VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Aloha,

heerlijk he, mooi weer. Ons leven bestaat uit feestjes en BBQ, bijna gek om morgen weer te gaan werken.

Even knuppel en hoenderhok: Drop, volgens mij stond er een datum en zeg je nu zelf af? Geen probleem hoor, maar dat we een volgende keer geen scheve ogen krijgen over dat we geen rekening houden met elkaar over dat er al dan niet op laatste moment wordt afgezegd. Dit keer was echt de bedoeling jouw kant op te komen. Nu ja gooi maar alvast een datum op, anders wordt het nooit wat. Feestjes met blijven slapen klinkt trouwens heerlijk studentikoos, ik zou echt nergens met collega's uitgaan en blijven slapen, maar ergens heb ik het vermoeden dat het jou wel goed uitkwam .

Peb. wat naar toch, probeer maar vast te houden aan het idee dat er een lekker kindje met spek beentjes voor terug komt en dat je tzt je weer lekkerder gaat voelen. Kus!

Verder moet ik nu echt gaan tukken, anders red ik het morgen niet, werken, avond vier daagse enzo. Toedeloe!
Ff die knuppel overpakkend, misschien ligt het aan mij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een zeer irrelevante opmerking vind.

Ik snap wel waar het vandaan komt, maar toch vind ik het persoonlijk onnodig om daar zo'n sneer naar te geven om je straatje schoon te vegen. Ik ga er vanuit dat Drop toen aangaf dat ze het jammer vond en zelfs minder leuk aangezien toen iedereen 1 voor 1 afzegde en aangaf dat we andere dingen te doen hadden. Goed recht, maar daar mag ze toch haar teleurstelling over uiten?

Dan zegt Drop af terwijl er nog geen concrete datum staat en dan ineens moeten er knuppels in het hoenderhok worden gegooid. Dat vind ik dus niet zo gezellig overkomend. Maar ok, dat zal vast aan mij liggen en dit is puur hoe het op mij persoonlijk overkomt.

Ook ik ga tukken want lekker fris gedouched mijn schone bedje in. Zondag dus verschoondag. Moet altijd aan Wind denken

Vandaag wel mijlpaal bereik door Evy de deur uit te gooien en zelf bijna 5 kilometer te lopen. Sporttas gepakt voor morgen dus kan pas later alle knuppelreacties lezen. Truste meiden.
Je bent niet de enige, Vrolijk, ik vind dit ook totaal niet te vergelijken, maar goed, het heeft bij Lien blijkbaar een gevoelig snaartje geraakt destijds of zo? Weet het anders ook niet. Ik had twee data voorgesteld, uit mijn hoofd het weekend van 21 juni en het weekend van 28 juni en volgens mij waren er maar twee of drie mensen die zeker konden op een van die dagen en de rest had al (vakantie)plannen. Maar er was idd nog niets concreets besproken en inmiddels heb ik het weekend van de 21e eindfeest van de dansschool waarbij ik zelf optreed en het weekend erna een familie-happening. Als er zelfs nog gevraagd wordt 'wanneer had je ook al weer voorgesteld', dan ligt het volgens mij echt niet vast. Dus wat mij betreft vind ik het een opmerking die kant nog wal raakt, Lien, en vind ik het ook niets voor jou om oude koeien uit de sloot te halen. Whatever.

Date met de Vrolijkerds was erg leuk, lekker gelunched en de kinderen hebben weer superleuk met elkaar gespeeld. Loeder en Suske konden bijna geen afscheid nemen, wat een tortelduifjes zeg .

Rot voor je, Pebbles, ik hoop dat je snel door deze fase heen komt, laten we tenminste hopen dat het een fase is en dat je toch een beetje kunt gaan genieten. Sterkte meid! En Nathje, idd sterkte met kies!
Hoi allemaal! Mijn man is weer thuis hoor! Wat een heerlijkheid. We hadden elkaar zo gemist dat we op Schiphol helemaal verliefd stonden te doen. Als je het tafereel had gezien, had je minstens gedacht dat hij 4 maanden weg was geweest ipv 4 nachten

En niet om vervelend te doen Drop en Vrolijk, maar ik snap Lien wel. Hoe ik het lees dan he? Hoe de dagen bij Drop nu zijn volgestroomd met afspraken omdat het niet helemaal duidelijk was of de date door zou gaan (ondanks dat er mensen op vakantie gingen zoals ik) zo zijn de vorige keer de agenda's van anderen bezet geraakt met afspraken. Zonder kwade intenties, zo gaan die dingen als er geen vaste afspraak staat.

Peb, wat vervelend voor je. Ik heb het al vaker gezegd en je hebt het vast met de VK besproken, maar is er niets aan de doen? Als je hart luchten helpt, zou ik iig de frequentie opvoeren bij de psycholoog.

En over een vervelende zwangerschap kan ik meepraten, alleen had ik fysieke klachten. Bij Japie moest ik al heel snel minder gaan werken en ben ik nooit de stralende zwangere geweest waar je overal over leest. Ik vond zwanger zijn helemaal niet leuk en daar voelde ik me dan weer schuldig over. Het gekke is dat het cliché echt klopt. Na de bevalling voelde ik me al snel weer beter en ik ben nu echt weer vergeten hoe het was.

Zo nu even de tandarts bellen!
Ik snap Lien ook wel. Er waren door Dropje 2 data voorgesteld. Ik heb tussentijds nog 1 of misschien wel 2 keer gevraagd welke dag het nou ging worden om het inderdaad vast te leggen om situaties als vorige keer te voorkomen maar daar kwam geen reactie op. En dan verbaasd het mij ook omdat Dropje nu zelf afzegt. We wilden weer eens afspreken, eerste reactie was "dan moeten we nu echt de kant van Dropje op!" en dan komt die afspraak gewoon niet echt van de grond. En allemaal hebben we het gevoel dat een volgende afspraak met zijn allen bij Drop of iig in die richting moet plaatsvinden dus andere afspraken worden ook niet gemaakt. Zoiets. Kan het niet zo goed uitleggen.

De opmerking van Lien las ik niet als sneer maar meer als verbazing. Ik vind dat er door Vrolijk en Drop wel vrij heftig op gereageerd wordt en de 'opmerking van eigen straatje schoonvegen' vind ik dan weer ongepast.
En mijn vk's kunnen tot nu toe nooit iets met sombere zwangeren. 'Ga naar de huisarts', dat is het enige. Frustrerend is dat, want daardoor voelt het ook niet als een geaccepteerde zwangerschapskwaal. Oh, en extra vitamine B6 hebben ze bij GP nooit genoemd, bij KP had de apotheker het me verteld en ik weer aan de vk die het opzocht in de boeken. En nu bij deze zwangerschap heb ik andere praktijk en daar wisten ze het wel.

Psycholoog kan ik opvoeren wanneer ik wil. Maar ik heb niet het idee dat dat nu zo heel veel toevoegt behalve met me mee relativeren. Het is echt iets hormonaals dat ik er niet kan uitpraten of een ansgt die ik moet overwinnen ofzo. Gisteren voelde ik me eindelijk weer beter, en het is dan echt alsof de wolken wegtrekken. Ik voel het al bij het wakker worden 's ochtends. Ik kan me dan ook niet voorstellen me zo rot te hebben gevoeld de dag(en) ervoor.

Bij mijn vorige zwangerschappen ging het de laatste maanden ietsje beter, maar het was pas over na de bevalling.

En ik ben nu 16 weken. En heb al een enorme buik joh!
Ik snap ook wel wat Lien bedoelt hoor. Inderdaad wat Pebbles ook zegt; een andere afspraak wordt daardoor nu ook niet zo snel gemaakt want we zouden eerst richting Dropje, en als dat nu over de zomervakantie heen getild wordt omdat het bij Dropje niet uitkomt zou ik dat jammer vinden. Maar door zomaar iets anders plannen nu zonder er iets over te zeggen krijg je eigenlijk wel een herhaling van vorige keer, dus dat ze dat nu opmerkt vind ik niet onlogisch -en ook niet snerend of naar bedoeld, tenminste, zo komt het op mij in elk geval niet over.

Nou ja, dit voegt uitlegtechnisch ook niet veel toe geloof ik he

Nathje, fijn voor je dat Aap er weer is!
Heb het gevoel dat ik een teken van leven moet geven, ben hier volgens mij al een ruime week niet geweest. Nu ook aan het werk, dus geen echte forumbijleestijd. Vanavond eten met vriendinnen en morgen afspraak met de juf en ga ik het abonnement voor de schouwburg regelen met mijn ouders en broertje.

Dus als ik er misschien pas woensdag ben, ik leef nog .
Fijn Morrie.
Jeetje Pebbles 16 weken alweer! Ben benieuwd naar je buik.

Schrale troost maar je bent al een heel eind op weg iig. Vervelend voor je dat er niet veel aan te doen is.

Fijn Morrie dat je even een teken van leven geeft. Wil niet hysterisch overkomen maar had je wel even gemist

Net even online geshopt bij de HEMA, relaxed want allemaal vakantiedingetjes en nu hoef ik niet naar de winkel want daar heb ik even geen tijd voor. Ga ook 2 knapzakjes maken voor Apie en Japie met kleine kadootjes voor elke 100 km ofzo. Dus daar moet ik ook maar eens mee beginnen...vakantievoorpret dus
Oja, meteen vakantievraagje aan Vrolijk: wat voor hoezen deed jij over de kinderstoeltjes? Waren dat aankleedhoezen?
Oja, meteen vakantievraagje aan Vrolijk: wat voor hoezen deed jij over de kinderstoeltjes? Waren dat aankleedhoezen?
Herken het straatje schoonvegen niet, want raakt geen gevoelige snaar, meer als verbazing en nu een direct verzoek. Als je het fijn vindt dat we jouw kant opkomen Drop, graag ook organiseren, welke datum dan ook. Absoluut geen druk, want voel je niet verplicht. Wil alleen voorkomen dat je je bij volgende date-planning buiten spel gezet voelt als locatie niet bij jou(w in de buurt is), dus probeer nu duidelijk te zijn: als je wilt: zelf plannen, als je niet wilt: helemaal prima, maar dan kan het dus ook zijn dat volgende afspraak weer verder weg bij jou vandaan is.

Dochter is avond vierdaagse aan het wandelen, al op van spanning voordat het uberhaupt begon. Ontzettend laat, want 18.45 verzamelen terwijl ze normaal om 19.00 in bed ligt. Ben benieuwd hoe ze zich voelt na 4 avonden (en hoe leuk wij haar dan nog vinden ).

Verder AK materiaal van mijn dag.
En Nath, vraag je dat aan Vrolijk omdat het anti-zweterigheid truuk is? Of anti kruimel truuk ofzo?
anoniem_36627 wijzigde dit bericht op 25-05-2009 20:03
Reden: truck of truuk?
% gewijzigd
Nou wordt 'ie mooi zeg, toen destijds bleek dat er maar 2 of hooguit 3 konden op de twee dagen die ik noemde heb ik al meteen voorgesteld een andere datum te prikken, omdat ik het niet leuk vond dat er maar zo weinig konden. Ik vind jullie allemaal nogal schijnheilig door allemaal te roepen dat nu er eens een date bij mij zou zijn ik zelf afzeg (en ik zeg niets af want er stond niets vast). Alsof jullie überhaupt van plan waren om te komen zeg! En nu is het 'oh wat jammer' door o.a. degenen die zelf al aan hadden gegeven niet te kunnen?! Beetje vreemd dit. Nathje, de vorige keer was er wel een duidelijke datum genoemd, in tegenstelling tot deze keer, waarbij ik dus ook nog eens aangaf het liever over de vakanties heen te tillen (ook toen al). En ik heb nooit gezegd dat ik me buiten spel gezet voelde als een date 100km of verder van mij vandaan was, alleen dat ik het prettig zou vinden als het voor mij ook eens wat dichterbij was. Wat niet meteen in mijn huis zeggen wil. Maar goed, ik ben er even klaar mee, ik meld me wel weer een keer.
Zohee, volgens mij gaat er communicatie technisch hier iets helemaal mis. Er zit een behoorlijke ruis op de lijn, volgens mij.

Hebben we het nog over afspreken en hoe dat nu gaat of gegaan is in het verleden of komt er misschien ander onvrede naar boven?

Hoe dan ook ik vind het niet prettig schijnheilig genoemd te worden want mijn intenties zijn goed en zo lees ik de reacties van de anderen ook.
Idem hier. Ik voel me in elk geval niet aangesproken als het gaat over 'jullie allemaal' die schijnheilig zouden doen, en vind het naar de anderen die hier iets over geschreven hebben evengoed een nogal heftig en onterecht verwijt.

Ik lees er net als Nathje geen vervelende intenties in, allesbehalve juist. Ik zie het als een poging van Lien om het allemaal juist open, eerlijk en bespreekbaar te houden. Zoals ik vanmiddag al in andere bewoordingen zei; ik vatte het op als een poging om misverstanden zoals die er de vorige keer ontstonden te voorkomen.

Nathje, geen idee wat Vrolijk doet, maar aankleedkussenhoes over autostoel doe ik ook wel tegen zweten, plakken en vies worden en kruimelig worden.

En ik was al benieuwd Morrie, vroeg me al af of ik een vakantie-aankondiging gemist had ofzo
Nog even een toevoeging om de toon van mijn berichtje aan te geven voordat daar verdere misverstanden over komen. Die vraag is dus ook oprecht (en dus niet lelijk) bedoeld dus. Drop, zit er iets anders dwars?
Aha, dus toch een aankleedkussenhoes. Lijkt me wel lekker fris voor 1350 km namelijk. Past dat ook over zo'n grotere stoel eigenlijk, vast niet.
Vast wel, zo'n ding rekt aardig mee hoor. En anders een badstof ledikanthoeslaken?
Slim Mille, ik ga even rommelen. Die vakantievoorbereidingen broeden bij me, merk je het?
Ik merk het

Zo, er komt hier een bui over zeg, niet normaal. Van niks naar zwarte lucht, halve windhoos, onweer en stortregen. Ben blij dat ik nu niet meer in een tent zit
Ok, gepast of niet gepast, het moet nu niet gekker gaan worden. Sowieso snap ik heel die opmerking van Pebbles niet dat het ongepast zou zijn. Leg eens uit gezien ik graag wil weten wat ik voortaan wel en niet kan zeggen hier?

Ik vind het dus raar dat er zo gereageerd wordt gezien Lien's opmerking al begint met de woorden ; om even de knuppel in het hoenderhok te gooien'. Dat vind ik dus al een voorbode dat er een opmerking wordt geplaatst die kritisch is. Dat mag, maar persoonlijk mag ik denk ik aangeven dat ik het dus raar vind en een overbodige opmerking. Ik heb zelf al in post aangegeven dat dit mijn mening is en dat iedereen daar wat van mag vinden.Prima als dat niet herkend wordt en goed als Lien het niet zo heeft bedoeld. Lien, mea culpa dan jouw kant op.

Weet je, ik snap die heftige reactie van Drop wel. Niet omdat Drop en ik vriendinnen zijn, maar er is al een aantal keer housewarming door Drop geopperd en daar is elke keer niets mee gedaan. Ondertussen zijn er 101 andere meetings geweest die allemaal onwijs gezellig waren, maar die housewarming date voor Drop werd niet opgepakt. Daar kan ik me wel voorstellen dat het niet zo leuk overkomt als je het leuk vind om je huis open te stellen, maar daar gewoon geen sjoege op komt of zelfs wordt 'vergeten'
Nathje, ik deed inderdaad aankleedhoezen om Maxi-cosi, maar niet om stoel. Dat pas niet echt. Misschien dat je zelf kan frobbelen met ledikantlakens? Die hoezen voor Maxicosi's zijn geloof ik 30 euro, dus denk dat frobbelen wel loont.
En dat was nou precies wat ik wilde voorkomen, dat het ondersneeuwt. Volgens mij heeft een aantal van ons geinformeerd naar wat, wanneer en hoe en kwam er geen reactie. Nogmaals niet geinterpreteerd als goed of slecht, alleen geen antwoord zorgt ook voor geen afspraak. Simpel als wat. En knuppel in hoenderhok was simpele constatering dat er eerder een ontploffing is geweest over een date juist bij Drop, vandaar. Ik wilde geen ontploffing, maar graag helderheid. Poging tot managen van verwachtingen. Het is juist dat ik het gevoel heb dat we bij Drop hebben geinformeerd over hoe en wat, al een aantal keer, maar dat niet duidelijk werd wat bedoeling was. Wilde daardoor ook niet idee opperen voor andere afspraak juist omdat het nu eens drop-gerelateerd zou zijn, maar lijkt me nogal bijzonder dat initiatief voor drop afspraak van iemand anders zou komen dan drop zelf, zij moet immers kunnen (en zin hebben).. Genoeg daarover wat mij betreft en als je het dus leuk vindt Drop, gooi er dan een datumprikker tegenaan.

En nu ga ik tukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven