Van Malaga naar Valencia
dinsdag 15 juni 2021 om 08:50
De kogel is door de kerk: we gaan heen naar Malaga en terug vanaf Valencia. We hebben een auto gehuurd en gaan zo een roadtrip maken langs de kust. Mijn vriend wil ook graag naar Granada. Iemand tips voor dingen die we écht niet mogen missen op deze route? We gaan half augustus 
(We zijn ons volledig bewust van het risico dat het wellicht toch niet doorgaat ivm corona en van de regels in het land die we uiteraard netjes opvolgen)
(We zijn ons volledig bewust van het risico dat het wellicht toch niet doorgaat ivm corona en van de regels in het land die we uiteraard netjes opvolgen)
dinsdag 15 juni 2021 om 09:15
Wat je zou kunnen doen is Malaga 2 dagen is best een leuke stad, museum van Picasso is erg mooi, dan door rijden naar Granada, vooraf kaartjes online bestellen voor het Alhambra, de nacht door brengen in de stad van barretje naar barretje je vindt altijd wel ergens live muziek. Bij een gastvrije bar betaald je iets meer voor je wijn en krijg je er een gratis tapa bij.
Van Granada kan je naar Almeria een kustplaats 1 of 2 dagen, langs Mojacar, pueblo blanco (mooi wit dorpje) ligt net weg van de kust en daarna naar Cartegena een Romeinse kustplaats. Je vind er ook mooie natuurparken.
Alicante zou je kunnen aandoen om te lunchen, ik zou door rijden naar het authentieke kustplaatsje met gekleurde huisjes: Villajoyosa.
De laatste dagen door brengen in Valencia, mooie stad, heeft een gezellig oud stadcentrum en een prachtig stadspark waar je door heen kan fietsen en natuurlijk het cuidad de las artes y las ciencas met het prachtige zee aquarium.
Van Granada kan je naar Almeria een kustplaats 1 of 2 dagen, langs Mojacar, pueblo blanco (mooi wit dorpje) ligt net weg van de kust en daarna naar Cartegena een Romeinse kustplaats. Je vind er ook mooie natuurparken.
Alicante zou je kunnen aandoen om te lunchen, ik zou door rijden naar het authentieke kustplaatsje met gekleurde huisjes: Villajoyosa.
De laatste dagen door brengen in Valencia, mooie stad, heeft een gezellig oud stadcentrum en een prachtig stadspark waar je door heen kan fietsen en natuurlijk het cuidad de las artes y las ciencas met het prachtige zee aquarium.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 15 juni 2021 om 09:19
dinsdag 15 juni 2021 om 09:31
Mag ik vragen wanneer je dat gaat doen? Wij willen ook graag naar Spanje maar nog niks geboekt omdat het nog op oranje staat en we zelf pas eind Julie beiden volledig gevaccineerd zijn..
Malaga is een superleuke stad! Ik ben ook in Granada geweest, zeker de moeite waard. Er zijn ook leuke dorpen in de omgeving, zoals Nerja.
Malaga is een superleuke stad! Ik ben ook in Granada geweest, zeker de moeite waard. Er zijn ook leuke dorpen in de omgeving, zoals Nerja.
dinsdag 15 juni 2021 om 09:35
Het is vooral enorm heet in die regio in augustus, dus stel je in op lange siëstas en boek zeker huurauto en hotelkamers met airco!
Granada is prachtig, zou ik niet overslaan. Ik sliep hier: https://shinehotels.com/hotel-shine-albayzin-granada-2/
Prima hotel op prachtige plek, weet niet of ze airco hebben.
Alhambra zou ik zsm boeken en liefst vroeg in de ochtend (gelijk bij opening om 8:30). Ik had zelf een ticket van €14 waarmee ik ‘s avonds 21:30 naar Palacios Nazaríes kon (daarvoor heb je een vast tijdstip) en de volgende dag de rest heb bezocht (dat is flexibel), maar was niet mijn eerste bezoek. Er zijn veel dubieuze sites die de kaartjes voor meer verkopen, dus let op dat je ze hier bestelt: https://www.alhambra-patronato.es/visit ... de-visitas
Bezoek ook wat kerken in het Albaicín met ‘turno’ waar je koekjes of cakejes kunt kopen zonder direct contact met de nonnen (via een draailuik). En verder gewoon lekker ronddwalen.
Een leuk café is Bodegas Espadafor (aan het einde van Gran Vía) voor een glaasje met tapa begin van de avond of een ontbijtje ‘s ochtends - al ging ik daarvoor liever naar Plaza Bib Rambla.
Granada is prachtig, zou ik niet overslaan. Ik sliep hier: https://shinehotels.com/hotel-shine-albayzin-granada-2/
Prima hotel op prachtige plek, weet niet of ze airco hebben.
Alhambra zou ik zsm boeken en liefst vroeg in de ochtend (gelijk bij opening om 8:30). Ik had zelf een ticket van €14 waarmee ik ‘s avonds 21:30 naar Palacios Nazaríes kon (daarvoor heb je een vast tijdstip) en de volgende dag de rest heb bezocht (dat is flexibel), maar was niet mijn eerste bezoek. Er zijn veel dubieuze sites die de kaartjes voor meer verkopen, dus let op dat je ze hier bestelt: https://www.alhambra-patronato.es/visit ... de-visitas
Bezoek ook wat kerken in het Albaicín met ‘turno’ waar je koekjes of cakejes kunt kopen zonder direct contact met de nonnen (via een draailuik). En verder gewoon lekker ronddwalen.
Een leuk café is Bodegas Espadafor (aan het einde van Gran Vía) voor een glaasje met tapa begin van de avond of een ontbijtje ‘s ochtends - al ging ik daarvoor liever naar Plaza Bib Rambla.
dinsdag 15 juni 2021 om 09:50
Dan kun je ook een rondje Andalucia doen. Ik zou Ronda, Sevilla en Cordoba (Mezquita) niet overslaan.
De ritten tussen de plaatsen kosten iets meer tijd omdat je in het binnenland niet overal rechtdoor rijdt maar bergje op, bergje af. Maar ik vond het ook onderweg helemaal de moeite waard.
De ritten tussen de plaatsen kosten iets meer tijd omdat je in het binnenland niet overal rechtdoor rijdt maar bergje op, bergje af. Maar ik vond het ook onderweg helemaal de moeite waard.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 15 juni 2021 om 10:08
Half augustus. Is inderdaad even afwachten. Mijn vriend is dan volledig gevaccineerd, ik ook, maar nog net geen twee weken. Ik moet dus een PCR-test doen, maar dat kan gewoon hè.Chrissie88 schreef: ↑15-06-2021 09:31Mag ik vragen wanneer je dat gaat doen? Wij willen ook graag naar Spanje maar nog niks geboekt omdat het nog op oranje staat en we zelf pas eind Julie beiden volledig gevaccineerd zijn..
Mocht het oranje blijven, dan gaan we niet of dan zoeken we een plan B. Tickets zijn geboekt met vouchers die we nog hadden van vorig jaar. Maar ik vermoed (of hoop) dat het binnenkort ook wel geel wordt.
dinsdag 15 juni 2021 om 10:10
Is inderdaad geweldig, maar precies dit rondje hebben we twee jaar geleden gedaan, met vier dagen Sevilla, wat ik echt een van de mooiste steden tot nu toe vond. Dus ik denk dat we ons nu meer richten op de route langs de kust (waar het ook net iets minder warm is).merano schreef: ↑15-06-2021 09:50Dan kun je ook een rondje Andalucia doen. Ik zou Ronda, Sevilla en Cordoba (Mezquita) niet overslaan.
dinsdag 15 juni 2021 om 10:44
Spanje is altijd leukCharlotteCcc schreef: ↑15-06-2021 09:19Heel erg bedankt voor de tips Viva-amber!
We gaan in totaal 16 dagen. Malaga zijn we eerder geweest, dus ik denk dat we dat beperken tot 1 dag en dan richting Granada gaan. Mojacar had ik al op de planning gezet, want die witte dorpjes zien er altijd zo mooi uit.
Heb er enorm veel zin in!![]()
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 15 juni 2021 om 11:26
CharlotteCcc schreef: ↑15-06-2021 10:08Mijn vriend is dan volledig gevaccineerd, ik ook, maar nog net geen twee weken. Ik moet dus een PCR-test doen, maar dat kan gewoon hè.
Kan ja, maar met de ruime capaciteit die er nu is kun je ook GGD bellen en zien of er te schuiven valt met je tweede prik. Kennis zou net 4 dagen te laat zijn tweede prik krijgen en GGD kon dat toen naar voren halen zodat hij op tijd volledig gevaccineerd was.
dinsdag 15 juni 2021 om 11:28
Bedankt voor de tip, dat ga ik ook maar doen. Ik ga ook nog proberen om toch een afspraak te maken voor Janssen volgende week maandag, dan ben ik ook op tijd klaar. Niet geschoten is altijd mis. En anders maar een test voordat we gaan.puntillita schreef: ↑15-06-2021 11:26Kan ja, maar met de ruime capaciteit die er nu is kun je ook GGD bellen en zien of er te schuiven valt met je tweede prik. Kennis zou net 4 dagen te laat zijn tweede prik krijgen en GGD kon dat toen naar voren halen zodat hij op tijd volledig gevaccineerd was.
dinsdag 15 juni 2021 om 15:06
Het is een héél klein beetje uit de route, maar je zou tussen Granada en Almería ook één of twee nachten in Guadix kunnen plannen. Je kunt daar overnachten in 'grotten' die weliswaar zijn uitgehakt en dus niet natuurlijk zijn, maar het is wel een heel leuke ervaring, het is lekker koel en het ziet er mooi uit. Cuevas de Zenete vonden wij heel fijn. En daar in de omgeving dan lekker rondrijden om de badlands te bekijken. Net of je in het zuidwesten van de VS bent.
Tussen Malaga en Granada zou je ook naar El Torcal kunnen gaan. Ook een mooi gebied.
Tussen Malaga en Granada zou je ook naar El Torcal kunnen gaan. Ook een mooi gebied.
dinsdag 15 juni 2021 om 16:21