Mode & Beauty alle pijlers

Permanente make-up

29-05-2021 07:44 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie ervaring met permanente make-up en wat vinden jullie de voor en nadelen ?
Floor789 schreef:
29-05-2021 21:07
Wat mij dus een nadeel lijkt is dat je het regelmatig (lees eens in de 1-2 jaar) moet laten bijwerken..
eyeliner boven lijkt me ook ideaal ..
hoe is jullie ervaring met het laten bijwerken ?
Ik doe dit inderdaad jaarlijks in het voorjaar, pas nog geweest dus. Het stelt echt geen bal voor.
En kost een stuk minder dan PMU die je voor het eerst laat zetten. Toen ik de eerste keer ging heb ik €380,- betaald en nu jaarlijks €95,- en dat is het mij zeer zeker waard als ik alleen al zie hoeveel tijd het mij in de ochtend scheelt.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Renee* schreef:
29-05-2021 21:15
Wenkbrauwen nooit meer. Was heel snel vervaagd. Heb het nog bij laten werken toen maar nee ik vond het niets.

Eyeliners zitten er al 10 jaar op, heel tevreden. Regen, wind of jankbuien, alles blijft op zijn plek.
Had je microblading laten doen of shade of ombre? Microblading bijvoorbeeld is absoluut niet geschikt voor een vettere huid, daar vervaagt het in no time in. Het loopt als het ware weg onder de huid.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Als het gaat om lipcontour of eyeliner dan is het probleem vaak dat pmu niet overal exact op dezelfde plek in de huidlagen terecht komt. Op precies de juiste diepte, groeit de pmu in 3 tot 5 jaar uit. Maar wat per ongeluk iets dieper is gekomen is tatoeage, dus blijvend. Resultaat is dan rafelige lijnen, en meestal nemen mensen dan uiteindelijk toch maar tatoeages.

In je wenkbrauwen is dat veel minder storend (tenzij je echt nul haartjes over hebt), dus daar zou ik het wel aandurven, wat al wordt aangeraden hier, wel goed zoeken naar een goeie.
En dan eens in de zoveel jaar bijwerken.
Ik heb een combinatie van powderbrow en microblading. Het resultaat is geweldig en natuurlijk. Ik heb donkere wenkbrauwen maar te fanatiek geëpileerd in het verleden.

Enige nadeel is misschien de prijs. De eerste keer (2 jaar geleden) was ik ongeveer 400 kwijt inclusief nabehandeling.
Onlangs bij laten werken en 200 betaald.
1111love schreef:
30-05-2021 11:42
Ik heb een combinatie van powderbrow en microblading. Het resultaat is geweldig en natuurlijk. Ik heb donkere wenkbrauwen maar te fanatiek geëpileerd in het verleden.

Enige nadeel is misschien de prijs. De eerste keer (2 jaar geleden) was ik ongeveer 400 kwijt inclusief nabehandeling.
Onlangs bij laten werken en 200 betaald.
Wat moet ik me voorstellen met een combi van die 2? Blijft dit voor altijd mooi of vervaagt het na een paar jaar?
Microblading geeft een hairstrokes effect. Powderblading is meer poedereffect en geeft een mooie natuurlijke vervaging van licht naar donker (bij ombre). Het hangt van je huid(type) en hoe je wenkbrauwen nu zijn of powderbrow of microblading beter voor je is.

Hier kan je onderaan goed de verschillen op een rijtje zien.

https://www.holymary.nl/microblading-en ... een_rijtje

Ik vond het na 2 jaar nog mooi zitten, maar wilde toch de touch up. Ik merkte na de touch up dat de kleur eerder toch wel wat vervaagd was.
Hendrikje106 schreef:
29-05-2021 21:19
Had je microblading laten doen of shade of ombre? Microblading bijvoorbeeld is absoluut niet geschikt voor een vettere huid, daar vervaagt het in no time in. Het loopt als het ware weg onder de huid.

Hairstroke, dat is toch microblading? Ik heb niet echt een vette huid op mijn voorhoofd. Maar afgezien daarvan vond ik het zelf niet mooi staan. Ik vind poeder mooier. De eyeliner heb ik bij dezelfde persoon laten doen en dat zit nog steeds mooi er op.

Af en toe liet ik mijn wenkbrauwen verven maar kost ook elke 4 tot 6 weken euro of 15, dan nog epileren erbij. Ik doe het zelf wel. Ik heb trouwens ook nog wel eens zelf verf gekocht, nog geen 2 euro zo een tube en dat was ook goed weet ik nog. Misschien dat ik dat weer een keer ga proberen.
1111love schreef:
30-05-2021 12:05
Microblading geeft een hairstrokes effect. Powderblading is meer poedereffect en geeft een mooie natuurlijke vervaging van licht naar donker (bij ombre). Het hangt van je huid(type) en hoe je wenkbrauwen nu zijn of powderbrow of microblading beter voor je is.

Hier kan je onderaan goed de verschillen op een rijtje zien.

https://www.holymary.nl/microblading-en ... een_rijtje

Ik vond het na 2 jaar nog mooi zitten, maar wilde toch de touch up. Ik merkte na de touch up dat de kleur eerder toch wel wat vervaagd was.

Ik zie de foto's maar ik vind het echt niet mooi. Allebei de technieken niet. Het zag er bij mij ook zo uit, vond het onnatuurlijk en lelijk. Met wenkbrauwpoeder vind ik het resultaat mooier.
Als wenkbrauwpoeder voor jou het mooiste effect heeft zou ik het zeker zo laten.
Renee* schreef:
30-05-2021 12:09
Hairstroke, dat is toch microblading? Ik heb niet echt een vette huid op mijn voorhoofd. Maar afgezien daarvan vond ik het zelf niet mooi staan. Ik vind poeder mooier. De eyeliner heb ik bij dezelfde persoon laten doen en dat zit nog steeds mooi er op.

Af en toe liet ik mijn wenkbrauwen verven maar kost ook elke 4 tot 6 weken euro of 15, dan nog epileren erbij. Ik doe het zelf wel. Ik heb trouwens ook nog wel eens zelf verf gekocht, nog geen 2 euro zo een tube en dat was ook goed weet ik nog. Misschien dat ik dat weer een keer ga proberen.
Niet helemaal, hairstrokes worden machinaal gezet terwijl bij microblading met een flinterdun mesje sneetjes in de huid worden gemaakt waarna het pigment opgebracht wordt, dat moet ook even intrekken.
1111love schreef:
30-05-2021 12:17
Als wenkbrauwpoeder voor jou het mooiste effect heeft zou ik het zeker zo laten.
Helemaal mee eens!
Ik heb microblading en heb “maar” 165€ betaald de eerste keer. Touch-up heb ik 50€ betaald en en dat was pas na 3 jaar. Bij mij was het ook amper te zien dat het aan het vervagen was. Ik zag het wel maar anderen zeiden dat ze het niet echt zagen tenzij ze er echt op gingen letten. Het leek dan een beetje grauw of donkergrijs.
Ik heb geen witte huid dus dat zal het verschil wel zijn denk ik.
Bij een witte huid word het inkt rood of blauw en dat zie je dan wel.
Vraaghetaanviva schreef:
30-05-2021 17:06
Ik heb microblading en heb “maar” 165€ betaald de eerste keer. Touch-up heb ik 50€ betaald en en dat was pas na 3 jaar. Bij mij was het ook amper te zien dat het aan het vervagen was. Ik zag het wel maar anderen zeiden dat ze het niet echt zagen tenzij ze er echt op gingen letten. Het leek dan een beetje grauw of donkergrijs.
Ik heb geen witte huid dus dat zal het verschil wel zijn denk ik.
Bij een witte huid word het inkt rood of blauw en dat zie je dan wel.
Het verkleuren van het pigment zegt eerder iets over de kwaliteit, niet over in welke soort huid het is ingebracht.
De pigmenten die “vroeger” gebruikt werden konden inderdaad tijdens het vervagen rood- of grijsachtig worden. Als je nu bij een gerenommeerde salon PMU laat zetten is de kans dat dat gebeurt vele malen kleiner omdat die met de beste pigmenten werken, daar betaal je dan ook wel voor.
Hendrikje106 schreef:
30-05-2021 14:09
Niet helemaal, hairstrokes worden machinaal gezet terwijl bij microblading met een flinterdun mesje sneetjes in de huid worden gemaakt waarna het pigment opgebracht wordt, dat moet ook even intrekken.

Klopt dat heb ik ook gehad. Kleine krasjes en deed nog zeer ook.

Ja ik hou het nu ook bij mijn wenkbrauwpoeder. Voor de eyeliner zou ik morgen zo weer een afspraak maken als het moet. Ben ik nog elke dag blij mee.
Renee* schreef:
02-06-2021 10:40
Klopt dat heb ik ook gehad. Kleine krasjes en deed nog zeer ook.

Ja ik hou het nu ook bij mijn wenkbrauwpoeder. Voor de eyeliner zou ik morgen zo weer een afspraak maken als het moet. Ben ik nog elke dag blij mee.
Microblading is ook echt wel een pijnlijke aangelegenheid, veel meer dan machinaal zoals ombre- of powderbrows.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven