eFFFe

19-03-2009 20:13 1161 berichten

Ons oude topic
Alle reacties Link kopieren
Jippie de echo was helemaal geweldig!!!

We hebben een kloontje van Klavertje 1 'gemaakt', echt onvoorstelbaar hoe deze 20wk echo lijkt op de 20wk echo van Klavertje. Meteen bij het eerste beeld van het hoofdje dacht ik 'huh' -flashback-. Of het nu een jongetjes of meisjes kloontje wordt, dat weten we dan weer niet, want we hebben geen blik tussen de beentjes geworpen. Maar door de gelijkenis ga je dan wel weer vanalles denken hè....

Ik heb hier nog niet echt gelezen dat mensen vonden dat de 2e zo op de eerste lijkt bij de 20wk echo. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Verder nog steeds een gespannen buik en werken heeft niet veel goeds gedaan (ook een beetje druk op het werk). Heb inmiddels met verlos overlegd (op aanraden van man, wat de verlos heel verstandig vond; zal voortaan beter naar em luisteren en haar advies is om per direct te minderen. Oftewel luisteren naar mijn lichaam en blijkbaar ben ik hier gewoon gevoelig voor. Morgen dus even overleggen op het werk en ook nog even langs de huisarts met een plasje die op kweek moet worden gezet. Voel me wel een beetje bedrogen door mijn lijf en had nog zoooo gedacht dat dit feest dit keer aan mij voorbij zou gaan, maar blijkbaar niet en dat heb ik nog niet helemaal geaccepteerd. Geestelijk trek ik het allemaal wel, maar lichamelijk dus niet.

Mag ik bij de kneuzenclub???

Plien: Hoop dat jij ook snel weer opknapt, want jij sukkelt ook maar wat door (leve de weerstand).

Parel: Vrolijk word je van dat mooie weer hè. Zet mij maar in een land neer waar altijd de zon schijnt....

Er gaat er iemand trouwen hoera hoera,

dat kun je wel zien dat is Herah....

Jessel: De medela moodswing is dan dè kolf voor jou!

Soep: Een warm nest is het belangrijkste en hoe groot dat nest is maakt helemaal niet uit. Er spreekt zoveel liefde en gelukt uit jouw laatste post. Wat mensen vinden mogen ze houden! Natuurlijk steekt het omdat je het misschien zelf liever anders had gezien, maar alles op zijn tijd toch.

Ga even in de relaxstand in de hoop de spanning een beetje van mijn buik afgaat.

kus voor jullie
Gefeli Klaver met je mooie echo en Klavertje 2. Fijn dat alles zo goed was. Nouhou, ik wil ook vergelijken. Maar mag niet verongelijkt doen, geduld is een schone zaak.

Krijg traantjes van je mooie woorden, zoals jij het zegt, zo is het precies!

Ligt je placenta goed? En genoeg vruchtwater? Alles derop en deran?

Wat balen, dat je toch weer harde buikjes hebt: maar net als bij Mim ook bij jou: luister naar je lijf, je man en je vk en ga minderen. En toch kan ik het me ook heeeeel goed voorstellen dat het een teleurstelling is. Ik heb me ook voorgenomen om 'gewoon' tot 5 weken voor de uitgerekende datum te werken en ga er voor het gemak vanuit dat het lukt.

Herah: spannend, meid!

Plien: eerlijk gezegd ben ik niet zo van de gedichtjes op kaartjes, maar ik krijg wel altijd tranen van sommige gedichtjes.

Ook voor de tweede keer

ontroert het weer

Lief nieuw begin

in ons gezin.

Deze vind ik wel mooi en ontroerend.

Poehee, nog 2 maandjes en dan is kleine Plieno er, bizar idee! Fijn dat je je wat beter voelt!

Bri: hier geen schade en 's nachts worden we nog steeds wakker van die kleine, dus qua nachtrust viel het ook wel mee. We hebben wel echt staan genieten in de avond, zulke donkere wolken en mooi bliksemschichten.

Mim, hoe is het met het water?

Voor alle anderen: dikke kus. Het is me in mijn rug geschoten, kan alleen scheef zitten, dus ik ga snel naar de bank, au au au.
Parel, heb jij al een U/D?
Soep: Met zo'n rug mag je ook bij de kneuzenclub!
Even een klein berichtje via mobiel. Ik wordt er op de pc steeds uitgegooid.. Iets met mijn filter denk ik.

In ieder geval alles goed, vandaag voor het eerst het hartje gehoord via doptone (heb ik thuis, toch handig!) erg leuk en speciaal weer! Ook erg geruststellend!

Klaver: fijn zo'n goede echo! Let je wel op jezelf?

En meiden: kneuzenclub? Jullie?????? Echt niet hoor!!

Pas allemaal goed op jezelf en de kiddies!!

Hele dikke X voor allemaal en tot snel, maar dan wel via pc hoop ik want dit duurt LANG!!!!!!!

Jessel
Soep, sterkte met je rug.

Klaver, gefeliciteerd met je mooie echo! Je zou bijna denken dat dit dan ook een meisje wordt. Of ik dit kindje op die kleine vond lijken met 20 weken... ik heb geen idee meer. Zal de echo's eens naast elkaar houden.

En inderdaad mooie woorden voor soep!

Plien, ben erg benieuwd naar jullie kaartje! Zelf zou ik niet kiezen voor een gedichtje op een kaartje, maar jullie afvallers vind ik al super mooi! Ben benieuwd wat het gaat worden.

Bri, hier was het flits flits flits... Gelukkig geen schade, maar had wel het idee dat er paparazie voor de deur stond (we zijn nog even gordijnloos). Hoe gaat het verder met je?

Jessel, wat tof dat je het zelf kunt horen. Kun je iedere dag even luisteren.

Nu weer snel aan het werk. Laatste week, dus errug druk!

Liefs Jules

PS. ik zie nog je oude plaatje soep. Mim maakt me nieuwsgierig.
Jules, effe F5-en, dan zie je hem!
O, wat ben ik misselijk....
Haai!

Wat fijn te lezen dat de 20 weken echo van Klaver goed is en de kleine in wording ook bij Jesseltje het goed doet!!

Soep, sterkte met je misselijkheid meid, fijn is anders maar het is voor een goed doel, ik hoop dat dat iets helpt...

Ben benieuwd naar het (zwangerschaps)nieuws van de anderen, maar dat lees ik over een week of drie weer. Voor de meiden die binnenkort verlof hebben (Jules, Yas en Plieno ook toch?): sterkte met de laatste loodjes!

Bri, jullie dus enorme hagelstenen, hoe klinkt dat? Alsof iemand een baksteen tegen je ruit gooit ofzo? Hoorde dat het m.n. in de randstad ook echt slecht was qua verkeer. Gisterenmorgen moest ik naar Arnhem en hoewel het pas een paar uur eerder was gestopt met gieten en onweren was het alweer stralend blauw! Vreemd hoor, om te zien!

Overigens is het bij ons niet zo goed gegaan, de bliksem is ingeslagen in huis, gelukkig waren we wel thuis. Zagen een flits buiten, toen een lichte 'klik' ergens in huis, de klap en enkele seconden later viel onze wekkerradio uit. Oh, oh... Vriendlief is gaan kijken maar kon niks vinden. De stop die was ingeslagen heeft hij maar weer omgezet (we hebben gelukkig een vrij nieuw huis dus geen geklooi met oude stoppen) en we dachten dat het klaar was. Maar helaas, die vlieger ging niet op. Gisterenavond kwam hij er achter dat het wel erg stil was in huis, wat blijkt: hij is ingeslagen in onze WTW installatie (die moet zorgen voor frisse lucht en voortdurend op de achtergrond een soort brommend geluid maakt in huis). Die is dus knockout maar ja, we hebben niet zoveel tijd voor een monteur... Gelukkig dekt de verzekering het hele verhaal en kunnen ze morgenochtend langskomen voordat ik naar mijn ouders vertrek. Ik hoop ook maar dat ze het morgen kunnen maken en anders moeten we onze buren er maar mee opzadelen, het is niet anders. Tja, dit kon er nog wel bij, we hebben toch al niks te doen de komende dagen

Gelukkig wordt het wel mooi weer, we kijken er enorm naar uit! Hopelijk kunnen we ook buiten zitten, dat zou helemaal super zijn! Maar met 18 a 19 graden zou dat toch moeten kunnen...

Wij zijn er in elk geval bijna klaar voor, vanmiddag de jurk halen (en voor de laatste keer passen) en dan giet it oan (zoals ze op z'n Fries wel zeggen)! Zodra ik leuke foto's heb zet ik ze op de gmail, dan kunnen jullie meezwijmelen
Yas, ga je nog even naar het mailtje van vandaag op gmail?

Herah, lekker relaxed blijven hoor, ondanks de praktische hobbels die nog even genomen moeten worden. Ik ben zo benieuwd naar de foto's, en mooi weer zou inderdaad super zijn!!!

Klaver, gegeliciteerd met je echo. Ik zag bij onze echo's niet zo sterk gelijkenis. Behalve dat het allebei wondertjes zijn.

Net terug van gyn controle. Alles weer goedgekeurd. Eerste schatting van het geboortegewicht is nu 6,5 pond. Hoofdje ligt nog omhoog, maar het is nog heel vroeg, dus geen zorgen.

Ik ben ook wel weer fit, maar ga toch even met mannetje meetukken. Vanmiddag op kraamvisite bij een collega, leuk!!!
Hey!

Klaver; gefeliciteerd met de goede echo! Blijft spannend die 20-wk echo he? Wat grappig dat je dit kindje erg vind lijken op klavertje-1! Ik heb 'm 3 juli dus ik ga eens heel goed opletten! Al vond ik wel dat met de 12-wk echo P2 hetzelfde profieletje heeft als P1, maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks...

Doe je rustig aan met de harde buiken? Kan me voorstellen dat het even een teleurstelling was, maar wees blij dat je lichaam vroeg genoeg een signaal afgeeft!!!

Hoe staat het eigenlijk met je boek? Of moet ik dan even naar gmail? Zal zo nog wel ff checken.

Soep; teiltje? Ik heb trouwens deze keer Special K met melk als ontbijt gegeten (kleine beetjes). Geen smaak en toch maagvulling. Misschien een tip om mee op te starten!

Herah; Wat klink je nog lekker relaxed zeg! Ben erg benieuwd naar de foto's! Volgens mij ben je een PRACHT bruid!!! Geniet van deze onvergeetelijke dag!

Plien; jij gelukkig weer opgeknapt! Ook rustig aan doen jij he?

Ga nog ff gmail checken en dan strijken (joepie!).

Groetjes en knuffel voor iedereen (sorry moest het ff 'kort' houden).

Kus,

Helene
Hoi allemaal,

Ben een beetje druk, dus kom maar even kort buurten om in ieder geval Herah een fantastische dag te wensen, Klaver te feliciteren met goede echo, Jessel met het horen van een hartje, de rugmeisjes beterschap wensen, Plieno met een goede controle bij de gyn, Jules een waanzinnige start van verlof wensen, Soep sterkte wensen met misselijkheid en verder even naar iedereen zwaaien.

Gisteren nog wel bij CB geweest: 80 cm, 10.1 kg (jaja, we hebben de 10

Verder enorm druk op het werk en ook veel (leuke!) dingen privé. Nu ook op het werk, eigenlijk vrije dag.

Tot gauw hoor!

l
soep, hij is schetig! Ben je nog steeds zo misselijk? Sterkte!

Herah, omdat ik het waarschijnlijk niet meer red om voor morgen nog even langs te komen wil ik je alvast een hele fijne dag wensen morgen. Ook voor Herah-man. Geniet van alles!

Aan alle andere meisjes: knuffel!

Liefs Jules
Herah, mijn duimen draaien voor een lekker zonnetje ! Ik wens jullie een superdag !!

Ach Soep toch, misselijk, heb met je te doen... ik kan wel heel cliche zeggen dat het er bij hoort en dat het tijdelijk is maar daar schiet je geen bal mee op natuurlijk, alleen het idee dat het voor het goede doel is helpt vast wel ! Ik vind het zo geweldig voor jullie !

Vandaag hoorde ik ook een leuk bericht dat mijn collegaatje zwanger is, maar wat ik niet wist is dat ze het al 1,5 jaar aan het proberen waren (wist niemand) en nu is het dus raak ! Het is een enorm lieve en betrokken meid, dat moet moeilijk voor haar zijn geweest om mij twee keer in korte tijd zwanger te zien, en dat terwijl ze altijd zo oprecht geïnteresseerd was. Ik kan de vlag wel buiten hangen zo blij ben ik voor haar.

Het regent echo's hier lijkt wel. Fijn nieuws Klaver ! Es, jij hoeft ook niet lang meer te wachten. Hoe gaat ie met jou? Wat had jij trouwens voor jouw Mutsy gevraagd / gekregen toen je hem verkocht op MP?

Plien, zie Gmail, sorry voor de late reactie !

Hier project kledingkast. Wat een stomme shitklus, maar ik heb inmiddels 4 soorten collecties, variërend in maat 38 tot 44 (periode borstvoeding) en dan nog winter en zomer, kortom ,alles puilt uit en ik heb al 5 zakken voor max verzameld. Maar leuk werk ik het niet, wel lekker rustig voor mijn lijf. De cesartherapie is echt een goede zet geweest, het zal geen wonderen verrichten maar ik kan in elk geval weer 50 meter lopen! Alles gaat gewoon supertraag, maar ik zie de komende weken wel weer zonnig tegemoet.

De kledingkast roept weer .........

We zien de foto's wel verschijnen he Herah!

xx
Oh ja Plien, las over je schatting geboortegewicht, da's netjes. Hier schatten ze 'm op ruime 8 pond ! Aaarghhh (zal ik toch maar voor ziekenhuisbevalling gaan dan?
eerst ff reageren:

yas, aaaaah, 8 pond klinkt inderdaad als een grote jongen. Hoe zwaar was Daniel bij de geboorte? Fijn dat je met behulp van je therapie nog enigszins op de been blijft. Ga je daarmee door tot de bevalling? Wat is de verwachting voor na de bevalling? Gewicht kwijt en klachten kwijt net zoals ik?

herah, volgens mij komt het wel goed met dat zonnetje, ik wens je alvast een onvergetelijke dag!

klaver, gefeli met je mooie echo. Wat grappig dat je het idee had dat je naar het kopietje van klavertje aan het kijken was. Ik ben benieuwd of anderen dat ook hebben.

luum, leuk om even wat van je te lezen. Je maakt me wel nieuwsgierig door te vertellen dat er allerlei leuke dingen zijn maar niet te vertellen welke leuke dingen dus....

plien, wat fijn dat het goed lijkt te gaan. Inderdaad heel slim ook om je rust te pakken als mannetje slaapt.

soep, volgens de bakerpraatjes wordt het een meisje als je misselijk bent. Leuk?

jessel, mazzelaar met je doptone, luister jij nu elke avond even naar het hartje voordat je gaat slapen?

jules, lukt het met afronden van de laatste dingetjes? al zin in je vakantie?
en dan ff ego:

Jusaatje doet het heel goed, net op het CB was ze 53 cm en 3840 gram. Dat is 270 gram gegroeid tov de vorige weging afgelopen vrijdag.

Verder hebben we inmiddels een flesje aangeboden (met BV) en dat is een groot succes, de eerste cc's gingen zo snel dat ik de keer daarna maar een langzamere speen erop heb gedraaid. Ook het speentje is nu opeens wel een succes. Wat een vooruitgang he!

Ik merk ook dat ze (nu al) steeds groter wordt en steeds meer leert. Ze volg nu de beesten aan de mobile, draait haar hoofd richting mijn stem en af en toe ligt ze heel schattig in de box te kletsen.

Nou, ik ga nog even van het avondzonnetje genieten.

Lfs
en nog even een vraagje/opmerking:

In mijn kado(reclame)-doos van de prenatal zat een speendoekje van de lodger. Als jullie ook zo'n doekje hebben gekregen (en je doet er niks mee) willen jullie ze dan bewaren voor mij? Hij lijkt hier namelijk nu al favoriet te zijn. Alvast bedankt!
Parel: Zal de update even op gmail zetten!

Mijn dochter had vanmiddag net zulke knieën in haar witte legging door het buitenspelen op de crèche als Pareltje tijdens de meeting.

Juus: Ik weet over welk speendoekje je het hebt (bij ons was ie heel lichtblauw/groenig met stippen). Zal even voor je zoeken, want hij is hier niet gebruikt...

8 juni schiet inderdaad mooi op voor Es.

Waar zit je eigenlijk; long time no see

Yas: Een achtponder oei oei oei

Luum: Veel plezier met al je leuke dingen. We zijn echt niet nieuwsgierig hoor, dus kom maar met uitgebreide verhalen wanneer je meer tijd hebt.

Jules: Vrijdag je laatste dagje zie ik in de tabel. Jippie jippie jee. Zin in?

Ik werk inmiddels halve dagen en daar voel ik me wel goed bij. Hoop dat dit voldoende rust in mijn buik brengt. 's Middags als ik thuiskom ga ik even een tukkie doen en dat is best wel relaxt. Ben ik 's avonds ook weer wat fitter om gezellig te doen met manlief...
Parel, je echte naam staat onder de vorige post...

Jusa, slim om alvast een reserve te vragen. Als de tweede ook zo'n echte lievelingsknuffel krijgt als mannetje nu heeft, wil ik er denk ik wel 3 dezelfde hebben. Nu is er vaak 1 in de was en als de 2e dan vies wordt, heb ik geen reserve meer (en hij wordt echt vaak vies, want hij sleept hem graag mee uit bed, hij is er zo gek op, het is echt zijn troost). En nichtje heeft ook zo'n lieveling (had er ook 2) en er is er nu 1 definitief met de vuilnis mee (lang verhaal) en dan heb je dus ook meteen geen reserve meer en een kind wat haast niet zonder kan.

Dus ik ga voor 3 dezelfde. Bij hoe veel weken kan je die Prenatal doos ophalen? Ik heb me al wel aangemeld (niet voor andere "dozen" dit keer, want ik wil geen felicitas-doos meer op bezoek).

En Jusa, mooi dat het flesje zo goed gaat. Vond je man het ook leuk om te geven, of deed je het zelf?

Yas, best een groot verschil in schatting. Mannetje was 7 pond bij de geboorte. Gelukkig zegt het gewicht niet zo veel over de "zwaarte" van de bevalling (toch Jessel?). Succes met je kledingkast!

Luum, klinkt goed (groei, leuke dingen...), geniet ervan!

Vandaag lekker dagje gehad. Vanmorgen aan scriptie gewerkt (mannetje bij oma) en vanmiddag visite met 2 kids (3 en 5) op bezoek gehad, ze hebben zo leuk met mannetje gespeeld. Ik merk hoe leuk hij het vind, mooi om te zien en als zij lief spelen heb je als vriendinnen ook nog tijd om bij te praten.
plien, http://www.babyinfo.nl/registratie/prenatal/ en de trotse papa heeft ook al flesjes gedaan, hij was helemaal enthousiast en vertederd

klaver, inderdaad wit doekje met rode en blauwe stippen en een blauw randje.

Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze een van de kika-beren uitkiest als favo knuffel. Schatjes zijn dat en heerlijk zacht Daar heb ik er namelijk al 3 van en ze zijn nog steeds te koop.

Jusa, bij ons ging het vrij makkelijk met favo-knuffel kweken. Gewoon maar 1 knuffel altijd in het bedje (en overal mee naar toe waar hij slaapt). Moet je niet een te grote kiezen, want dat is niet handig om mee te nemen. Die kika beren zijn mooi trouwens!
DUBBEL...
anoniem_33412 wijzigde dit bericht op 28-05-2009 22:03
Reden: dubbel
% gewijzigd
Yas, wat een goed nieuws van je collega! Echt fijn en vooral heel knap als iemand dan toch zo onwijs met je mee kan leven. Hebben jullie de mutsy verkocht? Fijn ook dat de Cesar helpt. 50 meter is toch beter dan die 10 van laatst (alle beetjes helpen)

Yas en Plien, bij mij hebben ze nooit zo'n schatting gemaakt. Ik zal er eens naar vragen. Ben toch wel nieuwsgierig. En Yas, 8 pond... mèn, good luck.

Juus, volgens mij heb ik hier nog zo'n doekje liggen. Ik zal hem eens zoeken en opsturen (als ik hem nog kan vinden )

Afronden gaat trouwens prima! Echt heerlijk, dat moment morgen. Kan nie wachten!

Kleine Juus wordt inmiddels ook al echt een grote juus. Fijn dat het flesje lukte.

Klaver, goed zo! Heel goed dat je halve dagen bent gaan werken. Heerlijk hè, zo'n tukkie. Dat doe ik sinds kort ook dagelijks (als ik niet een hele dag hoef te werken) en het bevalt me echt prima.

Onze kleine is vooral verzot op hydrofieldoeken. Heel erg handig, want hij is niet kieskeurig. Ook heeft hij nog twee knuffels die hij graag wil hebben als hij gaat slapen. Laatst waren we hem vergeten mee te geven aan Oma, maar gelukkig was er niets aan de hand.

Nu snel nog even wat doen op de computer en dan lekker naar bed. Morgen laatste dagje! Jippie!!!!!!!!!!

liefs Jules

PS. plien, wat super oplettend van die naam van Parel! Ik hoop dat ze het snel leest.
Hallo meiden,

Ik zal weer eens even mijn hoofd laten zien hier. Het is zo druk met werk en studie dat forummen er echt even bij in schiet. Sorry meiden!

Jessel: ben je nu iedere avond aan het luisteren met je doptone? "T is maar goed dat ik zo'n ding niet in huis heb!

Klaver: gefeliciteerd met je mooie echo! Fijn dat alles helemaal goed blijkt te zijn.

Yas: FIjn dat je weer een beetje mobiel bent. En wat een klus is die kledingkast hè? Ik heb hem hier laatst ook helemaal uitgemest. Heb nu alleen nog maar passende kleding in de kast, fijn! Wij hadden voor de Mutsy op MP bieden gezet en hebben er uiteindelijk ¤350,- voor gekregen.

Soep: Sterkte met het kotsen! Dooddoener van de maand: het wordt beter! (Nou ja meestal dan...)

Juus; ze kiezen altijd het meest onmogelijke beest dat ze kunnen vinden... Hier is het de aap uit het Menzis kraampakket. Zo'n hoofd op een doekje. Als iemand er daar nog een van heeft? Die zijn dus niet meer te krijgen...

Hier ook harde buiken. Veel harde buiken... Ik word er helemaal gek van. Vooral na de middagpauze is het beroerd. M'n buik voelt dan ook echt strak gespannen aan. Niet relaxt. Gisteren met VK overlegd en zij geven aan dat je "moet minderen en rustig aan moet doen" maar wat dat nou precies inhoudt weet niemand. Vandaag laten testen op blaasontsteking, maar "helaas" dat was het niet. Morgen maar eens overleggen op mijn werk of er iets mogelijk is.

Oh en baas van manlief heeft een zwaar ongeluk gehad (lees; is 's nachts met auto van de dijk gereden) en heeft zijn rug gebroken. Manlief is nu dus erg druk met de zaak waar ook veel geregeld moet worden. Zorg voor kleine man (die het overigens echt fantastisch doet) komt nu dus vooral op mij neer en dat valt ook niet altijd mee.

Lieve meiden, sorry dat ik jullie een beetje verwaarloosd heb, heb wel meegelezen maar kom er niet altijd aan toe om te reageren. Dikke kus voor jullie allemaal!

Liefs Es

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven