Prijs vakantie met 300 euro gedaald

21-05-2021 12:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 20 dagen geleden met vriendinnen een vakantie geboekt via vakantiediscounter voor ongeveer 750 euro per persoon. Nu zie ik op vakantiediscounter dezelfde reis staan voor 380 euro per persoon. Je kan wel zeggen dat we ons nogal genaa*d voelen. Het is precies dezelfde reis voor 300 euro minder. En 300 euro is voor ons studenten echt wel veel geld.

Op de site van vakantiediscounter staat dat er niks te doen is aan vakantie die ineens wat goedkoper is geworden en dat daar niks aan te doen is. Maar komop, 300 euro is niet zomaar goedkoper dat is gewoon bijna de helft minder.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt?
Maar wat heb je daaraan?

De prijs is wat het is, ze willen er niets mee, klaar dus
Ja, ieder jaar gebeurt het weer! Dat kleding de ene week €100,- kost en een paar weken later het in de uitverkoop met 70% korting opeens nog maar €30,- kost!

Dat noemen ze gewoon handel. Als je het niet kwijt raakt gooi je het in de uitverkoop. Dat werkt zo met kleding en ook zo met reizen.
yep, life is a bitch.
Ga je nu je vakantie laten verpesten door het gevoel dat je er teveel voor hebt betaald?
Op het moment dat jullie boekten vond je het dit bedrag waard.
300 euro is voor iedereen veel geld.
Maar blijkbaar kon je de 750 euro wel missen.

Dat neemt niet weg dat ik ook stevig zou balen. Je kan bellen of er misschien iets van een korting mogelijk is.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 21-05-2021 12:25
Reden: Niet goed gelezen. Korting niet mogelijk dus.
1.76% gewijzigd
Dat heet last-minute.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
huisduif schreef:
21-05-2021 12:22
Ga je nu je vakantie laten verpesten door het gevoel dat je er teveel voor hebt betaald?
Op het moment dat jullie boekten vond je het dit bedrag waard.
goede instelling inderdaad, zo is het!!
Is heel normaal.
Prijzen dalen en stijgen soms per minuut.
Lastminute is niet altijd goedkoper, vroegboekkorting ook niet.
Je kunt het nooit helemaal voorspellen.
Rosalind schreef:
21-05-2021 12:23
Je kan bellen of er misschien iets van een korting mogelijk is.
Hoezo? Dat doe je bij de Bijenkorf toch ook niet?

Prijzen variëren, al naar gelang de vraag. Dat is heel normaal.
Jammer, snap dat je baalt, maar het had ook andersom kunnen zijn he, dat je boekt en 3 weken later is de prijs ineens omhoog gegaan, dan was je wellicht blij geweest dat je het goedkoper had.
Verder eens met huisduif, toen je boekte vond je het de prijs waard.
jo12345 schreef:
21-05-2021 12:27
Ik niet. Maar ik dacht, laat ik eens aardig naar TO zijn :)
Dikke, vette pech
jo12345 schreef:
21-05-2021 12:27

Prijzen variëren, al naar gelang de vraag. Dat is heel normaal.
Ik wel hoor. Of ja... misschien niet specifiek bij de Bijenkorf. Maar vaak als je iets gekocht hebt en het verandert zo snel van prijs dan kan je het nog retourneren. Dat weten bedrijven ook vaak, dus als je dan vraagt om die korting alsnog te verrekenen dan doen ze dat vaak gewoon is mijn ervaring. Maar dat gaat dan wel om producten. Geen idee hoe dat bij vakanties werkt al zou ik denken dat je daar ook een herroepingsrecht van 14 dagen hebt als je online boekt?

Edit: zie dat dat voor TO dus te laat is. Dan is het inderdaad jammer maar helaas.
Straks gaat de prijs misschien weer omhoog.
MrsLady schreef:
21-05-2021 12:37
Ik wel hoor. Of ja... misschien niet specifiek bij de Bijenkorf. Maar vaak als je iets gekocht hebt en het verandert zo snel van prijs dan kan je het nog retourneren. Dat weten bedrijven ook vaak, dus als je dan vraagt om die korting alsnog te verrekenen dan doen ze dat vaak gewoon is mijn ervaring. Maar dat gaat dan wel om producten. Geen idee hoe dat bij vakanties werkt al zou ik denken dat je daar ook een herroepingsrecht van 14 dagen hebt als je online boekt?

Edit: zie dat dat voor TO dus te laat is. Dan is het inderdaad jammer maar helaas.
Bij o.a. pakketreizen is herroepingsrecht niet van toepassing.
'Genaaid' vind ik nogal overdreven. Jullie zijn niet genaaid. Prijzen fluctueren. Dat is overal zo en zeker in de reisbranche.

En 300 euro is niet alleen voor studerende mensen veel.
MrsLady schreef:
21-05-2021 12:37

Nee:

Nee, als consument kun je een reis niet herroepen omdat je akkoord bent gegaan met een definitieve boeking. De wettelijke bedenktijd van 14 dagen op internetaankopen is daardoor niet van toepassing. Een reisbureau kan de reis wel herroepen.
Er komen in het leven nog wel grotere teleurstellingen waar je mee te maken krijgt. Sterkte
Dat is het spel van een reis/vlucht boeken.
Op welk moment ga je boeken, wordt het nog goedkoper of alleen maar duurder?

Nu even 5 minuten balen en dan weer doorgaan. Wat heb je er verder aan om je hier druk om te maken.

Bijkbaar was de reis jullie €750,- waard en daar moet je het bij laten.
Heb je al geprobeerd voor die goedkope prijs te boeken? Ik zie ze ook wel eens staan, zodra je dan wilt boeken loop je ergens halverwege vast, is er nog maar één plaats, kan je alleen vertrekken om kwart voor drie ‘s ochtends vanuit een vliegveld in België, komt er toeslag bij, enzvoort. Dat ze met die lage prijs adverteren, betekent helemaal niet dat je het er ook echt voor kunt krijgen. Best kans dat je nu de pest in hebt om niks.
Als de prijs omhoog was gegaan had je dan die prijsverhoging ook willen hebben? Of had je dan lekker triomfantelijk gaan roepen dat je een koopje had gescoord?
ca726647543 schreef:
21-05-2021 12:58
Als de prijs omhoog was gegaan had je dan die prijsverhoging ook willen hebben? Of had je dan lekker triomfantelijk gaan roepen dat je een koopje had gescoord?
Ja heel gek, dit soort verontwaardiging gaat vaak maar 1 kant op inderdaad.
Dat is hoe het werkt met ingekochte reizen. Als er veel wordt geboekt kan de prijs omhoog gaan. Als er weinig geboekt wordt kan de prijs omlaag gaan.
Sta er niet veder bij stil en geniet straks van je vakantie.
Waar gaat de reis heen? Ik heb wel zin in een goedkope vakantie :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven