Wat moet ik nu?
dinsdag 29 juni 2021 om 16:15
Goedemiddag allemaal!
Ik zit in een lastige situatie in mijn relatie.
Na een tijdje uit elkaar te zijn geweest omdat mijn vriend altijd loog over alles (met name over drugs) hebben wij elkaar weer een kans gegeven in April.
Dat liep allemaal wel leuk, totdat ik last kreeg van angst en paniekaanvallen en daardoor bijna niks meer durfde.
Hierdoor kregen mijn vriend en ik veel ruzies omdat hij niet begreep dat ik veel alleen wilde zijn.
Dit heb ik hem geprobeerd uit te leggen, maar hij werd er alleen maar bozer en afstandelijker van.
Hierdoor kregen we dus veel ruzies en onenigheden en liep onze relatie dus niet meer lekker..
Sinds kort gaat hij met 2 jongens om die hij kent van het werk. Wij kregen afgelopen week een ruzie waar deze jongens bij waren omdat ik een paniekaanval kreeg, en ik daardoor even weg wilde maar hij werd daar erg boos om. Dit heeft hij met deze jongens besproken en sindsdien is er nog meer afstand en is hij nu super veel bij deze jongens die ook nog eens net vrijgezel zijn.
Na het avondje stappen, vertelde hij mij die avond dat hij het allemaal niet meer weet en echt na wilt denken. Hier begreep ik helemaal niks van. Hij vertelde dat hij gewoon niet meer rekening wilt houden en echt aan zichzelf wil werken en niet hoeven nadenken over mij. Hierop heb ik gevraagd waarom hij er dan geen punt achter zet, maar dat wil hij niet omdat hij het niet zeker weet en echt nog wel van mij houdt. Hij wilt weten of hij nog gevoelens heeft en wil nu dus gewoon niks aan zijn hoofd.
Nu voel ik mij eigenlijk nog meer alleen en ben ik super bang dat hij in die tijd een ander gaat zoeken of de vrijgezel uit gaat hangen. Wat ik diep van binnen eerlijk gezegd ook voel aangezien die jongens het alleen maar hebben over ‘chicks fixen’ en ‘lekkere wijven scoren’.
Ik hoop diep van binnen dat hij echt wilt nadenken maar ik ben bang voor het ergste. Gelukkig lopen mijn therapieën wel goed en gaat het qua angst de goede kant op! Maar weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet en of het aan mij ligt..
Liefs L.
Ik zit in een lastige situatie in mijn relatie.
Na een tijdje uit elkaar te zijn geweest omdat mijn vriend altijd loog over alles (met name over drugs) hebben wij elkaar weer een kans gegeven in April.
Dat liep allemaal wel leuk, totdat ik last kreeg van angst en paniekaanvallen en daardoor bijna niks meer durfde.
Hierdoor kregen mijn vriend en ik veel ruzies omdat hij niet begreep dat ik veel alleen wilde zijn.
Dit heb ik hem geprobeerd uit te leggen, maar hij werd er alleen maar bozer en afstandelijker van.
Hierdoor kregen we dus veel ruzies en onenigheden en liep onze relatie dus niet meer lekker..
Sinds kort gaat hij met 2 jongens om die hij kent van het werk. Wij kregen afgelopen week een ruzie waar deze jongens bij waren omdat ik een paniekaanval kreeg, en ik daardoor even weg wilde maar hij werd daar erg boos om. Dit heeft hij met deze jongens besproken en sindsdien is er nog meer afstand en is hij nu super veel bij deze jongens die ook nog eens net vrijgezel zijn.
Na het avondje stappen, vertelde hij mij die avond dat hij het allemaal niet meer weet en echt na wilt denken. Hier begreep ik helemaal niks van. Hij vertelde dat hij gewoon niet meer rekening wilt houden en echt aan zichzelf wil werken en niet hoeven nadenken over mij. Hierop heb ik gevraagd waarom hij er dan geen punt achter zet, maar dat wil hij niet omdat hij het niet zeker weet en echt nog wel van mij houdt. Hij wilt weten of hij nog gevoelens heeft en wil nu dus gewoon niks aan zijn hoofd.
Nu voel ik mij eigenlijk nog meer alleen en ben ik super bang dat hij in die tijd een ander gaat zoeken of de vrijgezel uit gaat hangen. Wat ik diep van binnen eerlijk gezegd ook voel aangezien die jongens het alleen maar hebben over ‘chicks fixen’ en ‘lekkere wijven scoren’.
Ik hoop diep van binnen dat hij echt wilt nadenken maar ik ben bang voor het ergste. Gelukkig lopen mijn therapieën wel goed en gaat het qua angst de goede kant op! Maar weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet en of het aan mij ligt..
Liefs L.
dinsdag 29 juni 2021 om 17:40
Therapie is een goede start. Vertel je daar ook over hoe leeg je je voelt?
Want je weet het zelf best. Ga maar na. Waar krijg je je paniek aanval? Wie maakt je onzeker? Wie geeft je een rotgevoel? Wie maakt dat jij je onzeker voelt over jezelf? En wie vind zijn matties belangrijker dan de vrouw met wie hij is?
Yep. Hij.
Het goede nieuws is dat je een volwassen meid bent die in een land woont waar ze zelf beslissingen mag nemen. Dus ook jij mag hem uit je leven zetten. Je hoeft niet te wachten op een goedkeuring, je mag het zelf doen. Je hoeft niet op hem te wachten om voor je te kiezen, dat mag jij zelf doen.
Misschien voel je je dan wel even leeg, maar met therapie en zorg voor jezelf zou je je zomaar een stuk beter kunnen gaan voelen!
Want je weet het zelf best. Ga maar na. Waar krijg je je paniek aanval? Wie maakt je onzeker? Wie geeft je een rotgevoel? Wie maakt dat jij je onzeker voelt over jezelf? En wie vind zijn matties belangrijker dan de vrouw met wie hij is?
Yep. Hij.
Het goede nieuws is dat je een volwassen meid bent die in een land woont waar ze zelf beslissingen mag nemen. Dus ook jij mag hem uit je leven zetten. Je hoeft niet te wachten op een goedkeuring, je mag het zelf doen. Je hoeft niet op hem te wachten om voor je te kiezen, dat mag jij zelf doen.
Misschien voel je je dan wel even leeg, maar met therapie en zorg voor jezelf zou je je zomaar een stuk beter kunnen gaan voelen!
dinsdag 29 juni 2021 om 17:41
Eens. Zul je ook zien dat je stresslevel met tig procent daalt.nlies schreef: ↑29-06-2021 16:52Eens, ik verbaas me iedere keer weer over het aantal vrouwen hier, in een zelfde soort situatie (ruzie met vriend) die de vriend de "eer" geven om over haar toekomst te beslissen. Wees even flink en trek zelf de stekker er uit, snijd de touwen los, verbreek de ketting, hoe je het ook noemen wil. Maar doe het gewoon zelf
Dit is geen liefdevol gedrag.
dinsdag 29 juni 2021 om 17:59
Even eerlijk tegen jezelf: heb je het hele verhaal nooit verteld omdat je bang bent dat je therapeut door gaat vragen en je dan misschien wel zou moeten concluderen dat het beter is om te stoppen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:03
Nee heb het er eigenlijk nooit zo specifiek over gehad, meer oppervlakkig omdat ik niet doorhad dat het dus vanuit mijn relatie misschien wel kwam..Maandag27 schreef: ↑29-06-2021 17:40Therapie is een goede start. Vertel je daar ook over hoe leeg je je voelt?
Yep. Hij.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:05
Ik ben eerder bang dat ik verkeerd gehandeld heb, door hem af te stoten en alleen te willen zijn in de periodes met angst. Voel me nu al schuldig omdat hij continu aangeeft dat ik de schuldige ben en ik deze relatie kapot heb gemaakt omdat hij alleen maar bij mij wilde zijn, en ik elke keer niet. Dus ja, voel me gewoon erg naar over hoe ik heb gedaan.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:10
Laat je toch niet zo koeioneren door die jongen. Natúúrlijk zegt hij dat jij de schuldige bent en dat jij de relatie kapot hebt gemaakt, mooi makkelijk, dan draagt hij zelf geen enkele verantwoordelijkheid, niet voor hoe het de vorige keer is stukgegaan, niet voor hoe het nu stukgaat, nee, dat ligt allemaal aan jou. En als hij echt heel veel geluk heeft ga jij lekker diep door het stof kruipen zodat hij jou eventueel zou kunnen terugnemen als hem dat blieft.Ldebij34 schreef: ↑29-06-2021 18:05Ik ben eerder bang dat ik verkeerd gehandeld heb, door hem af te stoten en alleen te willen zijn in de periodes met angst. Voel me nu al schuldig omdat hij continu aangeeft dat ik de schuldige ben en ik deze relatie kapot heb gemaakt omdat hij alleen maar bij mij wilde zijn, en ik elke keer niet. Dus ja, voel me gewoon erg naar over hoe ik heb gedaan.
O, en nu had hij er toch heel graag bij willen zijn toen jij last had van angsten, nou, dat strookt dan niet erg met wat hij nu beweert en laat zien, want nu hij er wel bij is kan hij er nog geen centje begrip of geduld voor opbrengen en weet hij niet hoe snel hij je in de poep moet laten zakken met je paniekaanvallen, want daar heeft hij helemaal geen zin in.
Kom op, kijk hier even realistisch naar, hij draait het zoals het hem uitkomt, niks meer en niks minder. Toen je hem wegdrukte had je waarschijnlijk een heel helder moment.
susan wijzigde dit bericht op 29-06-2021 18:11
8.49% gewijzigd
dinsdag 29 juni 2021 om 18:10
Dit is gewoon manipulatief gedrag/ gaslighting.. Jij trok je trok bij angst omdat hij de angst veroorzaakte en er niet voor je was..Ldebij34 schreef: ↑29-06-2021 18:05Ik ben eerder bang dat ik verkeerd gehandeld heb, door hem af te stoten en alleen te willen zijn in de periodes met angst. Voel me nu al schuldig omdat hij continu aangeeft dat ik de schuldige ben en ik deze relatie kapot heb gemaakt omdat hij alleen maar bij mij wilde zijn, en ik elke keer niet. Dus ja, voel me gewoon erg naar over hoe ik heb gedaan.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:19
Ik ben hier oprecht eventjes verdrietig van. Wat een rake woorden en hoe je dit beschrijft heb ik nog niet bij stil gestaan.. Tuurlijk denk ik wel eens ‘ja maar hij heeft dit gedaan, daarom reageer ik zo’ maar 99% van de tijd denk ik dat ik degene ben die alles kapot heeft gemaakt. Ik bewaar dit stukje van jou, bedankt.Susan schreef: ↑29-06-2021 18:10Laat je toch niet zo koeioneren door die jongen. Natúúrlijk zegt hij dat jij de schuldige bent en dat jij de relatie kapot hebt gemaakt, mooi makkelijk, dan draagt hij zelf geen enkele verantwoordelijkheid, niet voor hoe het de vorige keer is stukgegaan, niet voor hoe het nu stukgaat, nee, dat ligt allemaal aan jou. En als hij echt heel veel geluk heeft ga jij lekker diep door het stof kruipen zodat hij jou eventueel zou kunnen terugnemen als hem dat blieft.
O, en nu had hij er toch heel graag bij willen zijn toen jij last had van angsten, nou, dat strookt dan niet erg met wat hij nu beweert en laat zien, want nu hij er wel bij is kan hij er nog geen centje begrip of geduld voor opbrengen en weet hij niet hoe snel hij je in de poep moet laten zakken met je paniekaanvallen, want daar heeft hij helemaal geen zin in.
Kom op, kijk hier even realistisch naar, hij draait het zoals het hem uitkomt, niks meer en niks minder. Toen je hem wegdrukte had je waarschijnlijk een heel helder moment.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:24
To, deze knul is helemaal geen relatiemateriaal.Ldebij34 schreef: ↑29-06-2021 18:05Ik ben eerder bang dat ik verkeerd gehandeld heb, door hem af te stoten en alleen te willen zijn in de periodes met angst. Voel me nu al schuldig omdat hij continu aangeeft dat ik de schuldige ben en ik deze relatie kapot heb gemaakt omdat hij alleen maar bij mij wilde zijn, en ik elke keer niet. Dus ja, voel me gewoon erg naar over hoe ik heb gedaan.
Waarom wil je dit zo graag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:25
Nee, hij was er wel op momenten dat hij niks te doen had. Dan kon ik alles bij hem kwijt, en huilde hij met mij mee. Maar zodra er een dag kwam dat hij de hele dag wat op de planning had, reageerde hij nooit op mij. En als ik dan zei ‘ik hoopte dat je er wat meer was’ dan werd ie boos en negeerde hij mij de hele dag en gaf mij vervolgens de schuld dat ik hem losser moet laten.
Maar dan geef ik mezelf weer de schuld van ‘ja maar iedereen mag wat voor zichzelf doen de hele dag, dus waarom heb ik daar zo moeilijk over gedaan en hij heeft gelijk ik moet hem meer loslaten’ terwijl ik hem na mijn idee veel los heb gelaten maar soms gewoon even zijn aandacht wou ofzo.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:27
Denk dat ik slecht ben in loslaten, ik weet het echt nietviva-amber schreef: ↑29-06-2021 18:24To, deze knul is helemaal geen relatiemateriaal.
Waarom wil je dit zo graag?
dinsdag 29 juni 2021 om 18:29
dinsdag 29 juni 2021 om 18:30
mee eens.viva-amber schreef: ↑29-06-2021 18:29Ik zou je nu niet zo op een relatie focussen. Richt je op je therapie en wanneer het daar beter gaat, dan kun je ook beter met een relatie omgaan.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:34
Dat idee had ik al. Daar had ik in mijn vorige relatie ook last van, maar achteraf was het meer het proces van uit elkaar gaan en de knoop doorhakken waar ik tegenop zag dan daadwerkelijk zonder mijn ex zijn, en vooral het echt doorzetten, want ik had het al eens bijna uitgemaakt en heb me toen toch laten overhalen, onder meer met de woorden dat als ik het uit zou maken, hij daaruit zou concluderen dat de liefde nooit echt was geweest en dat hij me dan ook echt nooit meer zou willen zien. Dat maakte zoveel indruk, van dat soort onoprechtheid wilde ik echt niet verdacht worden zeg maar, dus liet ik me daardoor maar weer manipuleren om door te gaan.
Was jij echt onverdeeld blij toen het weer goedkwam? Of heb je achteraf het gevoel dat je je daarin hebt laten lokken en voelde je toen heel diep van binnen al wel dat het geen goed idee was?
Toen het wel echt uit was met mijn ex, was ik heel in het begin heel bang dat ik in een zwak moment terug zou gaan, want ik kende mezelf en mijn zwaktes natuurlijk wel. Ik weet nog dat ik die nacht alles aan mijn ouders heb verteld, want dat het geen toprelatie was wisten ze wel, maar wat er allemaal precies was gebeurd niet - en ik weet nog dat ik toen zei: 'Als ik ooit terug ga, alsjeblieft, hou me tegen.' Het is niet nodig geweest. Na een paar dagen was ik zó opgelucht.
Toen hij in een van de laatste gesprekken nog zei dat hij had nagedacht en kon veranderen, heb ik gezegd dat ik dat graag wilde geloven, maar dat er al te veel kapot was en dat dat niet meer te repareren was, dus dat het sowieso klaar was omdat wat er al gebeurd was niet terug te draaien was en altijd tussen ons in zou blijven slaan. Dat gaf echt veel rust. Dat het gewoon duidelijk was dat de deur niet meer op een kier stond, maar dat ik bij mijn beslissing zou blijven, wat er ook zou gebeuren.
dinsdag 29 juni 2021 om 18:44
Jeetje jouw situatie schetst ook wel erg mijn situatie.
Ik was meer blij met het feit dat ie mij toch niet vergeten was. Al vanaf het begin gaf ik aan dat ik het rustig aan wilde doen, en het pas zou willen vertellen aan mensen als het echt een hele poos goed zou gaan. Hij heeft vanaf moment 1 het al aan iedereen van zijn kant verteld waardoor er al snel een label op kwam. Hierin heb ik mij laten meeslepen. Jij hebt 1 keer gezegd dat je het ‘uit’ wilde maken. Ik heb dit eigenlijk al heel vaak tegen hem gezegd en hij bleef maar op mij inpraten en schreeuwen en huilen waardoor ik bleef en nooit meer serieus genomen werd (wat heel logisch is want ik bleef toch wel). Maar ik kan gewoon niet plaatsen waarom ik het zei maar toch bleef.. en daar zit mijn grootste schuldgevoel tegenover hem.. Waarom maak ik het uit, maar blijf ik toch? Hij is dat het meest zat en dat snap ik. Maar ik kan dus niet plaatsen waarom ik dat zo heb geroepen zovaak..
dinsdag 29 juni 2021 om 18:58
Ditnessemeisje schreef: ↑29-06-2021 16:29Jullie zijn het niet voor elkaar. Er klinkt werkelijk niets leuk aan deze 'relatie', je hebt geen steun aan hem en jullie zitten niet op dezelfde golflengte. Daarnaast zet hij je nu op het wachtbankje. Dus kan hij lekker rondkijken en als er niks anders is, komt ie terug naar jou. Meid, laat je hier niet voor lenen.
dinsdag 29 juni 2021 om 19:02
Ik krijg het idee dat je jezelf geen toestemming geeft om het echt door te zetten. Dat je niet genoeg reden hebt, dat hij toch ook goede kanten heeft, dat je ooit toch zelf voor hem gekozen hebt, dat je niet iemand wil zijn die zomaar opgeeft, enzovoort. Misschien is dat ook wel wat hij je vertelt. Maar bedenk dat het feit dat je niet gelukkig bent al genoeg reden is. Er zijn vrouwen die een ontzettend stabiele relatie hebben met een op en top betrouwbare, aardige partner, die tóch die partner aan de kant zetten omdat de relatie ze echt niet (meer) gelukkig maakt en dat dus de beste keuze is. Zij hoeven zich ook niet schuldig te voelen, want zo gaat het soms helaas. En jij hoeft dat zeker niet.
Als je zo ver bent zou ik je aanraden om het op een openbare plek uit te maken met iemand in de buurt die er na een X aantal minuten bij komt of eventueel van een afstand, bijvoorbeeld via de telefoon (en dat er dan ook iemand bij je is om je te steunen en je te helpen het gesprek af te breken als je weer dreigt te worden gemanipuleerd). Als je uit een normale veilige relatie komt is dat niet de netste manier, dan verdient iemand een gesprek onder vier ogen, maar deze situatie rechtvaardigt het in mijn ogen volkomen.
Heb je je ouders en je vriendinnen ingelicht van het feit dat je het al meerdere keren hebt geprobeerd uit te maken, maar dat je daarin steeds geremd wordt?
Ik lees dat je bang bent om vergeten te worden, maar ik denk dat als je eenmaal goed en wel los bent van de relatie, het je niks meer boeit of hij ooit nog aan je denkt, ik denk dat je eerder opgelucht bent als hij jou dan ook heeft losgelaten.
Als je zo ver bent zou ik je aanraden om het op een openbare plek uit te maken met iemand in de buurt die er na een X aantal minuten bij komt of eventueel van een afstand, bijvoorbeeld via de telefoon (en dat er dan ook iemand bij je is om je te steunen en je te helpen het gesprek af te breken als je weer dreigt te worden gemanipuleerd). Als je uit een normale veilige relatie komt is dat niet de netste manier, dan verdient iemand een gesprek onder vier ogen, maar deze situatie rechtvaardigt het in mijn ogen volkomen.
Heb je je ouders en je vriendinnen ingelicht van het feit dat je het al meerdere keren hebt geprobeerd uit te maken, maar dat je daarin steeds geremd wordt?
Ik lees dat je bang bent om vergeten te worden, maar ik denk dat als je eenmaal goed en wel los bent van de relatie, het je niks meer boeit of hij ooit nog aan je denkt, ik denk dat je eerder opgelucht bent als hij jou dan ook heeft losgelaten.
dinsdag 29 juni 2021 om 19:21
nlies schreef: ↑29-06-2021 16:52Eens, ik verbaas me iedere keer weer over het aantal vrouwen hier, in een zelfde soort situatie (ruzie met vriend) die de vriend de "eer" geven om over haar toekomst te beslissen. Wees even flink en trek zelf de stekker er uit, snijd de touwen los, verbreek de ketting, hoe je het ook noemen wil. Maar doe het gewoon zelf
Ja dit, niet voor zichzelf kunnen denken en beslissen. Het gaat altijd maar om wat hij vindt denkt en wil.
Soort figurant in haar eigen leven. Net als dat andere topic over de sportschool, zo'n afwachtende houding. Moeten altijd toestemming hebben van iemand die geen reet om ze geeft.
dinsdag 29 juni 2021 om 19:24
Mijn vriendinnen wel, en die zeggen ook steeds dat ik voor mijzelf moet kiezen en dit niet gezond is plus mijzelf niet zo de schuld te geven. Het erge is, mijn ouders weten niks van deze relatie omdat het de vorige keer best heftig is wat er gebeurd is. Van liegen, naar drugs en zelfs dealen, agressie, in mijn huis vaak dingen kapot etc.. Dus ik durf het mijn ouders eigenlijk helemaal niet te vertellen. Hij zit/zat in therapie voor agressie en wilden dat samen afwachten maar na mijn idee gaat ie daar niet meer heen, aangezien dat al 3 weken geleden is en hij volgens hem elke week therapie had.. Dat terzijde, ik ben inmiddels 27 en ik snap gewoon soms echt niet waarom ik dit allemaal pik..
dinsdag 29 juni 2021 om 19:46
Nu komen er nog meer dingen naar boven over
Stop met pikken gewoon klaar nu wat een zak hooi zeg
Je verbergt je relatie voor je ouders die terecht niet zullen staan juichen, je vriendinnen die het beste met je voor hebben zijn ook geen fan, buiten lieve woorden (die niet waargemaakt worden) heb ik nog niks positiefs over hem gelezen.
Was hij je maar vergeten want nu zelfs na zoveel keer de rode vlaggen parade geef je aan braaf op zijn oordeel te wachten en wil je eerst weten waarom en of het niet jouw schuld is.
Therapie en je leuk met vriendinnen optrekken zodat jij aan je zelf vertrouwen kan werken en niet leeft op te bevestiging van een hork.
Stop met pikken gewoon klaar nu wat een zak hooi zeg
Je verbergt je relatie voor je ouders die terecht niet zullen staan juichen, je vriendinnen die het beste met je voor hebben zijn ook geen fan, buiten lieve woorden (die niet waargemaakt worden) heb ik nog niks positiefs over hem gelezen.
Was hij je maar vergeten want nu zelfs na zoveel keer de rode vlaggen parade geef je aan braaf op zijn oordeel te wachten en wil je eerst weten waarom en of het niet jouw schuld is.
Therapie en je leuk met vriendinnen optrekken zodat jij aan je zelf vertrouwen kan werken en niet leeft op te bevestiging van een hork.
dinsdag 29 juni 2021 om 19:52
Nu moet ik aan dit denken:
https://www.youtube.com/watch?v=us_fj6gZE3I
Is inderdaad wel heel toepasselijk.