Wat moet ik nu?

29-06-2021 16:15 55 berichten
Goedemiddag allemaal!

Ik zit in een lastige situatie in mijn relatie.
Na een tijdje uit elkaar te zijn geweest omdat mijn vriend altijd loog over alles (met name over drugs) hebben wij elkaar weer een kans gegeven in April.

Dat liep allemaal wel leuk, totdat ik last kreeg van angst en paniekaanvallen en daardoor bijna niks meer durfde.
Hierdoor kregen mijn vriend en ik veel ruzies omdat hij niet begreep dat ik veel alleen wilde zijn.
Dit heb ik hem geprobeerd uit te leggen, maar hij werd er alleen maar bozer en afstandelijker van.
Hierdoor kregen we dus veel ruzies en onenigheden en liep onze relatie dus niet meer lekker..

Sinds kort gaat hij met 2 jongens om die hij kent van het werk. Wij kregen afgelopen week een ruzie waar deze jongens bij waren omdat ik een paniekaanval kreeg, en ik daardoor even weg wilde maar hij werd daar erg boos om. Dit heeft hij met deze jongens besproken en sindsdien is er nog meer afstand en is hij nu super veel bij deze jongens die ook nog eens net vrijgezel zijn.

Na het avondje stappen, vertelde hij mij die avond dat hij het allemaal niet meer weet en echt na wilt denken. Hier begreep ik helemaal niks van. Hij vertelde dat hij gewoon niet meer rekening wilt houden en echt aan zichzelf wil werken en niet hoeven nadenken over mij. Hierop heb ik gevraagd waarom hij er dan geen punt achter zet, maar dat wil hij niet omdat hij het niet zeker weet en echt nog wel van mij houdt. Hij wilt weten of hij nog gevoelens heeft en wil nu dus gewoon niks aan zijn hoofd. :(

Nu voel ik mij eigenlijk nog meer alleen en ben ik super bang dat hij in die tijd een ander gaat zoeken of de vrijgezel uit gaat hangen. Wat ik diep van binnen eerlijk gezegd ook voel aangezien die jongens het alleen maar hebben over ‘chicks fixen’ en ‘lekkere wijven scoren’.

Ik hoop diep van binnen dat hij echt wilt nadenken maar ik ben bang voor het ergste. Gelukkig lopen mijn therapieën wel goed en gaat het qua angst de goede kant op! Maar weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet en of het aan mij ligt..

Liefs L.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, verkeerde topic.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ldebij34 schreef:
29-06-2021 19:24
Mijn vriendinnen wel, en die zeggen ook steeds dat ik voor mijzelf moet kiezen en dit niet gezond is plus mijzelf niet zo de schuld te geven. Het erge is, mijn ouders weten niks van deze relatie omdat het de vorige keer best heftig is wat er gebeurd is. Van liegen, naar drugs en zelfs dealen, agressie, in mijn huis vaak dingen kapot etc.. Dus ik durf het mijn ouders eigenlijk helemaal niet te vertellen. Hij zit/zat in therapie voor agressie en wilden dat samen afwachten maar na mijn idee gaat ie daar niet meer heen, aangezien dat al 3 weken geleden is en hij volgens hem elke week therapie had.. Dat terzijde, ik ben inmiddels 27 en ik snap gewoon soms echt niet waarom ik dit allemaal pik..

Jij zegt dat jij hem teveel kansen geeft, maar die 'kansen' zijn helemaal niet voor hem. Die zijn voor jou omdat jij niet alleen durft te zijn. Dus hard aan de slag daarmee, je kunt het echt wel.
Wat jij omschrijft is precies wat ik noem een low-quality man.

Ik weet niet wie je bent, TO, maar je verdient beter. Je bent veeel beter af in je eentje dan met hem. Move on!
Laten gaan, hier wordt je never gelukkig mee!
Je pikt het omdat iets je tegenhoudt. Misschien de hoop op een betere toekomst; want stel nou dat hij ooit een leukere man wordt, dan zou het toch zonde zijn dat je hem hebt opgegeven?

Mocht dit zo zijn; de kans is klein. Als hij blijvend wilde veranderen had hij dat wel gedaan.
Stoppen met deze man betekent dus stoppen met hopen op beter, en beginnen met zélf voor een bétere wereld zorgen. Zélf verantwoordelijk zijn voor je eigen geluk, en dat niet meer van hem laten afhangen. Dat kan best ingewikkeld zijn, maar begint heel eenvoudig door zelf de relatie te verbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven