Camping Gardameer

03-07-2021 17:48 51 berichten
Ik moet nog een vakantie boeken en ik dacht aan het Gardameer. Helaas ken ik de omgeving totaal niet en ik vroeg mij af of het heel toeristisch is. We gaan met 3 pubers, dus enig vertier is wel welkom en een strandje/steiger op loopafstand ook. Zelf houden we van wat meer rust/groen en onze jongste van 8 is ook niet zo van de drukte.

Wil iemand zijn ervaringen delen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, de omgeving van het Gardameer is zeer toeristisch. De campings staan vol met mensen uit de rest van Nederland. Voor pubers is het heel gezellig, als je er van houdt.
Het Gardameer is zo toeristisch dat je in de file kunt komen wanneer je naar de supermarkt rijdt.
De plaatsen op de camping zijn vaak hutje mutje. Misschien valt het door corona dit jaar mee.
Ik vond het er leuk /mooi maar veel te druk.
Wij zaten net buiten Peschiera ( niet Bella Italia maar de andere kant op).
En als je in de buurt van Gardaland, een pretpark, staat hoor je elke avond tot middernacht de herrie van shows en attracties. En dan zaten we op kilometers afstand, maar over het water hoorde je alles letterlijk.
Eens maar nooit meer.
Gardameer ( en omgeving ) is zeer toeristisch .
Wij waren met de kinderen ooit op camping Bella Italia ( Peschiera del Garda ) . Grote camping , veel te doen , de kinderen vonden het fantastisch . Wij vonden het te druk in het hoogseizoen , de weg rond het meer was één grote file .
In het Hoogseizoen zit nagenoeg alles vol
Zou er nog plek zijn op die campings dan?

Gardameer is mooi, maar mega toeristisch! Dagelijks file op bepaalde tijden inderdaad.
Wij zijn 1x op camping Belvedere (bij Lasize) geweest, en dat staat dan vol met Nederlanders. Gaan we nooit meer doen ;-).
Voor pubers denk ik juist wel heel leuk.
gizzmo-returns schreef:
03-07-2021 18:06
In het Hoogseizoen zit nagenoeg alles vol
Ik boek altijd zeer last-minute (denk aan per dagen van te voren). Meestal lukt dat nog wel, omdat er altijd wel mensen hun reservering cancellen.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 03-07-2021 18:11
0.75% gewijzigd
Jullie bevestigen mijn vermoedens. Mijn pubers gaan het geweldig vinden, ik denk dat ik zelf gillend weg loop (ik haat mensenmassa's). Dilemma.

De westkust schijnt rustiger te zijn, heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn jongste dochter wil heel graag een keer naar een opera in Verona. Daar doe ik de rest geen plezier mee, maar mij lijkt het ook wel heel gaaf (wij spelen beide een instrument en ook veel operamuziek).
Alecta schreef:
03-07-2021 18:10
Jullie bevestigen mijn vermoedens. Mijn pubers gaan het geweldig vinden, ik denk dat ik zelf gillend weg loop (ik haat mensenmassa's). Dilemma.

Ja, ook druk ;-)
Alecta schreef:
03-07-2021 18:09
Ik boek altijd zeer last-minute (denk aan per dagen van te voren). Meestal lukt dat nog wel, omdat er altijd wel mensen hun reservering cancellen.
Wanneer en hoelang wil je?
Alecta schreef:
03-07-2021 18:10

Westkust is ook druk . Ik zou dan voor een van de kleinere meren gaan . Iseomeer , Ledromeer of Idromeer .
Star3 schreef:
03-07-2021 18:19
Wanneer en hoelang wil je?
Eerste twee weken augustus. Mocht het niet wat worden, dan kan Frankrijk of NL ook nog en thuisblijven kan ook nog (maar dan krijg ik ruzie met de kinderen).
Alecta schreef:
03-07-2021 18:30
Eerste twee weken augustus. Mocht het niet wat worden, dan kan Frankrijk of NL ook nog en thuisblijven kan ook nog (maar dan krijg ik ruzie met de kinderen).
Poeh, op booking.com alleen nog maar hotels, geen camping meer te vinden :-(

Vacansoleil wel zie ik, maar dat zijn nou net vaak van die megacampings.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 03-07-2021 18:37
10.76% gewijzigd
Star3 schreef:
03-07-2021 18:33
Poeh, op booking.com alleen nog maar hotels, geen camping meer te vinden :-(
Nee, misschien nog even wachten met boeken tot de very-last-minutes.
Wij stonden ooit op camping Spiaggio d'oro net buiten Lasize.
Zwembad super, heel druk in hoogseizoen, sanitair vond ik ronduit smerig. Loopafstand naar Lasize en dan met de boot naar Peschiera, erg leuk. Veel jongelui
Wij zaten op piani die clodia....voor de kinderen een wereldcamping voor ons als ouders iets minder..... entertainment tot 0.00 uur, mensen die met hele vriendengroepen daar hebben afgesproken, Hollandse hits op vol volume over de camping. Dat overige buitenlandse gasten daar willen staan vind ik bijzonder. Ze zijn zo rustig en dan komen die asociale Nederlanders.

Maar het was wel met 7 zwembaden, toiletgebouw luxer dan thuis, prachtig aan het Gardameer. Vlakbij Verona, Venetië.....die file naar de supermarkt hadden wij niet. Van de camping zo naar het Gardameer om te dobberen. Ik zou daar wel weer willen zitten maar dan in een stacaravan, zodat je je nog enigszins kunt afsluiten voor de herrie. Maar eigenlijk houd ik van campings waar het om 22.00 uur stil is. Ik vind Italië echt prachtig. Venetië is zo toeristisch, maar wat hebben we genoten in dat gondeltje....
Zit hier iets bij ?

https://www.roan.nl/camping/italie/gard ... =price:asc

Of hier:

https://www.suncamp.nl/campsite/search/ ... /view:list

Gardameer is superleuk, heel gezellig.
Ken het echter alleen van meivakantie, niet van hoogseizoen. Kan me voorstellen dat het dan druk is.
Maar voor pubers lijkt het me wel leuker dan Lago Maggiore oid.

Ik ben op La Quercia en Lido geweest, beiden hele mooie campings.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 03-07-2021 19:40
33.83% gewijzigd
Meer van Lugano is ook heel mooi. Zijn ook wel een aantal campings.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Augustus hebben Italianen zelf ook vakantie, is by far de drukste maand.
Camping Baia Verde is mooi, vrij nieuw nog, ligt bij Manerba geloof ik.
Polsjef schreef:
03-07-2021 19:31
Wij zaten op piani die clodia....voor de kinderen een wereldcamping voor ons als ouders iets minder..... entertainment tot 0.00 uur, mensen die met hele vriendengroepen daar hebben afgesproken, Hollandse hits op vol volume over de camping. Dat overige buitenlandse gasten daar willen staan vind ik bijzonder. Ze zijn zo rustig en dan komen die asociale Nederlanders.

Maar het was wel met 7 zwembaden, toiletgebouw luxer dan thuis, prachtig aan het Gardameer. Vlakbij Verona, Venetië.....die file naar de supermarkt hadden wij niet. Van de camping zo naar het Gardameer om te dobberen. Ik zou daar wel weer willen zitten maar dan in een stacaravan, zodat je je nog enigszins kunt afsluiten voor de herrie. Maar eigenlijk houd ik van campings waar het om 22.00 uur stil is. Ik vind Italië echt prachtig. Venetië is zo toeristisch, maar wat hebben we genoten in dat gondeltje....
Ik vind Italië ook prachtig. Maar man en ik zijn niet zo van de toeristische trekpleisters...
Camping Village Weekend in San Felice zelfde verhaal als eerder beschreven.. ligt prachtig, kids vonden het heerlijk, maar erg druk zowel op camping als daarbuiten, in de file naar de supermarkt en extra vroeg je bed uit om überhaupt nog brood te kunnen kopen na 1-1.5 hr wachten bij de campingwinkel. Niet ons idee van vakantie.
Die camping camping baia verde heeft nog plek, en je hoeft geen badmuts op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven