelens over gesproken hebben denkt hij dat t wel mee viel en dat het alleen kwam omdat hij dronken was. Schreeuw tegen hem, word enorm boos, huil, laat al je gevoelens en woorden de vrije baan.
Zoals het nu gaat blijft dit tussen jullie instaan. Voor jou is dit een olifant, voor hem een muis. Laat je olifant eens aan hem zien. Hij stopt zijn kop in t zand en zolang jij m daar niet met een enorme ruk uittrekt zal hij t afdoen met het viel toch wel mee?
Lieve Zandblauwtjes, kom voor je zelf op. Dit is nu al een grote zweer en zal alleen maar groter worden zolang het niet behandeld wordt. En met behandeld bedoel ik jou, hem en jullie samen.
Heel veel sterkte
Omdat jullie er niet met duidelijke woorden en gevoelens over gesproken hebben denkt hij dat t wel mee viel en dat het alleen kwam omdat hij dronken was. Schreeuw tegen hem, word enorm boos, huil, laat al je gevoelens en woorden de vrije baan.
Zoals het nu gaat blijft dit tussen jullie instaan. Voor jou is dit een olifant, voor hem een muis. Laat je olifant eens aan hem zien. Hij stopt zijn kop in t zand en zolang jij m daar niet met een enorme ruk uittrekt zal hij t afdoen met het viel toch wel mee?
Lieve Zandblauwtjes, kom voor je zelf op. Dit is nu al een grote zweer en zal alleen maar groter worden zolang het niet behandeld wordt. En met behandeld bedoel ik jou, hem en jullie samen.
Heel veel sterkte
woensdag 19 mei 2021 om 22:19
We zijn zelf ook alert op berichten zoals deze en aanbiedingen om te pb'en. Om dezelfde redenen als jullie dat zijn. En als we dit constateren zullen wij een account ook beter in de gaten gaan houden. Daarbij zou het fijn zijn als jullie ook een beetje meekijken en dergelijke berichten melden zoals vandaag gelukkig ook gebeurde
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.