Verleden bewust achterhouden
zondag 4 juli 2021 om 09:55
Hoi alles,
Ik heb sinds 7 maanden een relatie, echt een man naar mijn hard.
Is open en oprecht naar mij en wilt alles delen, wat ik erg wardeer.
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Dat wilt hij ook van mij, alleen heb ik hier moeite mee gehad.
Sinds 2 dgn geleden heb ik pas alles vertelt, in de loop der maanden van onze relatie wel, maar beetje bij beetje.
Hij is hierin teleurgesteld omdat hij mij de kans gaf om eerlijk te zijn en mij hierin vertrouwde dat er niet meer was dan dat ik had vertelt.
Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.
Ergens kan ik hem echt wel begrijpen dat hij mij vertrouwde dat dit niet zo was, terwijl ik toch niet eerlijk was in zijn gezicht.
Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.
Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren.
Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?
Ik heb sinds 7 maanden een relatie, echt een man naar mijn hard.
Is open en oprecht naar mij en wilt alles delen, wat ik erg wardeer.
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Dat wilt hij ook van mij, alleen heb ik hier moeite mee gehad.
Sinds 2 dgn geleden heb ik pas alles vertelt, in de loop der maanden van onze relatie wel, maar beetje bij beetje.
Hij is hierin teleurgesteld omdat hij mij de kans gaf om eerlijk te zijn en mij hierin vertrouwde dat er niet meer was dan dat ik had vertelt.
Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.
Ergens kan ik hem echt wel begrijpen dat hij mij vertrouwde dat dit niet zo was, terwijl ik toch niet eerlijk was in zijn gezicht.
Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.
Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren.
Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?
zondag 4 juli 2021 om 11:56
Las het duidelijk anders dan de meeste hier, kwam voor mij over dat TO zelf nogal een ding maakt van dat stukje verleden en dat ze daarom niet eerlijk was, als de man heel pusherig is dan is het inderdaad niet oké want uiteraard je bent niet verplicht alles te vertellen ik viel een beetje over het proberen goed te praten van TO.
zondag 4 juli 2021 om 11:59
zondag 4 juli 2021 om 12:06
Als mannen je vragen verantwoording af te leggen over je dating/seksuele activiteiten voordat zij in jouw leven verschenen, mag je dat opvatten als een enorme red flag. Of je daar zelf wel of niet eerlijk over was, doet er niet toe.
Het feit dat je in eerste instantie zulke informatie hebt achter gehouden, geeft wel aan dat je onbewust al voelde dat dit een probleem zou kunnen worden. Vertrouw die intuitie en stop ermee. Dit gaat alleen maar erger worden naarmate jullie elkaar langer kennen.
Het feit dat je in eerste instantie zulke informatie hebt achter gehouden, geeft wel aan dat je onbewust al voelde dat dit een probleem zou kunnen worden. Vertrouw die intuitie en stop ermee. Dit gaat alleen maar erger worden naarmate jullie elkaar langer kennen.
zondag 4 juli 2021 om 12:09
ER staat nergens in de OP dat ze gelogen heeft. Tenminste, ik lees dat nergens. Alleen maar dat ze sommige dingen (nog) niet verteld heeft. Dat is heel wat anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 4 juli 2021 om 12:12
zondag 4 juli 2021 om 12:16
+1kindrebel schreef: ↑04-07-2021 12:06Als mannen je vragen verantwoording af te leggen over je dating/seksuele activiteiten voordat zij in jouw leven verschenen, mag je dat opvatten als een enorme red flag. Of je daar zelf wel of niet eerlijk over was, doet er niet toe.
Wat een raar gedoe, zo’n kruisverhoor. Afgerekend worden op je verleden. Jij bent nu toch met hem? Lekker boeiend.
zondag 4 juli 2021 om 12:18
Tja. En dan?
zondag 4 juli 2021 om 12:22
Ik vind dingen achterhouden iets heel anders dan erover liegen. Ik snap dus wel dat dit zijn vertrouwen in jou geraakt heeft.
Ik denk dat nu opener zijn dan je had gewild en uitleggen waarom je dit gedaan hebt het enige is dat nog iets kan redden.
Iemand die me zo in het begin al voorliegt zou ik niet meer voor 100% kunnen/willen vertrouwen. En dat is voor mij wel een basisbehoefte
Ik denk dat nu opener zijn dan je had gewild en uitleggen waarom je dit gedaan hebt het enige is dat nog iets kan redden.
Iemand die me zo in het begin al voorliegt zou ik niet meer voor 100% kunnen/willen vertrouwen. En dat is voor mij wel een basisbehoefte
zondag 4 juli 2021 om 12:23
Ik zou vragen waarom het zo belangrijk voor hem is deze informatie over wat ik deed toen ik vrijgezel was.
Maar in de openings post kan ik niet direct afleiden of alleen hierover gaat of dat hij wellicht nog meer dingen wil weten over je verleden, hoe je jeugd was enz. Dat vind ik dan weer niet raar om over te hebben.
Maar in de openings post kan ik niet direct afleiden of alleen hierover gaat of dat hij wellicht nog meer dingen wil weten over je verleden, hoe je jeugd was enz. Dat vind ik dan weer niet raar om over te hebben.
zondag 4 juli 2021 om 13:00
Ja ben ik het wel mee eens.SjaanRoeispaan schreef: ↑04-07-2021 12:25Het klinkt eerder alsof hij alvast stokken aan het sprokkelen is waar hij je later mee kan slaan.
zondag 4 juli 2021 om 13:15
zondag 4 juli 2021 om 13:53
palhaco schreef: ↑04-07-2021 13:15Lastig, mijn ervaring is als je ‘te veel’ verteld het als een boemerang naar je teug komt in tijden dat het slecht gaat in de relatie of je relatie is geploft.
Belangrijkste is wel dat je ook iets hebt om tegen hem te gebruiken als je iets open en bloot geeft over je verleden.
Je maakt een grapje toch?
zondag 4 juli 2021 om 13:56
palhaco schreef: ↑04-07-2021 13:15Lastig, mijn ervaring is als je ‘te veel’ verteld het als een boemerang naar je teug komt in tijden dat het slecht gaat in de relatie of je relatie is geploft.
Belangrijkste is wel dat je ook iets hebt om tegen hem te gebruiken als je iets open en bloot geeft over je verleden.
Wat is dit nou weer voor een vreemd advies.
zondag 4 juli 2021 om 14:07
Ditpuntillita schreef: ↑04-07-2021 11:45Mijn nekharen gaan overeind staan. Hij is open over zichzelf en eist daarmee dat jij dat ook bent en anders ben je niet eerlijk en vertrouwt hij je niet. Dit is je reinste manipulatie en geen leuke man.
zondag 4 juli 2021 om 17:48
maandag 5 juli 2021 om 12:50
Precies dit. Wees eerlijk in wat je wél vertelt. Maar je hoeft ook niet alles te vertellen. Dat is aan jou.Liptonicetea schreef: ↑05-07-2021 12:30Niet alles vertellen = okay in mijn ogen. Ik ga niet vrolijk op de 1e date vertellen dat ik ooit in een vorige relatie ben vreemdgegaan, dat neem ik mee in mijn graf.
Liegen = niet okay. Als er om wordt gevraagd dan moet je wel de waarheid vertellen.
Klinkt trouwens wel dat de partner van TO idd wat manipulerend is. Als ik naar het verleden vraag van een (potentiële) partner is dat uit interesse, om iemand te leren kennen. Niet om iemand te kunnen afwijzen. Of dat verleden moet wel heel bizar zijn.
Zelf heb ik wél mijn verleden later om de oren gesmeten gekregen. Eerlijk verteld dat ik er heel lang (12 jaar in horten en stoten) over heb gedaan om af te studeren. Voor mij is dat geen issue meer, nu leuke baan.
Maar voor haar was dat munitie om me bij een latere ruzie te verwijten dat ik niet volwassen ben, en dat alle mannen in haar omgeving netjes binnen 5 a 6 jaar hun papiertje hadden.
Eerst probeerde ik me te verdedigen, maar toen besefte ik me 'dit zegt alles over haar en niets over mij'.
Eerlijkheid in mijn verleden hou ik nu altijd aan.
maandag 5 juli 2021 om 15:16
Precies, je hoeft je boek geen luisterboek te maken waarin je alles verteld, maar als erom gevraagd wordt is liegen (voor mij) een no-go.Liptonicetea schreef: ↑05-07-2021 12:30Niet alles vertellen = okay in mijn ogen. Ik ga niet vrolijk op de 1e date vertellen dat ik ooit in een vorige relatie ben vreemdgegaan, dat neem ik mee in mijn graf.
Liegen = niet okay. Als er om wordt gevraagd dan moet je wel de waarheid vertellen.
Dan heb ik nog liever dat iemand gewoon zegt van, daar heb ik het liever niet over. Dat is ook een antwoord.
maandag 5 juli 2021 om 15:24
Je hoeft helemaal niet te zorgen dat hij je weer vertrouwd.
Wat een onzin om dit soort dingen te 'moeten' vertellen- of er een man bij je thuis is geweest terwijl je vrijgezel was?
En dan boos en zielig doen omdat je daar eerst nee op zei?
Hahah, wat denkt hij wel niet. Ik had hem echt uitgelachen en juist duidelijk gemaakt dat ik zelf wel bepaal wat ik doe en wanneer ik wat vertel. Dat hij gelijk alles wilde vertellen moet hij zelf weten, maar daarom hoef jij dat nog niet te doen.
Volgensmij moet je een leuk type vinden.
Wat een onzin om dit soort dingen te 'moeten' vertellen- of er een man bij je thuis is geweest terwijl je vrijgezel was?
En dan boos en zielig doen omdat je daar eerst nee op zei?
Hahah, wat denkt hij wel niet. Ik had hem echt uitgelachen en juist duidelijk gemaakt dat ik zelf wel bepaal wat ik doe en wanneer ik wat vertel. Dat hij gelijk alles wilde vertellen moet hij zelf weten, maar daarom hoef jij dat nog niet te doen.
Volgensmij moet je een leuk type vinden.
dinsdag 6 juli 2021 om 09:21
Omdat ik het niet snap dat er een soort taboe zou moeten liggen op iemand deelgenoot maken van het leven dat je gehad hebt. Dat dat niet tot in details verplicht is, is logisch. Maar als je verliefd bent op iemand, wil je deze graag leren kennen. En iemands verleden kan best veelzeggend zijn over de toekomst.
Als ik een man leer kennen die zich als oester gedraagt over zijn verleden, dan gaan er bij mij alarmbellen af. Dan vraag ik me af wat hij te verbergen heeft. Kun je wel lekker stoer roepen dat iemands verleden er niet toe doet. Ehhh, jawel, dat doet het wel!
dinsdag 6 juli 2021 om 10:17
Ik herken je verhaal heel erg, TO. In het begin van m’n 20en jaren heb ik een aantal jaar een relatie gehad met een man. Hij wilde ook van alles weten en daar was ik altijd erg open over. In mijn omgeving kan je erg open zijn over seksualiteit, in zijn omgeving was dat een stuk minder. Ik was ook geïnteresseerd in zijn verleden, omdat ik dat gewoon erg boeiend vind.
Maar het werd altijd tegen me gebruikt. Als ik uitging was hij al standaard boos, vanwege ‘mijn verleden’, hij wilde dat ik niet meer naar feestjes ging vanwege ‘mijn verleden’. Mannelijke vrienden, dat was het sowieso niet. Een voorbeeld: als we naar een restaurant gingen en ik ging even naar buiten om te roken (wat ik toen nog deed), dan was hij echt altijd boos als ik met iemand in gesprek was geraakt. Ook als het maar twee minuten was over iets heel kleins (het weer ofzo). Hij vond het ook maar niets dat als ik later moeder zou worden met zoveel mannen was geweest, want ‘stel dat je moeder met 20 mannen heeft geneukt, gatver’. Als ik een mooie jurk had dan wilde hij heel graag dat ik het droeg, maar alleen thuis. En nog vele andere voorbeelden. Bij bijna elke ruzie kwam ‘mijn verleden’ weer naar boven en ik voelde me erg nog schuldig en rot over ook. Hij deed me laten voelen dat hij ‘ondanks mijn verleden hij toch met mij wilde zijn’.
Resultaat? Op den duur zag en sprak ik bijna niemand meer. Ik voelde me super ellendig. Hij wilde dat ik thuis bleef met kinderen, terwijl ik wilde werken. Hij wilde niet dat ik ging reizen, of dat we gingen reizen naar mijn droombestemmingen. Als ik het had over landen waar ik een mooie tijd had beleefd, zei hij rustig lachend: ‘daar ga je nu nooit meer naartoe’.
Gelukkig kreeg ik toch verstand toen hij met me wilde trouwen. Die trouwerij is namelijk nooit gekomen. En die kinderen (met hem) gelukkig al helemaal niet. Wat was dat een drama geweest zeg, als we toch waren doorgegaan, zeker in tijden van corona.
Ik wil niet projecteren, maar mijn advies is om erg uit te kijken. Ik zeg: red flag.
Maar het werd altijd tegen me gebruikt. Als ik uitging was hij al standaard boos, vanwege ‘mijn verleden’, hij wilde dat ik niet meer naar feestjes ging vanwege ‘mijn verleden’. Mannelijke vrienden, dat was het sowieso niet. Een voorbeeld: als we naar een restaurant gingen en ik ging even naar buiten om te roken (wat ik toen nog deed), dan was hij echt altijd boos als ik met iemand in gesprek was geraakt. Ook als het maar twee minuten was over iets heel kleins (het weer ofzo). Hij vond het ook maar niets dat als ik later moeder zou worden met zoveel mannen was geweest, want ‘stel dat je moeder met 20 mannen heeft geneukt, gatver’. Als ik een mooie jurk had dan wilde hij heel graag dat ik het droeg, maar alleen thuis. En nog vele andere voorbeelden. Bij bijna elke ruzie kwam ‘mijn verleden’ weer naar boven en ik voelde me erg nog schuldig en rot over ook. Hij deed me laten voelen dat hij ‘ondanks mijn verleden hij toch met mij wilde zijn’.
Resultaat? Op den duur zag en sprak ik bijna niemand meer. Ik voelde me super ellendig. Hij wilde dat ik thuis bleef met kinderen, terwijl ik wilde werken. Hij wilde niet dat ik ging reizen, of dat we gingen reizen naar mijn droombestemmingen. Als ik het had over landen waar ik een mooie tijd had beleefd, zei hij rustig lachend: ‘daar ga je nu nooit meer naartoe’.
Gelukkig kreeg ik toch verstand toen hij met me wilde trouwen. Die trouwerij is namelijk nooit gekomen. En die kinderen (met hem) gelukkig al helemaal niet. Wat was dat een drama geweest zeg, als we toch waren doorgegaan, zeker in tijden van corona.
Ik wil niet projecteren, maar mijn advies is om erg uit te kijken. Ik zeg: red flag.
Hakuna Matata