‘Kamperen’ voor dummies

10-06-2021 20:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Even een luchtig topic. Normaal gaan wij altijd all incl. met het vliegtuig op vakantie. Nu vind ik dat niet fijn en heb liever zelf wat meer de regie en dus heb ik voor het eerst in mijn leven een autovakantie naar een camping geboekt; een stacaravan wel. Helaas waren die met vaatwasser al allemaal vol dus er zal naast handdoeken, beddengoed en misschien wat kleren wassen ook afgewassen moeten worden. En hoe hou je zo’n stacaravan verder twee weken schoon? Er komt natuurlijk niet dagelijks een werkster. Ik lees niks over een veger of stofzuiger ofzo in de inventaris..

Het is in Italië en we gaan in 2x rijden. Super veel zin in dat we toch lekker weg gaan. Maar ook nogal nieuw allemaal zo’n stuk rijden voor ons.

Graag hoor ik jullie tips voor het reizen en verblijf zodat ik daar zelf niet ter plekke achterkom. We zijn met 2 jonge pubers en een kleuter.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Er staat altijd een bezem....
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Er zal ongetwijfeld een veger of stofzuiger bijzitten.

Wat laatst iemand vertelde en waar ik totaal niet bij stil had gestaan. Bij aankomst in Italië mag je coronatest waarschijnlijk maar een x aantal uur oud zijn en dat wordt best heel krap met rijden in twee dagen.
Ik heb er verder helemaal niks over opgezocht, want ik ga niet zelf naar Italië, maar wellicht wel handig om even uit te zoeken.
Lekker buiten leven. Soms en doekje over het aanrecht en verder lekker vakantie houden.
In alle huisjes op campings waar ik was, was een bezem en stofzuiger aanwezig. Eind van de dag even vegen vond ik eigenlijk wel voldoende. Beddengoed wassen heb ik nooit gedaan.
Klopt Zanahoria, dat is 48 uur. Italie accepteert niet alleen een PCR-test maar ook een snelle antigeentest. Dus dan zouden we ‘savonds gaan testen, ‘smorgens vroeg rijden en dan de dag erop weer vroeg rijden en dan hopelijk rond de middag de grens al over zijn.

Dus dat moet op zich wel lukken. Maar we hopen dat het tegen die tijd weer iets meer versoepelt is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Fijn dat er waarschijnlijk wel iets is om de boel een beetje bij te houden :D
Afwasborstel is er wel. Theedoeken en afwasmiddel zelf meenemen.
Je hebt toch ook weleens een huisje gehuurd? Dit is precies hetzelfde. Op de camping zijn wel wasmachines.
ik geef mn bek ook maar een douw
Les 1 van de cursus "onervaren op autovakantie":
- Ga goed uitgerust op reis. Dus niet tot 17.00h werken en dan om 22.00h in de auto stappen en de hele nacht doorrijden.

Les 2:
- De werkster heeft ook vakantie. Af en toe een bezem door de hut volstaat als je buiten leeft.
Ik denk dat je in de caravan vooral slaapt en voor de rest buiten bent.

Ik neem altijd oude theedoeken en vaatdoekjes mee en die gooi ik gewoon weg.
Als het goed is leef je buiten. Binnen gewoon je troep opruimen, een keer met een vochtig doekje over tafel en aanrecht. Beddengoed wassen op vakantie daar doe ik niet aan. Handdoeken gebruik ik op vakantie prima een 2e keer (tip: ieder een eigen handdoek, en handdoek die je voor gezicht op je haren gebruikt kan na drogen prima wat langer mee dan 1 x).

Neem een afwasborstel mee, afwasmiddel, 2-3 theedoeken en een pak vochtige schoonmaandoekjes (evt ook voor toilet). Dan kom je naar mijn idee een heel eind. Fijne vakantie!
Onderweg regelmatig stoppen, vaak zijn er ook speeltuintjes zodat de kleuter energie kwijt kan. Niet te veel meenemen en daar zijn ook winkels.

Voor de kleuter misschien wel handig om matrasbeschermer mee te nemen. Ook als ze thuis duidelijk zijn, kan er op vakantie een ongelukje gebeuren.

Wij wassen nooit kleding op vakantie. Handdoeken kunnen vaker gebruikt worden.

Stacaravans hebben vaak een pakketje met theedoek, afwasborstel, gele doekjes, klein flesje afwasmiddel. Ik neem wel altijd toiletpapier mee (Daar wil je niet eerst een lokale winkel voor moeten zoeken).
Waar je je al niet druk om kunt maken. ;-)
Er is vast een stoffer en blik. Het is vakantie hoor. Daar horen vieze voeten bij.

Beddengoed kan prima 2 weken mee. Handdoeken na gebruik goed drogen. Hoe vies worden die nou? Je droogt een schoon lijf af?
Er is vast een wasmachine, en anders een pakje of tube handwasmiddel kopen en even in een emmertje soppen. Als er geen waslijn is, dat is in elke supermarkt te koop. Gewoon tussen twee bomen spannen. Bij mooi weer lopen de kinderen waarschijnlijk toch de hele tijd in hun zwembroek/-pak.
Ongeveer hetzelfde als dat je in de vakantie thuis zou blijven. Doe het minimale, laat het niet verslonzen en geniet.

Draai af en toe even een trommel handdoeken in de wasmachine op de camping of bij een wasserette in een dorpje/stadje en geniet.

Er gaat niks boven het leven op de camping. Voor mij dan.
Pien252 schreef:
10-06-2021 21:36
Neem een afwasborstel mee, afwasmiddel, 2-3 theedoeken en een pak vochtige schoonmaandoekjes (evt ook voor toilet). Dan kom je naar mijn idee een heel eind. Fijne vakantie!
Vergeet de kleine handdoeken niet. Dat is ons wel eens gebeurd en vond ik best irritant (maar was wel zo bij gekocht). Voor op het toilet, voor de badkamer, voor in de keuken..

Ik neem vaak wegwerp washandjes mee voor even snel s avonds de voeten schoonmaken. En een rol plastic zakjes voor als je verwacht geregeld op stap te gaan en dan broodjes mee te willen nemen. Vuilniszak krijg je er meestal maar 1 van, dus die neem ik ook mee.
Grote boodschappentas voor als je naar de wasserette gaat.
En zelf neem ik een paar vouwkratten mee (moet je auto wel groot genoeg voor zijn). In het huisje stapel ik die (op z'n kant) en maak op die manier een soort kastje voor alle slippers, sandalen, laarsjes en schoenen. En als ik er genoeg heb ook eentje om makkelijk snel alle buitenspeelgoed in te gooien of om een speelgoed bak van te maken voor in de chalet. Het ontbreekt namelijk vrijwel altijd aan een extra kastje en ik vind het fijn als je eind van de dag alles op z'n plek kan leggen.
Een kaasschaaf en muggenspul
Ik koop direct bij aankomst bij de camping winkel afwasmiddel, afwasborstel vuolniszakken, tandenborstels tandpasta shampoo en wc papier
Vochtige doekjes neem ik zelf mee.
Afwassen doe ik minimaal hooguit mijn koffiekopje en wat borden . Ik kook niet als we op vakantie zijn.
Ik neem wel altijd mijn eigen snijplank en mes mee.
Vind snijplanken snel vies.
Ik gebruik de plank voor een tomaatje, fruit of uien te snijden.
Vaak staat er buiten een droogrek of een waslijn voor de natte handdoeken.
Ik neem 12 kleine handdoeken mee voor 4 personen en 1 keer per week draai ik een was voor het beddengoed, handdoeken en theedoeken.

Ik neem ook mijn oude theedoeken mee en gooi ik dan weg als we weer naar huis gaan.
Je hebt amper een huishouden in zo een caravan in de ochtend beetje vegen en klaar.

Ook zijn wij van het zo weinig mogelijk meenemen.
Vind het minimalisme wel lekker zo met een vakantie.
3 weken met 2 grote Albert Heijn tassen voor 4 personen. En dan wat losse schoenen. Wordt het ook niet zo snel een troep in de caravan.

Alles wat ik tekort kom koop ik wel daar.
mafalda schreef:
11-06-2021 00:48
Ik koop direct bij aankomst bij de camping winkel afwasmiddel, afwasborstel vuolniszakken, tandenborstels tandpasta shampoo en wc papier
Vochtige doekjes neem ik zelf mee.
Afwassen doe ik minimaal hooguit mijn koffiekopje en wat borden . Ik kook niet als we op vakantie zijn.
Ik neem wel altijd mijn eigen snijplank en mes mee.
Vind snijplanken snel vies.
Ik gebruik de plank voor een tomaatje, fruit of uien te snijden.
Vaak staat er buiten een droogrek of een waslijn voor de natte handdoeken.
Ik neem 12 kleine handdoeken mee voor 4 personen en 1 keer per week draai ik een was voor het beddengoed, handdoeken en theedoeken.

Ik neem ook mijn oude theedoeken mee en gooi ik dan weg als we weer naar huis gaan.
Je hebt amper een huishouden in zo een caravan in de ochtend beetje vegen en klaar.

Ook zijn wij van het zo weinig mogelijk meenemen.
Vind het minimalisme wel lekker zo met een vakantie.
3 weken met 2 grote Albert Heijn tassen voor 4 personen. En dan wat losse schoenen. Wordt het ook niet zo snel een troep in de caravan.

Alles wat ik tekort kom koop ik wel daar.
3 handdoeken per persoon voor 1 week zou ik niet bepaald minimalisme noemen ;-)
Mittens schreef:
11-06-2021 06:35

Nee inderdaad, ik neem er twee p p mee. En was vaker. Hier om de dag en schone handdoek.

Met vijf personen dus tien handdoeken en dan nog twee reserve. Waarvan er één standaard in de auto ligt.
Afwasmiddel, vuilniszakken, sponsje /afwaskwast, shampoo etc neem ik gewoon zelf mee, zeker als we met de auto gaan. Ik neem ook altijd extra wasknijpers mee.
Soms als we gaan vliegen naar Spanje /Canarisch eiland of zo koop ik dat bij de Mercadona.
Ik neem ook altijd wel een eigen flessenopener mee. En een aansteker voor het gasfornuis al is het in het buitenland vaak een elektrische kookplaat is mijn ervaring.
Ik pak mijn kleding in de koffers in packing cubes en neem wat extra zakken /lichtgewicht tassen mee voor de vuile was.
Mittens schreef:
11-06-2021 06:35
Hele kleintjes he.
Voor het strand gebruiken we van die lakens die ik ook als omslagdoek knoop.
Ik heb altijd een grote shopper met handdoeken e.d. Een strandlaken per persoon, voor de kinderen drie handdoeken per week en voor mezelf zeven :) Daarnaast hand- en theedoek voor de keuken en een stel gele doekjes. Vergeet ook niet om wc-papier mee te nemen. Dat is soms op bij toiletten onderweg, en het is ook handig voor als er in de caravan niets blijkt te zijn. Vaak ligt in zo’n caravan wel een keukensetje met afwasmiddel, borstel en sponsje. Beddengoed huur ik er altijd bij, dus dat hoeft dan niet mee.
Qua schoonmaken vind ik een bezem prima, en soms even een dweiltje over de vloer. Dat kan ook met een geel doekje, want het zijn niet zulke grote oppervlakken.
Ook handig, euro’s om te plassen onderweg. Niet overal kun je met pin betalen.
Haha, ieder z'n ding hoor. :-D Ik kampeer denk ik wat makkelijker en primitiever en gebruik dan zeker niet om de dag een schone handdoek (maar mogelijk ben ik gewoon een viespeuk, kan ook :idee: ) en wassen doe ik op vakantie ook alleen echt als het niet anders kan (bij voorkeur dus gewoon de hele vakantie niet).
Wat bij ons altijd mee ging naar stacaravan of huisje:
1 rol wc papier
2 keukenhanddoeken
Ieder 1 badlaken
Wat kleinere handdoekjes voor gezicht en handen
1 hoeslaken voor peuter
Klein flesje afwasmiddel
Afwasborstel
Klein flesje met schoonmaakmiddel of schoonmaakdienst
Opblaasbare voor peuter om voor stacaravan te zetten
Speelgoed
Boeken en tablets
Verlengkabel met multi-stekkerdoos (want vaak zitten die stopcontacten niet waar je wil)
Kurkentrekker
Spatel (is er meestal niet en handig voor pannenkoeken en zo)
Tafelkleed in plastic om tafel te beschermen tegen mijn twee rakkers die graag kleuren
Zaklamp of lampje om op tafel te zetten a avonds buiten zodat je nog kan lezen of spelletje kan spelen
Standaard medicijnen zoals ibuprofen, thermometer, builenzalf, etc
Wasknijpers kom ik ook altijd te kort. En eventueel een touw om op te hangen en zo met een laken wat schaduw te creëren. Hebben ooit in een stacaravan gezeten met enkel luifel en van s ochtends tot 15 u hadden we volle zon in de ogen.
Met 30 graden om 10 u was dat niet te houden. Maar dat kan je ook in de camping winkel kopen.
Veel handdoeken zou ik niet meenemen. Neemt enorm veel plaats in en op vakantie hoeft het toch niet allemaal zoals thuis. 1 per persoon en meerdere keren gebruiken. Je kan ze ook altijd de avonds even soppen en ophangen, zijn ze s ochtends droog.
Wij nemen microvezel handdoeken en badlakens mee, scheelt veel in plaats en droogtijd. En oh ja, eventueel een klein waterflesjes dat je opvult met wasmiddel. Ik vind het altijd zo een zonde om ter plaatse een heel pak of fles wasmiddel te kopen en dan achter te laten of terug mee te moeten nemen. En ook handig voor een snel handwasje in de stacaravan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven