Verleden bewust achterhouden

04-07-2021 09:55 93 berichten
Hoi alles,

Ik heb sinds 7 maanden een relatie, echt een man naar mijn hard.
Is open en oprecht naar mij en wilt alles delen, wat ik erg wardeer.
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Dat wilt hij ook van mij, alleen heb ik hier moeite mee gehad.
Sinds 2 dgn geleden heb ik pas alles vertelt, in de loop der maanden van onze relatie wel, maar beetje bij beetje.
Hij is hierin teleurgesteld omdat hij mij de kans gaf om eerlijk te zijn en mij hierin vertrouwde dat er niet meer was dan dat ik had vertelt.
Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.
Ergens kan ik hem echt wel begrijpen dat hij mij vertrouwde dat dit niet zo was, terwijl ik toch niet eerlijk was in zijn gezicht.
Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.
Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren.
Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?
Ik ben het met je eens dat het heel begrijpelijk is dat je sommige dingen niet gelijk of niet in detail vertelt in relaties, maar nogmaals, wij weten niet hoe dit gesprek is verlopen en of TO haar vriend überhaupt wel heeft verteld dat ze het lastig vond om eerlijk te zijn en wat zijn reactie daarop was.

Het gaat er hier m.i. niet om dat je sommige dingen soms niet (gelijk in het begin van je relatie) vertelt. Het gaat erom hoe je daarover communiceert. Ik snap de vriend van TO wel als hij teleurgesteld is omdat hij dacht dat ze alles met elkaar bespraken maar dat dat niet zo bleek te zijn.

En als TO het kennelijk lastig vindt om dingen te vertellen omdat daar in het verleden misbruik van is gemaakt, is het m.i. wel zaak om dat te vertellen zodat haar vriend daar ook rekening mee kan houden. Op een gegeven moment moet ze te toch leren om eerlijk te zijn en ervoor te kiezen hem te vertrouwen in de zin van dat hij geen misbruik gaat maken van haar.
Alle reacties Link kopieren
Chrissie88 schreef:
06-07-2021 16:10
Ik ben het met je eens dat het heel begrijpelijk is dat je sommige dingen niet gelijk of niet in detail vertelt in relaties, maar nogmaals, wij weten niet hoe dit gesprek is verlopen en of TO haar vriend überhaupt wel heeft verteld dat ze het lastig vond om eerlijk te zijn en wat zijn reactie daarop was.

Het gaat er hier m.i. niet om dat je sommige dingen soms niet (gelijk in het begin van je relatie) vertelt. Het gaat erom hoe je daarover communiceert. Ik snap de vriend van TO wel als hij teleurgesteld is omdat hij dacht dat ze alles met elkaar bespraken maar dat dat niet zo bleek te zijn.

En als TO het kennelijk lastig vindt om dingen te vertellen omdat daar in het verleden misbruik van is gemaakt, is het m.i. wel zaak om dat te vertellen zodat haar vriend daar ook rekening mee kan houden. Op een gegeven moment moet ze te toch leren om eerlijk te zijn en ervoor te kiezen hem te vertrouwen in de zin van dat hij geen misbruik gaat maken van haar.

Teleurgesteld zijn omdat zijn nieuwe vriendin een neukertje meer had dan hij dacht. Dan heeft hij een groot probleem dat niks te maken heeft met TO.

Helaas hebben foute mannen een neus voor vrouwen waarbij ze met dit soort onzin kunnen komen aanzetten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
rosanna08 schreef:
04-07-2021 11:41
Waarom is het feit dat er een man in je huis als je vrijgezel bent iets om over te liegen/te biechten? Zijn jullie gelovig?
Idd.

Wat moet het voor deze jongen uitmaken. Dat is prive van jouw.
Eigenlijk niks belangerijks.
Ellerlilalinne schreef:
06-07-2021 14:16
Open waarover? Haar seksleven van voor zijn tijd. Kom op zeg. Trap daar niet in.
Ja, natuurlijk je seksleven vóór je relatie. Nogmaals, als ik gek raak op iemand en deze reageert zoals jij, dan wordt het niks. Want ik vind jouw manier van reageren grof en totaal onvriendelijk. Het is binnen een (begnende) relatie nl. een vrij normale vraag om een beetje te kunnen peilen wat voor iemand je aan de haak hebt hangen. Als dat een gast is die elk weekend een ander had, mag je 'm hebben en gooi ik 'm met plezier terug in de visvijver. Jou maakt het blijkbaar niks uit, maar mij wél. En dat mag.
Ellerlilalinne schreef:
06-07-2021 14:38
Je ziet toch hoe TO schrijft. Ze is niet zo assertief. Mag hij ook rekening mee houden. Haar geen dingen laten vertellen die ze niet wil.
Nou nou, jouw wereld is wel erg eenrichtingsverkeer. Hij moet maar rekening houden met to, maar andersom is het een gevaarlijke manipulatieve klootzak. Juist.
diyer schreef:
06-07-2021 17:03
Nou nou, jouw wereld is wel erg eenrichtingsverkeer. Hij moet maar rekening houden met to, maar andersom is het een gevaarlijke manipulatieve klootzak. Juist.

Precies! Jij snapt het. Je doorziet hem ook. Gelukkig maar.
diyer schreef:
06-07-2021 16:59
Ja, natuurlijk je seksleven vóór je relatie. Nogmaals, als ik gek raak op iemand en deze reageert zoals jij, dan wordt het niks. Want ik vind jouw manier van reageren grof en totaal onvriendelijk. Het is binnen een (begnende) relatie nl. een vrij normale vraag om een beetje te kunnen peilen wat voor iemand je aan de haak hebt hangen. Als dat een gast is die elk weekend een ander had, mag je 'm hebben en gooi ik 'm met plezier terug in de visvijver. Jou maakt het blijkbaar niks uit, maar mij wél. En dat mag.

He! Volgens mij neig je nu naar een seksitische reactie? Ga je lekker? Het gaat hier over TO's vriend, maar dat gedrag vind je blijkbaar normaal en een toffe actie dat TO nu het boetekleed aan moet trekken?
Ik vraag me wel af hoe die gesprekken zijn gegaan en hoe duidelijk hij heeft laten doorschemeren wat hij het liefste wilde horen. Soms kan ik me wel voorstellen dat er wordt gelogen. Als iemand je het vuur aan de schenen legt en overduidelijk een bepaald antwoord wil horen moet je sterk in je schoenen staan om te zeggen: 'eigenlijk hou ik dat liever in het midden', 'ik wil het daar niet over hebben' of 'dat gaat je niet aan'. En in mijn ogen moet je je ook niet onder druk gezet voelen om dan maar alles over je verleden te vertellen. Ik vind dat 'ik gaf je de kans om eerlijk te zijn' best een beetje manipulatief klinken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het heeft er mee te maken dat de meeste mannen zich uniek willen voelen en niet numero zoveel. Ook al waren ze zelf wel zo. Hoe speciaal voel je je dan? Hard maar waar.Andersom ook hoor. Ken genoeg vrouwen die ook niet nr 35 willen zijn dus precies hetzelfde. Was beter geweest als hij vooraf duidelijk was geweest hoe belangrijk dit punt voor hem
was. Nu heb je er weinig aan helaas.
Typho schreef:
06-07-2021 19:30
Het heeft er mee te maken dat de meeste mannen zich uniek willen voelen en niet numero zoveel. Ook al waren ze zelf wel zo. Hoe speciaal voel je je dan? Hard maar waar.Andersom ook hoor. Ken genoeg vrouwen die ook niet nr 35 willen zijn dus precies hetzelfde. Was beter geweest als hij vooraf duidelijk was geweest hoe belangrijk dit punt voor hem
was. Nu heb je er weinig aan helaas.
Tsja, als je het antwoord niet wil weten, moet je de vraag niet stellen.
Als iemand me zegt in 1,5 jaar tijd geen man in huis te hebben gelaten, snap ik de boodschap best, dat hoef je niet letterlijk te nemen en daar hoeft de date van TO haar ook niet mee om de oren te slaan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Wat raar, dus als ik een of andere gast ontmoet, ben ik verplicht van a tot z te vertellen wat ik allemaal heb gedaan?

In grote lijnen maar ik hou toch echt wel 75% voor mijzelf. Gaat hem geen reet aan.
Ellerlilalinne schreef:
06-07-2021 16:25
Teleurgesteld zijn omdat zijn nieuwe vriendin een neukertje meer had dan hij dacht. Dan heeft hij een groot probleem dat niks te maken heeft met TO.

Helaas hebben foute mannen een neus voor vrouwen waarbij ze met dit soort onzin kunnen komen aanzetten.
Hmm ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn partner zou liegen en ik ben een vrouw. Maar is goed ik heb een groot probleem blijkbaar dan.
Avalon2 schreef:
06-07-2021 19:59
Wat raar, dus als ik een of andere gast ontmoet, ben ik verplicht van a tot z te vertellen wat ik allemaal heb gedaan?

In grote lijnen maar ik hou toch echt wel 75% voor mijzelf. Gaat hem geen reet aan.

Als je dat niet wilt zeggen, kun je dat toch aangeven? Ipv iets anders vertellen.
Chrissie88 schreef:
06-07-2021 20:52
Als je dat niet wilt zeggen, kun je dat toch aangeven? Ipv iets anders vertellen.
Tsja, dat ligt aan de vraagstelling en hoe. Dat weten we idd niet. Maar als hij nu TO een schuldgevoel aanpraat over iets wat voor hun relatie speelde, vind ik hem ook niet heel empatisch of sympathiek overkomen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Liptonicetea schreef:
06-07-2021 20:31
Hmm ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn partner zou liegen en ik ben een vrouw. Maar is goed ik heb een groot probleem blijkbaar dan.
Sterker nog, je hébt niet een groot probleem, je bént het grote probleem als ik zo een aantal reacties lees. Ik sluit me bij je aan hoor. Maar we zijn waarschijnlijk nogal ouderwets 😉
Ik snap wel dat hij het niet leuk vindt dat TO niet helemaal eerlijk was. Maar ik vind het wel raar dat hij haar zo op het matje lijkt te roepen. Dat hij zegt alles te willen weten om haar te leren kennen. Hij heeft immers zelf ook een verleden. Beetje hypocriet om daar een ander op af te rekenen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
diyer schreef:
06-07-2021 16:59

Ik denk dat weinig mannen dat zullen vertellen als een vrouw waar hij een relatie mee wil, dat vraagt hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij dringt aan dat TO dingen vertelt die ze nog niet vertellen wil, en TO heeft toen een beetje gelogen.
Dat is lomp van hem, en een beetje laf van TO.

Maar als hij daarvoor nu TO steeds onder druk blijft zetten, is dit een slechte relatie voor haar.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven