Nieuwe Apple Watch kopen. Welke?
dinsdag 8 juni 2021 om 16:12
Ik heb nu de series 3. Die is bijna 4 jaar oud en begint kuren te krijgen. Dus overweeg ik een nieuwe. Maar welke? De series 6, de SE of zelfs wachten op de series 7?
Ik ben eigenlijk altijd heel erg tevreden geweest met mijn series 3. Gebruik hem elke dag uiteraard als horloge en vind het handig dat ik kan zien wie er belt en appt enzo.
Daarnaast gebruik ik de activiteiten app intensief om m'n stappen bij te houden, hoeveel ik beweeg, train en sta. 2 nadelen nu van mijn huidige watch vind ik:
- dat ik hem elke dag moet opladen. Daardoor draag ik hem 's nachts niet maar leg ik hem als ik in bed stap op de oplader
- dat af en toe mijn hartslag niet goed gemeten wordt. Heb het gevoel dat dat iets met zweten te maken heeft maar aan de andere kant draag ik de watch ook met zwemmen en dan heeft hij nooit problemen om mijn hartslag te meten.
Welke zouden jullie nemen? En waarom? Als je hem hebt hoe bevalt hij?
Ik ben eigenlijk altijd heel erg tevreden geweest met mijn series 3. Gebruik hem elke dag uiteraard als horloge en vind het handig dat ik kan zien wie er belt en appt enzo.
Daarnaast gebruik ik de activiteiten app intensief om m'n stappen bij te houden, hoeveel ik beweeg, train en sta. 2 nadelen nu van mijn huidige watch vind ik:
- dat ik hem elke dag moet opladen. Daardoor draag ik hem 's nachts niet maar leg ik hem als ik in bed stap op de oplader
- dat af en toe mijn hartslag niet goed gemeten wordt. Heb het gevoel dat dat iets met zweten te maken heeft maar aan de andere kant draag ik de watch ook met zwemmen en dan heeft hij nooit problemen om mijn hartslag te meten.
Welke zouden jullie nemen? En waarom? Als je hem hebt hoe bevalt hij?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 8 juni 2021 om 16:18
Ik heb een 3 en mijn dochter een 6, maar ik merk niet veel verschil. Dat probleem met de hartslag heeft zij vaker dan ik (ik eigenlijk vrijwel nooit), dus dat los je niet op door de nieuwste te kopen. En ook die van haar ligt elke nacht aan de lader. Als je budget het toelaat zou ik wel de nieuwste kopen, gewoon omdat je daar het langst mee kunt doen qua updates en zo, maar een oudere is ook prima.
dinsdag 8 juni 2021 om 16:59
Volgens mij is dat uitgesteld naar 2022. Maar als het net zo spectaculair is als het ‘ECG’ zou ik me er niet teveel van voorstellen.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:01
Dat vind ik niet heel spannend. Sowieso die gezondheidsmetingen niet. Ik ga er niet van uit dat zo'n ECG en saturatie meting betrouwbaar is.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:11
Ik denk dat dat zogenaamde ECG wel enigszins betrouwbaar is, maar het mag alleen absoluut geen ECG heten. Het enige wat het ding namelijk meet is of er een onregelmatigheid in je hartslag zit. Dat heeft echt niks te maken met een ECG zoals dat in een klinische setting wordt gemaakt.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:22
Mijn vriend heeft deze ook. Na een dag dragen is hij nog op zo’n 60-75% afhankelijk van wat je ermee hebt gedaan. Is hij heel erg tevreden over.Kaascracker schreef: ↑08-06-2021 17:17Je hebt ook nog de SE, tegelijk met de laatste verschenen. Die is eigenlijk gelijk aan de 5, maar dan zonder het always-on scherm.
De SE is net zo nieuw als de 6 series toch? Alleen een paar dingen die deze niet kan en de 6 wel maar die mist hij totaal niet.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:25
De se is hetzelfde als de 6 idd.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑08-06-2021 17:22Mijn vriend heeft deze ook. Na een dag dragen is hij nog op zo’n 60-75% afhankelijk van wat je ermee hebt gedaan. Is hij heel erg tevreden over.
De SE is net zo nieuw als de 6 series toch? Alleen een paar dingen die deze niet kan en de 6 wel maar die mist hij totaal niet.
Als je ook met de Apple Watch slaapt dan houdt hij het bij mij niet altijd 24 uur vol.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:30
Dat always on lijkt me best irritant. Dan lig je in bed en licht dat ding altijd op als je beweegt. Of is dat niet zo?Kaascracker schreef: ↑08-06-2021 17:17Je hebt ook nog de SE, tegelijk met de laatste verschenen. Die is eigenlijk gelijk aan de 5, maar dan zonder het always-on scherm.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:34
Ik ben wel benieuwd of er dan bijvoorbeeld verschil is tussen de beide batterijen. En of mensen dat always on scherm juist wel fijn vinden. Het prijsverschil is best groot.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑08-06-2021 17:22Mijn vriend heeft deze ook. Na een dag dragen is hij nog op zo’n 60-75% afhankelijk van wat je ermee hebt gedaan. Is hij heel erg tevreden over.
dinsdag 8 juni 2021 om 17:39
Je kan ‘m in nachtstand zetten, dan open je ook niet per ongeluk apps als je beweegt en je scherm ergens tegenaan komt. Maar ik vind slapen met dat ding om maar niks. Gewoon lekker ‘s nachts aan de oplader hier.
Overdag is het always on trouwens wel fijn hoor.
woensdag 9 juni 2021 om 00:52
In Augustus/September ergens komt Series 7 uit. Apple kennende zit er weinig verschil tussen met de Series 6.
Het verschil met Series 6 en SE is dat Series 6 Always On Display, ECG en O2 meter heeft. Als die functies je niet boeien, zou ik de SE nemen.
Ikzelf vind Always On Display heel fijn, dan heb je net zoals bij een gewone horloge altijd de tijd in beeld zonder dat je het scherm hoeft te activeren.
Het verschil met Series 6 en SE is dat Series 6 Always On Display, ECG en O2 meter heeft. Als die functies je niet boeien, zou ik de SE nemen.
Ikzelf vind Always On Display heel fijn, dan heb je net zoals bij een gewone horloge altijd de tijd in beeld zonder dat je het scherm hoeft te activeren.
woensdag 9 juni 2021 om 10:30
Ja maar je moet wel die beweging maken om hem te activeren. Ik vind het zelf juist heel fijn om even snel vanuit mijn ooghoek op mijn watch te kijken terwijl ik mijn handen vol heb en die beweging niet kan maken (tijdens het paardrijden bijvoorbeeld of met armen vol boodschappen).aardbeienslof schreef: ↑09-06-2021 06:53Als je op je watch kijkt dan activeert ie vanzelf, je hoeft daarvoor niets te doen en niet te wachten. Ik mis de always on functie niet.
woensdag 9 juni 2021 om 10:35
woensdag 9 juni 2021 om 12:33
Heb hem net even geprobeerd van vriend en zodra je je arm beweegt schiet het display aan. Vriend zegt zelf dat het alleen irritant is als hij beide handen aan het stuur moet hebben voor iets maar verder het echt niet mist.