Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
@Pinguïn we mogen ook Australië nog niet uit.
Teminste het mag wanneer je vooraf toestemming hebt aangevraagd en gekregen maar dan moet je wel minstens 3 maanden wegblijven voordat je Australië weer in mag. (Dit is ook alleen voor citizens of permanent residence). Drie maanden niet werken is voor ons niet realistisch dus geen optie.
Australië is inderdaad echt heel streng en omdat je alleen per vliegtuig of boot het land in/uit komt weten ze dit ook precies van je.
Maar goed we zijn wel alweer een jaar Corona vrij in Western Australia dus ik klaag niet :) mijn dagelijks leven is precies hetzelfde als voor Corona.
Ojee 3 maanden weg blijven, snap dat dat niet realistisch is. Wel heel fijn dat het leven verder wel normaal is! Hebben de strenge regels wel effect. Op zich ook wel logisch dat je Australië niet zomaar in mag. Hoop dat dat hier ook een beetje bijtrekt zodra de vaccinaties heel ver zijn.
Lekker even weg pinguin, geniet er van! Ben heel benieuwd hoe het met de zwembaden gaat, vorig jaar vond ik het ondanks reservering nog steeds wel druk af en toe.

Sunny, dan toch wel lekker dat je in de winter zwanger bent. Lijkt me heel heftig om je zo beroerd te voelen en het dan nog ondraaglijk heet is ook. Plus een nog groter risico op uitdroging denk ik.

Geboortekaartje wist ik wel ja, in sommige landen versturen ze een kaartje als dank wanneer je een felicitatie kaartje hebt gestuurd of langs bent geweest. Duitse vrienden van ons deden dat na een maand of 4-6, met ook echt een dankwoordje voor alle gelukwensen. Geboortebord zie ik hier ook wisselend. Je ziet nu steeds meer van die raamborden. Wij hadden wel een sticker op het raam waar de vlag naast hing.

Hier inmiddels 8 dpo. Ik denk soms wat kwaaltjes te herkennen maar dat kan ik me ook inbeelden, of dat zijn kwaaltjes die bij m'n menstruatie kunnen passen (versterkte geur, licht misselijk soms, steekjes, tintelende borsten...) Alleen bloedend tandvlees 2 dagen al met poetsen, dat heb ik echt nooit. Ik ga dinsdag testen op 10 dpo, wel op tijd maar volgens m'n app is dat 2 dagen voor nod. Volgens m'n eigen berekening 3 a 4. Op 9 dpo heeft de helft van de zwangeren gemiddeld een positieve test dus het kan nog alle kanten op.
Spannend Besss! Bij mij was versterkte geur beide keren een van de eerste dingen die me opviel, maar je kunt het natuurlijk pas echt zeggen met een positieve test. Ik duim voor je!

Wij waren vorig jaar ook net nadat het zwembad weer op reservering open mocht geloof ik. Er stond wel een hele rij elke keer (want iedereen denkt dan dat je misschien wel iets eerder naar binnen mag), maar ik vond dat het in het bad zelf wel redelijk verspreid werd. Ligt misschien ook aan het park waar je bent. En ik weet ook niet hoe druk het daarvoor was, was denk ik al in geen 15 jaar meer geweest, als het niet langer is.
Hier vandaag eerste extra onderzoek gehad, een extra echo bij de arts prenatale diagnostiek. Berichten waren goed en geruststellend: kindje ontwikkelt orgaantjes incl. hersenen volgens haar ‘volgens het boekje’ en is geen reden tot zorg. Volgende week wel nog naar de gynaecoloog voor groeiecho, maar met dit bericht op zak voel ik me een stuk geruster.
Wat fijn Follow! Ergens toch een nadeel dat je zoveel kan zien van tevoren, zeker als er uiteindelijk niks aan de hand is. Baby kan niet alles tegelijk ontwikkelen, dus misschien dat het hoofdje nog een beetje bijgetrokken moest worden. Of ze hebben eerst gewoon niet goed gemeten
Fijn Follow!
Wat een geruststelling Follow ❤️
Nou dames ik kon het alweer niet laten en heb veel te vroeg getest (9 dpo, 3/4 dagen voor nod) en nu is er dus een heeeeeeel licht streepje te zien. Oh man en dat stelt dus niet gerust zoals ik hoopte, ik ga woensdag nog eens testen. Als ie dan oploopt durf ik het te geloven 🙊
Ohh wat spannend Bessss!!
Oh wat spannend! Gewoon gedurende de dag?? Welke test had je? Ik duim voor je!
Sága schreef:
07-06-2021 23:17
Oh wat spannend! Gewoon gedurende de dag?? Welke test had je? Ik duim voor je!
Ja, een half uurtje voor ik dat schreef. Met een test van Action.
Spannend Bessss, het is je zo gegund :) fingers crossed!
Heel spannend besss
Dat is een goed teken, zo midden op de dag :)
Spannend Bess!! Ik hoop het voor je!

Follow, wat spannend allemaal en onzeker. Fijn dat je die extra echo hebt gekregen en het er nu goed uit ziet. Krijg je nog meer extra echo’s?

Sunny, fijn dat je je steeds wat beter voelt! Wel jammer zeg dat Australië zo streng is.

Hier vorige week ook nog een spannend moment gehad. Ik voelde de baby weinig al heb ik dat de hele zwangerschap al wel, maar moest voor een ctg en echo naar het ziekenhuis. Maar alles zag er gelukkig goed uit. Baby beweegt gewoon veel meer dan in voel. Maar ze groeide goed en zat al op 2 kilo (geschat). Dus ik mag gewoon bij de verloskundige blijven. Ik moet minstens 12 keer per dag iets voelen en daar zit ik steeds wel snel aan dus dat zit ook wel goed. Was wel even spannend!

Pinguin bij jou gaat het hard zeg! Had je al verlof? Ik krijg deze week verlof! Heerlijk
Spannend Besss!

Follow, fijn dat de echo nu gewoon goed was, aan de ene kant fijn dat ze veel in de gaten houden maar zoals Saga (volgens mij) al zei: soms iets té en krijg je er onnodig spanning bij..

Lampje dat heb ik bij onze oudste ook gehad. Was toen wel opeens echt opvallend minder beweging, dus toen eerst bij verlos hartje luisteren en daarna ctg in het ziekenhuis. Lange middag maar toen uiteindelijk ook alles goed. Zat toen wel dicht op de bevalling, was volgens verlos toen ook de reden “kleine maakt zich klaar om geboren te worden”, maar bij jou moet de kleine nog even blijven zitten ;-)

Ik heb vandaag weer controle gehad bij verlos. Een waarneemster die ik niet ken, én vers van school dus die volgt nog netjes alle boekjes.. vond dat ik wel erg zwaar was en kind al groot voor de termijn dus krijg een groeiecho over 1.5 week. Ik ben tot nu toe iets van 9-10 kg aangekomen maar ben van mezelf al wat te zwaar én kom uit een lijn van grote kinderen. #1 en #2 waren ook fors dus #3 zal niet anders zijn. Eigen verloskundige zegt dat ook gewoon, maar nu paste ik opeens niet meer in de gemiddelden volgens waarneemster.. tja duh, das altijd al zo geweest.. controle gewoon kort gehouden en over 1.5 week extra echo ingepland. Keertje extra kijken vinden we geen straf :-)
Ik heb het wel echt ff pittig, kan niet goed tegen warmte en nu helemaal niet. Vocht in m’n voeten en enkels, baby ligt hoog en tegen longen aan, bij vlagen opeens weer misselijk dus vind het even niet zo leuk meer af en toe.. gisteren wel lekker gezwommen in een zwangerschapsklasje! Maar verder keihard aftellen tot verlof (iets meer dan 5 weken nog..). De bezetting is minder dan 50% op mijn werk (ziekte, vakantie, andere redenen) en hebben al een klein team, dus voor m’n gevoel ligt er echt heel veel op m’n bord.. ik zei afgelopen week al tegen man dat ik volgende week of de week erop, als bezetting weer ietsje hoger is, ik me echt een keer ziek ga melden.. nog niet gedaan deze zwangerschap en ben echt echt zoooooo moe..
[zo, klaagmodus uit.]
Goed idee om je dan ziek te melden Menmo, je werkdruk zou eerder minder moeten worden dan meer! En met de warmte erbij kan ik me voorstellen dat je meer klachten hebt ook, herinner me dat nog toen ik in een hittegolf hoogzwanger was.

Bijzonder dat zo’n vk dan even ander beleid voorschrijft 😅 Hoe wist ze überhaupt hoe zwaar je was? Wegen ze je daar?

Spannend Lampje! Was er een specifieke aanleiding of omdat je telkens je kindje weinig voelde?
Wij hebben ondertussen ouders/broers/zussen allemaal ingelicht. Gaan het waars over een paar weken verder vertellen. Ik heb nog precies drie hele heftige weken qua studie- en werkdruk en dan vakantie! Ik blijf wel een dag werken aan wat onderzoeken, maar dat voelt alsnog als vakantie.
Ik weeg me inderdaad bij controles. Vorige keer niet gedaan, toen bleek dat ik bij de keizersnede m’n gewicht moest opgeven voor de juiste dosering verdoving en moest toen gokken. Weegschaal thuis meer van alles met van die soort “stroompads” en die mag je niet gebruiken tijdens een zwangerschap. Toen ging er verdoving zo enorm mis dat ik er nu gewoon zeker van wil zijn.. en om de schok aan het eind niet zo groot te laten worden hou ik het maar gewoon bij ;-)

Leuk Saga, hoe reageerde je omgeving? Die wisten ook allemaal van de miskraam denk ik, of niet? Fijn dat er een rustigere periode qua werk en studie in het vooruitzicht is!
Heerlijk Saga! Lekker aftellen. Wel jammer dat de komende weken dan even pittig zijn, maar je hebt een goed vooruitzicht!

Lampje, ja ik heb sinds vorige week donderdag verlof. Woensdag was ik wel ‘offline’ aan het werk om nog even wat dingen af te ronden, dus ook toen geen collega’s meer gesproken en had ook echt aangegeven dat dinsdag mijn laatste dag was. Heel fijn, maar toch voelt het nog niet alsof ik nu maanden weg ben ofzo.
Heb je de placenta aan de voorkant ofzo dat je haar minder voelt? Wel fijn dat het er goed uit zag, een hele geruststelling!

Menmo, wat jammer dat die waarneemster er zo anders in staat. 9-10kg is helemaal niet zoveel en inderdaad wat je zegt; waarschijnlijk past het gewoon bij je. Maar toch leuk om een keer extra te kijken :)
Bij mij wegen ze bij elke afspraak trouwens, maar dat is wel met kleren en schoenen dus ik schrik toch elke keer haha. Het is meer dat ze dat in de gaten houden icm bloeddruk enzo. En waarschijnlijk ook diabetes.
Super herkenbaar wat betreft warmte, vocht (ik heb in t weekend mn ringen maar even af gedaan, mijn vingers stonden strak), misselijk/maagzuur en kortademig.
Let goed op jezelf menmo, ik weet dat het lastig is - vind ik zelf ook altijd - maar je mag best wat gas terugnemen. Werk is uiteindelijk werk en dat kan overgenomen worden, al voelt dat misschien niet altijd fijn.
Jeetje gewoon al verlof pinguin! Heerlijk in deze periode, lekker nog even met het mooie weer :)

Wat een spanning Lampje, gelukkig gerust gesteld. Misschien heb je gewoon een heel sociale baby die mama liever niet teveel schopt. En met minder ruimte kunnen ze natuurlijk ook niet zo hard meer uithalen.

Gewicht lijkt me idd nog netjes Menno, ik ken iemand die maar een paar weken verder is en op 20 zit (zij houdt trouwens wel bizar veel vocht vast in haar benen)... En zeker als je het al van je eerdere zwangerschappen weet, is dat geen reden voor bezorgdheid lijkt me. Ach, extra baby kijken moet je dan maar denken.

Hoe reageerde je familie Saga? Kon je het nog een beetje verborgen houden tot deze termijn? Weet jullie oudste het ook al?

Hier nog steeds afwachten. Ik heb besloten morgen ochtend weer te testen. Nog geen bloed of iets wat dat zou aankondigen, vandaag CD 26.
Besss, je houdt het nog even spannend ;) Hoe voel je je? Heb je het ook met je partner gedeeld?

Familie reageerde leuk! Sommigen dachten het al, iedereen verwachtte het wel natuurlijk na de miskraam. Ons zoontje weet het, die zegt nu wel eens ‘ik ga met mama en de baby spelen’ haha, zo schattig.

Lekker dat je nu verlof hebt Pinguïn! Nog plannen/ dingen die je af wilt oid?

Menmo, ja dat had ik ook idd, maar dan voor narcose en dat ging zo gehaast. Ik heb het idee dat ze overgedoseerd hebben voor de zekerheid, wist gewicht ook niet. Was vrij lang nog out en ook nog uren nadat ik bij was gekomen flink getrild. Hoorde de assistent-anesthesist in de uitslaapkamer aan collega’s zeggen dat hij het spannend vond. Lekker als je daar ligt net wakker te worden en geen idee hebt waar je kind en man zijn :-| Maar wel goeie om eens te wegen dan! Ga ik ook doen, maar gewoon thuis.
Sága schreef:
09-06-2021 18:31
Besss, je houdt het nog even spannend ;) Hoe voel je je? Heb je het ook met je partner gedeeld?
Ja die heeft ook naar het streepje zitten turen. Hij vroeg net toevallig wanneer ik dan weer ga testen. En toen ik zei dat ik ging afhalen bij een restaurant waar ik normaal altijd carpaccio haal, werd ik meteen op mijn vingers getikt dat dàt niet mocht. Okay lief, dank voor de info 😂
Haha Bess, mooi dat hij zo mee leeft ;-D

Ahh Saga wat schattig van je zoontje :love:
Niet écht plannen, moet nog wat kleertjes opruimen (inmiddels wel gewassen) en vluchtkoffer inpakken. Verder moeten de box en ledikant nog omhoog en wiegje nog op onze kamer, maar dat is allemaal niet zoveel werk (en dat gaat man toch doen). Heb verder wel een to do list, maar zijn vooral dingen die ook later kunnen, maar ik nu in principe tijd voor heb. Geboortekaartje moet trouwens nog wel, we krijgen vrijdag een aantal proefdrukken thuis. Ben benieuwd! Bij zoontje was het veel duidelijker dat ‘dit hem is’, nu twijfel ik nog teveel (net als toch stiekem nog een beetje over de naam).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven